[#21]
Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
@Korni,
post #2
przygoda z q3 trwa już kilka ładnych lat 4?-5? (jeszcze się nie skończyła) głównie grywałem na "starej scenie" 1.11-1.16n pod modami "all-weapons", czyli głównie OSP, czasem jakiś hook na początku, czy też insta. na 1.32 rzadziej, tu też OSP, obecenie CPMA (ale nadal z fizyką vq3, promode jakoś mnie nie urzekło). Trochę też skakałem i trickowałem na specjalnym modzie, defragu, ba, nawet film nagrałem ^^
teraz co do wymagań. Gra jest bardzo konfigurowalna, (można dać małą rozdziałkę, wywalić część textur, włączyć rozmycie, i kilka innych rzeczy, wyłączyć zbędne efekty),tak grają "pro". Więc NAJPRAWDOPODOBNIEJ poszło by to i na efice. jednakże osągnięty fps wystarczy tylko do gry amatorskiej. Realne wymagania są sporo większe. Do prawdziwej gry trzeba mieć kompa zdlnego wygenerować conajmniej 200-300 fps, grę ogranicza się liczbą fps do 125, i zalecane jest, by ta wartość była stała, fps ma tutaj związek z ustawieniami sieciowymi, liczba paketów na sekundę, odświeżeń serwera, i paru innych. A po co to wszystko? Q3 ma "bug" w silniku, który uzależnia odległość skakania od fps i ustaweń sieciowych, słowem, im lepszy komp, tym dalej skaczasz :P
jak opanujesz techniki strafejumpów, masz sporą przewagę nad pozostałymi graczami. To jedna z *wielu* rzeczy, która czyni tę grę wyjątkową, i długowieczną.
Polecam obejrzeć sobie jakis film na yt, np cetusa :P tam widać, jakie możliwosci daje opanowanie fizyki gry i ruchów.
Btw, w grze możliwe jest poruszanie się z przyspieszeniem przy użyciu tylko ruchów mysszy i 1 klawisza kierunku ^^