Komentowana treść: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2
[#31] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@DRACOX, post #30

AGP w Pegu2 to tylko nazwa i slot. Z prędkością działania nie ma nic wspólnego... Wyłącz support dla AGP i ustaw r_primitives 1 :).
[#32] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@DRACOX, post #30

po prostu w mosie (2.x) przesylanie danych do karty jest wolne. bardzo wolne. do tego kazdy pecet z agp bije pegasosa na glowe jezeli chodzi o przesylanie danych do karty. jezeli wiec program rysuje duzo malych scian to predkosc karty niewiele pomaga.

w 3.x bedzie to rozwiazane inaczej, ale nie zmienia to faktu, ze i tak bedzie wolniej niz na kazdym pececie z agp.
[#33] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@kiero, post #32

A na tym nowym MOSie (3.x) będzie wolniej od PC+AGP już ze względów sprzętowych (Pegasos2) czy to nadal będzie sprawa software-owa (MorphOS)?
[#34] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@MDW, post #33

sprzetowych.

tak jeszcze dopisze. aktualny tgl opiera sie na bardzo starym api (rave3d) ktore mocno utrudnia napisanie wydajnej implementacji. w 3.x jest to zaprojektowane od zera.

Ostatnia edycja: 17.09.08 13:58:32
[#35] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #31

sprawdzilem troche starych benchmarkow i o to jak teoretycznie powinny te karty wypadac ....
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art115/quake3_1.gif
http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art115/quake3_2.gif
okolo 200fps przy 1024x768 i w okolicach 90 przy 1600x1200 .

no ale fakt w testach byl sprzet ze szybszym procem , i w pelni sprawnym agp oraz sterami-sterami . dla porownania na linuksie na otwartym driverze mam wyniki o ok 1/3 nizsze

Ostatnia edycja: 17.09.08 14:09:24
[#36] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@kiero, post #34

w 3.x jest to zaprojektowane od zera.

Zwracam na "jest to". Nie "będzie" tylko "jest". :) :P
[#37] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@DRACOX, post #13

Chyba przesadzasz. Ja grałem na Celeronie 433, RivaTNT 16 MB i 128 RAM i do 800x600 był komfort.
[#38] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #26

nie słyszałem o rulsetach na fps w q3.

upsetChaps

Tu jest napisane, dlaczego fps wpływa na długość skoków.
Jak nie dasz /com_maxfps 125 to na dm15 nie wskoczysz po megahealth :)

Z tego co pamiętam, nowy netcode CPMA niewluje ten problem. (chodź już stare osp to umożliwiało). W szczegóły zbytnio się nie zagłębiał. Może kiedyś :)
[#39] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Bagheera, post #38

To nie ma w Q3 cheaterów żadnych? Pozazdrościć ;).

Też napisałem to w poprzednim poście w skrócie ;). Chodzi mi tylko o to, że jak nie można mieć więcej niż 125FPS, to jakikolwiek komputer nie pozwoli Ci dalej skakać. Oczywiście, że przy 125FPSach skoki są dłuższe niż np. przy 30, nigdy nie twierdziłem że jest inaczej.

P.S: Mam nadzieję, że się zrozumieliśmy, wzięło się to po części z tego, że w QW da się obejść ten limit :).
[#40] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #39

Można mieć więcej niż 125 fps, możesz limit dać 10000 i grać z tyloma klatkami, ile grafa wygeneruje, serwer nie sprawdza, z jakim fps grasz i nie ma na to żadnego ograniczenia. Chodzi po prostu o to, że z /com_maxfps 125 oraz /cl_maxpackets=fps/wartość całkowita daje optymalne ustawienia.

Z tymi cheatami to żart oczywiście?

z QW nie miałem styczności, więc nie wiem, jak to w nim akurat jest.
[#41] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Bagheera, post #40

No nic, widocznie róźnice między QW a Q3 są jednak zbyt duże :). Żart, nieżart, chyba nie ma co więcej "spierać" się w komentarzach :).
[#42] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Minniat, post #22

P.S. Czy grę wydadzą też na OS4.x?

Minniat, skorzystaj czasami z wyszukiwarki newsów :D
[#43] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #26

http://aminet.net/package/util/moni/sspeed26
[#44] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #41

to tylko wyjaśnienia :P

cheatów na q3 jest dużo

po to jest opcja pure serwer, z tego też powodu załączono do pr 1.32 punkbustera :)
[#45] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@Korni, post #26

Z tego wynika, że pod Efi będzie jakieś 20-25 FPS. Co potwierdza Tcheko tutaj. Słuchajcie ludzie, on to naprawdę odpalił na Efi! Znaczy, da się, hłe hłe. Co tam 20 FPS, trzeba popróbować (/me pamięta jeszcze Quake 1 na 040/40+AGA, brr...).
[#46] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #43

czyli nie dziala na mosie, no nic zadna nowosc Śpioch
[#47] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #46

mialo byc na pegazie, bo na klasyku pod mosem dziala.
[#48] Re: Quake III Arena dla MorphOS-a - wersja rc2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #47

Ten wcześniejszy programik, do którego podałeś link podaje podobny wynik jak już istniejący (793.3 MIPS).
P.S: Udało mi się wyciągnąć 70.1FPS, ale nie sprawdzałem jak się gra na takich ustawieniach ;).

Ostatnia edycja: 18.09.08 23:10:34
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem