kategorie:
[#991] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #989

Fajne OK

Dobry motyw z tymi VHSami OK
Takie radio, jak w tle jest u mnie w domu (Tato zbiera starocie) ok, racja

Dla czego te dyskietki na Amidze "jakby wiszą w powietrzu"?
[#992] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #986

No faktycznie wyborna rozrywka.
[#993] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Raytracing i Amiga
[#994] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Raytracing i Amiga
[#995] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Raytracing i Amiga
[#996] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Raytracing i Amiga
[#997] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Raytracing i Amiga
[#998] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #986

Nagrałem krótki film w EmuVR, program jest w fazie beta, ale można już sporo zrobić. W skrócie chodzi o to, że tworzy się wirtualny pokój, gdzie telewizory łączy się z konsolami, komputerami i gra w VR. Można też grać na wirtualnej Amidze, sprawdziłem to ogrywając Franko ze strefy gier PPA. Obsługiwane są komputery i konsole z listy Retroarch.

Pozdrowienia dla Recedenta, dobrze się bawiłem przy jego kawałku "Jubi said".




1
[#999] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #998

OK To bardzo miłe, dziękuję. Zdradzę Ci w tajemnicy, że w przygotowaniu jest kolejny kawałek dla którego byłeś inspiracją. Pewnie objawi się na kolejnym AmiParty.
[#1000] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #998

Dobre- dobre- idealne rozwiązanie dla retro nostalgików, bez nadmiaru zbędnej gotówki
OK
[#1001] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #998

Aż żałuję że nie mogę tego sam pooglądać ;)
[#1002] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #999

Tradycyjnie z okazji Decrunch, czyli raz na rok, odkurzam swoją wiedzę na temat ray-tracingu w Sculpt 3D na A500 1MB i robię jakiś ray. W tym roku stwierdziłem, że zrobię pierwsze co mi przyjdzie do głowy następnego dnia.

"Terminator T-800", Ham6 Lo-Res Lace (320x512).

1
[#1003] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1002

Najs, rozumiem że render na 1 MB ramu?
[#1004] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #999

Następny po "Jubi said" bedzie "Jubi siad"?
[#1005] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1002

Nieźle prawie goła 500, może stary sprzęt ale z dobrym operatorem ciągle świetne rzeczy można robić :) (Choć na dłuższą metę to trochę szkoda życia ;)
[#1006] Re: Raytracing i Amiga

@michal_zukowski, post #1004

Nie, "Arytmetyka". Już miała swoją premierę. Znajdziesz.
[#1007] Re: Raytracing i Amiga

@marianoamigo, post #1003

Najs, rozumiem że render na 1 MB ramu?


Tak, chociaż Sculpt 3D działa nawet na 0,5 MB (ledwo, ale działa). Tu był też render do pliku, bo na otwarcie ekranu z wynikiem brakuje już pamięci. Można by dodać jeszcze trochę detali, ale znowu - brak pamięci na kolejne trójkąty. Tekstur Sculpt 3D nie obsługuje, ale nawet gdyby obsługiwał - patrz brak pamięci. Można tak dobić do kilkuset trójkątów, góra 1000, ale wtedy to już często GURU.

Sculpt 3D ma ciekawie rozwiązany zapis do pliku - zapisuje 3 pliki, każdy kanał RGB osobno i można sobie to rozbić na różne dyski. Czyli np. na A500 z dwoma zewn. stacjami można skonfigurować zapis tak:

df0:red
df1:green
df2:blue


i każdy taki plik może mieć pojemność dyskietki (880KB w OFS), czyli całkiem sporą rozdzielczość można wyrenderować nawet na 1MB RAM, dużo więcej niż LoRes-Lace, ale tu nie miało to sensu bo wymogiem compo była rozdziałka A500.
[#1008] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1007

W dobie coraz szybszych płytek z ARM, pomyśl nad wykorzystaniem swojej pracy (przenośna CD32 w formie pada od CD32). Te dostepne obudowy do pseudo GBA, GB i innych jakieś takie "drewniane są".
[#1009] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1007

bylo skonwertować do dynamic hires
[#1010] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #998

Ciekawe czy kiedyś powstanie odpowiedni sprzęt do A2000 i będzie można uruchomić to na Amidze. Np. mając wirtualny pokój Amigi z kineskopowym monitorem wyświetlany na rzeczywistej Amidze podłączonej do kineskopowego monitora(mam adapter HDMI, więc wyższa rozdzielczość to nie duży problem, nawet PS4 działa)
[#1011] Re: Raytracing i Amiga

@pgru2, post #1010

Był kiedyś zestaw VR działający na Amidze 3000:

https://web.archive.org/web/20160329033714/http://www.vrexperience.net/Newsroom.aspx?id=120



A co do grafiki w dzisiejszej jakości, to potrzebujesz bardzo mocnej karty która generuje równocześnie dwa różne obrazy (dla każdego oka inny) w minimum 90-120fps. 60fps to za mało do VR bo grozi bólem głowy.
[#1012] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1002

Tradycyjnie z okazji Decrunch, czyli raz na rok, odkurzam swoją wiedzę na temat ray-tracingu w Sculpt 3D na A500 1MB i robię jakiś ray.


Jestem pod mega wrażeniem. Sculpt 4D jest słabo intuicyjnym programem. Dla mnie zawsze łatwiejszym w obsłudze był Real3D 1.4
[#1013] Re: Raytracing i Amiga

@diecast64, post #1012

Sculpt 4D jest słabo intuicyjnym programem. Dla mnie zawsze łatwiejszym w obsłudze był Real3D 1.4

Dla mnie oba są zakręcone jak tampon w piz%$&, więc raytracing poznawałem na Imagine 2.0, ale to już czasy 2 mega ramu i EC020 (czyli gołej A1200)
[#1014] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1011

Był kiedyś zestaw VR działający na Amidze 3000:


No i jest jeszcze I-glasses ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2020 21:27:23 przez BULI
[#1015] Re: Raytracing i Amiga

@diecast64, post #1012

Jestem pod mega wrażeniem. Sculpt 4D jest słabo intuicyjnym programem. Dla mnie zawsze łatwiejszym w obsłudze był Real3D 1.4


Też wolałem Real 3D w czasach A500, ale do Sculpta mam sentyment bo na nim zaczynałem. Inne powody opisałem w tym artykule, w skrócie przy 1MB w Realu w grę wchodzi praktycznie tylko CSG:

Program dla Kowalskiego - raytracing na Amidze 500 z 1 MB RAM

No i jest jeszcze I-glasses


Amigowa wersja I-glasses to nie VR tylko monitor zakładany na głowę. Do bycia VRem brakuje mu choćby head trackingu:

Two versions of the glasses were released - a PC specific version that came with custom software, and a video version that could be used with any TV-compatible computer, including the Amiga. However, the video version did not support the head tracking support found in the PC version. This essentially made it a personal display unit rather than a gateway to a virtual 3D world
[#1016] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1015

Też wolałem Real 3D w czasach A500, ale do Sculpta mam sentyment bo na nim zaczynałem. Inne powody opisałem w tym artykule, w skrócie przy 1MB w Realu w grę wchodzi praktycznie tylko CSG:


Faktycznie. Przy zabawie z obiektami mesh, bardzo szybko pamięć uciekała. Dla mnie to nie był problem. Sculpt jakoś mnie nie przekonał. Natomiast bardzo lubiłem Imagine. A następnie Maxona Cinema. Na tym ostatnim zakończyłem zabawę z renderingiem na Amigach.
[#1017] Re: Raytracing i Amiga

@diecast64, post #1016

Moj najwiekszy wyczyn na amidze na Lightwave. Renderowanie odbywalo sie w duzej mierze na PC - ktorego zakupilem bo a1200 z 6mb i 50Mhz ciezko sobie radzila ( nie radzila sobie ). Troche bieda ale braklo umiejetności a czas ponaglal:
2
[#1018] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #1015

Amigowa wersja I-glasses to nie VR tylko monitor zakładany na głowę. Do bycia VRem brakuje mu choćby head trackingu:


Przede wszystkim wychodzi na to, że "amigowa wersja" nie została nigdy wydana.
W prasie amigowej gdy był "recenzowany" I-Glasses, rzeczywiście robiono to na zestawie bez HeadTrackera, nie mniej jednak pojawiło się oprogramowanie do Amigi któe HT wykorzystuje, są nawwet dokumenty i wytyczne jak programować HT na Amidzeok, racja
W GloomDeluxe i NemacIV mamy konfigurowalną i obsługiwaną funkcje śledzenia ruchu głowy i sterowania za jej pomocą w grze ok, racja

I żeby nie było, że piszę, bo się oczytałem zagranicznej pracy (w której jest bardzo mało o amigowym I-Glasses). Mam I-glasses z modułem HT i korzystam z niego pod Amigą ok, racja OK

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2020 09:17:41 przez BULI
[#1019] Re: Raytracing i Amiga

@arturB, post #1017

Moj najwiekszy wyczyn na amidze na Lightwave. Renderowanie odbywalo sie w duzej mierze na PC - ktorego zakupilem bo a1200 z 6mb i 50Mhz ciezko sobie radzila ( nie radzila sobie ). Troche bieda ale braklo umiejetności a czas ponaglal:


Czekaj, czekaj ten poniżej render intra Tridonis to Ty zrobiłeś?
[#1020] Re: Raytracing i Amiga

@arturB, post #1017

Szacunek. Wyobrażam sobie pracę nad tym. W LW mało robiłem. A czas na wyliczenie tego wszystkiego musiał być nie mały :D
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem