Komentowana treść: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a
[#31] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@MDW, post #28

Doom 3 wymagał karty graficznej z pixel shaderami w co najmniej wersji 1.1
Generalnie od GeForce 3 + Radeon 8500 wzwyż.
Dodatkowo potrzebny procek /wg specyfikacji/ ok 2,5 Ghz.

Swoją drogą warto poczytać o najnowszej produkcji iD "Rage", m.in. jak grę projektowano, dlaczego gra była robiona pod pady a nie combo klawiatura+mysz i jaką kosmiczną technologię iD zrobiło.
Ubiegłego roko na gamescom'ie gra mną pozamiatała konkretnie.
Jedna z najważniejszych premier tego roku /dekady ?? /.
[#32] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@michalmarek77, post #31

Jedna z najważniejszych premier tego roku /dekady ?? /.


Bez przesady. Kiedyś to może id Software coś znaczyło - w tej chwili, niestety z żalem mowie - się wypalili z J. C. na czele.
A Rage - no cóż,rewelacja to to nie jest.


A co do Doom`a 3 - hasał u mnie na Pentium IV 2,2 Ghz + 2 giga pamięci - a co do karty to już nie pamiętam jaką miałem(za dużo ich było) - ale żadnego wypasu.

Ostatnia edycja: 07.07.11 09:57:14
[#33] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@(V)(I)mothe(P), post #32

Grałeś ? :) Widziałeś na żywo ? :)
Ja miałem tą przyjemność, i bez dwóch zdań technologie idTech 5 wraz z najnowszym UnrealEngine i FrostBite 2 będą rządzić i dzielić kilka najbliżych lat.

Ostatnia edycja: 07.07.11 10:01:54
[#34] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@MDW, post #28

pixel shadery 1.x to sa w doom3 niezbedne tylko do slynnych normalmap - znane wszystkim wrazenie wypuklosci.. jakby bylo wiecej niz kilka/nascie fejesow ;)

Ostatnia edycja: 07.07.11 10:09:48
[#35] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@michalmarek77, post #31

Doom 3 wymagał karty graficznej z pixel shaderami w co najmniej wersji 1.1
Generalnie od GeForce 3 + Radeon 8500 wzwyż.


Doom 3 działa na kartach bez jednostek pixel shader. Co prawda wygląda kulawo i obleśnie ale jednak działa. Dowód ??

Filmik na Jutube

A tu TEST

Do czasu upublicznienia kodów źródłowych Dooma 3, my doczekamy się szybkich sterowników wspierających Shader Model 3.0 :)

Ostatnia edycja: 07.07.11 10:10:13
[#36] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@michalmarek77, post #33

Wiesz - dla Ciebie to zawsze jest wszystko cacy i gładkie - dla mnie nie musi takie być. Niczym mnie już id software nie zaskoczy . Więc wstrzymajmy się już od komentarzy i achów na ten temat, i poczekajmy aż wyjdzie - wtedy można cokolwiek powiedzieć.

W sumie to gra Doom 3 była dla mnie porażką roku - plastelinowe postacie i jej otoczenie - brrrr - wole starego Doma.

***

A co do tematu to świetnie że można w to zagrać i nie koniecznie musi to być PC :P
[#37] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@(V)(I)mothe(P), post #36

Doom3 nie jest rewelacyjnie grywalny - meczacy, rewelacyjnie moze wygladal na kartach GF3Ti jak na owczesne czasy (2004). O wiele bardziej podobal mi sie Painkiller i Serious Sam... SeriousSam: First i Second moglyby dzialac na MOS bez problemu, natomiast Painkiller uzywal pixelshader do wielu efektow w samej grze... oczywiscie tez zadziala, ale wyglada duuuzo gorzej niz doom3 bez ps :)

Ostatnia edycja: 07.07.11 10:21:19
[#38] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@1989, post #37

Painkiller - zacna gra - ale tylko ta pierwsza cześć wraz z dodatkiem.
SeriousSam - też niezła rozwałka z ciekawymi komentarzami głównego bohatera ;P. W mediamarket widziałem Serious`a HD i zastanawiam się czy aby nie zakupić tej wersji.

OK
[#39] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@(V)(I)mothe(P), post #38

dla Sama to specjalnie zmienilem karte graficzna z RivaTNT na Geforce 256, bo jak mi wyskoczylo w ktoryms etapie ze 200 tych koni w First to framerate spadl ponizej 1 ze stabilnych 15-20/800x600 na Celku500Mhz/TNT, potrzebny byl T&L do First, Second juz swietnie dzialal na GF256, czyli niezbedny jest T&L, albo b.szybki CPU/SIMD:). Potem dla Painkiller zmienilem karte na Geforce4Ti(oraz Celka500 na PIII/1Ghz) i masz racje, najlepsze pierwsza czesc z dodatkiem, pomyslowosc kolejnych lokacji, broni etc.. zacheca do dalszych eksploracji OK . Doom3 jest zwyczajnie nudny, tam sie zwyczajnie nic nie dzieje, tylko ciagle cos wyskakuje z ciemnosci probujac przyprawic grajacego o zawal serca, to jest nawet meczace, a nie relaksujace.

Ostatnia edycja: 07.07.11 10:41:24
[#40] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@michalmarek77, post #31

Panowie michalmarek77 oraz 1989 - otrzymują ostrzeżenie za rozpoczęcie OT i stałe go podsycanie. Załóżcie sobie wątek na forum i tam dyskutujcie o Doomie 3 i innych grach na PC i ich wymaganiach dla kart graficznych z pixel shaderami.

Kolejnych apeli nie będzie.
[#41] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@waldiamiga, post #30

Ha, czyżbyś miał "słynną" wersje Alpha Leaked która wyciekała na jakiś rok przed premierą Dooma 3? Też ją miałem, praktycznie zerowa optymalizacja.

Myślę, że to właśnie tę wersję mi wtedy przyniesiono. W konsoli dało się tam dużo rzeczy włączać/wyłączać i można było jakąś sensowną prędkość.


Doom 3 działa na kartach bez jednostek pixel shader.

Czyli "Return to Castle Wolfenstein" nie jest ostatnią grą id Software, którą zobaczymy na MorphOS i kiedyś możemy się spodziewać kolejnej ich produkcji. Pewnie normalmap nie będzie ale będzie działało. :)
[#42] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@MDW, post #41

Ciekawe, czy doczekamy sie Unreal Tournament :>
[#43] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a
Teraz tylko czekać na amigowy system, ciekawe czy znajdzie się ktoś chętny na przeportowanie... A jak się gra na mosie? Jest jakaś różnica w porównaniu do wersji na winde?
[#44] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@parallax, post #43

MorphOS nie jest AmigaOSem, ale jest systemem amigowym. Czekać można zawsze. Różnica w prędkości działania, sterowniki 3D w MorphOSie nie są szybkie.

Ostatnia edycja: 07.07.11 14:08:15
[#45] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@parallax, post #43

Tak, są trzy dodatkowe misje
[#46] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@parallax, post #43

Działa na amigowym systemie :)

Mały historyczny OT:
MDW żelazny krzyż nie jest hitlerowskim odznaczeniem ale pruskim. W 1813 kiedy to zostało ustanowione Hitlera na świecie jeszcze nie było ;)
[#47] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@Sventevith, post #46

Przyznam się, że nawet nie wiedziałem... Będzie trzeba poszukać :) Sorki za off topic.
[#48] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a
Sejwy wam działają?
[#49] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@11MASTEr, post #48

Mi dzialaly bez problemu.
[#50] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@Sventevith, post #46

MDW żelazny krzyż nie jest hitlerowskim odznaczeniem ale pruskim.

A widzisz, nie wiedziałem. Ale za czasów Hitlera też chyba obowiązywał jako bardzo wysokie odznaczenie. Hitler przyznawał żelazne krzyże i wielu hitlerowców je nosiło.

Dzięki za sprostowanie. :)

Ostatnia edycja: 11.07.11 10:17:00
[#51] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a
Jakie polecacie optymalne ustawienia dla maca mini z 64 vram? Bo musze przyznac, ze gra jest duzo wolniejsza niz quake 3.
[#52] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@luk, post #51

Jeśli masz MacaMini, to spróbuj sprawdzić natywną wertsję pod MAcOs'a - wymaga jedynie 500Mhz PowerPC, 256MB RAM i karty z 16MB Ram. Swoją drogą, ciekawe jaka jest różnica w wydajności na tym samym kompie pod MorphOS'em a MAC OS'em. Może warto by zrobić taki benchmark ?
[#53] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@MDW, post #50

Swoją drogą, pierwszy raz Eisernes KReuz był wręczony 10 marca 1813 r w Breslau. Dzisiejszym Wrocławiu :)
Nie chwaląc się, mój pradziadek był odznaczony takim orderem , dokładnie tym 1 klasy:)
[#54] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@michalmarek77, post #53

Nie chwaląc się, mój pradziadek był odznaczony takim orderem , dokładnie tym 1 klasy

Fiu fiu... jak Hans Kloss, który w jednym z odcinków (pt. "Żelazny Krzyż") "Stawki większej niż życie" też został odznaczony Żelaznym Krzyżem. Chociaż to akurat było trochę ironiczne, bo to była niezła akcja (dla mnie to najlepszy odcinek Klossa). :)

Ja też mógłbym coś napisać o moim trochę przyszywanym pradziadku ale może innym razem, bo nie ma to nic wspólnego z odznaczeniami. Raczej z kroniką kryminalną. :) Chociaż do Berlina doszedł, szturm na Berlin przeżył (i to w pierwszej linii) i nawet wrócił.
[#55] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@MDW, post #54

A wracając do tematu - Enemy Territory działa z Mos'ową wersją RTCW ? Kiedyś była wersja gry , sprzedawana jako Extended edition, któa zawierała ten dodatek ...
[#56] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@michalmarek77, post #55

Mozecie mi powiedziec w jakiej rozdzielczosci gra sie uruchamia zaraz po zainstalowaniu ? Zainstalowalem bez problemow ( patch 1.41b rowniez ), uruchamiam , ale mam czarny ekran + info z monitora, ze nie moze wyswietlic takiej rozdzielczosci. W systemie mam dodane tryby od 320/240 do 1440/900. Moj konfig to Peg2 ( tak tak Arbuz - Twoj peg jeszcze zyje ;] ), Mos2.7, 1GbRam, radek9250.
[#57] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@cactoos, post #56

640x480. Z tym, że na początku powinny wyświetlić się filmiki.
[#58] Re: Return to Castle Wolfenstein dla MorphOS-a

@michalmarek77, post #55

ET to nie dodatek tylko oddzielna gra, prace nad wersją dla morphosa ciągle trwają
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem