Komentowana treść: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie
[#61] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Aurel, post #60

16 - to warstwowe.......
[#62] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Aurel, post #60

Gdyby ktoś chciał przepisać Quakea to byłby to problem.

Ależ to żaden problem bo kod źródłowy gry Quake jest udostępniony. Każdy, kto rozumie język C++ może taką grę sobie przepisać, zmodyfikować, lub na jej podstawie napisać nową :)

Shadow of the Beast to na pewno asembler 68k, reverse-engineering nie jest taki łatwy, wiem coś o tym ;)

Co do tematu to ja zdania nie zmienię - wolę w Amiga Heaven na E-Bayu kupować gry i wspierać Amigę, aniżeli kupować za 1 dolar jakąś podróbkę..., która może być nawet nie w zgodzie z prawami autorskimi.
[#63] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie
Według mnie, jedyne na czym M$ zależy to zwiększenie sprzedaży urządzeń z Windows 8 tj. tabletów i smartfonów co jak na razie nie idzie im za dobrze. Naprawdę nie potrafię sobie wyobrazić co takiego "unikalnego" ma Windows 8 poza kafelkami co mogłoby przyciągnąć fanów Amigi do zakupu urządzeń z systemem M$.
[#64] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Madman, post #63

Software ?
[#65] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Aurel, post #60

Nie ucz ojca dzieci robic ;) Znam te 2 dni domoroslych programistow az za dobrze ;)
[#66] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie
Nie wiem o co wielu z Was się oburza. Firma AINC i spółka, która kupiła prawa do wykorzystania gier z klasyka, nie zrobiły w tej materii (gier) dla nas nic. Dlaczego nie otworzą sklepu z grami na klasyka w stylu Apple, Sony? Niech do Was dotrze, że Ci niby właściciele praw do Amigi (AINC) ma nas głęboko gdzieś. Powinniśmy się cieszyć, że ktoś zabrał się za ocalenie amigowego dziedzictwa. Nie czarujmy się ilu wydawców posiada źródła swoich starych gier? Ja zastanawiam się nad tabletem z Windows 8 i liczę na to co napisałem wcześniej. Poczekamy zobaczymy co zrobi M$, bo z czekania na ruch AINC, możemy odcisków dostać na siedzeniu.
[#67] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Ender, post #66

A dziwisz sie ? Po cholere otwierac komus sklep z softem dla garstki zainteresowanych z całego swiata......Garskti, czyli max 300 osob....
[#68] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@michalmarek77, post #67

Myślę, że wbrew pozorom starymi tytułami mogłoby się zainteresować dużo więcej ludzi. Nie mówię, że miliony, ale spokojnie możnaby to liczyć w dziesiątki tysięcy. Jest moda na retro, poza tym sporo nowych gier zaczyna nawiązywać do klasyki. Kwestia odpowiedniego marketingu i nieszczęsnych praw autorskich. Sporo moich znajomych interesuje się "starociami", mimo że wcześniej nawet o tym nie pomyśleli. Nie wiem czy to kwestia, że są starsi, ale klimaty się zmieniają. I jak widać niektórzy to wyczuwają.

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2013 17:26:38 przez Tom3k
[#69] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Tom3k, post #68

Okej, retro faktycznie interesuje wielu - Microsoft dobrze o tym wie. Moja wypowiedz dotyczyla jedynie wypowiedzi na ktora odpowadalem. Rynek postamigowy to tak żałośnie śmiesznie mała skala, że nikt nie otworzy dla niego sklepu z komercyjnym softem. Jedynie indywidualnie tworcy coś tam mogą sprzedawać, choć wiadomo, jak niszowe i niespotykane to jest...
[#70] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@michalmarek77, post #69

No tak, ale pecetowe czy tabletowe wersje gier amigowych mogą przyciągnąć i wtedy opłaca się je sprzedawać. Tylko szkoda, że robi to dopiero Microsoft.
[#71] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@michalmarek77, post #69

Wystarczy prześledzić sprzedaż retro softu na steamie, żeby wiedzieć że jest na tym biznes.
[#72] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Hextreme-Attic, post #62

Shadow of the Beast to na pewno asembler 68k, reverse-engineering nie jest taki łatwy, wiem coś o tym


Gwarantuje Ci ze nikt nie bawil by sie w reverse-engineering. Co ty tam chcesz odkryc? Zreszta to sie stosuje jak sie ma jakis dzialajacy system i czesc kodu zrodlowego ulega zniszczeniu, a czesc masz i tu mozna sie bawic w reverse-engineering, a nie w gierce gdzie wszystko w miare oczywiste i mozna napisac od podstaw caly silnik.

Co do tematu to ja zdania nie zmienię - wolę w Amiga Heaven na E-Bayu kupować gry i wspierać Amigę,

Kupujac gry na ebay czy allego wspierasz tyko sprzedajacego i nie ma to nic wspolnego z amiga.
[#73] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@RadziN, post #72

Miałem okres fascynacji reverse-engineeringiem. Raz, że była to dla mnie dobra zabawa, a dwa, że dowiedziałem się wielu ciekawych technik tworzenia gier. Benefactor to majstersztyk programisty asemblerowego, tam w praktyce nie ma ani jednej niepotrzebnej instrukcji procesora! Daję na to gwarancję - jeśli chcesz mogę dowieść swoich słów publikując jakiś fragment kodu. Z kolei Dune 2 to po prostu znakomity, logiczny i zwarty kod w języku C (najprawdopodobniej, bo wynika to z szablonu konstrukcji procedur). Tam np. stosuje się terminy z realnego świata. Przykładowo desant wrogich jednostek może być przeprowadzony (dosłownie) w centrum bazy wroga, w centrum naszej bazy, z lewej strony mapy, z prawej itp. Funkcja pobierająca miejsce desantu analizuje je pod kątem właśnie takich rzeczywistych parametrów.

Podsumowując reverse-engineering dał mi sporo ciekawych informacji nt. analizowanych gier. Oczywiście nie jest to proste, mi zajęło wiele miesięcy, ale zawsze ochoczo pracowałem przez te miesiące i notowałem wszystko na kartkach papieru (bo uwielbiam czytać z kartek papieru).

Jeśli teraz mówi się, że taka gra to pestka i można we Flashu to szybko zaprogramować to ja mam dosyć niewygodne pytanie: ile pamięci operacyjnej zajmie taka gra? Ile zużyje mocy procesora? Czy zmieści się na jednej dyskietce?
[#74] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Hextreme-Attic, post #73

A kto dzisiaj używa dyskietek? No i ile RAM-u mają współczesne komputery? A możliwości kart graficznych, robią znacznie więcej niż stare układy z Amigi.
[#75] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Hextreme-Attic, post #73

ale nawet gdyby się zmieściła na jednej dyskietce, to co komu z tego, skoro i tak nie odpali gry bez ładowania Windowsa... I tu dochodzimy do sedna absurdu - żeby pograć w gry z Amigi, muszę płacić małomiękkiemu:
a) za Windowsa
b) za licencję na ten pakiet
[#76] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@snajper, post #75

Nachalny port Flasha na AmigiOne (Gnash) okazał się niewykonalny. "Wolna technologia" stała się przedmiotem krytyki ze strony amigowców, którzy używają AmigaOS4.1. Zatem taki Shadow of the Beast we Flashu będzie się ślimaczył na X1000, a Shadow of the Beast na Amigę 500 będzie zasuwał aż miło :) Warto więc pisać we Flashu? Pewnie tak, ale dla osób, którzy posiadają mocne PC.

Swoją drogą takie nachalne porty (nachalne w sensie przeportować na siłę, byle tylko działało) już pokazują powolutku marność portowania jak najmniejszym kosztem. Niedługo nasi porterzy będą musieli przysiąść solidnie do nauki programowania ;) Tylko gruntowne podejście do tematu da dobre, rzetelnie zrobione programy dla nowych systemów amigowych. Co prawda jest Qt, który jest solidnie portowany, aczkolwiek osoba za to odpowiedzialna powinna mieć do pomocy profesjonalistów. A tak, na bezrybiu i rak ryba: muzycy stali się programistami. Nie mówię, że to źle, warto mieć w zanadrzu kadrę takich programistów.
[#77] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Hextreme-Attic, post #76

Zatem taki Shadow of the Beast we Flashu będzie się ślimaczył na X1000, a Shadow of the Beast na Amigę 500 będzie zasuwał aż miło.Warto więc pisać we Flashu? Pewnie tak, ale dla osób, którzy posiadają mocne PC.

Chyba nigdzie nie było napisane , że gry będą we flashu . Dodatkowo co znaczy określenie - mocny PC . Dzisiaj nawet PC "z bierdonki" ma wystarczającą moc aby bez problemów grę we flashu pociagnąć ;) .

Co do portów - to chciałbym je mieć, może nie koniecznie na tabletach, ale na takim X360 czy PS3 to już jak najbardziej :) . SuperFrogHD w sumie bo dłuższej zabawie okazał się całkiem przyjemną grą, dlatego też czekam z niecierpliwością na kolejne porty :)
[#78] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Olo, post #77

Taki na Atomie 1,6MHz też ?
[#79] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@Olo, post #77

Co do portów - to chciałbym je mieć (...)


podobno w lumpeksach można czasem trafić na markowe... siedzi, pije i chrupki rotfl Smiech

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2013 11:30:47 przez snajper
[#80] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie
Szok... Pozytywny szok!!!
[#81] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@RadoslawF, post #78

na Atomie 1,6MHz


Jak nisko można zejść z taktowaniem, żeby ciąć koszty i TDP? Przecież głupi 8086 miał minimum 5 MHz...
[#82] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@recedent, post #81

trzeba zejść na ujemne megaherce, wtedy procesor działając w trybie wahadłowym zacznie się sam chłodzić i będziemy mieć z głowy problem przegrzewania. siedzi, pije i chrupki
[#83] Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie

@recedent, post #81

Literówka, chodziło o 1,6GHz.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem