kategoria:
Wątek zamknięty
[#1] Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?
Witam.
Lubię klimatyczne gry i jedną z nich jest gra "Darkseed". Została wydana na 7 dyskietkach. Forumowicz "mailman" wspomniał tu (2 stycznia tego roku), że ta gra może wymagać nawet ze 30MB Fast RAM-u. Miał na myśli tą grę uruchamianą z WHDLoad. Rozumiem, że gry wielodyskietkowe wydane na OCS mogą wymagać minimum 10MB Fast RAM-u (uruchamiane tylko z WHDLoad), ale 30MB Fast RAM-u to już gruba przesada.
Czy on wypisywał bzdury czy miał racje ?

Czy znacie jeszcze jakieś kultowe gry na Amigę (wydane tylko na OCS) jakie wymagają grubo powyżej 10MB Fast RAM-u (uruchamiane tylko z WHDLoad) ?
[#2] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #1

Nie wiem skąd miał takie info o tych 30MB, ale tu jest dokładnie napisane ile gra wymaga pod WHDload.
[#3] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #2

Ponad 15 lat temu zainstalowałem tego "Darkseed" na dysku HDD na A1200. To była instalka dyskietkowa. W tamtych czasach jeszcze nikt nie słyszał o WHDLoad. Na A1200 ta gra z dyskietek ani z HDD nie została uruchomiona (jakieś paski na obrazie), bo domyśliłem się, że nie pasuje tej grze układ graficzny AGA. W pliku startowym gry wpisałem chyba coś takiego: "KillAGA/NoAGA darkseed.exe", no i ta gra uruchomiła się. Minusem było to, że nie można było wyjść z tej gry do Workbencha. WHDLoad daje taką możliwość - to jest jego mega zaleta.
[#4] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #3

Czy jest was dwóch ?
Jeden pisze o wymaganiach gry (30mb fast . Podaj link do tej informacji) które nie są prawdą, a drugi zachwyca się whdload i możliwością powrotu do WB.
Załóżcie osobne konta na forum, bo robicie zamieszanie.
1
[#5] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@Norbert, post #4

Tu jest link:
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/43815/przycinanie-sie-gier-cd32-whdload

Dotyczy to siódmego wątku o treści:
W dokumentacji slave do "BASS" napisane jest, że dla PRELOAD (czyli wczytanie całej gry do pamięci aby nie było tych "przycinań", czyli włączania systemu, doczytu danych i ponownego wyłączenia systemu) potrzeba 100 MB Fast. Dla "Darkseed" nie napisano ale podejrzewam, że około 20 lub 30 MB.

To jest absurd, aby gra uruchamiana przez WHDLoad wymagała ze 30MB Fast RAM-u. Gra wydana na AGA to ok, ale wydana na OCS to bardzo dziwne.
Sami oceńcie kto wypisuje głupoty.

Pamiętajcie - diabeł tkwi w szczegółach.

A jeżeli jakaś tam gra została wydana na Amigę na 30 dyskietkach (wydana na OCS) i ktoś zrobił wersję WHDLoad do niej, to ile powinna wymagać pamięci Fast RAM-u ?
[#6] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #5

Wersja "mówiona" Beneath a Steel Sky Cd32 wymaga 128mb fastu, żeby
działać bez migania, czyli dogrywania.
Podobnie może być z Darkseed Cd32.
[#7] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #3

jak to nikt nie słyszał o whdload 15 lat temu? :) whdload powstało 26 lat temu, a pełna wersja cieszyliśmy się już 24 lata temu :)
1
[#8] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #3

jak to nikt nie słyszał o whdload 15 lat temu? :) whdload powstało 26 lat temu, a pełna wersja cieszyliśmy się już 24 lata temu :)

sam go dla siebie crackowalem z 20 lat temu
[#9] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #1

Mowa była o wersji CD32 z mówionymi dialogami uruchomionej przez WHDLoad z parametrem PRELOAD (czyli bez doczytywania danych w trakcie) i napisałem "20 lub 30 MB" pamięci. Chodzi o to, aby gra nie doczytywała tych danych, co w przypadku uruchomienia przez WHDLoad objawia się trochę denerwującym migotaniem ekranu. "Beneath a Steel Sky" w wersji CD32 posiada znacznie wyższe wymagania dotyczące komforty rozgrywki uruchomionej przez WHDLoad.
[#10] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #2

Nie mieszajmy wymagań minimalnych aby grę z WHDLoad uruchomić z takimi aby granie było komfortowe. Na przykład wymagania "Beneath a Steel Sky" CD32 to 2 MB Chip i 1 MB innej pamięci, ale 100 MB dla funkcji PRELOAD z mową w trakcie gry.

"The installed program requires 2.0 MB ChipMem and 1.0 MB OtherMem (15MB with PRELOAD, 100 MB (!) with PRELOAD & speech on)"

Czytajmy dokładnie wątki a nie łapmy się słówek bez zrozumienia kontekstu. "Diabeł tkwi w szczególach"

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 06:40:31 przez mailman
2
[#11] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #5

Proponuję abyś najpierw poczytał o WHDLoad, a później pisał o absurdach. Nie porównuj wymagań gier dyskietkowych do tych samych gier uruchamianych przez WHDLoad. I zwracaj uwagę na wersję gry.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 06:43:08 przez mailman
2
[#12] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@juen, post #8

sam go dla siebie crackowalem z 20 lat temu

A dlaczego nie kupiłeś wtedy klucza?

jak to nikt nie słyszał o whdload 15 lat temu? :) whdload powstało 26 lat temu, a pełna wersja cieszyliśmy się już 24 lata temu :)

WHDLoad bardzo zależy od slaveów. A te powstawały na przestrzeni wielu lat.

Ale prawda, że WHDLoad to pakiet z 1996 roku kiedy raczkował. Był jeszcze JST.

WHDLoad od samego początku do dzisiaj wymaga do działania oryginałów. Z wersji pirackich nie da się zainstalować gier.

Sam zaopatrzyłem się w wiele fajnych pudełkowych gier, w które dzięki WHDLoad mogę grać z dysku twardego.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 07:12:35 przez Hexmage960
[#13] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mailman, post #10

Darkseed to 7 dyskietek. Wczytanie ich za pomocą opcji PRELOAD to około 6 MB pamięci. Dalej nie kumam dlaczego miałoby to zjeść aż 30 MB gazu.
The installed program requires 2.0 MB ChipMem and 1.0 MB OtherMem (15MB with PRELOAD, 100 MB (!) with PRELOAD & speech on)

Nie znalazłem tego tekstu na stronie, którą zlinkowałem.
Czytajmy dokładnie wątki a nie łapmy się słówek bez zrozumienia kontekstu. "Diabeł tkwi w szczególach"

Napisz lepiej skąd wziąłeś tą informację.
[#14] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #13

Darkseed to 7 dyskietek

100 MB (!) with PRELOAD & speech on


W wersji z mówionymi dialogami? Niezły algorytm kompresji.
1
[#15] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@recedent, post #14

OP mówił o wersji dyskietkowej. Ta wersja nie preloaduje obrazów dyskietek, a już same pliki, których jest zaledwie 5MB. Wersja z CD32 to 16MB danych, to dalej nie 30MB.
100 MB (!) with PRELOAD & speech on

Skąd ten tekst jest wzięty

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 09:12:11 przez QkiZ
[#16] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #1

Zawsze można uruchomić grę dla Macosa pod Fusionem.
[#17] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@michal_zukowski, post #16


My to o Darkseed a ten o Beneath of Steel Sky.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 09:16:58 przez QkiZ
[#18] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@Hexmage960, post #12

pytasz mnie czemu w wieku 18 lat nie kupilem klucza do whdload?:) kazda uciulana skads zlotowka szla na browce :)
3
[#19] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@juen, post #18

Rozumiem.

Udało mi się mniej więcej w tamtych czasach zarejestrować jeden program i grę: MagiC64 i Boulder Daesh.

Po prostu wysłałem pieniążki w usztywnionej kopercie. Dostałem w odpowiedzi od obu autorów dyskietkę z programem, kluczem i plikiem ReadMe oraz ogromne wyrazy wdzięczności od autorów.

Mam obie dyskietki do dziś + backup.

Ale faktycznie, WHDLoad zarejestrowałem stosunkowo niedawno, przed 2015 rokiem. Dlatego że w zasadzie dopiero Internet to umożliwił.

Brałem też udział w akcji Koyota1222 dzięki czemu mam Directory Opus 5.

Utrzymywałem też kontakt z autorem systemu gier tekstowych EAC, któremu wysłałem własną grę tekstową i też otrzymałem klucz do rejestracji.

Do dziś wierzę, że każde wsparcie dla Amigowych twórców procentuje.
[#20] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@Hexmage960, post #19

Pierwszym "oryginałem" jakiego kupłem to był Draconus na kasecie,
wersja C64. W sumie gra nie przypadła mi do gustu. Nie żałowałem
wydanych pieniędzy, ponieważ rozpierała mnie duma, że oto posia-
dam oryginalne wydanie
[#21] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@juen, post #18

Ja klucz do WHDload kupiłem jakoś w 2007 roku. Madman15 organizował zbiorowy zakup na PPA, zrzucaliśmy się coś około 40zł wówczas.
[#22] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@Hubez, post #21

tak wiem, pametam. ale mimo wszystko mowisz o sytuacji 7 lat pozniej :)

o znalazlem nawet te pliki, mam tam info: 12.01.2001, whdload 12.0.

ale koniec offtopu, chodzilo mi tylko o stwierdzenie, ze nikt nie znal 15 lat temu whdload. whdload bylo juz mocno powszechne ponad 20 lat temu :)
[#23] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@juen, post #22

whdload bylo juz mocno powszechne ponad 20 lat temu :)


Chociaż trochę wody upłynęło zanim WHDload zaczęło prezentować "godny" poziom, pamiętam, że za starych czasów wolałem gry pod JST, które z reguły był lepiej przygotowane ok, racja
[#24] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #1

Czy znacie jeszcze jakieś kultowe gry na Amigę (wydane tylko na OCS) jakie wymagają grubo powyżej 10MB Fast RAM-u (uruchamiane tylko z WHDLoad) ?

Trochę było wielodyskowych gier na Amidze. Z pamięci moge wymienić. np.:
Adventures of Willy Beamish, Flight of the Amazon Queen.

Nie mam pojęcia, ile fastu wymagają te gry na Whdload, ponieważ
zainstalowałem je na dysku bez Whdload.
Amazon Queen - wystarczy skopiować zawartość dyskietek do
katalogu na dysku.
Z kolei wszystkie gry Dynamix'u mają wspólny, fajny installer.

Whdload to oprogramowanie, które, jeśli dobrze rozumiem, powstało,
aby zniwelować "wachlowanie dyskietkami". Wersje gier na cd32
z natury swojej były wydawane na płytach cd, czyli żadnego
wychlowania płytami chyba nie było szeroki uśmiech

W każdym razie, miły gest ze strony autorów Whdload, że
gry z cd32 również można odpalać.
I gry te nie wymagają tyle ramu. Po prostu nie załadują
się całe od razu do pamięci i będą trochę dogrywać
w trakcie rozgrywki.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 14:51:07 przez mmarcin2741
[#25] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@juen, post #7

OK. Wcześniej myślałem, że WHDLoad powstało po 2005 r.
1
[#26] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #1

Czy znacie jeszcze jakieś kultowe gry na Amigę (wydane tylko na OCS) jakie wymagają grubo powyżej 10MB Fast RAM-u (uruchamiane tylko z WHDLoad) ?


https://www.ppa.pl/gry/wasted-dreams.html

Może nie 10 MB Fastu i nie na WHDLoad ale też spoko gierka zajmująca po skopiowaniu z CD (nie mam CD-romu) ponad 400MB.
[#27] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #13


Darkseed to 7 dyskietek. Wczytanie ich za pomocą opcji PRELOAD to około 6 MB pamięci. Dalej nie kumam dlaczego miałoby to zjeść aż 30 MB gazu.
The installed program requires 2.0 MB ChipMem and 1.0 MB OtherMem (15MB with PRELOAD, 100 MB (!) with PRELOAD & speech on)

Nie znalazłem tego tekstu na stronie, którą zlinkowałem.
Czytajmy dokładnie wątki a nie łapmy się słówek bez zrozumienia kontekstu. "Diabeł tkwi w szczególach"

Napisz lepiej skąd wziąłeś tą informację.


Ale przeczytałeś dokładnie co napisałem czy uprawiasz jakiś trolling? Powtórzę więc

Nie mieszajmy wymagań minimalnych aby grę z WHDLoad uruchomić z takimi aby granie było komfortowe. Na przykład wymagania "Beneath a Steel Sky" CD32 to 2 MB Chip i 1 MB innej pamięci, ale 100 MB dla funkcji PRELOAD z mową w trakcie gry.

"The installed program requires 2.0 MB ChipMem and 1.0 MB OtherMem (15MB with PRELOAD, 100 MB (!) with PRELOAD & speech on)"


Czy nadal nie wiesz o co chodzi?
2
[#28] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #15

OP mówił o wersji dyskietkowej. Ta wersja nie preloaduje obrazów dyskietek, a już same pliki, których jest zaledwie 5MB.


Ale odnośnik do mojej wypowiedzi był z wątku o Darkseed CD32 uruchamianej pod WHDLOAD (czyli wersja z mówilnymi dialogami). Czytaj ze zrozumieniem.
[#29] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #15

Ja od początku myślałem, że także chodzi o "Darkseed" wydany na OCS (nie tylko o CD32), który zżera dużo Fast RAM-u. Skoro ta zwykła wersja nie zżera dużo Fast RAM-u, to ok.
[#30] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #29

Chłopie, w temacie wątku do którego odnośnik wkleiłeś w poście nr 5 jest to jak wół namalowane...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem