W odpowiedzi na komentarz
#2075
Pozwolę sobie także coś powiedzieć na ten temat.
Porady producent powinien udzielić zawsze bez względu na to czy produkt jest na grwarancji czy nie i bez względu na to czy produkt pochodzi z drugiej ręki czy był kupiony bezpośrednio u producenta.
Oczywiście powinien ale nie musi (nic mi nie wiadomo o takim przymusie). Z tego co pamiętam firma AMIGO reklamowałä się że udziela porad nawet ludziom którzy nie kupowali u nich sprzętu czy oprogramowania. Domyślam się że było to działanie celowe mające na celu pokazać kontrast między Amigo, a Elboxem.
Moim zdaniem brak życzliwości dla wszystkich potencjalnych klientów może powodować tylko jedno. Niechęć i nienawiść do firmy która taką politykę prowadzi.Mamy tego dowody co chwilę w serwisach amigowych, ircu, grupach dyskusyjnych. Najśmieszniejsze jest to że w odpowiedzi na ataki rzecznicy Elboxu zachowują się moim zdaniem cokolwiek niedyplomatycznie. Czasami odnoszę wrażenie że szczerość, dążenie do załagodzenia konfliktu zostało zastąpione przez reprezentowane ostatnio przez naszych polityków : wojowniczość i zakłamanie. To tylko moje odczucie a każdy może czuć inaczej.
Co do gwarancji to jest ona zazwyczaj ważna jedynie w przypadku posiadania rachunku na dany produkt. Zatem Elbox może odmówić prawa do gwarancji jeżeli kupiony z drugiej ręki mediator nie był sprzedany razem z orginalnym (Elboxowym) rachunkiem. Natomiast w wypadky kiedy produkt jest na gwarancji i użytkownik posiada całą dokumentację niezbędną wymienioną w umowie gwarancyjnej (zazwyczaj chodzi o rachunek jedynie) ... producent musi uznać gwarancję za ważną.
Pozostaje mi jedynie życzyć amigowcom, Elboxowi, i innym firmom a także sobie żeby w środowisku amigowym było mniej konfliktów, więcej porozumienia, życzliwości i wzajemnej pomocy i współpracy. W przypadku takiego minirynku jest to poprostu konieczne.