[#61] Re: Beta Arcymaga dla Amigi 1200

@Minniat, post #55

Trudno powiedzieć... rozpocząłem poziom, pograłem parę sekund, zobaczyłem że strzeliłem gafę blokując sobie dostęp więc trzasnąłem w spację.
Bardzo prawdopodobne że kilkukrotnie, więc może to przez to.
Jak już mówiłem to nie mój "główny" ludzik migał, tylko ten którego cień pozostał w miejscu respawnu. ;)
Grać dało się normalnie.

[#62] Re: Arcymag - raport

@MDW, post #40

Takie "natywnie systemowe" w 4 kolorach ma klimat.

Te kolory to przypadek. Prototyp gry działa w oknie workbencha, a ja jeszcze nie zajmowałem się kolorami - tak po prawdzie jeszcze nie wiem jak uzyskać dany kolor w oknie workbencha na publicznym ekranie i bardzo kiepsko u mnie z czasem aby zająć się tym porządnie.

[#63] Re: Beta Arcymaga dla Amigi 1200

@Minniat, post #56

No to spoko, ale ja miałem na myśli mangowy support do niewiast, bo z tego, co pisał MDW, wywnioskowałem, że byłoby zapotrzebowanie na takowy.

[#64] Re: Arcymag - raport

@asman, post #62

jeszcze nie wiem jak uzyskać dany kolor w oknie workbencha na publicznym ekranie

ObtainPen() lub ObtainBestPen(). Pierwsza funkcja rezerwuje pozycję palety wyłącznie dla danego programu (o ile są wolne pozycje). Druga stara się w przypadku braku wolnych pozycji dobrać najbardziej zbliżoną kolorem.

[#65] Re: Arcymag - raport

@asman, post #62

Kiedys... , musialbym pogrzebac byl calkiem fajny prosty skrolowany w bok szuter, wlasnie w takim okienku... Gdzies go mialem na dziale PD. Ale fakt takie proste graficznie gry maja niepowtarzalny klimat o ile sa grywalne :)

http://www.youtube.com/watch?v=_9teiyyOsCc&feature=related



Ostatnia modyfikacja: 19.07.2010 20:09:41
[#66] Re: Arcymag - raport

@Koyot1222, post #65

@G. Kraszewski

Dzięki wielkie. Kolejne pytanie zadam w dziale programowanie :)

@Koyot1222

Jeśli możesz to wygrzeb tą grę. Dzięki

@Minniat

Czy będą dostępne źródła ?

[#67] Re: Arcymag - raport

@asman, post #66

Na razie nie planuję upubliczniać kodów źródłowych gry, może później lub na specjalne życzenie.

A 'propos tej strzelanki w oknie WB to na bank jest ona na którymś dysku Freda Fisha (1-660 z kolekcji CDPD), bo grałem w to wieki temu i bardzo mi się podobała. Spróbuję ją znaleźć (jest wyszukiwarka KingFisher na płycie) i dam znać o wynikach poszukiwań!

[#68] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #67

Witam,

Na razie nie planuję upubliczniać kodów źródłowych gry, może później lub na specjalne życzenie.

ok, to ja bym miał takie specjalne życzenie :)

Jeśli chodzi o strzelankę, to mi też coś świta, też pogrzebie trochę w tym temacie.

Pozdrawiam

[#69] Re: Arcymag - raport

@asman, post #68

Znalazłem prawdopodobnie tę gierkę: nazywa się MiniBlast. Jest to strzelanka działająca w multitaskingu w okienku. Lata się śmigłowcem.

Tutaj można ją pobrać (pochodzi z dysku Freda Fisha):

http://aminet.net/package/game/shoot/MiniBlast

Jeśli chodzi o kod źródłowy to jeśli chcesz to napisz do mnie mail'a, bo Twój e-mail jest chyba nieaktualny/nieużywany.

[#70] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #69

Dzięki, obadam grę. Mejla napisałem.

[#71] Re: Arcymag - raport

@asman, post #70

Asman, mail do mnie nie doszedł, pewnie w związku ze zmianą serwera przez PPA usługa słania e-maili do użytkowników przestała chwilowo funkcjonować. Spróbuj jeszcze raz na bun7/poczta fm.



Ostatnia modyfikacja: 23.07.2010 18:52:59
[#72] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #71

Już jest w porządku, znalazłem Twój list w swojej skrzynce.

[#73] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #72

Minniat wysluchaj lepiej sugestii kolegow z EAB'a.
Wszyscy mowia, ze grafika po "splaszczeniu" jest kijowa. Moze by jednak zmienic nieco jej styl, zeby to mialo rece i nogi OK
[#74] Re: Arcymag - raport

@selur, post #73

też tak myśle

[#75] Re: Arcymag - raport

@selur, post #73

Czytałem te komentarze na EAB i przyjąłem do wiadomości. Spodziewajcie się zatem ładniej komponującej się grafiki w kolejnej wersji (również ładniejsze postacie) OK Rzut z lotu ptaka, ze względu na wymogi silnika, pozostanie i będzie obowiązywał w całej grze. Zatem styl jaki przybierze grafika będzie przypominał ten znany choćby z gier Alien Breed czy Valhalla, czyli wszystko z lotu ptaka. Myślę, że tak jest dobrze. Zrezygnuję co prawda całkowicie z grafiki izometrycznej, ale ta już narysowana zostanie przerobiona na nowy rzut na tyle, na ile jest to możliwe. I dorysowane zostaną nowe elementy!

Pozdrawiam.

[#76] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #75

Zeby rzut z gory wygladal dobrze, musiala by to byc grafa tak dobra jak w Alien Breedzie. Takiego grafika raczej nie znajdziesz.

Zachowalbym dotychczasowe zalozenia, lekko je modyfikujac.
Np. grafika w stylu http://hol.abime.net/835/screenshot moim zdaniem pasowala by tu jak ulal.
Tylko zadanie dla grafika zeby zanimowal postacie w 16x16 pikseli.

Nie ma sensu przerabiac grafiki, czasem szybciej jest zrobic cos od nowa niz babrac sie w modyfikacje czegos co nie pasuje do szkieletu.
[#77] Re: Arcymag - raport

@selur, post #76

Trudno to wszystko pogodzić... Jeśli gra ma ruszyć na Amidze 1200 z kościami AGA to rzut z góry jest koniecznością, ale z drugiej strony istnieje ryzyko, że cała grafika w rzucie izometrycznym pójdzie na marne, czego chciałbym uniknąć. Jeśli pełna wersja ma ujrzeć światło dzienne to trzeba pójść na pewien kompromis. Ja jako programista decyduję się na docelową platformę: Amiga AGA i pozostawienie rzutu z góry i taki dobór grafiki, by pasował do tego rzutu. Całość może wyglądać z początku troszkę nieciekawie zważywszy, że to ja zajmę się grafiką, ale zawsze pozostaje otwarcie na różne motywy graficzne (skórki) - wystarczy podmienić pliki TILES.IFF i SHAPES.SHP. Wtedy to grafik będzie miał pole do popisu (o ile mój grafik się tym zajmie, a w listach konsekwentnie pisze, że chętnie mi dopomoże, ale w troszkę późniejszym terminie). Druga wersja to napisanie silnika dla platformy Amiga GFX z grafiką izometryczną, wtedy to grafika izometryczna zostanie odratowana, ale gra będzie niedostępna dla dużej grupy odbiorców nie posiadających kart graficznych.

Ponieważ pierwotne założenia zakładały powstanie gry dla Amigi AGA to niech tak pozostanie. Wejdę póki co w rolę "asystenta grafika" i postaram się starannie dobrać szatę graficzną i jak już wszystko będzie gotowe to wreszcie wydamy tę grę! Przewiduję niepochlebne komentarze odnośnie grafiki, których trudno będzie uniknąć, ale to już do mnie kierujcie zażalenia. Najważniejsze, chyba, żeby pełna wersja wyszła na światło dzienne. Podejrzewam, że mój grafik czeka na taką wersję. Wtedy to po krótkim czasie planuję wydać "bonus pack" zawierający usprawnienia w grafice. Jeśli chodzi o wydawanie gry to będzie wydawana na zasadzie rejestracji tak jak było dotychczas wielokrotnie powtarzane. :)

Pozdrawiam.



Ostatnia modyfikacja: 23.08.2010 12:25:05
[#78] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #77

Mam kilka nowych pomysłów na etapy do Arcymaga, które uatrakcyjnią rozgrywkę. No i, ponieważ ostatnio pogrywałem troszkę w StarCrafta 2 i bardzo spodobał mi się system "osiągnięć" z tej gry to chciałbym troszkę z nich zaczerpnąć. Na przykład:

Etap nr. 1. - Nazwa: "The Cell" (Cela więzienna).
- Zadania: Znajdź i zbierz wszystkie kryształy

I w tej misji znajduje się brama więzienia, do której trzeba znaleźć klucz, a gdzie znajdują się poszukiwane kryształy. Żeby znaleźć klucz trzeba rozejrzeć się po okolicy, bo nie jest on początkowo widoczny. Okazuje się, że klucz posiada jeden ze strażników pałętających się nieopodal. Należy "unieszkodliwić" takiego strażnika za pomocą miecza, który też jest schowany na mapie. Po unieszkodliwieniu odpowiedniego strażnika i znalezieniu klucza droga do skarbca stoi otworem. Zbieramy kryształy, umieszczamy w skrzyni i zmykamy. Zadanie wykonane.

A tutaj właśnie ten trik z osiągnięciami. Mianowicie tę misje będzie można wykonać na kilka sposobów i brawurowe rozwiązania będą nagradzane. Np.

Osiągnięcie: - Wykonaj misję "Cela więzienna" zabijając wszystkich strażników.
Żeby to osiągnąć już trzeba troszkę pogłówkować, ponieważ strażników jest ze czterech, a nasz bohater nie dysponuje na początku zbyt dużymi zasobami zdrowia i kondycji by pokonać ich wszystkich. Musi uzyskać dostęp do nowej broni - kuszy, którą znajdzie rozwalając oznaczoną część ściany. Za pomocą kuszy bez problemu rozprawi się z przeciwnikami.

I jak się to Wam podoba? :D Tą drogą będzie można zrobić szereg ciekawych misji i już wprowadzone zostało kilka nowych elementów:

- Niebezpieczni strażnicy, którzy noszą przy sobie klucze
- Kusza
- Brama otwierana na klucz

Jak pójdę tą drogą to Arcymag może stać się naprawdę ciekawy. Arcymag oczywiście pozostaje takim rozbudowanym klonem Robbo, tutaj nie szykuję żadnej rewolucji ;)

[#79] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #78

A jak tam edytor ikon dla AmigaOS 4?

[#80] Re: Arcymag - raport

@G. Kraszewski, post #79

Dobre pytanie. Wszystko w jak najlepszym porządku, zacząłem nad nim pracę ok. tygodnia temu :) Wiem, że opracował Pan dokumentację do amigowych ikon, nie wykluczone, że skorzystam z tej dokumentacji, choć w swoim programie używam po prostu funkcji icon.library, nie wnikając w strukturę amigowej ikony, a jest w tej bibliotece szereg funkcji wystarczających do wszystkich celów zapisywania/wczytywania obrazów ikon. Można np. pobrać obraz bitmapy ikony (również 32-bitową), a nawet przeskalować ją max. do 255/255 pikseli z anti-aliasingiem! Tak się fajnie składa, że pewien czas temu napisałem procedury malarskie, które umożliwiały edycję obrazka bitmapowego (złożonego z pikseli) łącznie z funkcjami przybliżania/oddalania obrazu, więc mam już w tym troszkę doświadczenia, muszę tylko wprowadzić te funkcje do edytora. Plan zakłada wprowadzenie podstawowych funkcji edycji grafiki takich jak rysowanie linii, okręgów itp. ewentualnie z anti-aliasingiem, co należy do zadań w gruncie rzeczy prostych. Na razie napiszę odpowiednik oryginalnego edytora z podstawowymi funkcjami tak jak zakłada projekt, tylko że ze zretuszowanym GUI. Później jak program będzie gotowy będzie można zastanowić się nad dodawaniem dodatkowych funkcji.

[#81] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #80

i to wszystko w reaction ?

[#82] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #80

Wiem, że opracował Pan dokumentację do amigowych ikon

To tylko opis formatu klasycznych ikon bitplanowych z AmigaOS w wersji do 3.x. Z tego co wiem, AmigaOS 4 używa nowszego, własnego formatu ikon.

[#83] Re: Arcymag - raport

@G. Kraszewski, post #82

Panie Grzegorzu, Pan opracuje i tamtem format. Było by łatwiej stworzyć soft dla ikonek dla OS4.

[#84] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #80

Odnośnie edytora dzisiejszych ikon zadałem właśnie dzisiaj pytanie na eXecu:
http://exec.pl/wydarzenie.jsp?nid=4224&Open_Amiga:_edytor_ikon_32bit

Nie wyobrażam sobie programu, którym można byłoby robić dzisiejsze ikony. To musiałoby być coś bardziej rozbudowanego niż zestaw Adobe CS, bo jeszcze musiałoby mieć dołączoną jakąś Mayę, XSI, Blendera czy 3DMaxa. :)

[#85] Re: Arcymag - raport

@MDW, post #84

Zgadzam się z tym punktem widzenia. Ikony do swoich programów modeluję sobie amatorsko w Blenderze i potem obrabiam w ShowGirls. Jakiś specjalizowany edytor nigdy nie był mi potrzebny.

Z drugiej strony – jeżeli użytkownicy AmigaOS 4 chcą mieć taki program i są gotowi za niego zapłacić, to dlaczego nie? Życzę Minniatowi powodzenia.

[#86] Re: Arcymag - raport

@G. Kraszewski, post #85

Będą pixlować ikonę 128x128 w 24 bitach z kanałem alpha? Edytor powinien mieć przynajmniej warstwy, podstawowe efekty typu "blur" żeby chociaż jakieś cienie w miarę automatycznie robić. Dzisiaj ikony są normalnymi obrazkami, a nie prostymi czterokolorowymi piktogramami jak w AmigaOS 1.x. No ale masz rację - zobaczymy. :)

[#87] Re: Arcymag - raport

@Minniat, post #78

Odnośnie osiągnięć - myślę, że pomysł jest trafiony. Nawet jeżeli ktoś przejdzie Arcymaga w przyszłości "żeby przejść" to sięgnąć może po tytuł drugi raz by przejść go w tzw. 100%. Ja lubię grać w taki sposób, żeby zajrzeć do każdej dziury i opuścić poziom dopiero w momencie, gdy wszystko już na nim zdołałem zebrać i popsuć, ot, zbieractwo - takie natręctwo ;P.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem