Komentowana treść: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0
[#1] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0
Zapomniałem dodać do dokumentacji: mapy zapisujcie z rozszerzeniem #?.BENMAP, wtedy będą one widoczne w okienku ładowania/zapisu map :) Edytor w tej wersji jest już praktycznie ukończony, czeka go teraz faza testów i wzbogacanie bazy danych obiektów.

Mapy z poprzednich wersji niestety w wersji Beta nie zostaną wczytane, zrobiłem tak ze względu na to, że zmieniona została koncepcja bazy danych o obiektach. Jednak jak baza danych urośnie do wystarczających rozmiarów to taki import będzie możliwy.

Ostatnia edycja: 21.02.11 10:23:09
[#2] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@Minniat, post #1

nigdy nie gralem w ta gre
[#3] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@HOŁDYS, post #2

Żałuj!

Super, że powstał edytor, bo to sprawia, że gra dostaje drugą szansę. Te 60 oryginalnych etapów to stanowczo za mało.
[#4] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0
Benefactor to zarąbista gra, kiedyś przeszedłem całą. Teraz jednak brak czasu na gry...

Uruchomiłem edytor pod MorphOS-em, szkoda że musi otwierać własny ekran. No i trzeba przyznać że bardzo ergonomiczy to interfejs użytkownika nie jest.

Ostatnia edycja: 21.02.11 13:38:32
[#5] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0
Graczem nie jestem ale wyrażę swoją opinię. Uważam, że Benefactor to jedna z niewielu gier, które sa skończone. Co to w moich ustach znaczy? Ano znaczy to, że nic bym w tej grze nie zmienił. Tam naprawdę wszystko jest idealne. Niewiele jest takich gier. W 99% gier coś bym tam zmienił, zrobił lepszą muzykę, coś w grafice poprawił, sterowanie. No a w Benefactor nic bym nie zrobił. Nie potrafię się przyczepić do czegokolwiek. :) Gra jak najbardziej zasługuje na edytor i drugą młodość, trzecią, czwartą... wieczną młodość. :)
[#6] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@G. Kraszewski, post #4

Uruchomiłem edytor pod MorphOS-em, szkoda że musi otwierać własny ekran. No i trzeba przyznać że bardzo ergonomiczy to interfejs użytkownika nie jest.


Chodzi o gadtools.library? ;) Wiem, że MUI to jest coś, ale moim założeniem jest, żeby edytor pracował też na słabszych systemach, na których nie ma zainstalowanego MUI. Bardzo istotne jest, że teraz wszystkie cechy obiektów są łatwo zmieniane za pomocą gadżetów, czy to będą gadżety gadtools czy MUI to inna sprawa.

Otwiera też własny ekran, bo musi mieć paletę kolorów gry. Należy pamiętać, że to program, który powinien pójść też pod OCS/ECS.

Ostatnia edycja: 21.02.11 13:58:50
[#7] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@mailman, post #3

heh ja bardzo nie zaluje bo mam co robic na stare lata przy mojej jednej z wielu Amig :)))

gre mam na dyskietkach natomiast nie zaglebialem sie zbytnio,
wiem tylko tyle ze zrobili ja ludzie od pinball dreams a to juz jest jakis poziom.

[#8] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@Minniat, post #6

MUI jak MUI, niekoniecznie. Tylko że niektóre rzeczy robi się wyłącznie klawiszami, które trzeba zapamiętać. Co prawda nie jest ich wiele i zapewne po kilkunastu minutach pracy nie byłoby już problemu.

Taka idea przyszła mi do głowy, gdyby pozwolić sobie na ekran 640 x 512, możnaby zrobić układanie planszy za pomocą drag&drop, bo byłoby miejsce na wyświetlenie dostępnych elementów. Z drugiej strony na OCS ta rozdzielczość oznacza przeplot (na AGA możnaby jakiś DblPAL), na monitorze CRT praca byłaby mordęgą... Albo wygoda albo małe wymagania, skądś to znam (DigiBooster 3...)
[#9] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@mailman, post #3

Teraz tylko czekać na wysyp "Map Paczek" :D
[#10] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@Minniat, post #6

A czy ograniczenie do 5 map na datadisku nadal jest?
[#11] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@mailman, post #10

Tak, ograniczenie 5 map na świat nadal istnieje, ale nie jest to wina programu, ale koncepcji data-disku, jaką założyli twórcy gry. Na szczęście takich "data-disków" można tworzyć ile się chce :)
[#12] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@G. Kraszewski, post #8

Tak sobie myślę, że to nie jest zły pomysł ze zwiększeniem rozdzielczości w celu zwolnienia miejsca na ekranie. Z drugiej strony można pomyśleć o wprowadzeniu podręcznego zestawu ikonek.

Rzeczy, które są dostępne tylko za pomocą klawiszy to wybór ikony i kopiowanie ikony. Dzięki temu edycja jest szybsza.

Tutaj i tutaj możecie zobaczyć zrzuty ekranów z mapą, którą zrobiłem w kilkanaście minut :)

Ostatnia edycja: 21.02.11 14:37:40
[#13] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@G. Kraszewski, post #8

MUI jak MUI, niekoniecznie.


A może coś jak pulpit Aero?
[#14] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@pinior, post #13

A jak to na klasyku zrobić? Może zaproponuj coś Minniatowi.
[#15] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@madman15, post #14

A jak to na klasyku zrobić? Może zaproponuj coś Minniatowi.


Rozwiązanie jest proste, Amiga Classic PPC + AOS4.1 z kompozycją obrazu i gitara. OK
[#16] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@pinior, post #15

I na tym chcesz uruchamiać samego Benefactora? Powodzenia :)
Dodatkowo - tę kompozycję trzebaby chyba o coś oprzeć. MUI, Reaction? Z tego co widzę edytor jest w czystym Intuition...

Ostatnia edycja: 21.02.11 22:25:15
[#17] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@madman15, post #16

A kto mówi o uruchamianiu Benafactora, rozmawiamy o edytorze poziomów do niego, który może nawet w skrajnych przypadkach być napisany pod Win7, a generować poziomy do wersji amigowej - taki cross edytor.

Ostatnia edycja: 21.02.11 23:06:08
[#18] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0
No proszę - edytor do świetnej gry!

Może spróbuje ja jeszcze raz przejść - a potem zabiorę się za nowe poziomy OK
[#19] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@Minniat, post #1

Tutaj znajdziecie najnowszą bazę danych obiektów oraz (w przyszłości) update grafiki. Proszę rozpakować to archiwum do katalogu DATA/ w szufladzie z edytorem.

http://minniatian.republika.pl/Benefactor/Files/DataUpdate.lha

Dodany został nowy obiekt (kamień) oraz dodane zostały brakujące cechy kilku obiektów. Proszę zauważyć, że archiwum jest niewielkie i po rozpakowaniu edytor od razu współpracuje z nowymi obiektami i cechami.

To archiwum będzie zawsze zawierało najnowszą bazę danych więc polecam ściągać to archiwum gdy będzie ogłoszony update. Uaktualnienie samego edytora będzie umieszczane w oryginalnym linku do niego i też ogłaszane na stronie.

Zapraszam też na moją stronę internetową gdzie znajdziecie najnowsze informacje nt. edytora!
http://minniatian.republika.pl

Ważna informacja: Proszę zrobić katalog MAPS/ w szufladzie z edytorem. Tam edytor domyślnie zagląda gdy zapisuje bądź ładuje mapy (przydałoby się zrobić mały skrypt instalacyjny). Postaram się w krótkim czasie umieścić też mapę przykładową w archiwum. No i muszę sprawić by opcja "New Map" pytała o szerokość mapy... Póki co tworzona jest najmniejsza możliwa mapa (22 ikony szerokości).

Życzę miłej i owocnej pracy z edytorem! :)

Ostatnia edycja: 22.02.11 12:19:40
[#20] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0
Mam pytanie (bo moglo mi umknac): czy mozna skas pobrac obrazy dyskietek z nowymi poziomami i czy da sie je podmontowac pod WHDLoad?
[#21] Re: Edytor poziomów do gry Benefactor - wersja 2.0

@Phibrizzo, post #20

Tak, w poprzednich wersjach edytora zrobiłem kilka mapek, z czego opublikowałem pakiet 7 map:

http://aminet.net/package/game/data/BenDisk4

W archiwum są obrazy w ADF i w wersji dla WHDLoad.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem