Komentowana treść: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
[#1] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
NARESZCIE :D:D

Zabieram się do testowania :)
[#2] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
No i zaczelo sie... Komu wywiad? Komu wywiad? XD
Na powaznie. Mile widziane uwagi :)
[#3] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
Brawo ! OK

Czekamy na więcej, oby współpraca była jak najbardziej owocna
[#4] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Koyot1222, post #2

Wrzućcie info na zachodnie portale :D Teraz Polska :P
[#5] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
Zdecydowanie ładniejsze, niż szare penisy.

Gra działa mi strasznie wolno, nie wiem, czy to celowo tak ma być.

Ostatnia edycja: 03.07.09 18:44:36
[#6] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
Szkoda, że nie działa pod MorphOS-em.
[#7] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
grafa ladna tylko głowny bohater trochę niewyraźny, obiekty jak dla mnie poruszają się strasznie ospale no i na e-uae nie znika calkiem ramka z tekstem tylko tak mruga,
plusem są wyjątkowo realistyczne nietoperze

aa i na morphosie nie dziala, jak chcecie to za pare miesięcy mogę zrobić port
[#8] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@GumBoy, post #5

Rany julek w co ty grasz? Wyrzuc to fuj :D
[#9] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@rzookol, post #7

"Badzo wczesne" demko ;) Bedzie wyrazniej.
Port za kilka miesiecy? Chmmm mam nadzieje juz pelnej wersji... :/

Ostatnia edycja: 03.07.09 18:47:04
[#10] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Koyot1222, post #2

Wstępne uwagi:
- przy kontakcie z nietoperzem - wydawany odgłos brzmi bardziej jak krakanie xD
- "oddawanie" kryształów do skrzyni mogłoby trwać minimalnie szybciej.
- Czcionka zastosowana w "o co chodzi jakby" (komunikaty dot. rozgrywki) jest jak dla mnie nieco mało czytelna.

Poza tymi drobnymi spostrzeżeniami - gra się świetnie, 2 etapy to troszkę mało ale zapowiada się hicior, tym bardziej że jak wspomniałeś to wczesne demko. Czekam z niecierpliwością na pełną wersję. POWODZENIA !!!
[#11] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
Ładniście, dzięki chłopaki! OK

Wrzuciłem na ClassicAmiga, EAB i LemonAmiga, chcecie coś dodać?

Ostatnia edycja: 03.07.09 19:31:21
[#12] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Logan, post #10

- Tak, to sampel kruka ;) - nie znalazłem innego co by odpowiadał,
- Tak, proces oddawania jednego kryształku trwa w sumie 2 sekundy, zrobiłem tak, żeby proces ten był dobrze widoczny ;) Poza tym towarzyszą mu dwa dźwięki. Da się bez problemu zmniejszyć,
- Hmm, czcionka ma 5 pikseli wysokości, dzięki czemu sporo tekstu może zmieścić się na ekranie, mi osobiście czcionka odpowiada, ale można podmienić,

Co do szybkości rozgrywki, to gra chodzi w pełnych 50 klatkach na sekundę, przy czym po prostu większość obiektów (kryształek, klucz, pochodnia, nietoperz) jest animowana w mniejszym tempie.

Bohater będzie ładniejszy w kolejnej wersji.

Co do graficznej usterki (komunikat nie gaśnie poprawnie) pod emulatorem, to nie znam jeszcze jej przyczyny.

Dziękuję w moim i Koyota1222 imieniu za ciepłe słowa! Włożyliśmy dużo wysiłku i serca w tę produkcję, mamy nadzieję, że przysporzy wam wiele radości. Wiem, że etapów nie jest zbyt dużo, ale chcieliśmy już pokazać możliwości silnika gry. Nowe etapy już niedługo.
[#13] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Shoonay, post #11

Dzięki za rozpowszechnienie naszej produkcji. ;) Możesz dodać, że gra jest stale rozwijana i w niedalekiej przyszłości kolejne wersje demonstracyjne prezentujące coraz więcej elementów. Ja z mojej strony zdradzę, że gra będzie na bardzo dobrym poziomie i w późniejszych wersjach będzie zawierać coś co nazywa się modyfikacjami gry z poziomu gracza (mody) :)

Czekamy na uwagi od graczy. Na szczęście z tego co słyszę to gra prawie nie zawiera błędów (bardzo się staram i programuje mi się bardzo fajnie ;)) poza tą usterką graficzną pojawiającą się tylko na emulatorze.
[#14] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #13

Beda pułapki (sidła, plonące obszary mapy, zapadnie oraz strzały ze ściany po nadepnięciu złego kafelka) oraz możliwość zbierania jakiejś waluty = sklep (w trakcie lub pomiędzy etapami) ??????

[#15] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Logan, post #14

Będzie sporo tego typu elementów :D. Między innymi o sklepie dyskutowaliśmy już z Koyotem1222 i powinien się pojawić :) Walutą będą punkty za zebranie skarbów. To samo tyczy się nowych "przeszkadzajek". W kolejnym demku najprawdopodobniej pojawi się ziejący ogniem smok, jako że cała grafika jest już gotowa oraz nowe obiekty jak guziki czy drzwi.
[#16] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Logan, post #14

Tak beda pulapki, na razie sa juz ziejace ogniem, ale beda tez takie co zrobia z rycerza "jeża", nie takiego od segi, bez skojarzen :P przekladnie zapadnie itp.
[#17] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #12

Fajnie ale nadal nie odpowiedziałeś kiedy będzie działać na MOSie
[#18] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Koyot1222, post #16

A może by tak zrobić dział na forum w Amigowych Projektach!? Bugtracker? Jeśli tak, to Grx-a złapcie i niech zrobi. OK
[#19] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
Test na A1200, ROM 3.0, 8MB FAST:

Napisy zamiast zniknąć zamieniają się w takie jakby kody paskowe (pionowe biało-czarno-żółte paski, o rozmiarze pola z napisem), które migają.
Czcionka na 24" wygląda OK, ale na mniejszych monitorach jest nieczytelna (przynajmniej dla mnie).
Muzyka nie jest odtwarzana, a chyba jakaś powinna być, bo mignął mi w trakcie rozpakowywania jakiś .med?
[#20] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Koyot1222, post #16

A można jakieś screeny prosić?
[#21] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@APC74, post #19

APC74, zapewne użyłeś emulatora, pierwsza usterka występuje tylko na nim i ma jeszcze nieznaną przyczynę (prawdopodobnie dodam opcję wyłączenia wyskakujących komunikatów). Czcionka - hmm, na moim 19" monitorze LCD jest w porządku, ale skoro kilka osób chciałoby zmiany czcionki na większą to chyba tak uczynię. Trzeci punkt: zobacz, czy ten utwór .med poprawnie rozpakowałeś, bo muzyka gra tylko wtedy, gdy ten utwór jest w katalogu Data/, w innym wypadku muzyka nie jest odtwarzana.
[#22] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Arbuz, post #17

Port dla karty graficznej (zatem chodzący pod CGX lub P96) jeszcze nie jest w moich planach, ale w sumie nie będzie to zbyt trudne, bo program jest napisany tak, by łatwo można było podmienić funkcje rysujące oraz sposób wyświetlania obrazu. Zastanowię się nad tym, póki co rozwijam wersję dla AGA.
[#23] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #21

APC74, zapewne użyłeś emulatora...

Nie. Na emulatorze napisy nie znikają - znaczy się są cały czas czytelne, tylko migają. Co zresztą było opisane wcześniej. Na mojej A1200 zamieniają się w "kody paskowe".
Postaram się do wieczora strzelić jakąś fotkę, albo filmik.

...zobacz, czy ten utwór .med poprawnie rozpakowałeś...

Tak
[#24] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #22

A czemu nie piszesz wg. dyrektyw ś.p. Commodore? Tak to już byś miał gotowe wersje.
[#25] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Koyot1222, post #2

To ja mam uwagi odnośnie grafiki (bazowane na screenshocie zamieszczonym przez Shoonaya). Niby wszystko OK, ale popatrz na takie Final Odyssey - taka sama rozdzielczość, taka sama liczba kolorów (AGA) a wszystko po prostu przepiękne.
Ale do rzeczy: Grafika wygląda na przeskalowaną z większej rozdziałki i przekonwertowaną z 24 bit. I bardzo dobrze. Ja bym ją jednak trochę podpikselował tu i ówdzie.

(malkontenctwo, czepialstwo i niekonstruktywna krytyka mode off)

A tak w ogóle to fajnie, że coś się dzieje w temacie nowych, innowacyjnych gier.
[#26] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@APC74, post #23

APC74, możesz zrobić fotografię i postaram się pomóc. Uwaga: gra nie wyłącza multitaskingu, więc wszystkie programy w tle działają!!! Powiedz, czy może masz w tle jakiś program muzyczny, wtedy replayer modułu może się nie uruchomić.
[#27] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Arbuz, post #24

Ależ ja piszę według dyrektyw Commodore, tylko że używam funkcji systemowych odwołujących się do sprzętu Amigi 1200 (dzięki temu gra jest szybka pod AGA). Mam nakładki na funkcje blitujące i odwołuję się do struktur BitMap, ViewPort więc przepisanie pod kartę graficzną jest w miarę proste, ale to troszkę później. Wersja MOSowa nie jest moim priorytetem (pewnie nie ucieszy Cię ta wiadomość).
[#28] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #27

Jak będzie działać pod kartą graficzną na amidze, to w praktyce zadziała i na mosie.
[#29] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #27

Mi właśnie chodziło o to co napisał MiniQ. Wersja CGX=wielka szansa na uruchomienie na mosie. Ale i tak gratuluję zapału.
[#30] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Arbuz, post #29

Tak, domyślałem się tego, że wersja pod CGX=szansa na wersję dla MOSa, co zresztą wynikało z moich dwóch odpowiedzi na Twoje zapytanie o wersję dla MorphOSa (w obu wspominam o możliwości przeportowania gry pod kartę graficzną). Jednakże jak już wspomniałem taka wersja nie jest moim priorytetem, skupiam się na rozbudowie samego silnika gry.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem