Komentowana treść: Super Mario 64 dla AmigaOS 4
[#31] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@mwb113, post #30

Nawet nieźle to działaOK czasem małe przekłamania grafiki się pojawiają (u mnie są większe, ale w innych miejscach- niestety "starsze 3D").
Widać, że brakuje trochę mocy, ale już na A4000 z mocnym CS PPC powinno być w pełni grywalnie ok, racja
3
[#32] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@mwb113, post #30

To na radeonie to odpaliłeś? Myślałem że to Warp3d wymaga.

Edit: nie było pytania, zapomniałem że na aos 4.1 jest warp3d pod radeona

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2023 20:48:34 przez jaster
5
[#33] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4
Ktos tu chyba nie zna polityki Nintendo ze sie podjal stworzenia takiego portu - nie wiem czy to jeszcze odwaga czy to juz glupota. Proces wytoczony przez Nintendo za... 3... 2... 1... Szczescia zycze autorowi, bo bedzie go bardzo wiele potrzebowal.

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2023 09:06:18 przez Axi0maT
[#34] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@Axi0maT, post #33

Panie, przeczytaj dokładnie na blogu co to jest, z czego to się wzięło ...

https://github.com/sm64pc/sm64ex
...
https://github.com/n64decomp/sm64
2
[#35] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@mwb113, post #30

Proszę, to obiecany "na szybko" filmik z wersji WarpOS gry Super Mario 64 na mojej A4000.
Dzięki Cowcat za port pokłony

Dźwięk jest, ale po przesłaniu na YT wyszedł bardzo cicho więc trzeba sobie głośniczki dać na MAXa, żeby coś usłyszeć.
6
[#36] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@BULI, post #35

No i chodzi świetnie. OK
Bardzo rozbudowana Amiga 1200/4000 z Permedią2 czy Voodoo3/4/5 to idealny sprzęt do gier z ery Nintendo 64. Wszystko działa bardzo dobrze i nawet w wyższej rozdzielczośći niż wtedy na konsoli.
Szkoda, że w latach 2000-2004 jakoś ten potencjał został tak mało wykorzystany i to przede wszystkim przez porty (Wipeout, Heretic II, Hexen, Shogo, Quake 1, 2, Descent, itp). Oryginały możn policzyć na palcach jednej ręki (Payback i... nie wiem).

Tego typu gry są jeszcze tak proste, że jeden obeznany programista, jeden sprawny grafik/animator 2D/3D, jakiś dobry projektant poziomów i dźwiękowiec (ale ten to by się nie narobił) daliby radę zrobić hit. Tylko trzeba iść drogą Nintendo - patrzeć na grywalność, responsywność, dopracowywać mechanikę. Czyli coś na co zupełnie się nie zwracało uwagi w domowych projektach. Większość (nie wszystkie) amigowych gier doomopoobnych na tym poległa - twórcy uważali, że jeżeli działa w miarę płynnie (na 040/060), są teksturowane ściany, podłogi, są snujący się bez celu przeciwnicy to już gra jest gotowa do wypuszczenia. A właściwie dopiero wtedy powinna się zacząć praca nad właściwą grą.

Sam ten błąd popełniłem kilka razy i dlatego daję sobie prawo do wymądrzania się.

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2023 12:29:00 przez MDW
11
[#37] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@BULI, post #35

Ale ty to odpaliłeś na OS 3.9 a ja na 4.1
Myślę że na 3.9 miałbym troszkę szybciej jeszcze.
Z kąd wziąć wersje na Wosa ?
1
[#38] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@MDW, post #36

Łooo, w tej A4000 jest PPC G3, ile osób miało taki konfig.
4fps to chyba było na 604e.
[#39] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@karolb, post #38

Co ty znowu bełkoczesz o 4fps?
1
[#40] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@karolb, post #38

Aaaa, tam jest G3. No to grubo. Nikt czegoś takiego nie miał, bo wtedy były tylko BlizzardPPC i CyberStormPPC. 😮 Myślałem, że tutaj jest 604.

Ale mimo wszystko - dlaczego taki Mario nie miałby działać skoro świetnie działał Wipeout, bardzo ładnie Quake, Shogo, Payback. Przecież w tym Mario geometrii jest tyle co kot napłakał. A i to co trzeba narysować to żadne wielkie wyzwanie dla Permedii 2 czy Voodoo 3. W 640x480 mógłbym wręcz zagwarantować płynność. Jeżeli ktoś miałby Voodoo 3 to nawet 68060 50 MHz jakoś tam dałaby radę w jeszcze grywalnej prędkości.

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2023 17:23:31 przez MDW
1
[#41] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #39

Napisałem wyżej.
[#42] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@Jacques, post #29

To sprzedaj Warpa i kup Pc
[#43] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #39

Wiem że na blogu jest emulator a tutaj port, ale nie wiem ile ten port wyciągnie na 603e, więc drążę temat ;)
[#44] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@karolb, post #43

U mnie na filmie masz odpalone na 603e Blizzard PPC
2
[#45] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@karolb, post #41

Nie odróżniasz portu gry od gry uruchomionej pod emulatorem?
1
[#46] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #45

Odróżniam, i nigdzie nie twierdziłem że 4fps dotyczy portu, tylko wskazywałem na informację zawartą na blogu.

edit----
Myślałem że filmik na yt podlinkowany w poście #30 przedstawia port, teraz przeczytałem w komentarzach że to emulator. Mea Culpa.

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2023 20:28:36 przez karolb
[#47] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@karolb, post #46

To ja tylko dodam, że miałem na myśli grę pisaną z myślą o takiej Amidze. Diabli wiedzą co tam w tych portach się dzieje. To całe portowanie to zawsze jest loteria i bardziej praca detektywa, crackera niż programisty.
Ja mam na myśli projekt, który od początku do końca jest pisany przez kogoś z honorem, bez komercyjnego nastawienia typu "nie ma biznesowego uzasadnienia żeby to działało na takiej maszynie czy żeby coś tam poprawić". Po prostu zwykłe programowanie z odrobiną programistycznego honoru.
1
[#48] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@BULI, post #35

No cień nie jest poszatkowany i gra przynajmniej na tym co pokazałeś działa szybkook, racja Fajna karta,OK szkoda że w 2000 roku nie wyszedł Shark PPC. Jednakowoż ciekawszy byłby film z normalnej rozgrywki np. na pierwszym poziomie z bombą, to dałoby lepszy ogląd na to czy prędkość nie spada wraz z pojawieniem się większej ilości przeciwników czy innych ruchomych obiektów na ekranie oraz na to czy graficznie wszystko jest na w miarę (bo że drobne przekłamania są to widać już na tym co pokazałeś) dobrym poziomie, który pozwala na komfortową zabawę i ukończenie gry.
1
[#49] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #48

Nie, prędkość nie spada, bez względu na ilość obiektów, jest raczej zapas mocy OK
Owszem glicze się zdarzają jak widać i dotyczą głównie tekstóry drzewa i Goombario ok, racja
Trudno będzie mi nakręcić jedną ręką rozgrywkę na pierwszym poziomie, już na tym filmiku było widać, że ze sterowaniem jedną ręką miałem kłopot (Mario chodził jak po kilku głębszych)

Od końca 2021 Super Mario 64 na MOSie wygląda tak:
4
[#50] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@Dorian3d, post #42

Sam sobie coś sprzedaj, to była dygresja porównawcza na temat wydajności.
[#51] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@MDW, post #36

Większość (nie wszystkie) amigowych gier doomopoobnych na tym poległa - twórcy uważali, że jeżeli działa w miarę płynnie (na 040/060), są teksturowane ściany, podłogi, są snujący się bez celu przeciwnicy to już gra jest gotowa do wypuszczenia. A właściwie dopiero wtedy powinna się zacząć praca nad właściwą grą.

Moim zdaniem każda gra FPS na Amigę oferowała coś ciekawego:

- Gloom - ruchome ściany, przeźroczyste ściany (z kolorową szybą) itp., rozpadające się zwłoki przeciwników, odbijające się od ścian pociski, okulary termiczne, niewidzialność itp.

- Alien Breed 3D II - rozbudowana inteligencja Obcych (reagują na dźwięk, mogą wzywać kumpli z okolicy do pomocy), rozbudowane poziomy, obiekty wektorowe (w tym broń), dynamiczne oświetlenie, rozbudowany edytor poziomów pozwalający zmieniać każdy aspekt gry.

- Genetic Species - technicznie niby słabsza od pozostałych, ale oferuje niesamowite efekty graficzne, w tym bardzo dużo rodzajów broni, każda broń wygląda i działa inaczej, rozbudowane efekty dźwiękowe, obsługa kart graficznych i dźwiękowych.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2023 10:03:07 przez Hexmage960
2
[#52] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@BULI, post #49

Nie, prędkość nie spada, bez względu na ilość obiektów, jest raczej zapas mocy


No to fajnie, jeszcze raz powtórzę szkoda że w swoim czasie nie było Sharka. Oczywiście byłem jednym z tych co to przy każdym numerze ACS sprawdzał reklamę Elboxu, czy aby zamiast symbolu telefonu, tudzież info w stylu "już wkrótce", pojawi się konkretne cena. Gdyby to doszło do skutku, pewnie bym kupił, a tak zakończyłem przygodę z klasykiem na Blizzardzie PPC.

Owszem glicze się zdarzają jak widać i dotyczą głównie tekstóry drzewa i Goombario


Mnie się na Twoim filmie akurat najbardziej rzuciła w oczy ta czarna plansza podczas ładowania poziomu informująca o potencjalnych gwiazdkach do zdobycia. Widzę że na MOSie ta plansza jest OK, oczywiście na AOS 4 też jest OK.

Trudno będzie mi nakręcić jedną ręką rozgrywkę na pierwszym poziomie, już na tym filmiku było widać, że ze sterowaniem jedną ręką miałem kłopot (Mario chodził jak po kilku głębszych)


No ja widzę przynajmniej kilka rozwiązań tego problemu, ale nie będę już Cię cisnął, wierzę że jest jak mówisz. W sumie czemu nie miałoby być, skoro masz pewnie proca porownywalnego do SAM440.

@All
Widzę że tutaj wywiązała się dyskusja na temat prędkości działania. To co napisałem w artykule tyczyło się, jak to już zauważyli niektórzy przedmówcy emulatora, a konkretnie był to cytat z dokumentacji do emulatora True Reality. Emulator każdy może sobie pobrać, otworzyć dokumentację w amigaguide i przejść do sekcji speed, gdzie jest podana taka właśnie wartość, dla Mario 64 w 320x240 dla Amigi 1200 z kartą Blizzard PPC 200MHz plus BVision. No i na ile ja to pamiętam (a miałem taki sam konfig, tyle że podkręcony do 266MHz), w tamtych czasach, pod systemem AOS 3.9 i ówczesnym stanie sterowników, tak to mniej więcej chodziło i u mnie. Była to tylko moja mała dygresja, która nie ma nic wspólnego z działaniem obecnego portu Mario w wersji WOS, na klasyku, który niewątpliwie chodzi szybciej, choć jak pokazał to jeden z przedmówców Blizzard 603e, to nadal trochę za mało do komfortowej gry.
1
[#53] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #52

A czy przypadkiem pojawienie się Sharka nie było uzależnione od pojawienia się AmigaOS4.x. W każdym razie tak mówił Elbox. W każdym razie obsuwa release AmigaOS4.0 i chyba ostateczne niedogadanie się Elboxu z Hyperionem przekresliły sprawę.
1
[#54] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #53

Akurat obecna sytuacja pokazuje dobitnie iż można było te karty obsłużyć za pomocą WOSa i pewnie Elbox ze swoim ówczesnym potencjałem spokojnie mógł to zrobić. Zatem tłumaczenia tyczące się AmigaOS 4.0 należy traktować jako wymówkę, zwłaszcza że bodaj we wrześniu minie właśnie 20 lat od pierwszego publicznego pokazu AmigaOS 4.0 na Amidze 4000. Elbox przez te 20 lat sobie dalej działa, ale w temacie wprowadzenia na rynek Sharka nie zrobił nic. Podobnie zresztą jak i Dragona, a tu już winy na AOS 4.0 zwalić nie mogą.
1
[#55] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #53

Takie były reklamy nie pamiętam już czy to było w w Magazynie Amiga czy na stronie Elboxu, że Shrakppc będzie miał swoją premierę po wydaniu OS4.
1
[#56] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #54

Mnie ciekawi, że zapowiedzi odnośnie kart G3 do Amigi było więcej, a żadna nie wypaliła. To w sumie dlaczego? Wcześniej jakoś rozwój szedł w miarę płynnie od 030 do 060/PPC. Może chodziło o hajs, który trzeba zainwestować w prototypy albo jakieś problemy z procesorami?
1
[#57] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@TuReX, post #56

Bo karta by kosztowala tyle co pierwszy projektowany komputer czyli Pegasos 1.
1
[#58] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #57

Ale to przecież inne lata były. Przykładowo Shark G3 albo AmiJoe G3 to były zapowiedzi w 2000-2001 roku, a Pegasos to jest 2003 z G3 i rok później z G4 o ile sie nie mylę. Poza tym nie każdy chciał kupować sprzęt pod MorphOS-a, większość ludzi chciała mieć AmigaOS. Więc nie daje mi to jasnego obrazu sytuacji. Przez 2-3 lata spokojnie można było sprzedawać G3 do Amigi, tak samo jak p5 sprzedawało 603/604 PPC. Sam znałem osoby, które na to czekały, bo nie chciały pozbywać się całego sprzętu.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2023 16:54:50 przez TuReX
1
[#59] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@TuReX, post #58

większość ludzi chciała mieć AmigaOS

no po liczbie późniejszych userów AmigaOS4 na AmigaONE można odnieść odwrotne wrażenie
1
[#60] Re: Super Mario 64 dla AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #59

Bo ci ludzie dali sobie spokój z Amigą w ogóle. Na zasadzie, że jak nie ma gotowego systemu AmigaOS pod PPC to nie będą kombinować i przechodzą na pecety. Tak to niestety wyglądało..

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2023 09:35:14 przez TuReX
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem