[#49]
Re: Studio do tworzenia gier w formie biblioteki
@Robert-Minimat-Szacki,
post #48
Hejka, nowości w temacie GameX są takie, że zainteresowałem się na powrót C++ i biblioteczka obecnie powstaje w C++, a nie w zwykłym C (zresztą C++ jest bardzo dobrym językiem do tworzenia bibliotek, bo można tworzyć własne klasy i wzorce).
Podam przykład: piszę funkcję odpowiedzialną za ładowanie plików IFF. Stworzyłem klasę CIFF, która jest kontenerem pliku IFF, następnie klasę pochodną CILBM, która przechowuje dodatkowe informacje o pliku ILBM. Przetestowałem i bardzo elegancko i ładnie to działa. Używam wielu elementów C++, w tym wyjątków, no i myślę, że dość rozważnie używam możliwości C++. Na powrót zrozumiałem na czym polega siła C++.
Następnie planuję stworzyć klasę CBitmap i konstruktor konwertujący z CILBM na CBitmap, dzięki któremu będzie można łatwo zgrać ILBMa do pamięci jako BitMapę i zniknie też problem z brakiem kompatybilności z kartami graficznymi, bo konstruktor konwertujący będzie robił konwersję zgodnie z regułami programowania pod karty graficzne.
Używam programu StormC do kompilacji (swoją drogą bardzo dobry kompilator C/C++ na Amigę).
Zdaję sobie sprawę z tego, że niewiele osób będzie użytkowało GameX w postaci plików obiektowych, ale mi ułatwi pisanie gier znakomicie. Może później napiszę jakiś język skryptowy, który jeszcze bardziej ułatwi zadanie pisania gier.
W planach jest kilka produkcji z wykorzystaniem biblioteki. Trzymajcie kciuki!