Komentowana treść: Amiga Asm - & HW-coding
[#31] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@gx, post #28

Efektów pisać nie będę bo dema to raczej nigdy nie była moja branża.
Raczej chodzi o jakąś małą gierkę :)
Hardware Amigi znam dosyć dobrze (albo raczej stopniowo sobie przypominam) a ST to taki mój kaprys.
Ale nie spodziewam się jakichś większych trudności przy pisaniu na obie maszyny.
100% ASM ma sens bo całe życie tylko w tym pisałem i tylko to uznaję za jedyną słuszną drogę
Ja tam już wolę Trasha.
[#32] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@kiero, post #30

Puente mozna bylo sobie wyciagnac. Emulator sie wiesza ale nie reszta srodowiska w ktorym powstaje kod.


przeciez mozna uruchomic na drugim emulatorze. W takim razie nie widze jakis zalet..., za to jedna wade. Nie przeniesiesz np: Eclipse na Amige, jakbys chcial kodowac/sprawdzac dalej na prawdziwej Amidze.

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2013 10:52:03 przez gx
[#33] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@ESL, post #31

Raczej chodzi o jakąś małą gierkę


demo czy gierka, co za roznica, wyjdzie na to samo :)

Ale nie spodziewam się jakichś większych trudności przy pisaniu na obie maszyny.


skoro sie nie spodziewasz ?, bo kiedys widzieli trudnosci i np: wersje na inna platforme przygotowywal kto inny... ;)
[#34] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@gx, post #32

przeciez mozna uruchomic na drugim emulatorze. W takim razie nie widze jakis zalet..., za to jedna wade. Nie przeniesiesz np: Eclipse na Amige, jakbys chcial kodowac/sprawdzac dalej na prawdziwej Amidze.


Ach, jakże ja uwielbiam te "koderskie" teoretyczne dyskusje :D
[#35] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@gx, post #33

Duże projekty to nie wątpię że pisały oddzielne zespoły.
Ja się na takie coś nie szarpnę, nie ma człowiek tyle zapału co kiedyś.
Teraz pewnie pisałbym rok coś co kiedyś zajmowało mi 2 tyg.
Ale pisząc coś małego z założeniem z góry że ma to chodzić na dwóch platformach to może się udać :)
No ale narazie szukam jakiegoś wygodnego narzędzia tak jak to mam z pluginem WUDSN, naciskam klawisz i mam z assemblowane, linkowane i uruchomione pod emu, oprócz tego podświetlona składnia i obsługa błędów oraz dodatkowo z poziomu eclipsa hexeditor, graphics editor etc.
Nic godnego uwagi dla 68k samemu w necie nie znalazłem dlatego się tutaj zapytałem.
Chyba trzeba będzie samemu coś sobie wymyśleć.
Pozdro
[#36] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@gx, post #32

Oczywiście, że można na 2 emulatorach. Jak komu wygodniej i jakie narzedzia preferuje. Z przenoszeniem na amige tez nie widze problemu. Bezsensowna dyskusja o swiętach więc EOT z mojej strony.
[#37] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@kiero, post #36

Oczywiście, że można na 2 emulatorach. Jak komu wygodniej i jakie narzedzia preferuje. Z przenoszeniem na amige tez nie widze problemu.


czyli cross nie daje jakiejs przewagi jakosci :). eot
[#38] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@ESL, post #35

Ja się na takie coś nie szarpnę, nie ma człowiek tyle zapału co kiedyś.


hehe.. znam to i solidaryzuje sie w bolu

No ale narazie szukam jakiegoś wygodnego narzędzia


dla mnie wygodny jest AsmOne, jak oldksulowac to na calego ;)... asemblujesz, debugujesz, uruchamiasz niemal jednym klawiaszem.
[#39] Re: Amiga Asm - & HW-coding

@gx, post #38

dla mnie wygodny jest AsmOne, jak oldksulowac to na calego ... asemblujesz, debugujesz, uruchamiasz niemal jednym klawiaszem.

Asm-One bardzo szybko asembluje, z tego co piszą to samego siebie (kod 1MB) asembluje w 8 sekund, nie wiem dlaczego w tym wątku kilka osób opowiada się za asemblacją na emulatorze na PC

Prócz tego jeśli ktoś potrzebuje języka wyższego poziomu pozostaje język Amiga E. Bardzo szybki kompilator, dużo możliwości. Nasza wyjątkowa programistka Cammy i jej przyjaciele z tego korzystają na co dzień.

Są też szybkie kompilatory języka C na Amidze: Dice C, Storm C.

Także ja też należę do obozu, który preferuje natywną kompilację na prawdziwych komputerach. Daje to maximum radochy z obcowania z Amigą, na PC to ja mogę sobie pisać gry czy programy na PC, a nie marnotrawić moc.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem