kategoria: AmiParty
[#1] Amiparty GFX Compo
Po bardzo pozytywnym przyjęciu MSX compo pomyśleliśmy o zorganizowaniu na najbliższym party również GFX compo. Na razie pytam rozpoznawczo: byliby chętni do wzięcia udziału? Zgłoszenia "zdalne" dopuszczalne, głosowanie tylko przez uczestników Party, tematyka dowolna, technika też. Warunek w zasadzie jeden - praca wykonana na Amidze/systemie amigowym/postamigowym. oczywiście przy dużej ilości prac można podzielić to na kategorie (old world/new world, pixel art/wektor/3d czy jeszcze inaczej). Na razie pytam tylko kontrolnie: byliby chętni do wzięcia udziału? Bo o chętnych do oglądania prac na party się nie martwię ;)
[#2] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #1

Kolejny dobry plan :) Jenot sie rozkręca :)
[#3] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #1

No i pięknie - Gfx compo + Msx compo :) Może w przyszłości uda się to połączyć jakimś kodem ;)
[#4] Re: Amiparty GFX Compo

@Sir_Lucas, post #3

Może w przyszłości uda się to połączyć jakimś kodem ;)

Nieźle kombinujesz ok, racja
[#5] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #1

Cześć,

1) a kiedy jest deadline?

2) Na jaki adres słać?

3) Co tam były za formaty? Mogę przysłać IFF dla Deluxe Painta?

4) Może być bazgranina w 320x256 / 64 kolory?

Pozdrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Y
[#6] Re: Amiparty GFX Compo

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #5

Miało być rozpoznawczo ale jak się zgłasza uczestnik to nie ma na co czekać, więc oficjalnie:

1. Deadline do soboty 7.02.2014 do godziny 12:00,
2. Adres: jenot@jenot.info (w temacie "GFX Compo" żeby mi skrypty zadziałały).
3. Wszystko co uda mi się otworzyć na real Amidze lub MorphOSie, czyli IFF jak najbardziej
4. Bazgraj i przysyłaj :)
[#7] Re: Amiparty GFX Compo

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #5

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM
Ja to jestem raczej ciekaw Twojego udziału w msx compo :D

@Jenot
Deadline do soboty 7.02.2014

Chodzi pewnie o Deadline do soboty 7.02.2015
[#8] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #6

Jenot:

> Miało być rozpoznawczo ale jak się zgłasza uczestnik to nie ma na co czekać
--------------------
Jakkolwiek mój brak zdolności graficznych jest ogólnie znany, więc nie chciałbym robić tu burzy w szklance wódy, więc może jednak niech parę osób się zgłosi, żeby potem smutno nie było. ;)

> 1. Deadline do soboty 7.02.2014
---------------------
2015, jak już rozumiem. Eee, to spoko.


> 3. Wszystko co uda mi się otworzyć na real Amidze lub MorphOSie, czyli IFF jak najbardziej
--------------------
No właśnie przeglądam DeluxePainta na A500 - są 64 kolory. Nawet nie pamiętałem, że to taki wypasiony sprzęt. :) (Nie wiem, skąd mi się wzięło 32 wyrzucane na ekran. Byzyduuuuuuura jakaś. 64 wymiata).

Wszystko działa, zapisuje się, jako *.iff i normalnie mogę to potem sprawdzić na PC. Doskonale więc.

OK, ale to dopiero, jeśli ktoś jeszcze będzie zainteresowany, heheh.





Sir_Lucas:
Chyba nie dam rady, ale na wsjakij słuciaj podrzuć linka do zasad konkursu, pażałsta. :)
[#9] Re: Amiparty GFX Compo

@Sir_Lucas, post #7

O szlag... oczywiście. A poprawić już nie mogę. :/
[#10] Re: Amiparty GFX Compo

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #8

@Yerzu
Link do AmiParty MSX compo.
Bardzo byłbym rad gdyby udało Ci się coś skrobnąć ok, racja
[#11] Re: Amiparty GFX Compo

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #8

Yerzu: Jak nie będzie chętnych to kogoś siłą zmuszę do narysowania.
A, zapomniałem dopisać do "regulaminu" - maksymalnie dwie prace na łeb.
[#12] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #11

jesli deadline jest w lutym, to moze uda mi sie cos narysowac:)
[#13] Re: Amiparty GFX Compo

@aszu, post #12

OK, nagrodą w GFX Compo będzie Amiga 500, płyta Rev. 6A, z przełącznikiem kickstartów od Strykera, rozszerzeniem o dodatkowe 512kB pod klapką skonfigurowanym jako Chip, w pełni sprawną, z zasilaczem, zadbaną i w oryginalnym pudełku. Najlepsza "pińcsetka" w mojej kolekcji. I, o ile pamiętam ma wymieniony procesor na 68010.

Muszę Was jakoś zachęcić. ;)
Żeby nie było - na MSX Compo też coś znajdę.
[#14] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #13

sytuacja nabiera temperatury :)
[#15] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #13

Gdyby była taka nagroda za wygraną w 'Gra na klasyka' compo, to bym rzucił robotę, wyłączył telefon i siedział i kodował choćby to nawet first person shooter na a500 miał być i w końcu zrobiłbym coś, co by było nawet bardziej zajebiste niż długość tego zdania i wygrałbym tę ślicznotkę :D
[#16] Re: Amiparty GFX Compo

@mastaszek, post #15

"... to bym rzucił robotę"

To pewnie jestes malinowym nosem spod monopolowego, ktory na co dzien ciezko pracuje w osiedlowym smietniku
[#17] Re: Amiparty GFX Compo

@selur, post #16

Jestem miszczem tajczi i znam tajemne chwyty. Mam tez amige i lubie narkotyki.
[#18] Re: Amiparty GFX Compo

@mastaszek, post #17

W czym kodzisz miszczu tejczi? Mam nadzieje, ze nie w bakbonie
[#19] Re: Amiparty GFX Compo

@mastaszek, post #15

Zacznij od grafiki do tej gry, np. Ekranu tytułowego. Wygrasz jedno compo, a na następne party przygotujesz całą grę. Dwie nagrody mogą być Twoje ;)
[#20] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #19

Zaczynanie gry od ekranu tytulowego powoduje jej wieczne nieukonczenie
[#21] Re: Amiparty GFX Compo

@selur, post #20

Nie mam doświadczenia w temacie ale OK, wierzę na słowo. W takim razie zostanie z jedną nagrodą.
[#22] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #1

OK, doprecyzuję szczegóły dla zainteresowanych Compo: na Party będą dwie kompotowe maszyny, na których będą prezentowane prace - Amiga 4000 do klasykowych produkcji, z CV64, Warp Datatypes itp. Druga maszyna to Mini G4 z Morphosem. Będzie to podłączone do rzutnika (mini przez DSub, A4000 przez przejściówkę DB23->DSub). Natywna rozdzielczość rzutnika to 1024x768, więc raczej nie ma sensu tworzyć prac w rozdzielczości większej - downscaling pewnie pogorszyłby wrażenia wizualne. Zdaję sobie sprawę, że jeśli tworzycie na klasyku to grafika wyświetlona przez rzutnik może nieco różnić się od tego co widzicie na ekranie CRT czy przez Scandoubler - niestety nic na to nie poradzimy.
[#23] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #22

Gratuluję fajnej idei.

Z mojej strony drobna uwaga techniczna. Znów pojawia się problem "amigowości" tych konkursowych grafik.

Dzisiaj - jak mawia kolega Jok - grafika jest właściwie "bezplatformowa", więc albo konkurs ma charakter całkowicie (narzędziowo i rozdzielczościowo) otwarty (bo i tak sprawdzenie czy dana praca powstała na Amidze jest praktycznie niemożliwe), albo regulamin narzuca jakieś realne ograniczenie, czyli np. amigowy oldskool typu 320 x 256 i 32 kolory. Czyli trochę "na siłę", ale jednak, staramy się zachować "amigowość grafiki" (jak to się przyjęło na świecie na różnych scenowych imprezach).

Wszystkie rozwiązania pośrednie będą - moim zdaniem - z góry skazane na problemy, wynikające z niejednoznaczności i wielowątkowe bicie piany.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2014 11:33:53 przez slay
[#24] Re: Amiparty GFX Compo

@slay, post #23

hej - jak już wywołano wilka z lasu to trudno - parę groszy dorzucę ;)

Jeśli chodzi o 'amigowość' – co jest na pewno ważnym tematem to dwie kwestie:

1) Moim zdaniem prace powinny być przede wszystkim puszczane z amigi - na jednej z wybranych platform (propozycja Slayera jest bardzo sensowna - amiga 500 standard lowres)
A500 lub a1200
To już narzuca pewne ograniczenia i kierunkuje konkurs

2) Powinno być możliwe ich stworzenie na tym 'dedykowanym' (jak się ostatnio powszechnie mówi ;) ) sprzęcie.
Tzn. raczej nikt nie oczekuje, że wszyscy siądą przed TV z kwadratową myszką w ręce (co ma z pewnością swój klimat) ale np. raytracing w nieamigowym programie skonwertowany do rozdzielczości i palety "pięcsetki" jest imo wykluczony.
Taka praca po prostu NIE MOGŁABY powstać na amidze a konkursów dla photoshopowego matepainting czy 3d maxowych wywijasów jest od groma.

Więc bez zbędnego wnikania w temat - z wyobraźnią i na temat :)


Cieszę się ogromnie z tej inicjatywy - od dawna na taki ruch czekałem.
Od lat jest to możliwe na (jednak dużo mniejszej) scenie atari - vide nawet małe 'zloty' (kurde jakoś nie moge zię to tego terminu przyzwyczaić - jednak co 'party' to 'party' :) ) na kilkanaście – 'kilkadzieści' osób mają zawsze konkursy na grafikę, muzykę a czasem i gry i dema wychodzą....
i to dobre

ja się piszę
500ta mi ostatnio wykitował - może się uda ;)

pozdr
j.
[#25] Re: Amiparty GFX Compo

@jokov, post #24

ja tez sie pisze:)
[#26] Re: Amiparty GFX Compo

@slay, post #23

OK, trochę się wytłumaczę dlaczego było tak a nie inaczej - ano dlatego, że nie spodziewałem się wielkiego odzewu, więc jakby było 5 prac w tym LoRes, HAM, Gimp na OS4 i blender na MOS to nie byłoby co dzielić na podkategorie ;)

Ale OK, krytyka przyjęta, chętnych trochę jest, żaden rysunek nie wpłynął więc nikt nie powinien się obrazić za małą zmianę zasad. Czyli - w konkursie mogą wziąć udział (jak sugerujecie) grafiki w rozdzielczości 320x256/ max 32 kolory i w tej kategorii nagrodą jest A500 (nawet będzie pasowała do tych rysunków).

Pozostałe grafiki (czyli w wyższej rozdzielczości, większej liczbie kolorów, z platform next gen), bo przecież ktoś mógł już zacząć coś tworzyć, mogą wziąć udział w Wild Compo.

Nie zamierzamy wymagać dowodów tworzenia obrazka na Amidze - nie ma to chyba większego sensu. Opieramy się na zaufaniu do uczestników.

Co do Atari to nawet nie ma o czym mówić - byłem na SV. Po kompotach zbierałem szczękę z podłogi.

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2014 15:26:35 przez Jenot
[#27] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #26

Aaa... 32 kolory. No dobra, pomyśli się.
[#28] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #26

A jeśli podeśle się pracę, będzie można przed dedalinem zmienić ją na inną, jak by co?:)
[#29] Re: Amiparty GFX Compo

@Jenot, post #26

w konkursie mogą wziąć udział (jak sugerujecie) grafiki w rozdzielczości 320x256/ max 32 kolory


No to kiszka, bo taki na przykład LightWave jest nie mniej amigowy niż Deluxe Paint i może bym się skusił aby coś w oldskulowym stylu podesłać. Chociaż z drugiej strony, render w 320x256 i 32 kolorach to byłoby niezłe wyzwanie. Innymi słowy, czy liczy się tylko rozdzielczość i liczba kolorów czy też technika? Czy jest np. wymóg, aby praca była rysowana ręcznie i nie była renderem?
[#30] Re: Amiparty GFX Compo

@jubi, post #29

Nie ma takich ograniczeń, może być LW, jeśli chcesz tworzyć w innej rozdzielczości i liczbie kolorów to twórz. Praca w takim przypadku trafi do Wild Compo (pisałem wcześniej), i nagrodą nie będzie tylko uścisk graby organizatorów. ;) O szczegółach napiszemy w najbliższym czasie i damy info na główną stronę PPA. Z drugiej strony nagroda w Wild Compo to nie A500, chociaż będzie nie mniej wartościowa.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem