Komentowana treść: Blender 2.57 RC 1
[#31] Re: Blender 2.57 RC 1

@1989, post #29

A czy przypadkiem Yafray nie był już w wersji dla MorphOS-a?

Ostatnia edycja: 18.04.11 07:32:41
[#32] Re: Blender 2.57 RC 1

@MDW, post #31

chyba byl jakis ale teraz nie pamietam.
[#33] Re: Blender 2.57 RC 1

@stefkos, post #32

Był był i chyba jeszcze jest do pobrania przez MorphUP. Teraz przydałby się Yaf(a)ray, bo w niego właśnie przekształcił się projekt Yafray.
[#34] Re: Blender 2.57 RC 1
Yomgui usunął już wyciek pamięci graficznej. Poprawiona binarka tutaj, trzeba ściągnąć i podmienić oryginalną.
[#35] Re: Blender 2.57 RC 1

@ede, post #26

jest wersja standalone 1.4 kraya na mosa. jest tez engine do wyswietlania obrazkow HDRI na mosa bazujacy na engine kraya.
Co do GUI to juz kiedys to przerabialem tyle ze praca i zycie nie pozwolily by usiasc przy tym spokojnie i zrobic.
Myslalem by moze przerobic GUI Titlera jednak chyba lepsza sprawa bylo by przerobienie blendera.

P.S. Nowa wersja to pewnie nie problem tym bardziej ze autor ma dostep do MorphOS'a
[#36] Re: Blender 2.57 RC 1

@ede, post #28

To na MOSie odpalałeś tego LightWave z SoftGL ?
[#37] Re: Blender 2.57 RC 1

@G. Kraszewski, post #34

Z tą binarką wydaje się być dobrze :D
[#38] Re: Blender 2.57 RC 1

@G. Kraszewski, post #34

Yomgui usunął już wyciek pamięci graficznej. Poprawiona binarka tutaj, trzeba ściągnąć i podmienić oryginalną.

Super! Dzięki za informację. Cieszę się jak dziecko. :) Czyli jednak jakiś wyciek pamięci był. Nawet zawodowcom się to zdarza. ;)
[#39] Re: Blender 2.57 RC 1

@Sventevith, post #36

Na Pegasosie pod molkiem (OSX). Wspomniałem o tym między innymi aby podkreślić, że 64 MB VRam w maszynach dla MorphOSa i Blendera nie jest znaczącym ograniczeniem - sporo polygonów można będzie zakręcić skoro na upartego można powalczyć na 16MB VRam. Tyle właśnie udostępnia dla systemu sterownik dla molka, a "SoftGL" dlatego, że jak powszechnie było wiadomo w OSX odpalonym na Pegasosie sprzętowej akceleracji nie ma, co nie znaczy że soft 3D nie działa. Tak już na marginesie tego offtopa :} działa też na tym wynalazku Kerkythea - również renderer dla Blendera z własnym GUI do ustawień sceny i materiałów etc. Blender nie działa.
[#40] Re: Blender 2.57 RC 1

@stefkos, post #35

Engine do wyświetlania obrazków HDRI na MorphOS to interesujące . Cieszy mnie również fakt, że autor Kraya ma dostęp do MorphOSa :) . Apropos GUI miałem na myśli jedynie GUI do ustawień parametrów renderingu - logos, kilka zakładek, czekmarków
i gadżetów cyklicznych i tych no tego okienek do wpisywania cyferek .


Ostatnia edycja: 18.04.11 12:01:53
[#41] Re: Blender 2.57 RC 1

@G. Kraszewski, post #34

Fantastycznie . Fajnie też, że youtube śmiga na OWB - można sobie tutki oglądać i dłubać w Blenderze. Ciekaw jestem co z tym importem, obiektów bo chciałbym wczytać swoje wypociny i zrenderować w Blenderze na zachętę, bo na razie modelowanie cienko mi w nim idzie. Może mi nie zadziałał import bo z makowej partycji wybierałem pliki,
no ale to chyba nie powinno mieć znaczenia.
[#42] Re: Blender 2.57 RC 1
O proszę - trzeba będzie przetestować OK
[#43] Re: Blender 2.57 RC 1

@alekc, post #9

pierwsza wersja blendera na morphosa pojawila sie 31-Aug-2005, wymagala pythona (oczywiscie jako biblioteka). Natomiast screenshoty z blendera morphosowego pojawily sie juz w 2004 roku ale nie wiem czy wymagany byl wtedy python.
[#44] Re: Blender 2.57 RC 1
To co, potwierdzi ktoś nie działanie inport/export ? U mnie wynik jest bardzo podobny dla : import/export 3ds jak i OBJ - reszty nie sprawdzałem.


Traceback (most recent call last):
File "MorphOS:Stuff/blender-2.57-mos-rc1/2.57/scripts/addons/io_scene_3ds/__init__.py", line 78, in execute
return export_3ds.save(self, context, **self.as_keywords(ignore=("check_existing", "filter_glob")))
File "MorphOS:Stuff/blender-2.57-mos-rc1/2.57/scripts/addons/io_scene_3ds/export_3ds.py", line 1058, in save
file = open(filepath, 'wb')
IOError: [Errno 2] No such file or directory: '/Ram Disk/untitled.3ds'



Ostatnia edycja: 18.04.11 14:55:51
[#45] Re: Blender 2.57 RC 1

@ede, post #44

Nie uważasz, że większy pożytek byłby, gdyby ten pasjonujący, o wartkiej akcji cytat trafił do autora portu, zamiast tutaj?
[#46] Re: Blender 2.57 RC 1

@ede, post #44

A którego masz Pytonga zainstalowanego w systemie? Autor przestrzega żeby nie mieć jednocześnie zainstalowanego 3.1 (bo z tego co rozumiem już jest takowa w archiwum z programem). Jeśli masz zainstalowaną 2.x to nie to.
[#47] Re: Blender 2.57 RC 1

@ede, post #44

Yomgui Ci odpowiedział na MorphZone. W skrócie: chrzani się, bo Python używa amigowych ścieżek do plików a nie posixowych. Jeżeli ścieżka jest konstruowana przez Blendera, to znaczy, że brakuje konwersji w którejś z funkcji API Blendera i on musi to poprawić. Jeżeli ścieżka jest konstruowana przez Twój skrypt, musisz poprawić skrypt.
[#48] Re: Blender 2.57 RC 1

@G. Kraszewski, post #34

Jak wrzuciłem nową binarkę to Blender uruchamia się wielokrotnie nawet przy mojej biednej ilości RAMu. Super! :)
[#49] Re: Blender 2.57 RC 1

@G. Kraszewski, post #45

Nie :). Wyszło na to, że Yomgui czyta po polsku lepiej niż ja piszę po angielsku.
[#50] Re: Blender 2.57 RC 1
Pojawiła się wersja 2.57a-RC1
[#51] Re: Blender 2.57 RC 1

@waldiamiga, post #50

Teraz w Blenderze działa również dźwięk ! Na chwilę obecną przez SDL. Yomgui wspomina, że jest owarty na współpracę jeśli ktoś chciałby go wspomóc w zaprogramowaniu dźwięku poprzez AHI ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem