[#73]
Re: Klasyczne gry z Amigi na Windowsie
@RadziN,
post #72
Miałem okres fascynacji reverse-engineeringiem. Raz, że była to dla mnie dobra zabawa, a dwa, że dowiedziałem się wielu ciekawych technik tworzenia gier. Benefactor to majstersztyk programisty asemblerowego, tam w praktyce nie ma ani jednej niepotrzebnej instrukcji procesora! Daję na to gwarancję - jeśli chcesz mogę dowieść swoich słów publikując jakiś fragment kodu. Z kolei Dune 2 to po prostu znakomity, logiczny i zwarty kod w języku C (najprawdopodobniej, bo wynika to z szablonu konstrukcji procedur). Tam np. stosuje się terminy z realnego świata. Przykładowo desant wrogich jednostek może być przeprowadzony (dosłownie) w centrum bazy wroga, w centrum naszej bazy, z lewej strony mapy, z prawej itp. Funkcja pobierająca miejsce desantu analizuje je pod kątem właśnie takich rzeczywistych parametrów.
Podsumowując reverse-engineering dał mi sporo ciekawych informacji nt. analizowanych gier. Oczywiście nie jest to proste, mi zajęło wiele miesięcy, ale zawsze ochoczo pracowałem przez te miesiące i notowałem wszystko na kartkach papieru (bo uwielbiam czytać z kartek papieru).
Jeśli teraz mówi się, że taka gra to pestka i można we Flashu to szybko zaprogramować to ja mam dosyć niewygodne pytanie: ile pamięci operacyjnej zajmie taka gra? Ile zużyje mocy procesora? Czy zmieści się na jednej dyskietce?