[#5]
Re: Przeróbka stacji ALPS
@Kulamario,
post #4
Dioda też nie jest 100% rozwiązaniem, niektóre gry nie będą działać poprawnie.
Jeżeli stacja nie generuje sygnału READY, to powinno się go odtworzyć, od momentu podania impulsu startu silnika, należy odliczyć dwa impulsy z sygnału index i dopiero wtedy podać sygnał READY (można też zbudować jakiś układ do opóźniania na bramkach).
Workbench ten sygnał ignoruje (patrz Amiga 1200 ESCOM, w której jest stacja od PC), ale niektóre gry go wykorzystują. Sygnalizuje on, że dyskietka jest rozpędzona i tym samym gotowa do zapisu, w przypadku modyfikacji z diodą, Amiga otrzymuje sygnał gotowości w tym samym momencie co stacja sygnał na uruchomienie silnika, dyskietka w tym momencie nawet się nie rusza, nie jest trudno się domyślić co się stanie jak coś zacznie czytać w tym momencie lub zapisywać.