Komentowana treść: Heliosfera II - wersja demonstracyjna
[#1] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna
Najgorsze jak autorzy gry, popelniaja te same karygodne bledy.
PASKUDNY dobor kolorow. Po 5 minutach patrzenia, mozna dostac oczoplasu od tego zielono-szaro-czerwonego.
[#2] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@selur, post #1

Dobrze, że autorzy byli chociaż w tym konsekwentni ;)
[#3] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#4] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna
Nie słyszałem w ogóle o tej grze.

To Taki polski DYNATECH.
[#5] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@Hubez, post #4

Pierwsza część powstała w 1995/96 roku. Wydana została w 1996. Drugą część pisaliśmy około 1999 roku - miał być to "szybki" projekt ;). Okazało się trochę inaczej. Praktycznie powstał cały nowy kod gry, wypomniana tutaj grafika częściowo została zrobina na nowo częściowo zmodyfikowaliśmy starą. Tak w miarę szybko i sprawnie próbowaliśmy złożyć demo.
[#6] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #5

Jesteś autorem tej gry ?
[#7] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@Hubez, post #6

Właściwym słowem byłoby: współautorem :)
[#8] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #7

mi kolorystyka pasuje , lubię taki design , jakie są ograniczenia tej wczesnej wersji?
[#9] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #2

@selur - w dobie emulatorow i sprzetowych/programowych filtrow kolorow chyba mozesz sobie zmienic kolorystyke
@wszyscy
Az sie dziwie, ze o tej grze tak malo bylo w prasie. Ja wogole to przeoczylem, a troche szkoda, \bo np. Dynatech skradl mi troche cennego czasu ...
[#10] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@vegeta, post #8

Zasadniczo działa część ekonomiczna, część zręcznościowa miała być przepisana pod kątem EHB i dodatkowego ekranu w 32 kolorach. Giełda jest większa i "żyje" w pewnym momencie - takie miłe urozmaicenie dla "inwestorów krótkoterminowych" ;)
[#11] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@ruberum_ignis, post #9

Część pierwsza została zrecenzowana w Top Secret i Secret Service, o wersji drugiej nigdzie nie wspominaliśmy.
[#12] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #7

Ciekawie ;)
[#13] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #11

Tak z ciekawosci zapytam, w czym to bylo pisane, w AMOSie?
[#14] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@selur, post #13

Oczywiście, to był ulubiny język programowania w tamtych latach ;)
[#15] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #14

A rysowane w deluxe czy personal paincie?
To może czas dokończyć grę? :)
[#16] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@vegeta, post #15

Vegeta - grafika byla robiona i w Real 3d i deluxPaincie i PersonalPaincie. Skończenie tej gry może nie byłoby takie trudne :) Jednak w dzisiejszych czasach cały kod trzeba przerobić na C, dodatkowo dochodzi rysowanie nowej grafiki - a to już takie dziecinne nie jest ;)
[#17] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna
Kurza twarz !!!! - Ile to ja się zagrywałem w pierwszą część - to masakra, pół życia mi zabrało (tak jak settlers). Fakt graficznie nie powalało ale grać się dało, a tu proszę była planowana druga cześć tej gry. OK
[#18] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #16

"Jednak w dzisiejszych czasach cały kod trzeba przerobić na C, dodatkowo dochodzi rysowanie nowej grafiki"

A kto tak kazal przerabiac na C? Donald Tusk? ;) Po co to komu w C, ktos bedzie w to gral na AmigaONE?
(z grafika akurat jest prosciej, bo poki co jest duzo wiecej chetnych grafikow niz koderow)

A tak propo, sa szanse na jakies kody zrodlowe tej gry?
[#19] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #16

Niech zostanie Amos , i wyjdzie na gołe Amigi , bedzie to pierwsza od dawna gra na klasyka, a z grafiką nie jest źle i myslę , że pomoc się też znajdzie:)
[#20] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@(V)(I)mothe(P), post #17

baaa nawet wywiad z autorem jest :)

Benedykt Dziubałtowski


ps. tez się zagrywałem w część pierwszą. Oryginał tej gry dostałem na urodziny.
[#21] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@vegeta, post #19

@Selur i Vegeta
Amos nie był ( jest ?) zły. W czasach radosnej "partyzantki" był całkiem sensowny. Na dzień dzisiejszy Amos nie powinien zostać, trzeba zrobić to wszystko tak jak Bozia przykazała. Grafikę przenieść na 256 kolorów, zadbać o dźwięki i kod jak najbardziej pod system - łatwość ewoluowania gry na nowszy AmigaOS, Aros, MorphOS ;)
Kod źródłowy, chyba przesłałem Benedyktowi jest stosunkowo prosty, jeśli ktokolwiek będzie miał jakieś pytania na jego temat proszę pisać do mnie postaram się pomóc.
Sam już dawno nie programowałem w Amosie ale to jest jak z jazdą na rowerze tego się nie da zapomnieć ;)
I najważniejsza potrzeba LIDERA, który wie co ma powstać, ma pomysł na grę i scenariusz. Ja osobiście pisałem program oparty na wizji Marka Nauma, tylko "trochę" dopieszczałem swoimi pomysłami jego ogólną i szczegółową wizję gry.
Wiem, że wiele jest możliwe i zakodowanie tej gry do końca mogłoby być całkiem realne :)
[#22] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #21

Hej RAL Nie mam kodu, nie wyslałes mi. Podeślij na maila chętnie opublikujemy.


Benedykt Dziubałtowski
[#23] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@Benedykt Dziubałtowski, post #22

Oki, poszukam go na twardysku.
[#24] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #21

Zgadzam się. AMOS nie był zły tylko wymagał odrobiny umiejętności, aby zrobić na nim coś naprawdę wartościowego. Powstawało wiele gier uznawanych za złe z prostego powodu - był prosty w nauczeniu się go. Większość domorosłych programistów miało jedno marzenie - napisać grę. Udawało im się to, lecz nie zawsze szło wszystko w parze z jakością.
[#25] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@mailman, post #24

Sam się przekonałem, ile w Amosie można było zrobić przy pomocy Amala, "wyjścia" z przerwań i odrobiny optymalizacji. Dopieszczanie później tak napisanego programu różniło program dobry od złego.
[#26] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #21

"na dzień dzisiejszy Amos nie powinien zostać, trzeba zrobić to wszystko tak jak Bozia przykazała. Grafikę przenieść na 256 kolorów, zadbać o dźwięki i kod jak najbardziej pod system - łatwość ewoluowania gry na nowszy AmigaOS, Aros, MorphOS"

No to juz raczej dalekie plany na "Heliosfera III".
Natomiast obecne demo tylko w strone klasyka, bo na maszynach NG szalo z tym demem by nie bylo (niech wzorem dla innych bedzie tutaj "Fortis") Pytanie czy tworzyc cos nowego czy dokonczyc niedokonczone. A ze na polu klasyka tez straszna posucha, wiec nic by nie poszlo na marne. Trzeba sie tylko na cos zdecydowac.
[#27] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@selur, post #26

Może by tak jakieś małe bounty dla autora za dokończenie dema i udostepnienie pełnej wersji?;)
A Heliosfera3 w nowej oprawie to swietny pomysł
[#28] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #21

jak juz ewoluowac w tym kierunku to robienie grafiki na 256 kolorow mija sie z celem, jak juz to minimum 24 bity i rozdzialka nie mniej niz 640x480.
[#29] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@vegeta, post #27

Miłym jest to, że jest chętnych kilka osób na grę. Co do bounty - nie byłbym w stanie poświęcić tyle czasu aby tą grę dokończyć.
@gx: to właśnie miałem na myśli, true kolor i spora rozdzielczość. 256 kolorów tylko dla A1200. :)
[#30] Re: Heliosfera II - wersja demonstracyjna

@RAL, post #29

Siemanko :) Szukając info o heliosferze (nie grze) trafiłem tutaj :D Pozdrowienia dla kolegów z zespołu od Maćka :D Ehh amiga to jednak było coś :) To była przyjemność pracować z Wami panowie :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem