kategorie:
[#811] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #790

super, takiego to bym kupił
[#812] Re: Raytracing i Amiga

@martinflash, post #811

Warto mieć ten news i w tym wątku:







grafiki Andrzej Bobka, ze złotych lat Amigi w polskiej telewizji czyli z pierwszej połowy lat 90-tych można obejrzeć tu:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.968039299920197.1073741837.142920085765460&type=3
[#813] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #812

OK
[#814] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #813

Na Decrunch 2016 oprócz konkursu Amiga Pixel GFX, odbyło się także compo Amiga Ray GFX.

Pokazano co prawda tylko 2 prace, ale warto je tutaj wkleić.

Zanim ktoś napisze "słabe", warto poznać jakie najważniejsze zasady miała ta konkurencja:

* Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
* Cała produkcja powinna być wykonana na konifguracji zgodnej z A500 1MB
* Załączyć pliki źródłowe z programów Real 3D, Imagine lub innego działającego na A500
* Załączyć zrzut ekranu z pracy programu z wczytaną sceną
* Zaznaczyć użyte narzędzia


Moim zdaniem te zasady są dość hardcorowe i trzeba się nieźle napocić, żeby się w nie zmieścić.

Miejsce 1. "Amiga Vs PC In 1994" Jubi



Miejsce 2. "Sofa Scener" Codi



Ostatnia aktualizacja: 25.05.2016 15:39:03 przez slay
[#815] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #814

Owszem, całkiem niezłe OK

Bardzo podobają mi się ograniczenia do "standardowej" A500, gdyż właśnie na takim sprzęcie bawiłem się w najlepsze Realem3D.
I widzę, że nie był bym bez szans, poza tym widać jak bardzo 3d się zestarzało w stosunku do "2d" i trzeba się mocno napocić, żeby uzyskać zadowalający efekt ok, racja
[#816] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #814

Wow! Świetne te prace! Kapitalne!
[#817] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #814

Ogólnie to świetny pomysł moim zdaniem i na pewno compo będzie kontynuowane na Decrunch. Nawet Sachy stwierdził, że chyba wprowadzą tę kategorię na Load Error.
Może trzeba dopracować nieco zasady...
Jak by nie było – fajne compo - ja się "zainspirowałem" grafikami i odkurzyłem Reala. Tym razem nie było co prawda szans na start w konkursie, ale chętnie popróbuję w przyszłości.

Przeraża tylko ilość pamięci..
[#818] Re: Raytracing i Amiga

@jokov, post #817

Praca Jubiego została wrzucona na forum w złej rozdzielczości (sorki za niedopatrzenie). To jest rozdziałka 320x512, więc prawidłowo powinna wyglądać tak:

1
[#819] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #818

moim zdaniem zajebiste! wielkie brawa!OK
[#820] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #818

Chylę czoła, bardzo mi się podoba. Znakomite wykorzystanie ograniczeń sprzętowych, ja niestety zabrnąłem w zbyt skomplikowaną scenę z której musiałem wyrzucić 30%, a jeszcze kilka godzin walczyłem żeby w ogóle udało się to wyrenderować.

Gratulacje, mam nadzieję że za rok będzie liczniejsza konkurencja w tej kategorii.

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2016 13:13:26 przez codi
[#821] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #818

Wow! Jest MOC OK
[#822] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #818

Jakby to jakoś zaanimować (wąż owija się wokół obracającego się boing-balla), to niezła scenka w demo by był z tego w sumie OK
[#823] Re: Raytracing i Amiga

@slay, post #818

Super! OK
[#824] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #812

Po lekturze artka o renderingu na A500 1mb
Chciałbym się wkręcić w temat. Po zobaczeniu tego co zostało zrobione do Reshoot sam chciałbym coś podobnego sobie, oczywiście w małej skali, pogrzebać :)
[#825] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #824

Tak jak pisałem na privie, jeśli chciałbyś się lekko pobawić w retro-rendering na Amidze to polecam LightWave, pozostałe programy, a zwłaszcza te które opisywałem w artykule są raczej dla prawdziwych hardkorowców którym niestraszna walka z ograniczeniami i praktycznym brakiem jakichkolwiek ułatwień dla użytkownika, takie dobrowolne umartwianie się w imię lepszego poznania historii. Dla zwykłego użytkownika będzie to katorga i szybko się zniechęci.

Za to LightWave od wersji 3.5 całkiem ładnie się zestarzał i można w nim sporo zrobić bez zgrzytania zębami, a wyniki i tak będą jednoznacznie kojarzyć się z retro ze względu na renderer. Przypominam tutorial do LW 3.5 który kiedyś nagrałem dla początkujących:

https://www.youtube.com/watch?v=YP9a-7drztE
[#826] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #825

Ćwiczyłem już kilka wersji ciągle nie moge odpalić modelera :(
[#827] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #826

Masz fpu ?
[#828] Re: Raytracing i Amiga

@QUAD, post #827

Mam Blizarda 040/40 z fpu, "Suspend/reebot" :(
[#829] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #828

Mam Blizz 030/40 z fpu.
Mam tak samo przy LightWave.
Ale 2 miesiące temu się uruchamiał a zmieniłem tylko rozdzielczość WB :D

Szukam innej wersji LW
[#830] Re: Raytracing i Amiga

@Vato, post #829

PW
[#831] Re: Raytracing i Amiga

@codi, post #830

Reklama Commodore CDTV natchniona przez Apple iPhone 7, tradycyjnie model i render Blender + Cycles.

[#832] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #831

Fajne!
Zrobisz mi cd32 ,tyle że w kolorze "red hot-rod" ?
Proooooszę !ok, racja
[#833] Re: Raytracing i Amiga

@Mikrobi, post #832

Chciałbym przypomnieć wam o tym że zostało tylko 10 dni do party Decrunch, a odbywa się tam unikalny i obecnie chyba jedny taki na świecie konkurs - amigowe raytracing compo. Fajnie, że organizatorzy pamiętają o tym, że ray compo było w połowie lat 90tych nieodłączną częścią każdego copy party i podtrzymują tę tradycję. W związku z tym zachęcam was do odpalenia jakiegoś amigowego programu 3D i podesłania swojej pracy, choćby prostej sceny, aby pokazać że tradycja żyję. Swoją pracę wysłałem przed chwilą.

Dzięki temu konkursowi mam przynajmniej raz na rok motywację aby wyrenderować coś na Amidze, przeważnie zajmuje to dzień-dwa pracy i nie jest to czas stracony, można poćwiczyć skilla w tworzeniu scen "ultra-low poly", w porównaniu z zeszłym rokiem udało mi się zejść w dół z ilością trójkątów prawie o połowę, co jest super istotne przy 1 MB ram. No ale scena to właśnie między innymi pokonywanie ograniczeń sprzętu.

https://decrunch.org/pl/#party

Raytraced Graphics

Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
Format: IFF
Prace będą prezentowane w PPShow 1.2 na A500/1.3
Cała produkcja powinna być wykonana na konifguracji zgodnej z A500 1MB
Praca może być renderowana do IFF24 na dysk, wymagamy jednak by przygotować ją dalej do wyświetlenia do formatu IFF zgodnego z OCS/ECS
Załączyć pliki źródłowe z programów Real 3D, Imagine lub innego działającego na A500
Załączyć zrzut ekranu z pracy programu z wczytaną sceną
Zaznaczyć użyte narzędzia
[#834] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #833

Dzisiaj zamierzam zacząć dłubać, jak wiadomo zawsze za późno człowiek się zabiera. Miałem porzucić Reala ze względu na dość upierdliwe CSG, ale chyba nie tym razem. Przebijanie się przez kolejny nawet mało skomplikowany soft zajmie trochę czasu którego już niestety nie ma. Zapowiada się kończenie prac na Party. Jakiś filler powinien powstać do soboty.
[#835] Re: Raytracing i Amiga

@codi, post #834

Blender powstał chyba na Amidze wiec... czy są jakieś prehistoryczne wersje Blendera ?
[#836] Re: Raytracing i Amiga

@pisklak, post #835

Chyba nie ?
[#837] Re: Raytracing i Amiga

@Hellena, post #836

Jeśli miałbym typować to Silicon Graphic. Tak pośrednio wynika z wywiadu (GFX 4/99).
"(...)Nabyliśmy więc wtedy pierwszą naszą maszynę ze znakiem SGI, ale wystarczyło nam pieniędzy jedynie na sam system i kompilator C. To była bezpośrednia przyczyna powstania Blendera."
[#838] Re: Raytracing i Amiga

@adam_mierzwa, post #837

blender na 100% powstał na SGI i dla tego dość łatwo i szybko został sportowany na Linuxa.
Używam blendera od wersji 1.38 gdy jeszcze był płatny. To jak się rozwinął do teraz powinno być przykładem, jakiego kopa daje development open source...
jack by ktoś chciał (jubi?) mogę przywieźć na jakiś zlot do pokazania jak wyglądały oryginalne manuale do blendera bo nawet to jest majstersztykiem wydawniczym.

co do wersji prehistorycznych to chyba cały czas są na jakimś FTPie Tona Rosendala. Jak nie to powinienem mieć wersje na płycie CD.
ale na pewno nie ma wersji na Amigę.
[#839] Re: Raytracing i Amiga

@retronav, post #838

It all started as a raytracer on Amiga – called “traces”. It then got ported to SGI, and I learned C programming. After 2-3 years using Traces I wanted to redesign our tool from scratch. That then was named “Blender”, after the showreel we were spreading back then.

Jakieś tam korzenie ma.
[#840] Re: Raytracing i Amiga

@pisklak, post #835

Blender powstał chyba na Amidze wiec... czy są jakieś prehistoryczne wersje Blendera ?


Tak, Blender ma amigowe korzenie. Autor Blendera o tym pisał z okazji dwudziestolecia programu:

https://twitter.com/tonroosendaal/status/252683330519175168



Witać na tych zrzutach ściągane w dół ekrany co jest unikalną cechą Amigi, no i amigowy pointer. Na Amidze powstał program "Traces" który był protoplastą Blendera. Następnie Traces został przeportowany na komputery Silicon Graphics, a po kilku latach posłużył za wzór do napisania właściwego Blendera. Zresztą ten kto używał Blendera w wersji poniżej 2.6 powinien wyłapać podobieństwo.

Autor:

"It all started as a raytracer on Amiga – called “traces”. It then got ported to SGI, and I learned C programming. After 2-3 years using Traces I wanted to redesign our tool from scratch. That then was named “Blender”, after the showreel we were spreading back then."

Prosiłem kiedyś Tona o kopię amigowej wersji Traces ale odpisał że niestety jej nie ma. Byłoby szkoda gdyby taki kawałek historii zaginął.

jack by ktoś chciał (jubi?) mogę przywieźć na jakiś zlot do pokazania jak wyglądały oryginalne manuale do blendera bo nawet to jest majstersztykiem wydawniczym.


Ciekawe, a jaką książkę masz? Ja mam "The Official Blender 2.3 Guide", grube tomisko z płytą CD-ROM. Napisał ją Ton Roosendaal czyli sam autor Blendera.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem