kategoria: Programy
[#31] Re: Pixele, piksele

@nogorg, post #30

Trzeba by najpierw zapytać jakiegoś praktykującego na Amidze grafika.
Wyobrażam sobie że np. ktoś chciałby wypełnić jakiś fragment tła wymyślnym ditheringiem (typu ten drugi albo trzeci z lewej):



Może (podkreślam: może) poszło by mu to szybciej, gdyby przygotował sobie do tego zawczasu skrypcik. Albo i kilka nawet, do różnych rodzajów.
[#32] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #31

Trzeba by najpierw zapytać jakiegoś praktykującego na Amidze grafika.
Wyobrażam sobie że np. ktoś chciałby wypełnić jakiś fragment tła wymyślnym ditheringiem (typu ten drugi albo trzeci z lewej):


No to wydaje mi się, ze zapytałem praktyka. Twój przykład (przykłady) pokazuje raczej, że skrypty mogą co najwyżej nadrabiać brakujące funkcje, które we współczesnych programach są dostępne od ręki lub realizuje się w prosty sposób.
[#33] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #31

jedyny znany mi chyba człowiek robiący pod DP (bo to widać na filmach) to jest ten jojo coś tam... koleś od gier z przeośniętymi głowami.
On na timelapse wrzuca na yt filmiki z całkiem fajnych grafik które robi pod DP. Ale nawet tam jak się przypatrzeć to rzeczy typu dithering robi tworząc po prostu odpowiedni brush a następnie zapełnia nim potrzebny obszar. Nie widziałem tam skryptów żadnych...
[#34] Re: Pixele, piksele

@nogorg, post #30

Bardzo dobrze, że kolega dopytuje.

Dotąd nie automatyzowałem sobie za pomocą ARexxa pracy w Deluxe Paincie, ale tak jak napisałem - można zautomatyzować każdą czynność. Poleceń jest ok. sto.

Tak jak pisałem, postaram się podać później obszerny przykład.

Skrypty mogą nadawać się np. do powtarzania różnych żmudnych czynności, jak np. wycinanie serii kafli itp.

Tak zupełnie na szybko przykład:

CLOSESTCOLOR RED, GREEN, BLUE

To polecenie ustawi kolor pędzla na najbliższy danej wartości RGB.

Aktualnie po pierwsze słabo znam ARexxa by pisać pełne skrypty (muszę się douczyć w tej kwestii), a po drugie tego typu automatyzacji nie potrzebowałem w moich pracach.

Cieszę się, że kolega używa skryptów sam i docenia korzyści z ich stosowania.

Twój przykład (przykłady) pokazuje raczej, że skrypty mogą co najwyżej nadrabiać brakujące funkcje

Polecenia ARexxa służą do wykonywania wielu z funkcji Deluxe Painta w postaci skryptów - głównie celem automatyzacji tych czynności.

Ale jak widać po CLOSESTCOLOR, dają też dodatkowe możliwości.

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2020 13:32:48 przez Hexmage960
[#35] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #34

Dotąd nie automatyzowałem sobie za pomocą ARexxa pracy w Deluxe Paincie, ale tak jak napisałem - można zautomatyzować każdą czynność. Poleceń jest ok. sto.

Tak jak pisałem, postaram się podać później obszerny przykład.


Dziękuję, ale nie podawaj mi żadnych obszernych przykładów, bo Cię o nie nie prosiłem. Pytałem o to do czego Ty tego Arexxa wykorzystujesz. Cała odpowiedź na moje pytanie to: nie wykorzystujesz do niczego.
[#36] Re: Pixele, piksele

@nogorg, post #35

Aktualnie nie wykorzystuję skryptów ARexxa w swojej pracy w Deluxe Paint V, ale znam te funkcje. Co innego, gdybym ich nie znał.

Maluję w DPaincie i publikowane prace i kafelki narysowałem właśnie w nim.

Jestem pewien, że używając tych skryptów, usprawniłoby to moją pracę w wielu sferach.

Gdybym tylko douczył się ARexxa, od razu skorzystałbym z tych funkcji Deluxe Painta. Ale mam mało literatury o ARexxie.

Twoje oryginalne pytanie brzmiało:

Może zaprezentujesz któreś z nich? Zawsze byłem ciekaw do czego w praktyce można ich użyć ale nigdy nie chciało mi się głębiej w to wnikać.

Uznałem więc, że zademonstruję Ci do czego można to w praktyce wykorzystywać. Chyba poprawnie pomyślałem?

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2020 14:03:25 przez Hexmage960
[#37] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #36

Jedyne co dla mnie było ważne to to z czego rzeczywiście korzystasz i znasz, a nie teoretyzowanie "do czego można to użyć". Za to możesz znaleźć jakąś osobę, która korzysta z tego w DP i przedstawić jej relację. Praktyka - tak. Gdybanie - nie.
[#38] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #31

O tej funkcjonalności myślałem czytając wątek.

W Brilliance np. można to zrobić w miarę "prosto":


1) "Bajerki"
2) Negatyw
4) Połączenie
5) Funkcja Cycle+Segment (distance w tym przypadku 32) z prostokącikiem 16x32
6) j.w. tylko z brushem po tym co wcześniej.

i jesteśmy w domu ;)

"Pogłówkowałem" i bohatersko obszedłem ograniczenia programu. Nie to co te obiboki od ProMotion ;) A to, że zajmuje to więcej czasu i przy każdej zmianie wielkości, będzie zmiana parametrów w Segment i nie będzie działało z dowolnej funkcji wypełnienia... Ha! Wrzucę obrazek do zapsowego bufora, na szybko zamarzę co trzeba by później wypełniać Fill przez Rub Tru. I znowu kreatywne dostosowanie. Na pohybel!

W PM te wszystkie dodatkowe kroki znikają...

Ja nadal używam Brilliance bo lubię i czuję się "u siebie". Spełnia moje potrzeby na ten moment ale na miłość boską, nie trudno mi sobie wyobrazić, że Pro Motion NG, program:
- nadal rozwijany
- mocno inspirowany właśnie Deluxem czy Brilliance
- z grupą aktywnych użytkowników pełną pomysłów jak program usprawnić
- z nowoczesnymi rozwiązaniami jak warstwy
- wsparciem dla nowego sprzętu

może oferować to samo co te sprzed 30 lat plus masę rzeczy więcej!

Przykład z przełamywaniem gradientów przy pomocy dowolnego brusha to pewnie czubek góry lodowej.

Wersja demo jest do ściągnięcia i samemu się można przekonać.

A Deluxe V to ile ma poziomów undo? Jeden jak poprzednie?
[#39] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #38

A Deluxe V to ile ma poziomów undo? Jeden jak poprzednie?

Niestety tak. I dlatego trzeba dzielić sobie obraz na części i często zapisywać stan pracy. Wówczas nie odczuwa się braku wielopoziomowego undo.

A ten Brilliance prezentuje się cudnie.
[#40] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #39

Dla mnie osobiście Brilliance jest o wiele bardziej poukładany i przejrzysty niż DP.
Jeśli ktoś robi na sofcie z epoki to warto się nim zainteresować.
[#41] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #31

Operacja względnie prosta w PMNG.
Definiujemy kolory dla gradientu


wymieramy przejście z dostępnych lub przygotowany wcześniej wzór


sprawdzamy narzut wzoru


nakładamy na projekt


Ostatnia aktualizacja: 30.04.2020 18:26:22 przez Koyot1222
[#42] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #41

A obraca w zależności od skosu wypełnienia? Jak działa z wypełnianiem kształtów?
[#43] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #42

W Deluxe Paincie V jest wiele rodzajów wypełnień gradientowych.

Jeżeli chcemy uzyskać specyficzny gradient, chyba warto wypełnić obszar najpierw za pomocą Wrap lub Brush ("owija" figurę wybranym Brushem) a następnie Gradient z użyciem przeźroczystości.

A, byłbym zapomniał. Można przecież użyć tekstury!

Chętnie wrzuciłbym zrzuty ale nie mam tak łatwo jak Koledzy na PC.

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2020 19:04:48 przez Hexmage960
[#44] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #42

Ma kilka opcji, jest dynamiczny podgląd. Można zdefiniować zasięg i moc oraz centrum. Jak robić np gradienty pod różnymi kontami jeszcze nie rozgryzłem :/ Albo w pionie albo w poziomie.

[#45] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #44

@Koyot1222

Coś tam wygina z tego co widać, więc fajnie.

@hexmage960

Jeden poziom undo to straszna bida. Dla mnie to dyskwalifikacja w przedbiegach. Częste zapisywanie ciężko nazwać niezauważalnym.

Brillinace jest świetny. Najlepszy program na Amigę jak dla mnie. Po prostu późno się ukazał i nie miał czasu powalczyć z Deluxem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem