kategoria:
Wątek zamknięty
[#31] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mailman, post #11

Jest także świetna gierka "Walker" dostępna aż w czterech wersjach na WHDLoad:
1. Walker (Crunched)
2. Walker (Crunched) (No Speech)
3. Walker (Decrunched)
4. Walker (Decrunched) (No Speech)
Rozumiem, że wersja "Walker (Crunched)" zawiera 'ściśnięte' oryginalne pliki skopiowane z trzech dyskietek - pewnie wymaga powyżej 1MB RAM-u, aby w grze była mowa. Wersja "Walker (Crunched) (No Speech)" - pewnie do uruchomienia wystarczy max 1MB RAM-u, bo w grze brak mowy. Wersja "Walker (Decrunched)" zawiera 'rozpakowane' pliki - pewnie nie zmieściłyby się na trzech dyskietkach, bo zostały rozpakowane przy pomocy jakiegoś programu. Nie wiem czy mam rację. Sam oceń.
Nie testowałem jeszcze tej gry na swojej A1200 przy pomocy WHDLoad.
Jak naprawdę jest z tą grą odnośnie wymagań ?
[#32] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #31

Co Ciebie powstrzymuję przed sprawdzeniem tego samemu?
3
[#33] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #5

A jeżeli jakaś tam gra została wydana na Amigę na 30 dyskietkach (wydana na OCS)

Nie powstała nigdy żadna gra na amigę na 30 dyskach.
Beneath a Steel Sky ma 15 dyskietek i to chyba
największa ilość.
Być może nowsze tytuły, z lat 1997-2001 miały więcej
dyskietek, ale one chyba na cd już wychodziły.

ile powinna wymagać pamięci Fast RAM-u ?

To sobie można obliczyć 0.88mb/dysk * 15 = 13.2mb fastu szeroki uśmiech
(jeśli całość ma się załadować - preload)

Zauważyłem, że gry Whdload są często w 2 wersjach:
image : czyli obraz całej dyskietki ładuje się do ramu
files : ładują się pliki.
Wersje files mają mniejsze wymagania co do pamięci.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 16:41:19 przez mmarcin2741
[#34] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mmarcin2741, post #33

Jak dobrze pamiętam to Castles 2 CD32 pożera chyba z 50 MB jak nie lepiej. Beneath Steel Sky nawet mnie zdarzało się że były doczytywanie dialogów, ale bez migotania ekranu a pamięci raczej mi nie brakuje.
[#35] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@ppill, post #32

Dużo spraw na głowie. Amigą zajmuję się tylko w wolnym czasie.
[#36] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #31

Wersja Walker Decrunched będzie się szybciej ładować i uruchamiać,
ponieważ nie musi się nic rozpakowywać.

Wersje Decrunched mają większe wymagania co do pamięci.
[#37] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #35

Info o instalkach masz tu.

O Walker tu.

- Game requires 512k chip mem and 516k other mem (+2.1Mb other to preload)
- Game with speech requires 776k chip mem and 516k other mem (+2.1Mb other
  memory to preload or 4.5Mb if you decrunch the files)
1
[#38] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mmarcin2741, post #36

OK, dzięki.
Z tym Crunched i Decrunched - sugerowałem się grą "Sensible World Of Soccer" jako SWOS. Mam do tej gry SWOS Editor, aby można było zrobić edycję składu danej drużyny (imiona i nazwiska zawodników). Na wersji dyskietkowej tej gry jest dużo plików jakie odpowiadają za składy drużyn. Powiedzmy w jednym pliku (o rozmiarze 5KB) jest zapisanych 20 składów różnych drużyn. Wystarczy, że zrobiłbym edycję składu do jednej drużyny, to po zapisaniu - z pliku 5KB robi się 10KB. W końcu to tylko tekst i zajmuje najmniej pamięci w porównaniu do pliku audio czy grafiki. Ten SWOS Editor ma chyba wbudowany RNC ProPack (służy do rozpakowywania i podobno do pakowania plików).
Tu jest to:
https://www.swos.pl/developertools.html
Nie pamiętam czy ten RNC ProPack faktycznie ponownie pakuje pliki do mniejszego rozmiaru. Być może trzeba wpisać jakiś argument w wierszu poleceń.
Ten SWOS zajmuje dwie dyskietki (pliki składów są spakowane). Gdyby do wszystkich drużyn zrobiłoby się nowe składy, to gra miałaby ponad 3MB. Z dyskietek nie uruchomiłoby się już tej gry, bo dyskietka amigowa musiałaby mieć rozmiar 1800KB.
Tak czy siak - lepiej uruchamiać tą grę z HDD/kart pamięci niż z dyskietek, bo wtedy nie trzeba martwić się czy wystarczy miejsca na danym nośniku po zapisie składów drużyn.
Wcześniej myślałem, że pliki jako Crunched są spakowane i Decrunched są rozpakowane (przy pomocy tego RNC ProPack). W przypadku gry "Walker", to wersja Crunched i Decrunched ma prawie taki sam rozmiar.
[#39] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@ppill, post #37

OK, dzięki.
[#40] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@ppill, post #37

Skoro mowa o grach na Amigę, to mam jeszcze jedno pytanie.

Świetna strzelanka "Doom" chodzi dość płynnie na pełnym ekranie (040/40MHz 32MB Fast RAM-u), ale nie jest idealnie (jest lekka zamułka). Podobno niektóre dema na Amigę wymagają minimum 64MB Fast RAM-u, ale ja używam A1200 tylko do gier.

Czy grając na A1200 w gry typu 3D FPS jak np. Doom, to gra będzie płynniej chodziła na 64MB Fast RAM-u niż na 32MB czy bardziej odpowiada za to moc obliczeniowa procesora i układ graficzny ?

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 19:56:46 przez krzysiekp41
[#41] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?
[#42] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?
[#43] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mmarcin2741, post #41

Chodzi mi o zakup samego simma 64MB, a nie karty turbo. Takiego simma 64MB można kupić za niewielką kasę. Jeżeli taki Doom na A1200 chodzi tak samo na 32MB i 64MB, to nie będę rozważał zakupu tego simma. Tylko o to mi chodziło.
[#44] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #43

Chodzi mi o zakup samego simma 64MB, a nie karty turbo. Takiego simma 64MB można kupić za niewielką kasę.


Najpierw i tak sprawdź czy Twoja karta turbo w ogóle wykryje i obsłuży 64MB w jednej kostce.
1
[#45] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@kempy, post #44

Z tego co pamiętam, to kolega Krzysiek ma apollo 1240. Bez przeróbki ta karta nie wykryje simma 64MB, a pozatym Doom nie będzie działał przez to szybciej
1
[#46] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #38

Gdyby do wszystkich drużyn zrobiłoby się nowe składy, to gra miałaby ponad 3MB. Z dyskietek nie uruchomiłoby się już tej gry, bo dyskietka amigowa musiałaby mieć rozmiar 1800KB.

A to nowe składy nie zastępują starych ?
Gra się "nie powiększa".
[#47] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mailman, post #27

Wiem co chodzi. W readme są podane wartości bez preload. OP szukając info o Darkseed, przeczytał post z cytowanego tematu, który dotyczył Beneath a Steel Sky, a nie Darkseed, ale nie zrozumiał i pomyślał, że Darkseed wymaga 30MB. No i dalej się potoczyło.
Ale odnośnik do mojej wypowiedzi był z wątku o Darkseed CD32 uruchamianej pod WHDLOAD (czyli wersja z mówilnymi dialogami). Czytaj ze zrozumieniem.

Odnosił się do Twojego cytatu, który dotyczył całkiem innej gry.
Także mailman przyznaje Ci rację, tu przy wszystkich świadkach Zamieszanie wprowadził OP mieszając dwa tytuły. Amen.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2022 23:22:41 przez QkiZ
[#48] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mmarcin2741, post #33

https://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=2614

Wersja AGA wymagała 19 dyskietek. Rekord pobity.
[#49] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #48

A to nie było HD Only?
[#50] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mailman, post #49

Nie mam pojęcia. Nigdy w to nie grałem. Ale pamiętałem z jakichś recenzji że ta gra to pierdyliard dyskietek. Wg HOL jest oficjalny HD install, ale czy tylko. Trzeba sprawdzić.
[#51] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #50

Wlasnie patrzylem, na pierwszej dyskietce jest instaler i wygladana to ze jest tylko opcja zainstalowania na hdd bez mozliwosci grania za pomoca wachlowania flopami.
[#52] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@QkiZ, post #50

Według autora slave uruchomienie pod WHDLoad z opcją PRELOAD wymaga 40 MB pamięci Fast.

Z tego co pamiętam mgliście, to chyba było HD only. Z dyskietek tego chyba nie dało się uruchomić.
[#53] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mailman, post #49

Tak, Biiing! wymagało instalacji na HD, pamiętam bo kumpel tą grę przywiózł z giełdy i na swojej Amidze z dyskiem instalował, z samych dyskietek to nie chciało działać.
[#54] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@mailman, post #52

Proszę oznaczyć jako OT

Jako ciekawostkę dodam, że gra wyszła również na pc na 11 dyskietkach. Chwilę później powstała wersja PC CD z jaką laską, która ubrana w prześcieradło imitujące uniform pielęgniarki tłumaczyła jak grać w tę grę. Była to ciekawa amatroszczyzna bo oni nawet nie próbowali udawać, że widzą jak taki film robić ani sama aktorka nawet nie udawała tego, że wie jak grać. Chyba rok później powstała druga część gry ale to już tylko PC CD.
[#55] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@Wankowicz, post #54

A wersja ocs jedyne 12 dyskietek
[#56] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@krzysiekp41, post #3

Ponad 15 lat temu zainstalowałem tego "Darkseed" na dysku HDD na A1200. To była instalka dyskietkowa. W tamtych czasach jeszcze nikt nie słyszał o WHDLoad.


Nie wiem skąd Ty się urwałeś, ale WHDLoad używałem jeszcze w czasach, gdy miałem Amigę 1200 z HDD.
To był 1997 rok lub początek 1998, i z pewnością miałem np. WHDLoad do Body Blows Galactic.
Czyli 25 lat temu , a nie 15....
[#57] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@Motyl, post #56

A nie było to JST? Ale faktycznie sam pamiętam jak uruchamiałem z Whdload chyba Roots 2.0 w roku 2000.
[#58] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@jimiche, post #57

Na stronie WHDLoad jak sie rzuci okiem do najstarszych wersji to mamy tam datę 1996.
[#59] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@jimiche, post #57

"The first public release of WHDLoad was on September 5, 1996" - cytat za Wikipedią.
[#60] Re: Czy gra "Darkseed" może wymagać nawet 30MB Fast RAM-u ?

@Motyl, post #56

Nie obchodzą mnie jakieś stare wersje WHDLoad z końca lat 90-tych, bo w dzisiejszych czasach są bezużyteczne.szeroki uśmiech W tamtych czasach każdy amigowiec posiadał niewielką ilość gier na dyskietkach, a internet był dla ludzi objawieniem. Pewnie mało która gra dała się wtedy uruchomić na tych starych wersjach WHDLoad. Spróbuj na A1200 uruchomić powiedzmy 200 gier na tym starym WHDLoad, to przekonasz się, że ponad 80% gier w ogóle się nie uruchomi. Sensowne wersje WHDLoad wychodziły pewnie dopiero po 2005 roku.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem