kategorie:
[#661] Re: Raytracing i Amiga

@radekcz, post #660

Jak bardzo chcecie to mogę spróbować wyrenderować na 060/60Mhz.
[#662] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #661

Sprawdziłem na szybko pod WinUAE i na I7-4930x 3.4GHZ wyszło 2m16s (136s). Niestety procek nie przełączył się nawet w tryb Turbo a zajętość była na poziomie 8%. :(
[#663] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #662

Niestety procek nie przełączył się nawet w tryb Turbo a zajętość była na poziomie 8%. :(


8% bo WinUAE to jednowatkowy program, chociaz przeliczajac na rdzenie to 16% dla tego modelu i7, ale z tym trybem Turbo to dziwn sprawa, moze pozostale rdzenie byly obciazone ?, bo powinien wskoczyc odejmujac z 20s, tak sadze

--
Moj najlepszy wynik to na razie 85s na Pentium G3258 na LW5.2 . Ten Pentium jest chyba stworzony do WinUAE i kosztuje "grosze" :)
[#664] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #663

Pozostałe rdzenie były wolne. Tylko system i WinUAE z LW. Mogę włączyć tryb Turbo (4.1Ghz na stałe, czy przetakować powyżej tego trybu) ale nie ma to chyba sensu, bo jak zazaczyłeś ani WinUAE ani LW nie skorzysta z możliwości tego procka, wobec tego Twoje Pentium samym zegarem pobije mojego złoma.

Testowałeś na LW5.2 w wersji na Ami tak?
[#665] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #664

Testy miały być robione na LW 3.5.
[#666] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #665

Tak, mój test na PC pod WinUAE jest właśnie w LW3.5.
[#667] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #664

Pentium raczej moje nie jest tylko Intela, ja tylko użytkuje ;), a co do złomu to żyjemy w takich czasach gdzie produkt który jeszcze nie zjechał z linii produkcyjnej uważany jest za złom, a nawet jeszcze wcześniej ;).

WinUAE nie korzysta z możliwości także tego Pentiuma - dwurdzeniowy. Tak jest niestety z większością programów. Autorowi WinUAE wcale się nie dziwię skoro już na jednym rdzeniu taniego x86 osiąga wydajność dziesiąt razy większą od najwydajniejszego egzemplarza Amigi z kartą turbo.

Test jedynie uświadamia użytkownikom o zbyteczności przepłacania za procesor w tym i wielu innych przypadkach.

Testowałeś na LW5.2 w wersji na Ami tak?


Tak. Wyniki na LW5.2 są na WinUAE ok. sekundy lepsze w porównaniu do LW3.5, ale być może na prawdziwej Amidze z dobrą kartą turbo różnica jest znacznie większa.
[#668] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #661

Jak bardzo chcecie to mogę spróbować wyrenderować na 060/60Mhz.


Chcemy, ciekawe ile daje takie podkręcanie?
[#669] Re: Raytracing i Amiga

@radekcz, post #660

Poprawione linki:

[tu były linki do archiwów zawierających program LightWave, który niestety nie jest freeware]


Ostatnia aktualizacja: 20.10.2014 23:28:56 przez recedent
[#670] Re: Raytracing i Amiga

@radekcz, post #669

To mój pierwszy post - więc witam wszystkich welcome!.

Dzięki za link pokłony - bez niego pewnie nie zrobiłbym testu blushing.

Moje wyniki:

  • Amiga 1200, Blizzard 68060/50 MHz, LW3.5 - 7.244s (2h 0m 44s).

  • WinUAE (niekręcony Phenom II x4) - 157s.

  • LW09 x64 (sprzęt j.w) - 60,09s.

yippee
[#671] Re: Raytracing i Amiga

@Ocelot, post #670

To ta scena z kulą i napisem "Benchmark"? Całkiem szybko jak na 060.
[#672] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #671

Tak. To właśnie ta scena. Całe siedem minut dłużej niż na Twojej A4000...
[#673] Re: Raytracing i Amiga

@radekcz, post #669

Probowalem wykonac test rowniez na Androidzie uzywajac dostepnych emulatorow dok. UAE4ALL2. Pierwszy problem to brak emulacji FPU. Drugi problem to brak JIT. Trzeci problem wynikal z obsluga rozdzielczosci Laced.

Test wykonalem na najtanszym obecnie CPU Mediatek MTK6572 dostepnym w najtanszych smartfonach za ok. 200-300 zl tj. Dual Core Cortex A7 1.3Ghz/512MB RAM.
Ustawienia emulatora. CPU 68020 (blizej nieokreslona ilosc Mhz, tak cos ok. 15Mips sysinfo), bez FPU, 2MB Chip, 8MB Fast, AGA.

Wynik. Po 3 godzinach czekania na finalny obraz odpuscilem sobie . Wyrenderowane zostaly 2 segmenty z 5, 3 w trakcie. Innym razem sprobuje albo poczekam na wsparcie w emulacji dla FPU!.
[#674] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #603

Apollo 1240/40 MHz - 4h0m2s (14402 sekundy). Jestem ciekaw jakie Malin ma patche że miał tylko trochę dłużej...
[#675] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #674

OK, podaję czas dla 060/60Mhz pod LW3.5:

1h 44m 37s (6277s).

Czuwaj! Znaczy się... Rulez!
[#676] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #674

Najwięcej daje tu FPU. Bez FPU 040 renderuje scenę dłużej niż 030 z FPU @25MHz.
[#677] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #676

Z ciekawości, w najbliższych dniach sprawdzę pod LW5.2 na Ami, jak ma się sprawa.
[#678] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #674

68040.library w wersji 37.30, remapollo, fblit, systempatch, mam jeszcze jakieś wpisy w user-startup związane z mmu (mufastchip i coś jeszcze)
[#679] Re: Raytracing i Amiga

@Malin, post #678

A jaka wersja Lightwave? 5.2 czy 3.5?
[#680] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #679

Tak jak kazali, 3.5.
[#681] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #603

To i ja dorzucę swoje 3gr w temacie benchmarku:

Blizzard 1230 Mk II + FPU 68882 @ 50Mhz
11h 19m 36s

Renderowałem w LW3.5 pod WB3.1.

Jeśli starczy mi wytrwałości to może za jakiś czas wrzucę czas renderowania w wersji LW bez wsparcia dla FPU. Fajnie byłoby ten wynik porównać z ACA 1232 @ 40Mhz. Jest tu jakiś bardzo cierpliwy masochista z tym turbo? szeroki uśmiech
[#682] Re: Raytracing i Amiga

@MasterM, post #681

Sprawdziłem na LW5.2 pod Ami 1200 z BlizzardPPC060/60Mhz.

1h 30m 40s (5440s)
[#683] Re: Raytracing i Amiga

@Deftronic/..., post #682



Uaktualniłem arkusz z wynikami, proszę o sprawdzenie czy wszystko jest okej.

Na razie mamy kilka ciekawy wniosków:

- FPU w takich obliczeniach jest kluczowe, 68040 bez FPU liczy wolniej niż 68030 z FPU,
- różnica w prędkości pomiędzy Apollo 040/33 a 040/40 jest praktycznie pomijalna,
- jak widać z testu Deftronica, różnica pomiędzy LW3.5 a 5.2 na prawdziwym hardware jest spora, dlatego aby ten test miał sens wszyscy muszą używać wersji 3.5.

Swoją drogą ciekawe, czy ktoś będzie w stanie pobić wynik Deftronica i jego 060/60. Czy są w ogóle na forum Amigi z 68060 z zegarem szybszym niż 60 MHz?
[#684] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #683

Jeśli mi się wcześniej Amiga nie roztopi od ciepła, to jutro powinien być wynik renderowania na 68030 bez użycia FPU.
[#685] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #683

Sa Amigi z 060/80Mhz. Np. PrzemasIII ma taka.
[#686] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #683

Pomijalna różnica między 040/40 a 040/33 może wynikać z tego, że Malin swój system mocno pod 040 zoptymalizował, a ja nie za bardzo - system który mam instalowałem albo na 030, albo jeszcze na 020 + fast. Potem dodałem tylko parę łatek (głównie hsmathlibs).
A co do Ami szybszej niż 060/60 - zdaje się że Stachu ma coś szybszego (chyba 060/80 na Cyberstormie PPC, który przez szybszą pamięć powinien wygrywać).

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2014 20:49:55 przez madman15
[#687] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #683

Intel Atom N450 @ 1,66 GHz - 33 min. i 6 sek. (1886 sek.).
WinUAE 2.8.1

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2014 22:36:08 przez radekcz
[#688] Re: Raytracing i Amiga

@madman15, post #686

Malin swój system mocno pod 040 zoptymalizował


Czy ja wiem, doinstalowałem tylko parę niezbędnych rzeczy do czystego OS3.1. Może to nie kwestia optymalizacji a braku zaśmiecenia?
[#689] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #683

Blizzard 1230 Mk II @ 50Mhz (no FPU)
42h 23m 20s

Wynika z tego, że układ 68882 przyspiesza obliczenia zmiennoprzecinkowe ~3.75x. Szkoda, że większość amigowych gier 3D nie korzysta z FPU, być może działały by wtedy znacznie szybciej na sprzęcie, który nie jest demonem prędkości z 68060 pod maską. ;)
[#690] Re: Raytracing i Amiga

@MasterM, post #689

42h 23m 20s


Jesteś MISTRZ CIERPLIWOŚCI. OK

PrzemasIII - dzięki - zgodził się zrobić render, na swojej 060/80Mhz. Dzisiaj powinniśmy znać wynik.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem