[#1] [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy
Bawię się emulacją Commodorka przy pomocy MagiC64 v. 1.81. Problem w tym, że wszystkie obrazy, jakie ściągne z sieci (format D64, bo innych w zasadzie nie ma) albo nie działają albo wywalają jakiś błąd, że "coś tam" jest "not supported" i w zasadzie nic nie działa. Właściwie nie udało mi się nic odpalić poza plikami, które są dołączone do emulatora, które jakoś magicznie działają. Co robię źle?
[#2] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #1

Ja bawilem si magicc64 ale nie odpalal mi wszystkiego i przeszedlem na frodo. Jestem po imprezie ale chyba nic nie pomyllem.
[#3] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@mwb113, post #2

Dobra, jutro spróbuję Frodo OK
Myślałem, że to tylko na PPC jest...
[#4] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #1

A czy mógłbyś napisać bardziej szczegółowo co to za komunikaty o błędach? Albo lepiej - podeślij mi te obrazy. Mam zarejestrowanego MagiC64.
[#5] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Hexmage960, post #4

Czy te programy używają Fast Loaderów (czyli wykorzystują procesor stacji dyskietek 1541)? MagiC64, jak można przeczytać w dokumentacji, tego nie wspiera. Może o to tu chodzi.
[#6] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #1

No właśnie. MagiC64 to dobry emulator, ale ma problemy z emulowaną stacja dysków. Na pewno znajdziesz gry "tape" oraz z innymi rozszerzeniami.

Wpisz w Google coś w stylu:
c64 tape game download
c64 tape rom

Uwaga, to mogą wykasować moderatorzy (szeroki uśmiech) - możesz dopisać np. emuparadise, tam jest dużo gier .tap. Ta strona ma okropny tryb pobierania i trzeba przebijac się przez captcha, ale gdy wiesz co ściągnąć, to wytrzymasz. A jak nie wiesz, to sprawdzaj gry na youtube w gameplay c64.
Jest dużo innych stron z grami nie tylko w .d64.

Do Frodo nie podchodź na 68k. Nawet 060/100 MHz nie da rady. Dopiero PPC 200 MHz daje rade. Frodo jednak tez ma problem z kilkoma grami .d64.

Tak więc na 040, 060 i Vampire zostaje tylko MagiC64. Jak nie .tap, to znajdziesz gry w innych rozszerzeniach.
[#7] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #1

Z 10 lat emu używałem magic64 i pamiętam, że jedyną gra jaką nie udało mi odpalić było Creatures (pomógł wspomniany Frodo) a wszystko inne hulało- i T64 i D64 ok, racja
[#8] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Andrzej Drozd, post #6

No właśnie nigdzie nie mogłem wygooglać gier z rozszerzeniem TAP. Wszystkie serwisy oferują jedynie D64...

Zmartwiłeś mnie z tym Frodo. Myślałem, że chociaż 30-40% prędkości wyciągnie.

@Hexmage960
Głównie wyskakuje komuniakt, że jakaś komenda jest nie obsługiwana albo obraz dysku jest niekompatybilny/nierozpoznany.

To może ja zapytam inaczej - czy ktoś ma obrazy TAP takich gier jak:
- Lotus
- Shadow of the Beast
- Prince of Persia
- Giana Sisters
- Flimbo Quest
- Stunt Car Racer

?



Ostatnia aktualizacja: 11.06.2016 12:37:13 przez _arti
[#9] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #8

Te:
- Giana Sisters
- Flimbo Quest
- Stunt Car Racer
znajdą się, ale co do pozostałych to ewentualnie jakieś pocięte, niegrywalne kastraty. Prince of persia tylko w crt.

Tu można poszukać link ... różne archiwa

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2016 14:58:26 przez misiek2
[#10] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #8

Jaką wielkość mają Twoje pliki .d64 ?
[#11] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Norbert, post #10

Około 180Kb.
[#12] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #11

Mają mieć dokładnie 174848 bajtów
[#13] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #8

TAP to obraz kasety. Poszukaj plików z rozszerzeniem PRG, chyba, że ten emulator ich nie obsługuje.
[#14] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@sanjyuubi, post #13

Jest sukces! Odpaliłem Flimbo Quest. Nawet grywalne ale niestety - bez dźwięku.
[#15] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@sanjyuubi, post #13

TAP to obraz kasety. Poszukaj plików z rozszerzeniem PRG, chyba, że ten emulator ich nie obsługuje.


Obsługuje PRG. Za to z TAP mogą być problemy, z tego co pamiętam MagiC64 ich nie obsługuje. obsługuje za to format T64.

Co do gier ja trzymałem "jednoplikówki" w PRG (zajmują najmniej), a "wieloplikówki" i gry z hi-saverami na D64.

Co do D64 MagiC64 nie obsługuje fastloaderów i innych tricków na dyskach. Więc nie wszystkie gry (albo ich wersje) będą działać.
[#16] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #8

Polecam zajrzeć na CSDb. Powinieneś znaleźć działające wersje gier w D64 (czasami działa tylko jakaś wersja). Są też gry/programy w T64 i PRG.
[#17] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #14

Na MagiC64? Potrzebujesz playsid.library.
[#18] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #8

No właśnie nigdzie nie mogłem wygooglać gier z rozszerzeniem TAP


No bo mają końcówkę .zip gdy ściągasz. Na pewno znajdziesz na Emuparadise i na 10 innych podobnych. Także wersje dyskietkowe gier były "przejechane" przez FinalII lub III lub tego typu kartridże i każdą plansze trzeba załadować osobno. Ale na pewno wszystko jest też w wersji kasetowej.
[#19] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Andrzej Drozd, post #18

Ostatnio na innym forum, bardziej specjalistycznym w temacie c64, była kwestia Prince of Persia i TAP... Tego nie ma w tym formacie, bo to niemożliwe. Jest tylko w crt.
[#20] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@misiek2, post #19

Podeślij, to zrobię wersje kasetową.OK

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2016 08:04:46 przez Andrzej Drozd
[#21] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Andrzej Drozd, post #20

Tu jest link Gra tylko w crt. Życzę sukcesów. Ciekawe jak to będzie wyglądało.
[#22] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Andrzej Drozd, post #18

No bo mają końcówkę .zip gdy ściągasz

Dzięki, że masz mnie za takiego idiotę
[#23] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@misiek2, post #21

W zasadzie to zależy jak gra korzysta z cart'a, ale sądząc po tym że nie ma wersji na D64 może "doczytywać" co kilka-kilkanaście ekranów.

Było by coś w stylu "Prince of Persia 9.48"...

Samo dojście do miecza w 1 levelu (zakładam że sekwencja z mieczem jest doczytywana z carta) byłoby już ciekawe. A im dalej tym zapewne więcej.

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2016 20:11:59 przez Solo Kazuki
[#24] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #22

mam magic64 i wsio w nim działa
chcesz to ci wyśle jak to nie jest zabronione mi tam wszystko dziala
[#25] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Adamza, post #24

dawaj mail masz tam kilka gier tape kilka d64 i wszystkie commodore i amiga dyski do commodore
[#26] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Adamza, post #25

http://www.google.pl/roms/commodore-c64-games-d64?page=A
[#27] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Adamza, post #26

tu masz gry
[#28] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Adamza, post #27

.prg to gierki co można na dyskietke kilka nagrac .d64 to cale obrazy gry na dyskietce wsio działa dyskietki tapy ..
[#29] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@Adamza, post #26

Absolutnie nic mi się z tej strony nie odpala. Pojawiają się błędy, o których wspomniałem powyżej. Może linuksowy unarchiver coś psuje?...
[#30] Re: [c64] MagiC64 i niedziałające obrazy

@_arti, post #29

obie te biblioteki co ci wyslalem na mail masz?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem