kategorie:
[#1021] Re: Raytracing i Amiga

@arturB, post #1017

No no no brawo! Nareszcie w tym watku pojawiłą się praca wobec której bez cienia wątpliwości można powiedzieć tylko jedno WIELKI SZACUN pokłony
[#1022] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #1018

Zajefajne. Dobrze wiedzieć że VR było już ćwierć wieku temu na Amidze.
[#1023] Re: Raytracing i Amiga

@arturB, post #1017

Świetne. Bardzo mi się podoba.
Dobre podejście modelowanie na Amidze render na pc.
[#1024] Re: Raytracing i Amiga

@arturB, post #1017

Moj najwiekszy wyczyn na amidze na Lightwave. Renderowanie odbywalo sie w duzej mierze na PC


Fajne, ten statek na początku przypomina trochę Babylon 5 z 1994 roku, widać jak dzięki spadającym cenom mocy komputerów już 5 lat później podobną jakość dało się uzyskać amatorsko w domu.

Przede wszystkim wychodzi na to, że "amigowa wersja" nie została nigdy wydana.
W prasie amigowej gdy był "recenzowany" I-Glasses, rzeczywiście robiono to na zestawie bez HeadTrackera, nie mniej jednak pojawiło się oprogramowanie do Amigi któe HT wykorzystuje, są nawwet dokumenty i wytyczne jak programować HT na Amidzeok, racja
W GloomDeluxe i NemacIV mamy konfigurowalną i obsługiwaną funkcje śledzenia ruchu głowy i sterowania za jej pomocą w grze ok, racja


Czyli żeby pograć z head trackingiem na Amidze tzeba było kupić pecetową wersję tych okularów i ściągnąć jakieś nieoficjalne sterowniki do Amigi napisane przez fanów? Jak to działało? Mógłbyś nagrać jakiś film na Youtube.
[#1025] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1024

Czyli żeby pograć z head trackingiem na Amidze tzeba było kupić pecetową wersję tych okularów i ściągnąć jakieś nieoficjalne sterowniki do Amigi napisane przez fanów? Jak to działało? Mógłbyś nagrać jakiś film na Youtube.


Żadnego sterownika nie trzeba, te są zaszyte w grach.. zresztą, mam taki plan od kilku lat (zrobienie jakiegoś materiału na ten temat)- może w końcu się zbiorę i to zrobię ok, racja
[#1026] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #1025

Jasne, zrób! Wciaz takie okulary mozna kupic na ebayu - co prawda nie kosztuja tyle co okulary w Łebie na deptaku ale ktoś, moze się skusi.
[#1027] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #1025

No i świetny byłby rzetelny opis możliwości tych okularów!!!
Na razie czytałem tylko negatywne opisy to fajnie byłoby poczytać praktyka.
Widziałem że głównie grano w descenta i to ludzie nawet dobrze wspominali.
Po ostatniej fali nowych ekranów do gameboya nie zdziwiłbym się modyfikacji i tu.
pozdr
[#1028] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1024

To jeden z ostatnich moich zrobionych na Lightwave ( 2001 )
[#1029] Re: Raytracing i Amiga

@arturB, post #1028

Ja skończyłem na czymś takim rok ok 2000 męczyło się niemiłosiernie biedną 40/25 sceny tej już nie ukończyłem bo komputer przestał pracować stabilnie, po naprawie komputera już było tylko 2D i TV Paint. LW odpaliłem ponownie dopiero 2019 na lepszym konfigu za to bez Bvision :)



Jeszcze coś takiego znalazłem z podobnego czasu ale trochę wcześniejsze:




Ostatnia aktualizacja: 24.08.2020 23:08:58 przez cossack
[#1030] Re: Raytracing i Amiga

@cossack, post #1029

Pierwszy obrazek calkiem fajny. Z drugiego amiga na pewno nie byla zadowolona
[#1031] Re: Raytracing i Amiga

@arturB, post #1030

Coś w tym może być, druga scena to była scena testowa dla głębi ostrości, z tego co pamiętam jeszcze było niebo, ogólnie moja wiedza fotograficzna rozjechała się z ustawieniami LW. Domki płotki itp. były po to aby zobaczyć jak to się rozmyje przy zmniejszonym f, chodziło głównie o odbicia na karoserii. Chyba mi się nie udało, albo było za duże mydło, albo nie tam gdzie chciałem, albo mało widoczne. Biorąc pod uwagę że obrazek musiał być w miarę duży aby efekt był widoczny to czas generowania trwał noc i kilka godzin co najmniej. Plus był taki, że modelowanie w tym czasie nie wpływało szczególnie na długość renderingu. Może odgrzebie projekt i jeszcze raz spróbuje zrobić to co wtedy chciałem, aby sprawdzić czy było to dobrze zaimplementowane czy ja źle policzyłem i nie wystarczyło mi cierpliwości aby to poprawić. Amiga chodziła przez wiele lat 24/7 sporadycznie wyłączana na noc.
1

2


Przepraszam za brak obrazków w poście poprzednim.

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2020 09:56:07 przez cossack
[#1032] Re: Raytracing i Amiga

@cossack, post #1029

Kurcze, nie widzę obrazów
[#1033] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #1032

Ja też :/
[#1034] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #1033

Przepraszam działało jakiś czas i nie działa. Jak wymyślę inny sposób na linkowanie obrazków to podlinkuję. Jeszcze raz przepraszam.









Ostatnia aktualizacja: 25.08.2020 14:27:10 przez cossack
[#1035] Re: Raytracing i Amiga

@cossack, post #1034

tu nie usuwaja :) - https://postimages.org/
[#1036] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1024

Jakiś czas temu udało mi się ocalić od zapomnienia fakt, że Blender ma amigowe korzenie. W międzyczasie rozmawiałem z człowiekiem o ksywie BlenderBach, który był zafascynowany amigowym Traces, poświęcił mu sporo czasu i w końcu stworzył pierwszy i pewnie jedyny na świecie tutorial do tego programu:

2
[#1037] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1036

Niesamowite! Super że nie skończyło się na samym opublikowaniu programu, ale też że pojawiają się do niego materiały. Może ktoś nawet na jakieś compo coś w nim zrobi. ;)
[#1038] Re: Raytracing i Amiga

@teh_KaiN, post #1037

Uczcijmy minutą ciszy pamięć LightWave3D:
https://blog.lightwave3d.com/2020/09/lightwave-statement/

W samej zapowiedzi tego nie ma, ale na forach LW krążą nieoficjalne wiadomości od byłych developerów, przeniesionych do innych projektów, że ten program nie będzie już rozwijany. Większość userów LW planuje przenieść się na Blendera. Szkoda, bo był to jeden z niewielu programów o amigowych korzeniach, które przebiły się do mainstreamu i były rozwijane do dziś. W tej chwili pozostał nam jeszcze Maxon Cinema 4D.
[#1039] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1038

Kawał historii, rozwój LW był mocno wyboisty i czasem kolejne wersje miały więcej wad niż zalet. Niemniej silnik renderujący z wczesnych wersji jest jednym z moich ulubionych z jednej strony realistyczny z drugiej charakterystyczny. Mimo relatywnie atrakcyjnej ceny ciężko było zainwestować w LW bo nie szło to w dobrą stronę.
LW będzie moim nr.1 jako program 3D, choć nie koniecznie nr 1 w użyciu.
[#1040] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1038

A Real 3D, czyli Realsoft 4D już umarł? Czy to nie to samo? link
[#1041] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1038

Szkoda
[#1042] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #1041

Hej, świetny webinar z pradziwym fachowcem od rysowania:
link
[#1043] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #935

Ryzen 3600X, 32 GB 3666 MHz:
WinUAE 2.8.0 - 80 s
WinUAE 4.9.0 - 92 s
[#1044] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #935

Dużo się ostatnio dzieje w sferze emulacji 68k i ogólnie rozwoju procesorów. Jestem ciekaw, jak to się przekłada na prawdziwą wydajność amigowych programów. Mam prośbę, jeśli ktoś z Was ma dostęp do jednego z poniższych sprzętów, proszę o wykonanie benchmarku na LightWave 3.5:

http://zgodzinski.com/lightwave_benchmark/lw_35_benchmark.zip

Wyniki których brakuje:

1. PiStorm (z różnymi modelami RPi, Pi 3, Pi 4 jeśli już jest wspierane albo ktoś ma dostęp do bety itp.)
2. Apple M1
3. Apple M1 Pro
4. Apple M1 Pro Max
5. Intel Core 12th gen.

Dodałem do listy wynik z Ryzen 7 5800H. Jak widać można dziś na laptopie osiągnąć wydajność desktopa z 2015 roku. Do testów pod Windows używam WinUAE 2.8.0 - szybszy od 4.9.0 (81 vs 87 sekund).

https://sourceforge.net/projects/winuae/files/WinUAE/2.8.0/

1
[#1045] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1044

5800H jest turbo szybki i energooszczędny.
Z tego M1 chcesz z JIT, bez JIT, emu jakiego procka?
1
[#1046] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #1045

Z JIT, ogólnie najszybsze co się da wycisnąć z CPU. Możesz wyłączyć dźwięk (Disabled, Not Emulated), Wait for Blitter - disabled itp. Chodzi mi o maksymalną szybkość renderowania jaką się da uzyskać.

5800H jest turbo szybki i energooszczędny.

To prawda, można już pracować równie komfortowo jak na desktopie. Szkoda, że WinUAE 8 rdzeni nie wykorzysta więc liczy się wydajność pojedynczego rdzenia.
1
[#1047] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1046

Ma może ktoś turbo ustawienie dla FS-UAE? Bo coś strasznie wolno to działa, jakby JIT nie działał, pomimo że mam go włączonego. Choć może JIT nie działa dla ARM.
Wyniki dla innych procków:
Ryzen 7 5800U (HP Aero 13"), UAE 2.8 power save batt: 1m 31s, performance na kablu: 1m 24s
Ryzen 7 5900X UAE 4.4 1m 19s, UAE 2.8 1m 16s
M1 jak na razie: 19m 53s
[#1048] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #1047

Ma może ktoś turbo ustawienie dla FS-UAE? Bo coś strasznie wolno to działa, jakby JIT nie działał, pomimo że mam go włączonego. Choć może JIT nie działa dla ARM.


Czy to FS-UAE jest skompilowane pod ARM czy x86 i działa pod Rosetta 2? Jeśli pod ARM, to może spróbuj z ciekawośći wersję x86 uruchomić, ponoć emulacja x86 działa bardzo szybko.

1. PiStorm (z różnymi modelami RPi, Pi 3, Pi 4 jeśli już jest wspierane albo ktoś ma dostęp do bety itp.)


Nikt tu nie ma PiStorm? Czy PiStorm emuluje też FPU?
[#1049] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1048

Michał Schulz podesłał wyniki z PiStorm+emu68 w najnowszej wersji, dzięki. Jest to dużo szybsze rozwiązanie niż Vampire, moja ciekawość w tym zakresie została zaspokojona.



Dzięki Michałowi dowiedziałem się, że wątek który założyłem kiedyś na a1k.org wciąż żyje, ktoś prowadzi tamtejszą listę wyników online. Są tam min. wyniki z 060 100MHz i szybszych, których nie ma u nas.

https://drive.google.com/file/d/1_VxGqSt2fMQbDxdZNO-SvA5Th0gfgp3n/view

https://www.a1k.org/forum/index.php?threads/62176/
[#1050] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1049

No i teraz mozna sobie wyrobic porownanie szybkosci PiStorm vs V2. PiStorm jest ponad 3 razy szybszy niz Vampire. Z testow na Atari ST tez tak wychodzilo, choc inny JIT tam byl (Aranym). Ale jak sie porowna zegary obu procesorow to duzo wieksze mozliwosci drzemia w AC68080. Ale to musi byc zegar minimum 250 MHz.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem