Komentowana treść: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
[#1] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
o, moja ulubiona gra wszechczasów ^^
[#2] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
R2 jest szybszy o ok. 10% od wcześniejszej wersji. Największa różnica siedzi w nowym TinyGL (ok. 50% przyspieszenia w stosunku do tego z 1.4.5). @Bagheera, grasz w zwykłą arenę, CPMA, czy coś innego? Od święta odpalam TrueCombat, ale są tylko 3 serwery, na które nie da się wejść, więc trzeba tworzyć własny :).
[#3] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
Świetnie! Grał na pewno nie będę ale zobaczyłbym chętnie. Czy dane do Quake3 zostały uwolnione i można je ściągnąć gdzieś legalnie za darmo czy muszę sobie kupić oryginał? ;)
[#4] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@MDW, post #3

Musisz sobie kupić oryginał. ;) Na stronach id Software i na Quake III Arena nadal jest przycisk Buy it a do ściągnięcia tylko demo.
[#5] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
A tak mnie to ciekawi jak to wygląda na MOS, mam płytkę oryginalną i co dalej jak mam te dane albo instalkę gry przenieść na partycje z MOSem, w sensie instalacji.
[#6] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Hugen, post #5

jest skrypt instalacyjny który Cię poprosi o tę płytkę
[#7] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@APC74, post #4

Ok, już jestem w trakcie kupowania. ;)
[#8] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@rzookol, post #6

Mały offtop: czy identycznie to wygląda w OpenRedAlert?
[#9] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Hugen, post #8

w Redalert przegrywasz dwa pliki z płytki
[#10] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Hugen, post #8

Hello?! Przecież to jest napisane w pliku readme (zarówno jeśli chodzi o Quake jak i Red Alert).
[#11] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
A mnie zastanawia jedno: Czy Q3 działałby (z grywalną prędkością) na Efice, gdyby teoretycznie miała 256 MB RAM? Używa ktoś tego na G3 600? Bo jak tak, to FPS sobie przez dwa podzielę i mniej-więcej będę wiedział :)
[#12] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@recedent, post #11

Najlepiej jakby na to pytanie odpowiedział Kiero, bo ma chyba największe doświadczenie z 3D. Ja myślę, że na Efice prędkość Quake3 mogłaby być grywalna. Tam naprawdę nie ma nic wielkiego. A czy mam rację to się raczej nie przekonamy z powodu, który sam podałeś (RAM). :(
[#13] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@recedent, post #11

niewiem jak efika....ale w q3 na grzybie sie pogrywalo wiecej niz sprawnie (1024x768 ,high detale) juz na maszynach typu celeron 300 , 128Mb ramu(nie jestem pewien czy czasem amszyna na ktorej gralem nie miala 64MB ramu ...wiec dziwia mnie wymagania wersji mosowej) i voodo3 .

Ostatnia edycja: 16.09.08 23:21:45
[#14] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@DRACOX, post #13

No i mamy potwierdzenie. :) Widziałem w opcjach Quake3 coś takiego jak "Voodoo" wobec tego można sobie wyobrazić jak niewiele ten program wymaga sprzętu. RAMu niestety zawsze amigowe wersje potrzebowały więcej niż pecetowe (patrz np. Heretic2). Na pececie gry się odpalały dzięki pamięci wirtualnej. To była taka pseudo-gra ale odpalała się i w wielu przypadkach grać się dało. Trzeba było pogodzić się tylko z ostrym mieleniem dyskiem co jakiś czas. :)

Ostatnia edycja: 16.09.08 23:24:16
[#15] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@MDW, post #14

ok zajrzalem do źródeł,czyli strony IDsoftu :
*3-D Hardware Accelerator with full OpenGL® support
Pentium® 233 Mhz MMX®processor with 8 MB Video Card

*Or Pentium II 266 Mhz processor with 4 MB Video Card
Or AMD® 350 Mhz K6®-2 processor with 4 MB Video Card

*64 MB RAM


czyli moj celeron 300 i voodoo3 to byl haj-end

Ostatnia edycja: 16.09.08 23:25:37
[#16] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@recedent, post #11

pewnie tak, bo silnik gry jest bardzo szybki. ciekawe na tej stronie link pisze, ze G3 600Mhz ma 798 mips, troche dziwne bo Efika ma 760 mips. moze ktos sprawdzic i napisac ile mips ma G3 600Mhz pod SysSpeedem?
[#17] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

mogę powiedziec że ma beige macu g3 333 i karcie voodoo3 pci q3 chodzi płynnie
[#18] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

Wszystko zależy od programu testującego i płyty głównej. Różne programy pokazują różne wartości MIPS dla tego samego procesora. Jeżeli procedura testująca nie mieści się w cache procesora to również płyta główna (a właściwie szybkość RAM) odgrywa rolę, no bo procesor szybciej odczyta dane z pamięci "chodzącej" z szybkością 166MHz niż np. z pamięci taktowanej np. 100MHz. To mogłoby tłumaczyć te kilkadziesiąt MIPSów różnicy. A co oznacza te 750 w nawiasie, przy nazwie procesora? Może faktycznie sprawdzali G3 taktowany z prędkością 750MHz?
[#19] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@APC74, post #18

typ procka
[#20] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

MIPS było dobre w czasach 040.
[#21] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #2

przygoda z q3 trwa już kilka ładnych lat 4?-5? (jeszcze się nie skończyła) głównie grywałem na "starej scenie" 1.11-1.16n pod modami "all-weapons", czyli głównie OSP, czasem jakiś hook na początku, czy też insta. na 1.32 rzadziej, tu też OSP, obecenie CPMA (ale nadal z fizyką vq3, promode jakoś mnie nie urzekło). Trochę też skakałem i trickowałem na specjalnym modzie, defragu, ba, nawet film nagrałem ^^

teraz co do wymagań. Gra jest bardzo konfigurowalna, (można dać małą rozdziałkę, wywalić część textur, włączyć rozmycie, i kilka innych rzeczy, wyłączyć zbędne efekty),tak grają "pro". Więc NAJPRAWDOPODOBNIEJ poszło by to i na efice. jednakże osągnięty fps wystarczy tylko do gry amatorskiej. Realne wymagania są sporo większe. Do prawdziwej gry trzeba mieć kompa zdlnego wygenerować conajmniej 200-300 fps, grę ogranicza się liczbą fps do 125, i zalecane jest, by ta wartość była stała, fps ma tutaj związek z ustawieniami sieciowymi, liczba paketów na sekundę, odświeżeń serwera, i paru innych. A po co to wszystko? Q3 ma "bug" w silniku, który uzależnia odległość skakania od fps i ustaweń sieciowych, słowem, im lepszy komp, tym dalej skaczasz :P

jak opanujesz techniki strafejumpów, masz sporą przewagę nad pozostałymi graczami. To jedna z *wielu* rzeczy, która czyni tę grę wyjątkową, i długowieczną.

Polecam obejrzeć sobie jakis film na yt, np cetusa :P tam widać, jakie możliwosci daje opanowanie fizyki gry i ruchów.
Btw, w grze możliwe jest poruszanie się z przyspieszeniem przy użyciu tylko ruchów mysszy i 1 klawisza kierunku ^^
[#22] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
Mam oryginał Q3Arena. Całkiem fajna gra, ale wolę Quake 2 ze względu na tryb single-player oraz znacznie lepszą animację broni (mówię serio spójrzcie na Super Shotgun, Railgun, Rocket launcher w Q2).

P.S. Czy grę wydadzą też na OS4.x?
[#23] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Minniat, post #22

Qłej 3 chodzi na os4, zreszta jak dla mnie to i poprzednia wersja q3 na mosa chodzi wystarczajaco zwawo:)
http://os4depot.net/share/game/fps/quake3.lha


Ostatnia edycja: 17.09.08 08:28:07
[#24] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@DRACOX, post #13

kiedy miałem jeszcze Voodoo3 w Pegu, to Quake3 bezproblemowo na tym chodził, jednak wymiana karty na Radka zauważalnie podniosła komfort gry (co prawda na Voodoo było płynnie, ale przewagę Radka widać było podczas np. dokładnego celowania)
[#25] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

670 MIPS procesora MPC5200B to pobożne życzenia producenta. Przy filtrowaniu dźwięku filtrami FIR w praktyce nie udało mi się przekroczyć 250 MIPS, ale to może dlatego, że co drugą operacją było mnożenie... Kod jest zoptymalizowany pod PowerPC (wykorzystuje maksymalną ilość rejestrów dla ograniczenia ładowania danych z RAM).
[#26] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
750CXe ma 1392 MIPS (wg. IBM).

bplan,Pegasos2 (revision 2B)
750CXe (G3) (V3.1) 600MHz (FSB 133MHz)
Radeon 9100 (Maximum memory available: ~64.0, MBytes Memory clock: ~185.0 MHz)

SetEnv TGLSYNC 0
FlushLib tinygl.library

timedemo 1
demo four

31.4 FPS Preset High Quality
50.5 FPS Preset Fastest + kilka zmian ustawień.
(800x600)

Jak widać do 125FPSów brakuje sporo ;). G4 daje mocnego kopa, choć niestety dalej widać lipne AGP w Pegu :).

@Bagheera
Skoro jest ograniczenie do 125FPSów to skoki nie będą dłuższe (choć dobrze mieć ten komfort w postaci przetwarzania większej liczby klatek :)), chyba po to m.in są rulesety i gdy ktoś przekroczy limit FPS to dostanie kopa z serwera :).
Masz monitor który wyświetla obraz w 125Hz? 21" ew. b.dobre monitory powinny tyle zapewnić :). W QW jest ograniczenie do 77FPSów i niektórzy posiadacze LCD marudzą o te dwie brakujące klatki ;).

Ostatnia edycja: 17.09.08 12:11:34
[#27] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #26

tu nie tyle chodzi o wyswietlanie na ekranie 127 i wiecej klatek ..tylko o to ze silnik ma blad i gdy przekroczysz ta magiczna liczbe....skaczesz dalej i wyzej O_o
[#28] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@DRACOX, post #27

To, że fizyka gry jest zależna od liczby generowanych klatek to nic nowego. P.S: Nie wiem o co Ci chodzi :).
[#29] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #26

3d layers
40.2 FPS Preset High Quality
44.4 FPS Preset Fastest (800x600)

normalne layery
40.1 FPS Preset High Quality
45.5 FPS Preset Fastest (800x600)

Peg G4 8500 le 128 mb ram
[#30] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@rzookol, post #29

ze tak powiem troche marny wynik jak na radeona 8500. to raczej wina jakosci sterownikow . bo na radeonie 8500 to q3 powinien smigac w kwadrylionie klatek . znow przywolam grzyba ..na znacznie slabszym riva TNT2 w 1024x768 jest ok 40 do 50 fps

Ostatnia edycja: 17.09.08 13:35:19
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem