[#28]
Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a
@waldiamiga,
post #26
Z tego co pamiętam to Doom 3 też nie wymaga jednostek Pixel Shader.
Możesz mieć rację. :) To znaczy Doom 3 może wykorzystywać shadery ale może ich nie wymagać. To była taka przejściowa gra, która faktycznie mogła jeszcze być pisana "podwójnie". Oczywiście jak karta nie ma shaderów to wiele efektów jest po prostu wyłączonych. No ale powinna wtedy działać. Teraz sobie przypominam, że ja też odpalałem demo Dooma 3 na swoim ówczesnym Duronn 750MHz z GeForce2MX 200. Z włączonymi dynamicznymi cieniami i oświetleniem chodziło to wtedy od 1 do 3 FPS. :) Doom 3 długo był dostępny tylko jako demo, bo czekali z wypuszczeniem aż świat sprzętu dogoni to co id Software zrobiło. :)
Wikipedia podaje, że Doom 3 jest na silniku idTech4, który ma już nawet tę ich słynną technologię MegaTexture. Z tego co pamiętam to jak ta technologia powstała (to znaczy jak Carmack ją odkrył w jakichś archiwach wykładów na SIGGRAPH, hehe) to karty z shaderami były już standardem. No ale chyba faktycznie Doom 3 potrafi się tak zdołować żeby chodzić na kartach bez shaderów. Czyli myliłem się. Faktycznie jest tak jak piszesz i mamy jeszcze jedną grę, która kiedyś będzie na MorophOS-a. Będzie już wyglądała trochę inaczej niż może wyglądać ale będzie.
Dzięki za słuszną uwagę.