kategorie:
[#1051] Re: Raytracing i Amiga

@Don_Adan, post #1050

Szybkość super, ale jak wygląda test kompatybilności?
Czy PiStorm, czy Vampire zapewnia wyższy poziom kompatybilnści?
Bo raczej oba mają przed sobą sporo do poprawienia. Czy się mylę?
[#1052] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #1051

Jesli nie ma zadnych bledow w obu projektach to kompatybilnosc z CPU 68040 powinna byc 100%. Nie oznacza to wcale, ze wszystkie programy dzialajace na MC68040 25-50 MHz beda dzialaly bez zadnych problemow. Ale wszystkie dobrze napisane programy powinny dzialac. Problemy moga wystapic wtedy jezeli autor nie przewidzial dzialania swojego programu na szybkich procesorach. A oba te rozwiazania sa bardzo szybkie.
[#1053] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #1051

Szybkość super, ale jak wygląda test kompatybilności?

Michał Schulz twierdzi, że kompatybilność z demami jest dużo lepsza niż na Vampire. Szczegółów nie znam.

Gdy przeglądałem stare rendery A600 z 2014 roku znalazłem coś co zrobiłem dla eksperymentu ale nie zostało to wtedy opublikowane.



Powstało jako próba do tego obrazka:

https://www.deviantart.com/zgodzinski/art/Amiga-600-TRON-style-459603938
4
[#1054] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1048

Wcześniej były wyniki dla ARM M1. Gdzie niby nie ma JIT, ale ustawienie go troszkę przyspiesza w Sysinfo z 80 do 250 MIPS (to nadal nie działa JIT z pełną parą).
Dla x86 na M1, jednak emulacja emulacji jest cienka. Choć w Sysinfo jest wynik prawie 150x Amiga 4000 z 68040 40MHz, to w realnych aplikacjach kuleje i render zajął uwaga: 47m 19s !!!
Gdzieś emulacja emulacji krztusi się przy JIT.
[#1055] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #1054

Wcześniej były wyniki dla ARM M1. Gdzie niby nie ma JIT, ale ustawienie go troszkę przyspiesza w Sysinfo z 80 do 250 MIPS (to nadal nie działa JIT z pełną parą).
Dla x86 na M1, jednak emulacja emulacji jest cienka. Choć w Sysinfo jest wynik prawie 150x Amiga 4000 z 68040 40MHz, to w realnych aplikacjach kuleje i render zajął uwaga: 47m 19s !!!


Dzięki, czyli być może Mac z M1 nie nadaje się do emulacji szybkiej Amigi, ale raczej ze względu na słaby soft, bo ciężko zakładać, że M1 jest powolny tylko w tym jednym zastosowaniu. Może to ogólny problem z UAE pod Mac OS? Masz dostęp do Maca x86 i mógłbyś na nim odpalić test?
[#1056] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1044

A dlaczego nie zamieściłeś moich wyników?

ACA1233/49 + 68882/66Mhz
9h5m17s 32717s

ACA1233/50 + 68882/66Mhz
8h59m30s 32378s

TF536@55Mhz
1d16h47m49s 146869s

TF536@60Mhz
1d14h3m24s 137004s
[#1057] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1055

Niestety, mam tylko tego M1 (mój pierwszy mac, pomijając na chwilę co miałem PowerMac i PowerMaca mini dla WarpOS) :)
[#1058] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #1057

Przy okazji zmiany sprzęciora - kolejny wynik do listy:


Windows 10 64-bit
CPU - i9-13900KS (bez podkręcenia)
RAM DDR5 @5600

WinUAE 4.10.0 64-bit JIT 68020+68881.
LW 5.0r FPU

Czas - 56s. (WinUAE - low refresh)
Czas - 57s. (WinUAE - full refresh)
[#1059] Re: Raytracing i Amiga

@radekcz, post #1058

Miesiąc temu eksperymentowałem z amigowym Superfrogiem z workflow którego częścią jest AI. Tak powstał filcowy, wełniany Superfrog i kilka bardziej realistycznych żabek. Ustawiłem je w podobnej pozie i żeby było bardziej niezwykle, do niektórych użyłem zimowej scenerii.

Spora oszczędność czasu względem modelowania wszystkiego w 3D, teksturowania, oświetlania itp. Trzeba tylko składać scenę w AI z kawałków, na raz nie da się dostać tego co się chce. Osobno trzeba wygenerować potrzebne części i później je złożyć, ale tu akurat AI jest mistrzem, dopasuje wszystko biorąc pod uwagę kąt padania światła, cienie, odbicia, nawet perspektywę powietrzną (dym, mgłę), głębię ostrości, temperaturę barwową. W Photoshopie wymagałoby to godzin pracy, a tu ok. 15 minut na każdy obrazek. Daje to możliwości szybszej iteracji i próbowania rzeczy których nie opłacałoby się wypróbować ręcznie czy do siebie pasują kompozycyjnie.









5
[#1060] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1059

Ja chcę takiego filcowego Superfroga!
1
[#1061] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #1060

Fajnie by było!
Ten wełniany przypomina kota Sylvestra
[#1062] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1059

Nic nie zrozumiałem, ale ładne
[#1063] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1059

Ja też kiedyś eksperymentowałem i mam
10
[#1064] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1059

Bardzo ładne, najbardziej mi się podoba żabka nr 2 od dołu OK
[#1065] Re: Raytracing i Amiga

@Dorian3d, post #1063

Bardzo zacny dywan! ;)
[#1066] Re: Raytracing i Amiga

@Dorian3d, post #1063

Kurczę, miałem taki sam dywan :) Ale zdaje się Dorian3d jest z tego miasta co i ja, więc pewnie kupiony w tym samym sklepie, no chyba, że odkupił używkę od moich rodziców ;)
1
[#1067] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1059

Ten pluszaka jest Mega
[#1068] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1

W 1995 roku wyposażony w dwie A1200 i karty Blizzarda 030/50Mhz, na obu 8MB Fast ramu, generowałem komercyjnie
animacje i grafiki na lubelski 'rynek' TV.

ta czolowka byla w calosci przygotowana
na Amidze [tekstury, obiekty], ale juz przeniesiona
na PC-ty zeby je wyrenderowac.

Malbork:
https://youtu.be/gf83ZeK9sYc?t=13

Jednocześnie animacje map np. dla muzeum na Majdanku,
albo filmów instruktażowych opisujących procesy produkcyjne.
Wtedy to był czas królowania S-VHS oraz Beta analogowego w TVP w Warszawie, gdzie wspótworzyłem program nauki gry na instrumentach:

https://youtu.be/ciKh4QJtzys?t=1058

https://youtu.be/3vaQvtnDu94?t=236

te były robione na scala MM


------
Żuławy:
https://youtu.be/1mCf701hxc8?t=525
(he, taki wczesny wiedzmin)
--------

https://youtu.be/1mCf701hxc8?t=1000

pozniej juz niestety trzeba bylo przejsc na PCty
jedynie modelowanie jeszcze nieco na Amidze, juz A4000

a tutaj chyba jedna z ostatnich animacji dla zleceniodawcy:

https://youtu.be/22mQi-WBErg?t=4

https://youtu.be/4SrS9LCN30M?t=20
9
[#1069] Re: Raytracing i Amiga

@habit, post #1068

Miło poczytać i zobaczyć efekty pracy twórców w oparciu o amigowy sprzęt i oprogramowanie OK
Fajna czołówka do Malborku, wizualizacje budynków, całych kompleksów zabudowań, animacje działań wojennych - widać kawał dobrej roboty i mnóstwo włożonej pracy ok, racja gratuluję i podziwiam OK
[#1070] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1059

Franko HD - przy pomocy AI zremasterowałem postać z pudełka gry. Design Franko ma niewiele wspólnego z anatomią czy ludzkimi proporcjami, ale na pewno w tej grze nie żałowano czerwonej farby.

2
[#1071] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1070

Pamiętam podobny tekst chyba w Secret Service (a może Top Secret?) o grze Doman- że kompan Domana ma nieznane nauce mięśnie (i tu padł jakiś przykład)- chodziło o ekran wyboru postaci.
[#1072] Re: Raytracing i Amiga

@łysy0800, post #1071

że kompan Domana ma nieznane nauce mięśnie (i tu padł jakiś przykład)


Chyba chodziło o "poprzeczny łokcia" (transversus cubiti).

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2023 22:01:01 przez recedent
[#1073] Re: Raytracing i Amiga

@łysy0800, post #1071

Pamiętam podobny tekst chyba w Secret Service (a może Top Secret?) o grze Doman- że kompan Domana ma nieznane nauce mięśnie (i tu padł jakiś przykład)- chodziło o ekran wyboru postaci.


Za jakiś czas i tak miałem zrobić ten ekran z Domana to będzie można porównać.
1
[#1074] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1073

Doman: Grzechy Ardana HD (AI remastered)

4
[#1075] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1074

widziałem za ładne gęby a taK okej

Posmarowani węglem, bo kiedyś nie było solarium , przed zawodami węgiel.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2023 12:43:33 przez Dorian3d

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2023 12:43:46 przez Dorian3d
[#1076] Re: Raytracing i Amiga

@Dorian3d, post #1075

Chłopaki jak z "niemieckiej" rozkładówki!
2
[#1077] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1074

jak chcesz to możesz dodać do tabeli wyniki "Benchmark"-a z kart:

- (A600) Furia 40 MHz (68ec020 + 68882) - WB i Kick 3.1,
- 46435 sek


- (A600) A630 rev.3 50 MHz (68030 + 68882) - WB i Kick 3.1,
- 41090 sek


- (CD32) TF360 50MHz (68060 z FPU) - WB i Kick 3.1, MuRedox,
- 7850 sek
2
[#1078] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1074

... może niech sztuczna inteligencja opracuje następce AGA kompatybilnego z tym układem i pozwalająca na generowanie 3D? Ciekawe czy coś by z tego wyszło?
1
[#1079] Re: Raytracing i Amiga

@KM_Ender, post #1078

I potem niech to AI pisze soft na to i z niego korzysta. ;)
4
[#1080] Re: Raytracing i Amiga

@teh_KaiN, post #1079

Może będzie konieczny do tego klon/replika Jaya Minera? Bo tej innowacyjności, w czasach kiedy wchodziły na rynek bardzo zaawansowane układy graficzne i postęp odbywał się błyskawicznie nie da się zduplikować. Potrzeba geniuszu. Ciekawym jak żył wynalazca tranzystora w układach scalonych.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem