CJ Warlock: Nie wiem, czy rozważałeś już możliwość takiego importowania, aby skonwertować owo strojenie trzeciej oktawy w MOD na parametr finetune instrumentu lub na wartości dodawane do finetune
Tak, ale to nic nie da. Finetune pozwala dostroić instrument, którego bazowa częstotliwość nie trzyma skali. Rzecz w tym, że w ProTrackerze to cała skala "nie trzyma" w trzeciej oktawie, ze względu na ograniczenia narzucane przez Paulę. Tego się nie da skompensować finetunem instrumentu, wymagałoby to zmian w algorytmie wyliczającym wysokość nuty.
Pobrałem dzisiaj demo dla AmigaOS3 z oficjalnej strony. Póki co przetestowałem na szybko pod AmiKIT 1.6.7 na pececie. Odnośnie omawianej kompensacji przy imporcie przyjmuję do wiadomości Twoją odpowiedź, lecz nie tracę przypuszczenia, że jakiś sposób dało by się w swoim czasie wymyślić. Pozostaję przy zdaniu, iż dobrym rozwiązaniem byłoby pozostawienie użytkownikowi wyboru wariantu importowania MOD - wówczas bowiem użytkownik na podstawie swojej wiedzy odnośnie okoliczności powstania modułu (czy jak mu się chce to woli eksperymentowania) dobrałby wariant importowania. Przynajmniej ja czegoś takiego oczekiwałbym po amigowym programie pod względem ergonomii użytkowania. Na razie wypowiadanie się na ten temat odkładam do czasu aż zdobędę merytoryczne obserwacje.
Inna kwestia - DSP i rendering.
Wyrenderowałem swój DBM sprzed lat (4CH, z DSP), w którym główną rolę dla linii prowadzącej gra zespół komend E9x ECx (z przewagą E91 EC3 i E91 EC2), a dla klimatu całości - DSP Echo (Typ: Cross Echo, Echo Delay: 184, Echo Feedback: 128, Echo Mix: 48, Echo Cross: 255).
O ile WAV wyrenderowany spod DBPro 2.21 odzwierciedla dokładnie to, co napisałem, to interpretacja tych samych ustawień DSP Echo pod DigiBoosterem 3 to jakieś nieporozumienie. Zamiast echa przypominającego subtelny, długoogonowy pogłos cross-kanałowy występuje proste, wielokrotne, cichnące powtarzenie dźwięków, czyli najprostsze echo, w dodatku o bardzo wyraźnie przesadzonej proporcji do sygnału zasadniczego (zbyt głośne). Zupełnie, jakby parametr Echo Mix nie był brany pod uwagę. Efekt występuje zarówno przy odgrywaniu utworu, jak i w wyrenderowanym pliku WAV.
Nie sądzę, aby była to wina emulatora (konkretnie: UAE AHI), gdyż było mówione, iż DB3 ma własne procedury miksowania, niezależne od AHI, a poza tym DBPro 2.21 daje spodziewany skutek, ale oczywiście jestem otwarty na sugestie, jeśli to ja coś mam ustawione nie tak, jak trzeba.
W tej sytuacji niestety DB3 jest dla mnie programem niestety bezużytecznym, pomimo wspaniałości całej swojej reszty.
Przetestuję jeszcze za jakiś czas wersję demo DB3 dla MorphOSa, ale nie spodziewam się innego wyniku, skoro Autor pisał, iż program ma własne procedury miksujące. Zaskoczyło mnie, że w przypadku programu oferowanego komercyjnie może być w demie taki zonk z głośnością echa.
Przykłady mogę uploadnąć jak będzie zainteresowanie. W zasadzie powinienem gwoli rzetelności argumentu, ale nie mam teraz czasu. Najpierw niech się dowiem, czy to jest znany bug, czy nie. Jak nie to dopiero wtedy będzie miało sens moje pokazywanie przykładu.