Komentowana treść: Wywiad z Richardem Costello
[#1] Re: Wywiad z Richardem Costello
Cymes i delicje. dobre wibracje Wielkie dzięki Benedykcie za wywiad.

P.S. Pytanie do grxmrx: Silnik PPA nie ma zawijania linii dla tytułów artykułów? Pytam, bo musiałem zmniejszyć czcionkę w przeglądarce, bo mi wywiad "wystawał" za ekran.
[#2] Re: Wywiad z Richardem Costello
Nie no... kurcze. Ben wszedł na jeszcze wyższy poziom abstrakcji. :) Jak? Skąd? Gdzie? Kiedy? Jakim cudem? Kiedyś ktoś powinien zrobić wywiad z Benem i wypytać w nim naszego łowcę o to w jaki sposób wykopuje tych ludzi spod ziemi. Myślę, że coś takiego mogłoby być ciekawsze od wielu wywiadów z tymi dinozaurami. Szacun za to wykopalisko. :) Idę czytać...
[#3] Re: Wywiad z Richardem Costello
Wow. OK
[#4] Re: Wywiad z Richardem Costello
Super OK
[#5] Re: Wywiad z Richardem Costello
Dzieki :)
[#6] Re: Wywiad z Richardem Costello
Dzięki Ben!Fajnie się czyta,super wywiad! OK
[#7] Re: Wywiad z Richardem Costello

@APC74, post #1

O Ben jest wielki, swiec sie jego imie pokłony
[#8] Re: Wywiad z Richardem Costello

@APC74, post #1

Wyłączyłem "nowrap" dla tego elementu tabelki.
[#9] Re: Wywiad z Richardem Costello

@grxmrx, post #8

Moje gałki oczne "Lubią to!" ;)
[#10] Re: Wywiad z Richardem Costello
najlepszy wywiad tego roku :)
[#11] Re: Wywiad z Richardem Costello
Wyśmienity wywiad. Dziękujemy Benedykcie Dziubałtowski jak i Richardzie Costello :) Richard Costello może stanowić wzór do naśladowania dla dzisiejszych pokoleń programistów (np. mnie) :)

Żyłkę do pisania odkryłem również u siebie w młodym wieku. Mam nadzieję, że z czasem rozwinę to w coś bardzo poważnego, podobnie jak Richard Costello, po studiach.
[#12] Re: Wywiad z Richardem Costello
Dzięki!
[#13] Re: Wywiad z Richardem Costello
Dzięki, więc to dlatego dawno nic się nie pojawiało żebyś mógł nas wszystkich powalić nowym świetnym długaśnym wywiadem? :)

Ostatnia edycja: 02.07.11 22:48:26
[#14] Re: Wywiad z Richardem Costello

@MDW, post #2

Prawdopodobnie z EAB. Rysiek sporo gawędził swego czasu o koderskich sztuczkach użytych przy programowaniu MK2: http://eab.abime.net/showthread.php?t=46466

Ostatnia edycja: 02.07.11 22:48:50
[#15] Re: Wywiad z Richardem Costello
niezły lans na buga z mortala ;) ale poza tym:
szczena opada na kolce i ma fatality + mega szacun i friendship (bez buga) dla Benedykta! :)
[#16] Re: Wywiad z Richardem Costello
Automaty z mortalem 1 i 2 nie mialy ani 68k ani 68020, tylko
zupelnie inne uklady texasa - TMS34010.
[#17] Re: Wywiad z Richardem Costello

@ts, post #16

Automaty z mortalem 1 i 2 nie mialy ani 68k ani 68020, tylko
zupelnie inne uklady texasa - TMS34010.


Czyli gościu nie wie co portował? Zdawało mu się, że oryginalny kod był pod 68020? No to jak na taką nieświadomość nieźle mu wyszło. :)
[#18] Re: Wywiad z Richardem Costello

@ts, post #16

Rzeczywiście: http://www.system16.com/hardware.php?id=611
Coś mi śmierdziało z tym 020...

Chociaż po tylu latach ma prawo nie pamiętać ;)
[#19] Re: Wywiad z Richardem Costello

@Shoonay, post #18

Może były dwie wersje? No kurcze, facet pamięta tyle szczegółów i trudno uwierzyć, że pomylił się przy tak istotnej i podstawowej sprawie. Gdyby to pomylił to nie wiedziałby ile kolorów miał panel. :)
[#20] Re: Wywiad z Richardem Costello
Bardzo fajny wywiad. Brawo! OK
[#21] Re: Wywiad z Richardem Costello
Z gier ktore portowal Primal Rage dzialalo na hardware wykorzystujacym 68020. Wiec pewnie po latach pamiec juz nie ta ;)
[#22] Re: Wywiad z Richardem Costello

@ts, post #21

tyle zrozumiałem, że Richard nie dotykał kodu z automatu, a bazował na kodzie Dave'a Leitcha z megadrive już po konwersji, czyli farmazon dotyczy czegoś, z czym nie miał do czynienia ergo do zaakceptowania ;)
[#23] Re: Wywiad z Richardem Costello

@nimrod7, post #22

Słuszna uwaga. Ludek bazował nie na kodzie z automatów tylko już z jakiejś konwersji. Brawa za uważne czytanie. :)

Ech, tak to jest z tym portowaniem. Jak się te gry robi portując nie swój kod to w pewnym momencie nie ma osoby, która wiedziałaby wszystko o grze. Ech, strasznie błędogenne to jest. Skąd ja to znam... z pracy? :) Zdecydowanie bardziej wolę programy pisane przez jedną osobę albo przez zwartą grupkę, która odpowiada za wszystko. Oczywiście w tak zwanym "biznesowym programowaniu" to jest najczęściej niemożliwe. No i mamy tego efekty. Czy ktoś widział dobrze napisany soft stworzony przez wielką korporację przerzucającą kod pięćdziesiąty raz do innego zespołu? :) Jeden wielki bajzel i niespójność. Niezależnie od tego jakiś formaterów i innych pluginów ujednolicających kod się używa to i tak to nie będzie spójne i nie będzie realizowało jakiejś jednej przemyślanej idei. :)
[#24] Re: Wywiad z Richardem Costello

@MDW, post #23

Megadrive miała MC68000.

[#25] Re: Wywiad z Richardem Costello

@michalmarek77, post #24

Rety, to ja już nie wiem. Albo ktoś tu kłamie albo ktoś tu ma bardzo słabą pamięć. :)
[#26] Re: Wywiad z Richardem Costello

@MDW, post #23

Czy ktoś widział dobrze napisany soft stworzony przez wielką korporację przerzucającą kod pięćdziesiąty raz do innego zespołu? usmiech

ja nie
[#27] Re: Wywiad z Richardem Costello

@HOŁDYS, post #26

Oczywiście nie chcę powiedzieć, że każdy program pisany w pojedynkę w domowym zaciszu to szczyt myśli porogramistycznej. ;) Przeciwnie nawet. Czesto jak się kisi kod samemu i nikomu nie pokazuje to też się robi bajzel, nikt nie krytykuje rozwiązań, nie proponuje zmian. Człowiekowi się nie chce nic zmieniać, bo jak sam wszystko pisze to się dobrze orientuje w swoim bałaganie. :)
[#28] Re: Wywiad z Richardem Costello

@MDW, post #27

Osobiście uważam, że najlepszy soft tworzy zespół z wizją.
Wielkie korporacje dają kasę na utrzymanie takiego zespołu, Oni mają możliwości i spory budżet i efekt końcowy miażdży.

Jeśli firma zmienia zespół developerski w trakcie tworzenia softu - w większości przypadków GAME OVER.

W dzisiejszych czasach /nie licząc "pchełek" programistycznych/ tworzenie dobrego softu w małych teamach jest wręcz niemożliwe.
Większe możliwości = więcej pracy = więcej czasu.

[#29] Re: Wywiad z Richardem Costello
A ja jestem w szoku jak ten rynek się rozwinął. 120 000 kopi? Taki hicior? Czyli słuszne były nawoływania do kupowania softu - 10 000 sztuk mogło naprawdę rynek pociągnąć dalej.
[#30] Re: Wywiad z Richardem Costello

@MisOr, post #29

Niestety, mało jest dostępnych informacji na temat ilości sprzedawanych kopii gier amigowych.

Największym hitem Amigi były bez wątpienia Lemmingi /ok 500tyś sprzedanych kopii, /
Gry wydawane po 93r, wymagające czegokolwiek powyżej A500 1MB nie sprzedawały się niemal wcale /dotyczy to także wersji natywnych na A1200/ np:
Worms Directors Cut - tylko 5000 sprzedanych kopii.
Alien Breed 3d II - ponownie ok 5000 sprzedanych kopii.
Powyższe dot. oczywiście całościowo sprzedaży globalnej.

Niestety, nic dziwnego , że twórcy zwinęli się z Amigi bardzo szybko. Wywiad niestety to tylko potwierdza.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem