Komentowana treść: Wings: Directors Cut
[#31] Re: Wings: Directors Cut

@fedaykin, post #29

Jakby się uprzeć i znaleźć pasjonatów z doświadczeniem to i bez jakiegokolwiek budżetu taki "Wings" by zrobili. :)
[#32] Re: Wings: Directors Cut

@MDW, post #31

Za własne pieniądze, owszem. Bez budżetu to raczej nie.
[#33] Re: Wings: Directors Cut

@GumBoy, post #32

W skrajnym przypadku za własny czas. :) Ale to faktycznie skrajny przypadek. Musiałyby się zebrać osoby z każdej dziedziny, które robiłyby wkładając swój czas (i umiejętności). Chociaż jeżeli czas potraktujemy jak pieniądze to faktycznie masz rację. Tylko że wtedy konsekwentnie trzeba przyznać, że przesiadywanie na PPA też kosztuje kupę forsy (czasu). :)
[#34] Re: Wings: Directors Cut

@michalmarek77, post #15

Dla Wings kupiłem 512kb pod klapkę do A500 - gra wymagała 1MB. Pamiętam jak dziś, to było na giełdzie przy Grzybowskiej. Gdy sprzedawca pokazał mi katalog z grami (wycięte strony z zachodnich pism) i zobaczyłem screeny z gry, to umarłem:).
[#35] Re: Wings: Directors Cut

@simka113, post #1

$350? :)
Jesli jedna osoba zrobi to w jeden dzien, to starczy :)

350k to sporo za malo na taki projekt. Albo nie maja pojecia co mowia i nigdy tego nie skoncza nawet jak uzmieraja pieniadze, albo szalency decydujacy sie na straszne poswiecenie.

Tak czy siak, kibicuje im bo chetnie bym to zobaczyl :)
[#36] Re: Wings: Directors Cut

@karol, post #35

Jeśli gra na mobilne to wystarczy.

Grafika 3D do takiej gry (mobilna) to ok 1000-3000$.
Muzykę ciężej mi wycenić ale myślę, iż dało by się znaleźć za ok 500$.
Programowania na co najmniej 4-6 miesięcy - co daje ze 6000-8000$
(chyba że na jakimś gotowym silniku typu Unity to może być mniej).

Oczywiście jeśli zbiorą grupę grafik/muzyk/programista to wystarczy
100$ na apple developer kit, 300$ na ZUS i cała masa czasu z ich życia rodzinnego ;).

A jeśli gra na pc to rzeczywiście dużo więcej.
Myślę, iż ok. 10 osób cały rok pełny etat - więc w sumie z 350k$ powinni się wyrobić.
[#37] Re: Wings: Directors Cut

@fedaykin, post #36

Oczywiscie wszytsko zalezy od tego, jaka to ma byc gra. Z concept art wnioskuje, ze cos na miare Blazing Angels.

Kwoty ktore przytoczyles pomine, bo nawet nie wiem jak sie zabrac za komentarz :)

Skupie sie na tych 350k. 10 osob na caly etat przez rok, bardzo optymistycznie, no ale zalozmy, ze znalazlo sie 10 seniorow, ktorzy z jakiegos dziwnego powodu chca odejsc ze swoich swietnie platnych prac i zajac sie tym. Ludzi ze swietnym doswiadczeniem, kotrzy nie zadaja pytan i pracuja pelna para. Ludzi, kotrzy przezszli w zyciu przez robienie wielu gier porownywalnego kalibru, kotrzy wiedza jakie problemy na nich czyhaja. Ludzi, ktorzy potrafia zrobic TAKA gre w rok. Ludzi, ktorzy napisza od zera silnik, ktorzy poradza sobie bez ludzi do okola projektu (chocby sekretarki).

Sprawdzilem, developer jest we Wloszech. Proponujesz im $35k na rok, nie spominajac komputerow do pracy, biura, oprogramowania i tak dalej... Musze w ogole pisac dalej? :)

Oczywiscie jest to inwestycja. Ludzie wchodzacy w to dostaja albo duzo wiecej pieniedzy od publishera, ktory zwyczajnie ryzykuje, albo sami ryzykuja ze swoich oszczednosci liczac na duze zyski z gry. 350k to brakujaca suma do zamkniecia calosci.

ps. W wymienieniu profesji zapomniales jeszcze o ludziach, ktorzy zrobia gre (nie bede sie czepial i na tym przestane, haha ;)) wymieniles program, grafike, dzwiek (przeogromne uogolnienie w kazdej dziedzinie, ale przymknijmy na to oko) ;)

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2012 06:24:43 przez karol

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2012 06:25:05 przez karol
[#38] Re: Wings: Directors Cut

@MDW, post #33

W skrajnym przypadku za własny czas.

Prąd, catering itp.

Tylko że wtedy konsekwentnie trzeba przyznać, że przesiadywanie na PPA też kosztuje kupę forsy (czasu)

A nie kosztuje?

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2012 11:59:11 przez GumBoy
[#39] Re: Wings: Directors Cut

@fedaykin, post #36

Oczywiście jeśli zbiorą grupę grafik/muzyk/programista

Na dzień dobry zapomniałeś o designerach i testerach. I kilku innych rolach w procesie game developingu nie wspomnę.
[#40] Re: Wings: Directors Cut

@karol, post #37

Fakt, trochę jestem niepoprawnym optymistą po godzinach próbującym sklecić grę na iOS :D

Ale gry na platformy mobilne mają zastraszająco niskie budżety,
jako iż rynek dosyć nasycony i sprzedanie 10k egzemplarzy już łatwe nie jest.
Co prawda zdarzają się gry z budżetem 100k$ ale tu ryzyko jest bardzo duże.
Głównie są to znane marki dużych wydawnictw.

Myślę, iż bardzo wiele zależy od lokalizacji zespołu.
Globalizacja, globalizacją ale stawki godzinowe między zachodem,
Polską (i całym byłym blokiem komunistycznym) a Indiami się znacząco różnią.
I proponowany budżet rzeczywiście może nie wypalić na zachodzie.
[#41] Re: Wings: Directors Cut

@GumBoy, post #39

Na dzień dobry zapomniałeś o designerach i testerach. I kilku innych rolach w procesie game developingu nie wspomnę.


Robiąc grę na desktopy tak.
Ale robiąc grę na komórkę jako mały developer,
szczerze wątpię, że musiałby to być osobne stanowiska.
[#42] Re: Wings: Directors Cut

@fedaykin, post #41

Robiąc grę na desktopy tak.

Proszę Cię...
Rozeznaj się nieco w temacie najpierw, zasięgnij języka u ludzi z branży i wtedy pogadamy.
[#43] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #23

A tymczasem połowa czasu za nami i uzbierano pełne 10% wymaganej puli. Na szczęście nie takie kwoty na Kickstarterze zbierano i w ostatnich dniach na pewno ktoś dorzuci po kilkadziesiąt tysięcy. :P
[#44] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #43

Nie rozumiem o czym do mnie piszesz i uczepiłeś się tego jednego. Ja swoje stwierdzenie poparłem po prostu przykładami i pewną znajomością Kickstartera jako zjawiska. Ty rzuciłeś swoja opinię "ad hoc", więc poniekąd rozumiem że pałasz wiekszy pesymizmem niż ja. Ale jak wolisz sprowadzać to do "a nie mówiłem" to droga wolna.

PS. Ja nie będe płakał jeśli to nie wypali, nie interesuje mnie Wings DC.
[#45] Re: Wings: Directors Cut

@GumBoy, post #44

Nie odpowiadałem na Twojego posta, tylko na swojego (takie uaktualnienie danych) - to po pierwsze.

To Ty stwierdziłeś, że nie mam racji mówiąc, że uzbieranie przez Wings: DC 350k $ jest chyba nierealne zważywszy na tendencje (co potwierdzała i potwierdza historia dotychczasowych wpływów i prognozowany wynik składki, a nie jakieś tam moje ad hoce) - to po drugie.

Mnie akurat umiarkowanie interesuje Wings: DC (a przynajmniej pod kątem potencjalnego amigowego portu), dlatego założyłem newsa i udzielam sie w tym wątku. Gdyby mnie nie interesował, to po prostu bym nie komentował newsa - to po trzecie.
[#46] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #45

Nie odpowiadałem na Twojego posta, tylko na swojego (takie uaktualnienie danych) - to po pierwsze.

Ale cytowałeś mnie z przekąsem.

To Ty stwierdziłeś, że nie mam racji mówiąc, że uzbieranie przez Wings: DC 350k $ jest chyba nierealne zważywszy na tendencje

Bo nie miałeś. Tendencje na 15 dni przed końcem niewiele znaczą na Kickstarterze. Wystarczy jeden news na jakimś IGN i z 3k dolarów robi się 300k.

Gdyby mnie nie interesował, to po prostu bym nie komentował newsa - to po trzecie.


A mnie nie interesuje, ale będe komentował jeśli ktoś zakrzywia obraz jakiegoś serwisu.
[#47] Re: Wings: Directors Cut

@GumBoy, post #46

ale będe komentował jeśli ktoś zakrzywia obraz jakiegoś serwisu.


A ten ciągle swoje... Wystaw sobie, że do tej pory nie napisałem ani słowa o tym, że Kickstarter jest do bani, albo że nie da się na nim uzbierać kasy. Wyraziłem swoje (uzasadnione, jak sam widzisz) podejrzenia, że Wings DC nie da rady - i naprawdę, rzeczywiście tak jest. Ale poczekamy-zobaczymy, a nuż się ktoś zlituje i puści na czas wspomnianego jednego newsa na jakiś IGN?
[#48] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #47

A ten ciągle swoje... Wystaw sobie, że do tej pory nie napisałem ani słowa o tym, że Kickstarter jest do bani, albo że nie da się na nim uzbierać kasy.

Owszem, nie napisałeś (i nigdzie nie napisałem, że tak było). Ale błysnąłeś niewiedzą, co zresztą nie tylko ja Ci wytknąłem, bo sa na tym forum jeszcze inni którzy sięgaja wzrokiem i rozeznaniem poza amigowe getto.
[#49] Re: Wings: Directors Cut

@GumBoy, post #48

Powiedz, bracie gdzie tą niewiedzą błysnąłem? Tam gdzie napisałem, że Wings: DC pewnie nie uzbiera tyle kasy? Otóż wystaw sobie, że najprawdopodobniej nie uzbiera. Co nie tylko ja Ci uzmysłowiłem, bo są na tym forum jeszcze inni etc. etc.
[#50] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #23

No i klapa (czytaj: uzbierali tylko 51740 dolarów). Szkoda.
[#51] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #50

No i klapa (czytaj: uzbierali tylko 51740 dolarów).

Totalna klapa to może nie, ale przyznaję, prognozowałeś lepiej.

Szkoda.

Wcale.
[#52] Re: Wings: Directors Cut

@GumBoy, post #51

prognozowałeś lepiej.


O tak, pisząc "prawdopodobnie nie uzbierają" miałem na myśli, że uzbierają 51741 $. Masz mnie

Wcale.


Bynajmniej.
[#53] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #52

O tak, pisząc "prawdopodobnie nie uzbierają" miałem na myśli, że uzbierają 51741 $. Masz mnie

Lepiej ode mnie.

Bynajmniej.

Ja nie żałuję.
[#54] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #52

A tymczasem Cinemaware zdążyło się pozbierać po ostatnim nokaucie i wystartowało z nową kampanią na Kickstarterze. Tym razem i kwota do zgromadzenia jakby niższa i jakoś żwawiej kasa się zbiera:

[#55] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #54

Tym razem hajs zbiorą bez problemu. Remastered edition robią na Unity 3d więc taki budżet powinien im starczyć na ukończenie prac.
[#56] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #54

Można pobrać demko, niestety (chyba) tylko pod win. Gra się bardzo przyjemnie, choć gra wydaje się trudniejsza.
[#57] Re: Wings: Directors Cut
Przy okazji jest już demo do ściągnięcia WINGS Remastered Edition w wersji PC na razie.

http://www.kickstarter.com/projects/850516062/wings-remastered-edition
Co do amigi:

What about a Linux and AmigaOS version? Will these get developed?
We do not have the resources to develop these two versions internally, but if we reach the necessary stretch goals we will make the source and graphic assets available for an external team to implement these ports and support both of these platforms!

Last updated: Wednesday Dec 4, 10:12am EST
[#58] Re: Wings: Directors Cut

@lysy1972, post #57

Kłopot polega na tym, że Wings RE jest ZTCW na silniku Unity, co oznacza, że wymagałoby to trochę wysiłku żeby - nawet przy uwolnionym kodzie - napisać tę grę na post-Amigi.

Przy okazji - mógłbyś ten wpis zamieścić w odpowiednim wątku.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2013 16:46:46 przez recedent
[#59] Re: Wings: Directors Cut

@recedent, post #58

Jasne,proszę o przeniesienie,pozdrawiam
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem