@agrajek, post #32
@Solo Kazuki, post #31
Osobiście wolę wersję Stealth na C64 - wielokolorowe sprite, lepszy efekt eksplozji wieży. Ale to kwestia gustu.
@Duracel, post #34
@Solo Kazuki, post #35
Heh... Draconus i brzmienie... dla mnie wersja z Atari brzmi strasznie ograniczenie (gdzie modulacja dźwięków, filtry czy motyw z 0:28?), ale niektórzy rzeczywiście wolą tą popierdziawkę z atarynki
@Duracel, post #36
Chyba nie znosisz sprzeciwu co?
w przypadku motywu Draconusa na C-64 praktycznie nie ma głównego motywu melodii, który jest wyrazisty na Atari.
Na C-64 całkowicie go spłaszczono.
Atarowski "Draconus" wydaje się być potraktowany trochę po macoszemu, gdyż zrezygnowano z paru elementów (tablica najlepszych wyników graczy oraz opis przedmiotów w grze - przed grą; animowane zakończenie z siedzącym na tronie bohaterem gry) a także zastosowano gorszy (bardziej "pikselowaty") tryb graficzny (w porównaniu z C64).
Większość muzyki, którą pisałem, była przeznaczona najpierw dla C64, a następnie przenosiłem ją na Atari. Oryginalną ścieżkę odgrywałem kawałkami na klawiszach i wtedy przepisywałem je bezpośrednio jako kody heksadecymalne. To było skomplikowane na początku, ale szybko przyzwyczaiłem się do tego, np. 0x4c, 0x04, 0x01, 0x4e, 0x02, 0x01, 0x4f, 0x02, 0x01.
@Duracel, post #36
@Andrzej Drozd, post #38
@Solo Kazuki, post #37
ale niektórzy rzeczywiście wolą tą popierdziawkę z atarynki
Po czym wnosisz że okrojona (patrz uwagi) wersja z Atari była pierwsza?
@Solo Kazuki, post #39
Bez przesady, nie znam się na wszystkich, tych platform 8bit jest po prostu za dużo. ;)
Natomiast co do listy gier z najlepszą grafiką to polecam też przejrzeć ten wątek i przejrzeć wymienione gry, bo coś byś też znalazł (nie chce mi się wypisywać 2 razy ;) ).
Mógłbyś też poukładać tytuły alfabetycznie we wspomnianych listach, łatwiej się wtedy szuka, czy czegoś nie brakuje
@Duracel, post #40
@Duracel, post #40
@Solo Kazuki, post #43
@Andrzej Drozd, post #48
@Solo Kazuki, post #49
@Solo Kazuki, post #49
@Solo Kazuki, post #31
@sigma2pi, post #55
@Solo Kazuki, post #53
@Andrzej Drozd, post #44
Ogólnie chodzi o to, że wierna kopia z C64, na Atari była niewykonalna.
@sigma2pi, post #58