kategorie:
[#691] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #683

A1200 Blizzard 68060 64Mhz
1h 38m 15s (5895s)
[#692] Re: Raytracing i Amiga

@Pawelek, post #691

A1200 Blizzard 68060 64Mhz + MuRedox (zamiennik Oxypatcher)
1h 34m 7s (5647s)
[#693] Re: Raytracing i Amiga

@Pawelek, post #692

Jest wynik od PrzemasaIII I jego Apollo 1260/80Mhz. Po trzecim podejściu wynik to TYLKO

1:53:59s (6839s)

To juz po optymalizacji bibliotek. Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyna tak słabego wyniku? Dzisiaj bedzie jeszcze optymalizowany system i zapodany test po raz czwarty.

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2014 06:28:11 przez Deftronic/...
[#694] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #693

Mi A2000 z Blizz 060/60 MHz, na LW 5.2 wyliczyła scene w 4782s (1:19:42). W systemiem mam HSMathLibs, OXYPatcher lub CyberPatcher (działają bardzo podobnie). Liczyłem to w 5 segmentach, możliwe, że jakbym dał 1 segment byłoby szybciej.
[#695] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #693

moze to wina pamieci ?
[#696] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #693

Jeśli chodzi o optymalizację systemu to jedynie można zmienić wersję 68060.library, przenieść exec, expansion, SSP do FAST.
Uruchomić program OxyPatcher lub MuRedox.
No i jeśli program LW3.5 korzysta z bibliotek matematycznych to zestaw HSMathlibs może przyspieszyć obliczenia.
[#697] Re: Raytracing i Amiga

@Pawelek, post #696

Po odpaleniu OxyPatcher 3.14 system baaaaardzo spowalnia.
[#698] Re: Raytracing i Amiga

@radzik, post #694

Czy LW3.5 korzysta z bibliotek matematycznych ? Bo jeśli nie, to nie ma znaczenia posiadanie hsmathlibs w systemie.
[#699] Re: Raytracing i Amiga

@Pawelek, post #698

W sumie to te wszystkie testy powinny być przeprowadzone pod gołym OS3.0 albo 3.1. Do tego tylko hsmathlibs(ta sama wersja u każdego) i SetPatch(także ta sama wersja u każdego). No, ale i tak jest nieźle, bo jakieś przybliżone pojęcie o wydajności Amig ten test daje.
[#700] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #699

W sumie to te wszystkie testy powinny być przeprowadzone pod gołym OS3.0 albo 3.1. Do tego tylko hsmathlibs(ta sama wersja u każdego) i SetPatch(także ta sama wersja u każdego). No, ale i tak jest nieźle, bo jakieś przybliżone pojęcie o wydajności Amig ten test daje.


Masz rację, idealnie by było po prostu stworzyć paczkę z gołym systemem + LightWave, ale o ile w przypadku emulatorów byłoby to wygodne to już na prawdziwym sprzęcie byłoby turniej wykonać test, dlatego realnie biorąc musimy się zadowolić jakimś przybliżeniem idealnych warunków.

Najlepiej po prostu jak najdokładniej opisywać swoje warunki testowe (goły system czy też jakieś niestandardowe biblioteki czy patche itd.), będę się to starał zmieścić w arkuszu a czytelnik już sam wyciągnie sobie z tego wnioski. Następna aktualizacja prawdopodobnie w weekend.
[#701] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #700

Według mnie te wszystkie patche nie maja znaczenia dla takiego programu jak LW, jedyny wpływ mogą mieć biblioteki matematyczne, ale czy w ogóle LW3.5 z nich korzysta ???
[#702] Re: Raytracing i Amiga

@Pawelek, post #701

Według mnie te wszystkie patche nie maja znaczenia dla takiego programu jak LW, jedyny wpływ mogą mieć biblioteki matematyczne, ale czy w ogóle LW3.5 z nich korzysta ???


Zapewne tak, najlepiej odpalić jakiś program typu SnoopDos i zobaczyć, jakie biblioteki LW otwiera i to już powinno dać przybliżoną odpowiedź. Bo czy korzysta z nich podczas renderingu czy tylko np. podczas wyświetlania obiektów w edytorze to już trzeba by zajrzeć do kodu źródłowego a takowego nie mamy. Może ktoś ma pod ręką SnoopDosa i mógłby sprawdzić.

[#703] Re: Raytracing i Amiga

@Pawelek, post #701

LW w wersji na FPU na pewno wykorzystuje biblioteki matematyczne. Pewnie wersja 060.lib tez ma wplyw na wydajność. Po to te biblioteki sa.
[#704] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #703

Przeliczyłem scenę na LW 3.5. Jest Dużo wolniej: 6092s, czyli 1:41:32s
[#705] Re: Raytracing i Amiga

@radzik, post #704

W najnowszym zestawieniu naszej listy przebojów kilka przetasowań i niespodzianek, największa to przegrana Apollo 060 podkręconego do 80MHz z Blizzardem 060/60 MHz, dziwi także bardzo słaby wynik intelowskiego Atoma, słabszy nawet niż wiekowego PPC G4. Prócz tego możemy przekonać się ile daje MuRedox (dwa wyniki Pawelka) i dzięki cierpliwości MasterM dowiedzieliśmy się ile musiałby czekać na wynik renderingu właściciel 030 bez FPU (prawie dwie doby).

Dołożyłem też nową kolumnę która powinna lepiej obrazować szybkość współczesnych emulatorów Amigi, "68040 MHz". Jest to po prostu ilość MHz/GHz jaką musiałby dysponować procesor 68040 (z FPU) aby dogonić emulator, przy założeniu że wydajność rośnie liniowo, proporcjonalnie do wzrostu częstotliwości taktowania. Jak widać, na szybkim pececie możemy się już cieszyć Amigą z 68040 o prędkości ponad 6 GHz.

[#706] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #705

199 sek (3 min 19 sek) na Intel Core i5 M460 @ 2.53 GHz.
[#707] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #705

A czy uwzględniliście program Cyberpatcher (wchodzi w skład pakietu z bibliotekami dla kart z procesorami 68060)? Z pliku readme wynika, że wpływa on na działanie m.in. LightWave'a, a ogólnie na programy, które dużo obliczają na liczbach zmiennopozycyjnych.

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2014 04:12:57 przez Hexmage960
[#708] Re: Raytracing i Amiga

@Hexmage960, post #707

CyberPatcher i OXYPatche działają bardzo podobnie. Oba przyspieszają LW. Choć najwięcej procentowo dają bilblioteki matematyczne.
[#709] Re: Raytracing i Amiga

@Hexmage960, post #707

Ja odpalałem tylko SetPatcha no i biblioteki HSMath w najnowszej wersji.
[#710] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #709

Zrobłem render na Peg II G4 1Ghz, OS4.1, LW5.2a (później muszę potestować na 3.5): 788s (13m8s).
[#711] Re: Raytracing i Amiga

@radzik, post #710

Wracam do tematu renderowanych Amig - odtworzyłem w 3D reklamę Commodore z 1993 roku, która była częścią kampanii reklamowej Amigi CD32.

2560x1440:

http://i.imgur.com/Dt3nXzv.jpg



Oryginał:

http://i.imgur.com/CEBHerS.jpg

Była to szeroko zakrojona kampania wymierzona w firmę Sega i jej slogan "To be this good takes AGES", podkreślano przy tym, że CD32 jest sprzętem 32-bitowym, podczas gdy konsole Segi były 16-bitowe.



[#712] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #711

He, he nie widziałem tej reklamówki wcześniej, całkiem zabawne hasło- i jak zwykle fajny render- thx.
[#713] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #705

No i wkręciliscie mnie w test
Skomponuję zestaw oprogramowania i będę testował w pierwszej wolnej chwili - jak się uda to i G5 będzie

Mam zarejestrowane HSMathLibs, nigdy nie używałem MuRedox, aminet? trochę pracy widzę.
[#714] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #711

Kiedyś wielokrotnie przejeżdżałem obok głównej siedziby SEGA w Londynie i zawsze trochę smutno się człowiekowi robiło, kiedy pomyśłał o jej losie - trochę podobnym do Commodore, chociaż lepszym - a przede wszystkim losie "Makarona" czyli Dreamcasta.

Podobnie smętnie człowiek czuł się przy dawnej siedzibie Psygnosis na Notting Hill w Londynie. Tak zajść do nich w czsach świetności Amigi... Ehh...

Sam render bardzo dobry. No a reklama C pod nosem Segi - bezczelna (choć niekoniecznie prawdziwa jeśli chodzi o treść).

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2014 09:51:18 przez Deftronic/...
[#715] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #714

Pracuję ostatnio nad modelem pewnego samochodu z 1989 roku, wygląda znajomo? Być może będzie z tego kiedyś jakaś amigowa tapeta. Wszystko stworzone od zera na podstawie zdjęć.





1
[#716] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #715

Lotus Esprit. Mam gdzieś zdjęcia, sąsiad miał. :)
[#717] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #715

Taki bez kół wygląda lepiej, bo lata. :)
[#718] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #715

Ślinka mi cieknie szeroki uśmiech
[#719] Re: Raytracing i Amiga

@ZbyniuR, post #717

Może to i głupie ale na czas renderowania kół można by podstawić 4 wyrenderowane cegły :) Osobiście jednak wolę samochody z kołami, bez kół wygląda jakoś tak dziwnie. Render po za tym pierwsza klasa :)
[#720] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #715

Podziwiam Twoje umiejętności. Kiedyś marzyłem o tym by się nauczyć, ale po przesiadce na PC już zabrakło czasu, chęci, radości z nauki na tym kompie, lenistwa - można wybrać cokolwiek lub wszystko na raz. Teraz już chyba nie jestem w stanie dogonić tego wszystkiego...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem