[#1] Kanapka FPGA dla A1200
Tutaj przenosimy dyskusję o kanapkowaniu A1200 za pomocą FPGA z tego wątku ;).
[#2] Re: Kanapka FPGA dla A1200

@strim_, post #1

Myślę, że pierwszą rzeczą do uzgodnienia byłoby to jakich narzędzi będziemy używać, tj. CAD, toolchain FPGA.

Jeśli chodzi o CAD proponowałbym KiCada bo jest open source'owy, ma dość bogatą bibliotekę komponentów (i można importować komponenty z Eagle).

Co do FPGA to do tej pory głównie pracowałem z Xilinxami, ale w sumie nie robi mi to różnicy jakich użyjemy.

Nie mam doświadczenia w tanich Chińskich zestawach FPGA więc jak znasz coś konkretnego, to zarzuć linki.


Ostatnia aktualizacja: 21.08.2015 18:38:59 przez strim_
[#3] Re: Kanapka FPGA dla A1200

@strim_, post #2

KiCad... brrrrrrr nie mogę się do niego przyzwyczaić ;)
[#4] Re: Kanapka FPGA dla A1200

@spidi, post #3

Mi go było łatwiej ogarnąć niż Eagla . Poza tym nie wiem czy widziałeś ostatnie wersje KiCada, sporo rzeczy poprawione zostało.


Ostatnia aktualizacja: 21.08.2015 18:56:00 przez strim_
[#5] Re: Kanapka FPGA dla A1200

@strim_, post #2

Myślę, że najpierw należałoby porozmawiać o motywacji. Co chciałbyś robić przy pomocy takiego prototypu?

Osobiście mam do tematu podejście bardzo iteracyjne. W pierwszej kolejności myślałem o dodaniu FAST-u z autoconfigiem. Dalej jakieś proste peryferia - RTC, serial. Później może core TG68. Jakiś kontroler DMA, szybsze IDE, może USB, jakaś szyna do współpracy z szybkimi urządzeniami etc. Nie ukrywam jednak, że najbardziej ciągnie mnie do designu procesora i programowania w Verilogu. Projektowanie płytek jest dla mnie bardziej środkiem niż celem.

Co do narzędzi... Może być Eagle, KiCAD, DipTrace - cokolwiek co jest w miarę tanie, łatwe w obsłudze i wypuszcza pliki gerber. Co do FPGA mam przelotne doświadczenie z Alterą - mam też dostępne zestawy startowe Terasic DE2-115 do zabawy.
[#6] Re: Kanapka FPGA dla A1200

@spidi, post #3