[#31] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@AmiClassic, post #30

?
[#32] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #31

?

??
[#33] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #1

Po pierwsze, programy uzytkowe na Amidze wymagaja zwykle minimum kickstart 2.0+, a do tego czesto tez procesor 68020+, czy stos minimum 8 KB.
Po drugie, wiekszosc programow z Aminetu wymaga dodatkowych plikow, ktore nie sa dolaczone do archiwum, a ktore trzeba posiadac na bootujacym urzadzeniu, typu reqtools.library itp.
Jezeli w ogole chcesz sie bawic w tego typu programy na A500 z kickiem 1.3. To startuj z dyskietki Workbench 1.3, a po zaladowaniu sie Workbencha, wloz druga dyskietke z programem, ktory chcesz uruchomic. Jesli bedziesz mial duzo szczescia to moze uruchomisz taki program z dyskietki z ikonki lub z CLI na takim konfigu.
[#34] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #23

A jak wy pobieracie z Aminetu programy to jak je nagrywacie lub jak je otwieracie w emulatorach Amigi?


Programy z Aminetu sciagamy bezpośrednio na dysk Amigi.
Tak. Amigi mamy podłączone do internetu więc jest prosto i bez klopotu .szeroki uśmiech
[#35] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #23

Archiwum LHA zawiera wykonywalny program w środku. Musisz rozpakować archiwum i uruchomić plik wykonywalny. Zazwyczaj w archiwum jest też dokumentacja, którą warto przeczytać przed uruchomieniem.

Przykład:

Program DirWork

Zawiera pliki:

- DW - plik wykonywalny głównego programu,
- DWEdit - plik wykonywalny programu konfiguracyjnego,
- DW.doc - dokumentacja do programu,
- DWEdit.doc - dokumentacja do programu konfiguracyjnego.

Dodatkowo te pliki mają ikonki, więc uruchomisz je z blatu Workbencha.
[#36] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hexmage960, post #35

Archiwum LHA zawiera wykonywalny program w środku


No nie koniecznie, przykład pierwszy z brzegu.

Starajmy się nie wprowadzać "nowych" w błąd, bo później rodzą się kolejne pytania.

Archiwum LHA to spakowane tymże archiwizatorem pliki. Nie muszą być wykonywalne. Może to być cokolwiek.
[#37] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Drakon, post #36

Racja, ale wszystkie archiwa na Aminecie, które mają w architekturze wpisane "m68k-amigaos" zawsze posiadają plik wykonywalny.

Tylko archiwa z architekturą "generic" nie posiadają pliku wykonywalnego.

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2023 07:54:01 przez Hexmage960
[#38] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hexmage960, post #37

Odniosłem się do Twojej wypowiedzi.

PS Mam nadzieję, że wyjaśniłem, o co chodzi.
[#39] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hexmage960, post #35

Nie napisałeś jeszcze że najczęściej wymagane są dodatkowe biblioteki, pliki, których można nie mieć na dysku, dyskietce. (Wiesz o tym bo Twoje gry tego wymagają )
Czasami potrzebne są też przypisania (assign)
Więc nie uogolniaj i nie wprowadzaj w błąd.
1
[#40] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Drakon, post #38

Tak, pisząc że w archiwum jest plik wykonywalny miałem na myśli archiwa dla architektury "m68k-amigaos".

@Norbert

Dlatego też napisałem, że warto przeczytać dokumentację zawartą w archiwum. Nie ma ogólnej recepty, każdy program może mieć inne wymagania. Przykładowy program DirWork zadowoli się kick 1.3.
[#41] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hexmage960, post #40

Tak, pisząc że


Weź tylko pod uwagę, że zarówno autor pytania, jak i większość z nas nie wie, co miałeś na myśli... No offence oczywiście.
[#42] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #31

Jak już napisali przedmówcy w zasadzie każdy program trzeba traktować indywidualnie, bo różne programy wymagają różnych plików, których czasami nie ma w ściągniętym archiwum.

Tu masz przykład z takim właśnie przypadkiem: HippoPlayer (sorki za literówki, ale na szybciora to robiłem )

Niestety jeśli kilka programów będzie wymagać dodatkowych plików to dyskietkowy Workbench może nie wystarczyć. Dyskietka nie jest z gumy
Jest ogromna biblioteka softu który odpalisz na A500 bez takich fikołków. Jeśli chcesz porysować odpalasz Deluxe Painta, jeśli masz zacięcie muzyczne możesz wypróbować ProTracker'a, itp.

Jeśli już bardzo chcesz na tej konfiguracji popróbować różnych użytków to może warto byłoby zainteresować się Tools Packami. Można sobie podejrzeć co jest na takich dyskietkach: link

Możesz też rozważyć jakiś osprzęt pozwalający na podpięcie HDD (CF lub SD) co pozwoli na komfortowe używanie tego komputera ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2023 15:19:17 przez AmiClassic
[#43] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@AmiClassic, post #42

Witam,
Bardzo dziękuję za tyle odpowiedzi na pewno będę dalej próbował z waszymi poradami. Mam przy okazji jedno pytanie, bo jak próbuję przegrać (przez program Amiga Explorer i kabel) sobie np. Lemmings, Mortal Kombat albo niektóre inne gry, to jak gra się przegra to na Amidze jest napisane:
Error validating disk
Key 880 checksum error
, i potem jak próbuję z tej dyskietki odpalić grę, to dzieje się to samo. Czytałem w internecie że prawdopodobnie te gry nie mają "Bootblocku", ale nic mi to nie mówi. Trochę to dla mnie dziwne, bo kiedyś nargałem jedną grę i odpaliłem normalnie przez Workbencha (1.3), a jak drugi raz chciałem ją przegrać to właśnie to się stało.
[#44] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #43

Wie ktoś może co można zrobić żeby tego nie było?
[#45] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #43

Wygląda na to że masz wirusa na jakiejś dyskietce, lub na obrazach dyskietek jakie przegrywasz przez kabel.

Wirus przenosi się na kolejne dyskietki powodując błąd jaki pokazałeś.

Może też być tak że obrazy dyskietek są uszkodzone, albo dany obraz dyskietki jest niedosowy i pod Workbenchem zgłasza błąd.
Gra w rzeczywistości może być sprawna.
[#46] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Norbert, post #45

ok, to spróbuję jeszcze raz pobrać Lemmings i przegrać. Potem napiszę. A jeśli chodzi o przegrywanie .lha to mi się udało wypakować jakiś program, i były ikony programu i wszystko tylko okazało się że wymaga nowszej wersji Workbench'a, ale to nic, bo będe z innymi programami próbował.
[#47] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #46

Po nagraniu gry na dyskietkę , zrób ponownie obraz tej dyskietki i porównaj sumy kontrolne tego adfa z adfem z jakiego nagrałeś dyskietkę.
Jeśli będą się różniły, będzie to znaczyło, że szwankuje komunikacja przy nagrywaniu, albo faktycznie jest wirus.

Nie wiem czego dokładnie szukasz na archiwach lha, ale większość programów i gier będzie wymagać czegos więcej niż kick1.3
Dużo ciekawych rzeczy znajdziesz na Aminecie, ale należy czytać opis i szukać wymagań min. kick1.3

Napisz co chciałbyś sprawdzić na a500.
[#48] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Norbert, post #47

Po nagraniu gry na dyskietkę , zrób ponownie obraz tej dyskietki i porównaj sumy kontrolne tego adfa z adfem z jakiego nagrałeś dyskietkę.

Chyba się domyślam o co chodzi, więc dzisiaj to zrobię.
szwankuje komunikacja przy nagrywaniu

Z jednej strony możliwe, a z drugiej raczej nie, bo np. zgrywam sobie 4 dyskietki gry Superfrog i wszystko jest ok, zgrywam sobie np. Mortal Kombat albo Lemmings i kilkanaście razy próbowałem i mi się nie udało. Z drugiej strony na początku tego roku zgrywałem sobie grę Pac-Mania i za pierwszym razem się udało, ale jak niedawno próbowałem ją przegrać to się nie udało.

Wczoraj próbowałem przegrać Lemmings z dwóch różnych stron internetowych, i dwa razy mi się nie udało (zdjęcie)

i dopóki nie nacisnę "cancel" i nie zniknie to okienko to kontrolka stacji dysków się ciągle świeci (zdjęcie).


Napisz co chciałbyś sprawdzić na a500.

Chciałby spróbować gier, różnych programów do użytku, może trochę poeksperymentować np. słyszałem że da się odtwarzać pliki muzyczne np. mp3, WAV czy inne.
[#49] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #48

...może trochę poeksperymentować np. słyszałem że da się odtwarzać pliki muzyczne np. mp3, WAV czy inne.
Nawet jakbyś miał turbo z prockiem 030 to bym odradzał Ci takie eksperymenty (może za wyjątkiem ADP4), a co dopiero na A500 z rozszerzeniem pamięci

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2023 20:26:07 przez AmiClassic
[#50] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #48

O ile pliki WAV jesteś w stanie odtworzyć już na 020 (sam tak robiłem) to mp3 są poza zasięgiem A500, no chyba że masz jakieś dobre turbo najlepiej z 68060. Do tego oczywiście jakiś dysk twardy bo pliki WAV ważą naprawdę dużo i odpalanie jakiegoś utworu z dyskietki to nieporozumienie.
[#51] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Hamburger, post #48

To że pod Workbenchem dana gierka zgłasza błedy, jest normalne, bo gry najczęściej są w formacie NDOS.
Jeśli gra po resecie normalnie się uruchamia, nie się co przejmować
[#52] Re: Rozpakowanie .lha do .adf

@Norbert, post #51

Niestety po resecie jest ten sam błąd. Jest napisane żebym użył Diskdoctor'a, tylko nie wiem jak. Może mi ktoś krok po kroku napisać?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem