@snajper, post #1
5 DIM LITERA$(5) 9 REM *********** DANE *********** 10 DATA i,k,t,a,M, ,n,e,i,z,D 11 DATA i,s,u,m,a,M, ,j,e,n,a,h,c,o,K 12 DATA 22 13 DATA W,y,b,u,d,u,j,e, ,s,l,i,c,z,n,y, ,d,o,m,e,k 14 DATA 18 15 DATA z, ,c,z,e,k,o,l,a,d,y, ,s,c,i,a,n,y 16 DATA 30 17 DATA k,o,m,i,n, ,z, ,l,u,k,r,u,,, ,d,a,c,h, ,z, ,p,o,z,i,o,m,e,k 18 DATA 21 19 DATA d,y,m, ,z, ,b,i,t,e,j, ,s,m,i,e,t,a,n,y,. 20 DATA 23 21 DATA Z, ,w,a,f,l,i, ,s,u,f,i,t, ,i, ,p,o,d,l,o,g,i 22 DATA 23 23 DATA k,a,z,d,y, ,g,w,o,z,d,z, ,z, ,o,r,z,e,s,z,k,a 24 DATA 15 25 DATA t,u,,, ,w, ,t,y,m, ,d,o,m,k,u 26 DATA 10 27 DATA M,a,m,o, ,d,r,o,g,a 28 DATA 24 29 DATA b,e,d,z,i,e,s,z, ,s,o,b,i,e, ,m,i,e,s,z,k,a,c,. 30 DATA e,i,b,e,i,C, ,a,l,d, ,k,e,t,a,i,w,K 99 REM ******* PROGRAM GLOWNY ******* 100 PRINT CHR$(125); 110 LET PIERWSZY=16 120 LET OSTATNI=26 130 GOSUB 1000 140 PRINT 150 PRINT 160 PRINT 170 GOSUB 4000 180 GOSUB 6000 190 GOSUB 7000 200 LET PIERWSZY=7 210 LET OSTATNI=21 220 GOSUB 2000 230 PRINT 240 PRINT 250 LET PIERWSZY=8 260 FOR K=1 TO 9 270 READ OSTATNI 280 GOSUB 3000 290 PRINT 300 NEXT K 310 PRINT 320 PRINT 330 PRINT " Romek" 340 GOSUB 6000 350 GOSUB 7000 360 GOSUB 5000 370 LET PIERWSZY=12 380 LET OSTATNI=29 390 GOSUB 1000 400 GOSUB 6000 410 GOSUB 7000 420 RUN 999 REM ***** SPADANIE LITEREK ***** 1000 FOR I=OSTATNI TO PIERWSZY STEP -1 1010 READ LITERA$ 1020 FOR J=1 TO 2 1030 POSITION 0,0 1040 FOR K=1 TO J 1050 PRINT " " 1060 NEXT K 1070 FOR K=1 TO I-1 1080 PRINT " "; 1090 NEXT K 1100 PRINT LITERA$; 1110 NEXT J 1120 NEXT I 1130 PRINT 1140 RETURN 1999 REM ***** BIEGNACE LITERKI ***** 2000 FOR I=OSTATNI TO PIERWSZY STEP -1 2010 READ LITERA$ 2020 FOR J=1 TO I-1 2030 POSITION 0,0 2040 FOR K=1 TO J 2050 PRINT " "; 2060 NEXT K 2070 PRINT LITERA$; 2080 NEXT J 2090 NEXT I 2100 RETURN 2999 REM *** DRUKOWANIE PO LITERCE *** 3000 PRINT " "; 3010 FOR I=1 TO OSTATNI 3020 READ LITERA$ 3030 FOR T=1 TO 10 3040 NEXT T 3050 PRINT LITERA$; 3060 NEXT I 3070 RETURN 3999 REM *********** SERCE *********** 4000 PRINT " /-\ /-\" 4010 PRINT " / \/ \" 4020 PRINT " | |" 4030 PRINT " | |" 4040 PRINT " \ /" 4050 PRINT " \ /" 4060 PRINT " \ /" 4070 PRINT " \ /" 4080 PRINT " \/" 4090 RETURN 4999 REM ********** KWIATEK ********** 5000 PRINT " o" 5010 PRINT " oOo o" 5020 PRINT " o\oOo" 5030 PRINT " o |/o" 5040 PRINT " oOo|" 5050 PRINT " o\| o" 5060 PRINT " | oOo" 5070 PRINT " | /o" 5080 PRINT " |/" 5090 PRINT " |" 5100 RETURN 5999 REM *********** PAUZA *********** 6000 FOR T=1 TO 50 6010 NEXT T 6020 RETURN 6999 REM ********** W GORE ********** 7000 FOR I=1 TO 45 7010 PRINT 7020 FOR T=1 TO 20 7030 NEXT T 7040 NEXT I 7050 RETURN

@snajper, post #31
10 DATA cdb1bb011b00090909eb01160009eb360123732372c947cdaebbd0fe20c078e603fe03282a010003e5c5110039ebedb0c1e1fe01d8280c7ecb3fa677230b79b020f5c97ecb3fb677230b79b020f5c92b11080006601936ff10fbc9
20 SYMBOL AFTER 256:MEMORY HIMEM-91
30 s=0:READ a$
40 FOR k=1 TO 91:b=VAL("&"+MID$(a$,2*k-1,2)):POKE k+HIMEM,b:s=s+b:NEXT
50 IF s<>9773 THEN PRINT "Blad w DATA !":END
60 CALL HIMEM+1:SYMBOL AFTER 32 @ZorrO, post #34
@snajper, post #35
@Norbert, post #36
to może jakaś semigrafika, która podobna jest do przecinka ?

@selur, post #39


@QTZ, post #22
W sieci są dostępne listingi z Bajtka przepisane przez Amarok-a: https://gitlab.com/amarok8bit/atari-listings/-/blob/master/Bajtek/bajtek.zip
10 TRAP 10:GRAPHICS 0:? :? "PODAJ LICZBE RZEDNYCH ";:INPUT M:IF M<2 THEN 10 20 TRAP 20:? "PODAJ LICZBE KROKOW ";:INPUT N:IF N<1 THEN 20 30 DIM S(M):FOR I=1 TO M 40 TRAP 40:? "PODAJ ";I;" ODCIETA ";:INPUT A:S(I)=A:NEXT I:IF N>=M THEN N=M-1 50 TRAP 50:? :? "PODAJ ODSTEP MIEDZY RZEDNYMI ";:INPUT H 60 TRAP 60:? "PODAJ NUMER POCZATKOWEJ RZEDNEJ ";:INPUT L:IF L<1 OR L>M-1 OR L+N>M THEN 60 70 TRAP 40000:GOSUB 1000:? :? "CALKA JEST ROWNA ";CALKA:END 1000 ON N GOTO 1050,1080,1090:IF N=0 OR H=0 THEN 1100 1010 SUMA=0:J=2 1020 SUMA=SUMA+(S(J+L-2)+4*S(J+L-1)+S(J+L))*H/3:IF J<>N AND N-J=1 THEN J=J+2:GOTO 1020 1030 IF J<>N THEN CALKA=SUMA+(5*S(J+L+1)+8*S(J+L))*H/12:RETURN 1040 CALKA=SUMA:RETURN 1050 IF M=2 THEN CALKA=(S(L)+S(L+1))*H/2:RETURN 1060 IF M-L=1 THEN CALKA=(-S(L-1)+8*S(L)+5*S(L+1))*H/12:RETURN 1070 CALKA=(5*S(L)+8*S(L+1)-S(L+2))*H/12:RETURN 1080 CALKA=(S(L)+4*S(L+1)+S(L+2))*H/3:RETURN 1090 CALKA=(S(L)+3*(S(L+1)+S(L+2))+S(L+3))*H*3/8:RETURN 1100 ? :? "CALKOWANIE NIEWYKONALNE";CHR$(253):? "N = ";N;"H = ";H:RETURN
@snajper, post #42

@teh_KaiN, post #45
Jeżeli podamy dwie rzędne, to zostanie zastosowany wzór trapezów (...). Dla większej ilości rzędnych krzywa jest przybliżana odcinkami parabol. Przy trzech rzędnych jedna z nich może znajdować się poza zakresem całkowania - stosowany jest wtedy wzór 5-8 (wtf? o_O) W pozostałych przypadkach procedura używa wzorów Simpsona.


@snajper, post #47
Czyli ŁI AR DE CZEMPJONS!


@selur, post #49
@snajper, post #50

1 REM +---------------------+
2 REM + Projektor filmow +
3 REM + animowanych +
4 REM + MARCIN WALIGORSKI +
5 REM +---------------------+
6:
7 REM +---------------------+
8 REM + Inicjalizacja +
9 REM +---------------------+
10 CLEAR 32755
12 LET Petla = 0: LET Ekr = 1
13 LET Tempo = 1
15 LET S$ = "abcdefghijklmnop"
16 BORDER 7: PAPER 7: INK 0: CLS
17 REM +---------------------+
18 REM + Procedura maszynowa +
19 REM +---------------------+
20 FOR K=32756 TO 32767
30 READ Bajt: POKE K,Bajt
40 NEXT K
50 DATA 33,0,128,17,0,72
60 DATA 1,0,8,237,176,201
107 REM +--------------------+
108 REM + Obsluga menu +
109 REM +--------------------+
110 PRINT AT 10,2;"PROJEKTOR FILMOW ANIMOWANYCH"
120 PRINT #0;AT 0,0," "
125 IF Ekr THEN PRINT #0;AT 0,0;" Parametry Klaps! Ekran Tasma Zapamietanie Break "
130 LET A$ = INKEY$
135 IF A$ <> "" THEN BEEP .1,30
140 IF A$ = "t" THEN GO TO 200
150 IF A$ = "e" THEN GO TO 300
160 IF A$ = "p" THEN GO TO 400
170 IF A$ = "z" THEN GO TO 500
180 IF A$ = "k" THEN GO TO 600
190 GO TO 130
197 REM +---------------------+
198 REM + Obsluga magnetofonu +
199 REM +---------------------+
200 PRINT #0;AT 0,0;" Ladowanie Kadru / Filmu Nagranie filmu Menu"
205 LET A$ = INKEY$
207 IF A$ <> "" THEN BEEP .1,36
210 IF A$ = "m" THEN GO TO 120
220 IF A$ = "k" THEN GO SUB 270 : LOAD N$ SCREEN$ : GO TO 120
230 IF A$ = "f" THEN GO SUB 270 : LOAD N$ CODE : GO TO 120
240 IF A$ = "n" THEN GO SUB 270 : SAVE N$ CODE 32768,32768: GO TO 120
250 GO TO 205
267 REM +---------------------+
268 REM +Pytanie o nazwe pliku+
269 REM +---------------------+
270 INPUT "Nazwa pliku ? ",N$
280 RETURN
297 REM +---------------------+
298 REM + Tryb ekranu +
299 REM +---------------------+
300 LET Ekr = NOT Ekr
310 IF NOT Ekr THEN PRINT #0,AT 0,0;" "
320 PAUSE 30
330 GO TO 120
397 REM +---------------------+
398 REM + Zmiana parametrow +
399 REM +---------------------+
400 PRINT #0;AT 0,0;" Sekwencja Tempo Zapetlenie Rozciecie Menu"
405 LET A$ = INKEY$
410 IF A$ <> "" THEN BEEP .1,34
420 IF A$ = "m" THEN GO TO 120
430 IF A$ = "s" THEN INPUT "Sekwencja kadrow ? "; S$: GO TO 400
440 IF A$ = "t" THEN INPUT "Tempo (0..9) ? "; Tempo: GO TO 400
450 IF A$ = "z" THEN LET Petla = 1: GO TO 400
460 IF A$ = "r" THEN LET Petla = 0: GO TO 400
470 GO TO 405
497 REM +---------------------+
498 REM + Zapamietanie kadru +
499 REM +---------------------+
500 INPUT "Oznaczenie kadru (a..p)? ";Z$
510 IF Z$<"a" OR Z$>"p" THEN GO TO 500
515 LET Nr = CODE (Z$)- 97
520 POKE 32758, 72
530 POKE 32761, 128 + 8*Nr
540 RANDOMIZE USR 32756
550 GO TO 120
597 REM +---------------------+
598 REM + Projekcja filmu +
599 REM +---------------------+
600 POKE 32761,72
610 LET A$ = S$
620:
630 LET Nr = CODE (A$) - 97
640 POKE 32758, 128 + 8*Nr
650 RANDOMIZE USR 32756
655 BEEP .0002,45: PAUSE Tempo
660 LET A$ = A$ (2 TO LEN (A$))
665 IF INKEY$ = "b" THEN GO TO 120
670 IF A$<>"" THEN GO TO 630
680:
690 IF Petla THEN GO TO 610
700 GO TO 130@snajper, post #51
@snajper, post #51
@ZorrO, post #53
@ZorrO, post #53
I skąd ty te klatki bierzesz, przecież ten program niczego nie rysuje.
@ZorrO, post #54
Nie wiem które klawisze wciskałeś w tym filmiku, ale przypuszczam że te śmiotki na ekranie to mogą być domyślne dane UDG


@snajper, post #56
@ZorrO, post #58
Niby w czym miał rację?
cos mi sie przypomnialo, ZX Spectrum ma poroniony system wyswietlania obrazu podzielony na 3 segmenty i ywswietlajacy co 8 linie.
Moze ten kod zle rysuje te klatki na ekran...