[#1] Super Mario 64
Od pewnego czasu by zagrać w kultową pozycje jak w tytule, nie potrzeba już posiadać konsoli, czy też stosownego emulatora. Można to zrobić bezpośrednio, między innymi również pod kontrolą systemu AmigaOS 4. Instrukcję jak to zrobić, a także swoje wrażenia z rozgrywki opisałem na blogu.
3
[#2] Re: Super Mario 64

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Dzięki temu, że były konsole z PPC to ten procek ma jeszcze jakiś sens. Tylko jak to wykorzystać w naszym hobby.
[#3] Re: Super Mario 64

@KM_Ender, post #2

N64 nie był na PPC
2
[#4] Re: Super Mario 64

@michal_zukowski, post #3

GC, Wii, WiiU, Xbox360.
[#5] Re: Super Mario 64

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Ciekawy ten "port" Mario N64.
Od pewnego czasu zaglądałem też na youtube do projektu https://www.youtube.com/@KazeN64 Gdzie chłop przepisał i zoptymalizował kod Mario N64. Przy okazji przerobił Mariana 64 tak, że wyszedł z tego niezły nowy szpiler.

Zdecydowałem się na kupno Nintendo 64 jeszcze w czasach kiedy posiadałem Pentium III 450. Gra była grywalna, ale właśnie, szwankował dźwięk. Druga sprawa, na zwykłym padzie lub klawiaturze doznania z M64 były koszmarne. To odczucie zmieniła gra odpalona na dedykowanej konsoli z oryginalnym padem. Dla mnie esencja Nintendo 64 to Zelda 64, Star fox 64 i Wave race 64 :) Ale w kolekcji mam jeszcze sporo innych gier, które chętnie odkurzam. Grafika gorsza niż na nowych konsolach, ale momentalna szybkość wgrywania sprawia, że nadal ta zabawka jest super. Zresztą, podobnie uczucie jak szybkie wgrywanie gier na Nintendo DS.
Pomimo, że wracam do konsolki Nintendo 64 dosyć często to Mariana odłożyłem na kilka lat. W sumie, nie dziwne, grałem w niego do upadłego aż do znudzenia i obrzydzenia :)
Niedawno wróciłem do Mario 64 na chwilę ale za sprawą kompilacji wydanej na Switch. Czyli Mario 64, Mario Sunshine i Mario Galaxy na jednej karcie. Faktycznie, gra się mocno zestarzała. Słabo, że nie załączyli wersji poprawionej i udoskonalonej z Nintendo DS, bo jest to wydanie Mario 64 dużo lepsze. Dodatkowo, słiczowe M64 nie można przełączyć w tryb panoramiczny i gra się dziwnie na nowoczesnym ekranie z czarnymi pionowymi paskami po bokach :) Minusem, może być jeszcze fakt, że słiczowy port trzeba wgrać z menu, wybrać, zaznaczyć profil itd... To zajmuje czas. Oryginalnej konsoli Nintendo 64 dziś, zajmuje 4 sek zabotowanie gry i przejście do grywalnej sekcji.
Co do różnic w mechanice M64 i np Odyssey to nie zgodzę się, że to ta sama, ładniejsza gra. Fizyka samego Mario jest inna. Mechanika chodzenia i skakania jest klasyczna, ale zadania, mechaniki przejmowania wrogich stworków są unikalne. Zresztą, każda odsłona Mario ma w sobie coś unikalnego, w każdą gra się zupełnie inaczej. Np Super Mario i New super Mario U. Wygląda bardzo podobnie, ale odczucia są inne. Biegamy i skaczemy, klasycznie. Fizyka inna i wiele, wiele nowych mechanik.

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2023 17:31:30 przez Koyot1222
2
[#6] Re: Super Mario 64

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Istnieje też port Mario 64 na Amigę z WarpOs i Warp3D (i nie chodzi mi o emulator TrueReality pod PPC).
Działa całkiem zacnie na mojej A4000 z dźwiękiem OK
Jak się wyrobię to wieczorem zrobię filimik ok, racja
2
[#7] Re: Super Mario 64

@BULI, post #6

A jest na Amigę dostępny też port 2D? Czy pozostaje tylko emulacja Nintendo? A może jest port ma PS2 lub PS3? szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2023 09:57:33 przez Rafał A-3000
[#8] Re: Super Mario 64

@BULI, post #6

Istnieje też port Mario 64 na Amigę z WarpOs i Warp3D (i nie chodzi mi o emulator TrueReality pod PPC).
Działa całkiem zacnie na mojej A4000 z dźwiękiem OK
Jak się wyrobię to wieczorem zrobię filimik


Zrób filmik, chętnie zobaczę czy gra działa lepiej niż np. na MOSie, gdzie jednak do ideału trochę brakuję o czym świadczą rożne przekłamania grafiki, typu dziwnie nienaturalnie poszatkowany na czworo cień rzucany przez Mario jak i innych żywych przeciwników.

[#9] Re: Super Mario 64

@MUFA-amigaone-pl, post #8

Na WarpOsie te cienie są już ładne i wiele przekłamań udało się wyeliminować, ale z starym niepołatanym Warp3D to nie jest takie proste, więc pewne rzeczy nie wyglądają dobrze, np tekstury drzew ok, racja
Na MOSie jest już lepiej działająca wersja niż to co pokazałeś na screenie, tylko nie wiem czy została już upubliczniona.
1
[#10] Re: Super Mario 64

@Rafał A-3000, post #7

A może jest port ma PS2


Jest (nieoficjalny) port Super Mario 64 na Playstation 2. Niestety, nie jest idealny i pojawiają się graficzne glitche.
[#11] Re: Super Mario 64

@kempy, post #10

Trzeba będzie więc poszukać. Dobrze wiedzieć, że istnieje i jest szansa go znaleźć. Dziękuję.
[#12] Re: Super Mario 64

@MUFA-amigaone-pl, post #8

Obiecany "na szybko" filmik z wersji WOS jest tutaj LINK
[#13] Re: Super Mario 64

@MUFA-amigaone-pl, post #8

To były bolączki pierwszych "BET".
Od końca 2021 Super Mario 64 na MOSie wygląda tak:
7
[#14] Re: Super Mario 64

@KM_Ender, post #4

N64 jest oparty o procek NEC architektury podobnej do tych stosowanych w stacjach graficznych SGi z serii Indygo 2.
GCN to procek IBM'a który w tamtym czasookresie współpracował i konkurował jednocześnie z SGi i firmą Intergraph.
To samo Wii- procek IBM'a oraz X360.
Jeśli masz na myśli technologię RISCową, to masz cień racji jeśli chodzi o wspólny mianownik przedstawionych sprzętów.
[#15] Re: Super Mario 64

@kubaslonka, post #14

Architektura MIPS, ta sama co w Playstation 1 i 2, czyli ta gra powinna śmigać na Playstation 2
[#16] Re: Super Mario 64

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #15

Rozwiń ten niezwykle ciekawy wywód?
[#17] Re: Super Mario 64

@kubaslonka, post #16

Nieaktualne. Port SM64 śmiga elegancko na PS2.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem