Komentowana treść: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
[#31] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@recedent, post #25

Grafika Krzyśka jest jak na mój gust bardzo ładna. Bez tej grafiki ta gra by nie powstała i nie wyglądałaby tak atrakcyjnie!
[#32] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@recedent, post #25

Bravo sciagne i przetestuje jak tesciowa wyemigruje :P (Amigi na czas przyjadu zona mi pochowala ..wszystkie 4 :( )
[#33] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@recedent, post #25

niby wszystko OK, ale popatrz na takie Final Odyssey - taka sama rozdzielczość, taka sama liczba kolorów (AGA) a wszystko po prostu przepiękne.

Final Odysey odpalal sie na ECSie :)

ale nie przyrownoj studia komercyjnego od chalupniczej dlubaniny ..ciesz sie ze chlopakom sie chce

fajnie ze w 2009 roku po 24 latach od premiery Amigi jakies gry na sa tworzone
[#34] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@HOŁDYS, post #33

No widzisz... Tym bardziej ukłony dla Petera Spinaze (wypowiedź sprawdzona w HOL :) ) - kodera, grafika i częściowo również muzyka stojącego za Final Odyssey. Porównanie narzuca się od razu - taki sam rzut "z góry", rycerzyk...

A przyrównuję to "komercyjne studio" do grafik Kojota, ponieważ widziałem jego prace w Graffiti i wiem do czego jest zdolny. Trzeba tylko posiedzieć i popikselować. Niestety.

A cieszyć się - oczywiście - cieszę. Jak napisałem już wcześniej.
[#35] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
Fajnie, ze powstaje cos nowego, ale kurcze jak na wersje AGA wyglada to troche koszmarnie. Szczerze to wyglada gorzej niz wiele produkcji na ECS, wiec moze by tak zmienic tryb wyswietlania na 5 bitplanow i pozwolic starszym maszynom na uruchomienie? Na pewno znajdzie sie sporo posiadaczy wypasionych A500, A600, A2000 czy A3000, ktorzy chetnie pograja w cos nowego...
[#36] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@SirLEO, post #18

Taki dział forum w "projektach amigowych" z "przyklejonym" tematem byłby fajnym miejscem na zamieszczanie "update'ów" :)
[#37] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #12

- Tak, to sampel kruka - nie znalazłem innego co by odpowiadał,


LOL. A nibu odgłos kruka dla nietoperza odpowiada? ;)

Co do szybkości rozgrywki, to gra chodzi w pełnych 50 klatkach na sekundę, przy czym po prostu większość obiektów (kryształek, klucz, pochodnia, nietoperz) jest animowana w mniejszym tempie.


No właśnie. Pół minuty zajmuje spacer z jednego końca levelu na drugi. W trakcie tego spaceru nic się nie robi. Drugi level właśnie z tego powodu sobie darowałem, i nie dane mi było zobaczyć realistycznego strzelania do nietoperzy.
[#38] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #13

Ja z mojej strony zdradzę, że gra będzie na bardzo dobrym poziomie


Rozbrajająca skromność.
[#39] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #26

APC74, możesz zrobić fotografię...
Obiecałem, że zrobię przecież. :)
Fotka
Film

Uwaga: gra nie wyłącza multitaskingu...
Ale przydałoby się, żeby można było przełączyć się na inny ekran (skoro multitasking nie jest wyłączany) za pomocą klawiszy [A] + [M], wtedy zamiast nędznej foty miałbyś ładnego screenshoota. Na razie naciśnięcie tego skrótu przełącza na inny ekran, ale tylko na ułamek sekundy i następuje powrót do gry - tzn. ekran WB tylko miga przez ułamek sekundy...

...czy może masz w tle jakiś program muzyczny...
Nie. Gra była uruchamiana świeżo po uruchomieniu systemu. Enyłej ;) w trakcie nagrywania filmu muzyka się odpaliła.
[#40] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@APC74, post #23

APC74, zapewne użyłeś emulatora...

Nie. Na emulatorze napisy nie znikają - znaczy się są cały czas czytelne, tylko migają



Ja mam to samo na prawdziwej Amidze 1200. Napisy mrygaja. Strasznie irytujące.



Benedykt Dziubałtowski


[#41] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@GumBoy, post #37

"...chodzi o odgłos paszczowo..." ;)
Z tym krakaniem, to trochę pojechane jest.
Gacki wydają z siebie taki dziwny syko-wizg, słyszałem takiego sampla na freesound.
[#42] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@recedent, post #25

(bazowane na screenshocie zamieszczonym przez Shoonaya)

To skrin z samego newsa, schowany pod wyrazem "Arcymag"
[#43] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #12

- Tak, to sampel kruka - nie znalazłem innego co by odpowiadał

Googlanie "bat sound", dało mi tę stronę, i pierwszy lepszy nietoperzy pisk brzmi dość fajnie.
[#44] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Benedykt Dziubałtowski, post #40

Ja mam to samo na prawdziwej Amidze 1200. Napisy mrygaja. Strasznie irytujące.

Widzę, że wielu graczy ma ten sam problem. Mam nadzieję, że usunę tego buga w update. Problem tkwi na pewno w odświeżaniu tła gdy gracz naciśnie FIRE. Obecnie odświeżenie następuje w kolejnej ramce co może być przyczyną błędu.

@APC74

Gra nie otwiera się na ekranie, więc i tak screenshota zrobić się nie da. Tylko pod emulatorem, no chyba że wprowadzę opcję wewnątrz gry do robienia screenshotów.

@Shoonay

Przesłuchałem zestaw sampli podesłanych mi przez Deftronica i wyciągnąłem z niego wszystkie sample użyte w grze (np. ten kryształek jest całkiem fajny). Przeglądałem stronę FreeSound.org podaną przez APC i wiem, że nietoperz wydaje taki pisk. Niewykluczone, że skorzystam z Waszej pomocy i umieszczę w update prawdziwy odgłos nietoperza.

Dziękuje wszystkim za komentarze. Postaram się wysłuchać opinii graczy by dostosować grę do ich potrzeb.

Ostatnia edycja: 04.07.09 15:51:04
[#45] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #44

Powodzenia w polowaniu na buga. :)
Czekam z niecierpliwością na kolejną odsłonę gry. OK
[#46] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@APC74, post #45

Znalazłem przyczynę buga. Chyba pierwszy raz robię taką pomyłkę: przy alokowaniu BitMapy używam flagi MEMF_CLEAR zamiast BMF_CLEAR. Teraz komunikaty poprawnie gasną :)

Ostatnia edycja: 04.07.09 23:03:33
[#47] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Minniat, post #46

To podziel się poprawioną wersją :)


Benedykt Dziubałtowski
[#48] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@recedent, post #25

Co do grafiki... Gra juz w samych moich zalozeniach miala miec bardzo oszczedna, prosta i czytelna grafike, wrecz ascetyczna. Aktualnie nadal pracuje nad dodawaniem nowych elementow. najprawdopodobniej na poprawki przyjdzie pora kiedy gra wejdzie w finalna faze produkcji.
Grafika powstaje recznie pixel po pixelku na wolnym oprogramowaniu tutaj Gimpie. Poczatkowo miala byc w tylko 16 kolorach ale powiekszylem ja do 32 kolorow jak na razie wszystko co powstalo zajmuje ok 85kb, a jest to naprawde kilka dobrych godzin wytezonej pracy.
Co do pixelowania, nikt mi nie pomaga, nigdy sie tym nie zajmowalem totez podpatrujac produkcje z lat 80 wywazam drzwi ktore juz dawno byly otwarte, z tad powolny/zmudny czesto malo ekspresyny rozwoj grafiki.
[#49] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@recedent, post #34

Tak jak napisalem wczesniej, grafika powstaje pixel po pixelku bez jakiegokolwiek antyaliasingu. Moje prace w Graffiti najczesciej powstawaly w 32 bitowej przestrzeni graficznej i laczenia/montazu obiektow wektorowych z bitmapowymi. Niewiele ma to wspolnego z tym co robie na potrzeby Archmage. Zupelnie inny warsztat jesli chodzi o to co robie na codzien. Ale daje mi to mimo wszystko wiele frajdy :) Ciesze sie ze wszystko jest czytelne :)

"Porównanie narzuca się od razu - taki sam rzut "z góry", rycerzyk..."
Niestety, mnie tez podobal sie "Final". Pisze niestety bo od samego poczatku chcialem zeby nasza gra byla jednak inna. Jesli sie uda to zaproponujemy kilka rozwiazan dzieki ktorym nie bedziemy uwazani za tworcow niskonakladowego/niskobudzetowego klona "Finalodyssey". Ale jesli ostatecznie za kilka miesiecy bedziemy w opisach porownywani do tej gry i jeszcze do innych klasykow... to bylo by super.


Ostatnia edycja: 05.07.09 20:22:30
[#50] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Koyot1222, post #48

Zwrócono mi na to już uwagę na EAB, i osobiście też mi się nie podoba zbytnio... otóż, bardzo bym prosił o "przytłumienie" górnych, płaskich partii ściany.
Jak na razie za bardzo kłują one w oczy swoją jaskrawością, za bardzo wychodzą na pierwszy plan i ogólnie zwracają na siebie uwagę jakoby to były główne ścieżki po których poruszać ma się bohater.
Myślę że prosty dithering w barwach ściany (lub odrobinę ciemniejszych) będzie wyglądał lepiej.
[#51] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Shoonay, post #50

Dzieki wielkie, wlasnie o takie super pomocne uwagi mi chodzilo glownie :)

Ostatnia edycja: 05.07.09 20:51:14
[#52] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Koyot1222, post #48

Grafika powstaje recznie pixel po pixelku na wolnym oprogramowaniu tutaj Gimpie. Poczatkowo miala byc w tylko 16 kolorach ale powiekszylem ja do 32 kolorow

skoro gra wykorzystuje tylko 5 bitplanow po co wymaga AGA ?
moze bardziej chodzi o liste rozkazow 32 bitowych ?
[#53] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@HOŁDYS, post #52

O tym samym pomyślałem. Po co AGA. Czy można by przygotować w takim razie wersje dla a 500/600?


Benedykt Dziubałtowski
[#54] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"
Chyba nikt nie zauważył jeszcze, zatem zapraszam na nasze forum, do specjalnego działu poświęconego tej grze.
http://www.ppa.pl/forum_ppa/list.php?f=22
[#55] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@SirLEO, post #54

Faktycznie, juz przenosze moje wynurzenia do dzialu i do utworzonego watku :)
[#56] Re: Wczesne demko nowej gry "Arcymag"

@Grzegorz Kraszewski, post #6

Szkoda, że nie działa na kościach ECS...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem