kategorie:
[#931] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #929

OK
[#932] Re: Raytracing i Amiga

@peceha, post #928

Artykuł już się ukazał:

http://zgodzinski.com/blender-prehistory/

Bardzo pozytywny odzew dostałem zewsząd, z różnych społeczności 3D, Amigi, Atari (nie wiem czemu, ale tam też linkowali) itd. Co ciekawe, pomimo, że w 1991 firma przeszła na Silicon Graphics, Amiga wciąż była czasem używana, zapewne do 1997, bo z tego roku pochodzą backupy z których odzyskany został Traces.

Tu zdjęcie Tona z 1992 pracującego na Silicon Graphics. Pod brodą w tle widoczna Amiga 2000.

[#933] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #932

He, he - fajny młody człowiek OK
[#934] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #920

Jubimark, 2018-04-10 (by Cotter)


GOLD2.9 x11 (78MHz) = 3288 sekund


GOLD2.9 x12 (85MHz) = 3066 sekund
[#935] Re: Raytracing i Amiga

@skipp, post #934

Update benchmarku:




Vampire zbliża się do podwojenia prędkości najszybszego 060.
[#936] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #935

Najwyraźniej mój wpis został nieuwzględniony
[#937] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #898

No to kolejny wynik: 1h 14m 25s (4465s). Taki sam konfig jak poprzednio tylko 060 pogonione na 80MHz.


060/66 FPU 2,48 02:30:49 9 049 A1200 Blizzard 68060/66, stock WB3.1, LW3.5 tbone


Czyli zmiana z 66 MHz na 80 spowodowała skrócenie czasu z 9000 sek do 4500? Nie za duży ten skok? Zobacz że powyżej zmiany z 65 na 75 to są jakieś ułamki różnicy, a tu prawie dwa razy?
[#938] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #937

Samo użycie Cyberpatchera na 66MHz zbiło wynik z 2,5h na 1,5h. Pisałem o tym i jest nawet foto: link

Przy Cyberpatcherze na 66MHz render trwał 5403s, a na 80MHz 4465s.

5403/4465=1,21
80/66=1,21

EDIT: spróbuję na dniach puścić render na Apollo.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2018 18:03:43 przez tbone
[#939] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #938

Amiga 3000 + Mercury 040/35Mhz (AmigaOS3.9) 3h31m14s (czas mierzony dwukrotnie stoperem).
LW pokazuje błędnie czas, wie ktoś może dlaczego tak się dzieje?
[#940] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #938

Samo użycie Cyberpatchera na 66MHz zbiło wynik z 2,5h na 1,5h. Pisałem o tym i jest nawet foto: link


Trochę chaos się z tego zrobił, fajnie jakbyś wkleił tu wszystkie swoje testy w jednym poście. Przy każdym ile sekund i jaki dokładnie sprzęt (RAM speed jak masz), wersja LW, czy oxypatcher czy nie itd. Dopiero wtedy będzie można porównać poszczególne przyrosty prędkości. Czyli zrób test z podkręconym do 80MHz i niepodkręconym bez oxypatchera, a potem te same dwa ale z oxypatcherem. Albo więcej kombinacji jak jeszcze coś zmieniasz.
[#941] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #940

Tak więc zbierzmy to do kupy:

Blizzard 1260 @66MHz, 64MB 50ns, LW3.5noFPU, stock math libs: 36799s (10h 13m 19s).

Blizzard 1260 @66MHz, 64MB 50ns, LW3.5FPU, stock math libs: 9049s (2h 30m 49s) (1)

Blizzard 1260 @66MHz, 64MB 50ns, LW3.5FPU, HSMathLibs, CyberPatcher: 5411s (1h 30m 11s) (2)

Blizzard 1260 @66MHz, 64MB 50ns, LW3.5FPU, stock math libs, CyberPatcher: 5403s (1h 30m 3s)

Apollo 1260 @80MHz, 64MB, LW3.5FPU, stock math libs, OxyPatcher: 5035s (1h 23m 55s) (3)

Blizzard 1260 @80MHz, 64MB 50ns, LW3.5FPU, stock math libs, CyberPatcher: 4465s (1h 14m 25s). (4)

-------------------------------------------------------------------------
Konkluzje:
1. Podmiana bibliotek matematycznych na HSMathLibs niewiele wniosła. Być może na 030 jest jakiś efekt na plus, bo na 060 render trwał parę sekund dłużej.

2. Cyberpatcher i Oxypatcher robi to samo - finalnie jest różnica paru sekund i można uznać to za pomijalne.

3. Samo odpalenie Cyberpatchera sprawiło, że kursor myszy przestał skakać w trakcie poruszania przy trwaniu renderingu. Takie lagowanie ponoć pojawia się gdy FPU 060 trafia na instrukcję, której nie ma zaimplementowanej. Oxy/Cyberpatcher sprawia, że obsługa tego typu wyjątku odbywa się wydajniej.

4. Z testowaniem każdego wariantu będzie problem bo Blizzard jest obecnie w posiadaniu przez Skibę (może chce się zamienić na Apollo? )

5. Widać, że taktowanie pamięci w karcie ma wpływ, bo Blizzard przy tym samym zegarze jest około 10% szybszy od Apollo.
-------------------------------------------------------------------------
Fotki:
(1)

(2)

(3)

(4)
[#942] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #941

Brakuje testu HSMathLibs bez Oxy/CyberPatchera, jestem ciekaw jaka jest różnica.
[#943] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #942

Już puszczam, ale na Apollo. Postaram się zrobić porównanie także ze stockowymi i bez Oxy/Cyber, więc trochę to zajmie...

EDIT: kursor przycina. Na pewno będzie długo.

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2018 13:57:03 przez tbone
[#944] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #943

OK, będę wdzięczny ;)
[#945] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #944

Tak więc Apollo 1260@80MHz i 64MB fast "mieli" tę scenę bez Oxypatchera przez 9974s (2h 46m 14s). Nieważne czy z HSMathLibs (2s dłużej) czy fabrycznymi bibliotekami matematycznymi. Widocznie 060 tak ma.
[#946] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #945

Czyli Apollo 060@80MHz jest wolniejszy niż Blizzard 060@66MHz? Z czego to może wynikać?
[#947] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #946

link

Też jestem zdziwiony. Oxypatcher must have

Pamięć można przezworkować (lutowane) z asynchroniczne na sync, ale nie wiem czy pamięci które mam wyrobią.

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2018 19:59:36 przez tbone
[#948] Re: Raytracing i Amiga

@tbone, post #947

Raytracing compo na Decrunch jest za niecałe dwa tygodnie:

https://decrunch.org/2048/pl/

ja już podesłałem swoją pracę, fajnie jakby ktoś jeszcze odpalił Real 3D, Sculpt czy inny antyczny program na A500 i zrobił jakąś scenę.
[#949] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #948

Tak trochę z boku tematu. Używałeś nowszych wersji Reala na PC z Windows/Linux? Jeśli tak, to jakie wrażenia poza szybkością współczesnej wersji?
[#950] Re: Raytracing i Amiga

@KM, post #949

Nie używałem, za to używałem wtedy windowsowego LightWave 5.x i to było niebo a ziemia, min. poprzez wsparcie OpenGL i obsługę tego w viewporcie przez kartę graficzną real-time, komfort edycji nieporównywalny do powolnych wireframes liczonych przez CPU na Amidze.
[#951] Re: Raytracing i Amiga

@KM, post #949

Kilka słów na temat ray-compo na Decrunch. Jak co roku jest to okazja aby odpalić amigowy program 3D i przypomnieć sobie jak się go używało. Największe wyzwanie było 3 lata temu, gdy musiałem przypomnieć sobie Sculpta 3D praktycznie od zera, plus ograniczenia sprzętowo-programowe Amigi 500 i opracować cały workflow od pomysłu do gotowego produktu.

To jest w sumie najtrudniejsza część, potem to już (prawie) zabawa. Nie wiem ile to wtedy zajęło czasu, obstawiam, że 2-3 dni. Rok później był to 1 dzień, a w tym roku całość od początku do końca powstała w 4 godziny. Tylko pomysły miałem spisane wcześniej. 4 godziny to i tak dużo czasu który trzeba wykroić kosztem czegoś innego. Oczywiście w 4 godziny nie da się niczego perfekcyjnie dopieścić, ale do wyboru jest nie zrobić nic, lub zrobić to, co się da w ograniczonym czasie. Dlatego tym bardziej warto docenić ludzi którzy np. pikselują ręcznie obrazki przez dziesiątki czy setki godzin. Coś dla tego poświęcili.

Worms: Final Encounter





320x512 Ham6 Lo-Res Lace

https://demozoo.org/graphics/189046/
[#952] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #951

Spoko OK - szczególnie jak na 4h roboty ok, racja
[#953] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #951

Obrazek renderowany do 24bit i konwertowany na ham6?
[#954] Re: Raytracing i Amiga

@Norbert, post #953

Tak, konwertowany do Ham6 za pomocą HamLabPlus.
[#955] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #954

Tak, konwertowany do Ham6 za pomocą HamLabPlus.


Efekt konwersji bardzo dobry. Nie wiem czy miałeś opocję renderowania od razu do ham, ja niedawno przeglądałem moje proby renderów z z Real3D z A500 i tam rendery bezpośrednio do ham wyglądały dość słabo jakościowo (rampa itp).

Rozdzielczości nie zmieniałeś, tylko paletę przy konwersji?
[#956] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #955

Render bezpośrednio do Ham wyglądał dużo gorzej. Rozdzielczość nie była zmieniana, chociaż oczywiście najlepiej by było wyrenderować w wyższej a potem przeskalować w dół.
[#957] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #956

Render bezpośrednio do Ham wyglądał dużo gorzej


Zgadza się, jak patrzę na moje próby to w trybie "normalnym", w Realu to były chyba 64 kolory (sprawdzę to), aczkolwiek dużo mniej niż HAM, to jakość kolorów było dużo lepsza.

Render bezpośrednio do HAMa, nie ratował nawet antyaliasing (na A500 trwało to oooocho, cho..).

Pamiętam, że renderowałem też do pliku, do 24bit, ale miałem później problem z oglądaniem tego na mojej A500 (nie wpadłem na to żeby to przekonwertować- początek mojej amigowej drogi)
[#958] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #935

Najnowszy wynik Pedro Cotter'a - 50m 39s (3039 sek.)

A2000 + V500 + GOLD2.10 x12 (~85MHz)
[#959] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #956

Sculpt3d nie ma opcji pracy w Interlace (czy karcie graficznej), ale można wypromować go do tego poprzez program typu NewMode.
Nie zadziała to na kick1.3 ale zawsze to dodatkowe możliwości
[#960] Re: Raytracing i Amiga

@Norbert, post #959

Przekonwertowałem swoją scenę z CDTV z 2014 na nowy renderer dostępny w Blenderze 2.8. "Eevee" jest oparty o rasteryzację, więc nie tak wszechstronny jak Cycles, ale za to prędkość powala. Render klatki FullHD z tego firmu trwał 3-5 sekund, można teraz wyrenderować całą animację na kilkaset klatek w czasie w którym kiedyś renderowała się jedna klatka. Podgląd - praktycznie realtime. Większość rzeczy przenosi się z Cycles bezproblemowo, trzeba jednak zwrócić uwagę na rzeczy które liczone są inaczej, np. światła, szkło.



1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem