Komentowana treść: Klucz do Raystorm
[#31] Re: Klucz do Raystorm

@Ender, post #30

Wychodzi na to, że Real3D był dla wielu z nas magicznym magnesem do Amigi :) A swój a drogą, czy ktoś posiada jakieś logiczne namiary na opis Reystorm'a lub instrukcje?

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2014 22:52:47 przez diecast64
[#32] Re: Klucz do Raystorm

@RadoslawF, post #24

Real 1.4 posiadal pokazny zbior bryl nie opartych na siatce (takie nurbsy dla ubogich), ktore mozna dowolnie laczyc, nawet animowac itd. , ktore co istotne, nie wymagaly duzo pamieci i liczyly sie naprawde szybko - takze w podgladzie (brak siatki), dlatego dalo sie znosnie pracowac na 68000/7Mhz/1MB/OCS/ECS i robic wtedy fantastyczne obrazki :). Operowanie na siatce bylo juz zabojcze dla tego programu. Trzeba jednak pamietac, ze jak na owczesne czasy bylo to dosc zadowalajace rozwiazanie dla amatorow.

Cinema4D wymagala wlasciwie 2MB i HDD, za to pozwala juz w miare sensownie operowac na siatce. Sama Cinema4D byla moim zdaniem uzywalna dopiero od wersji 2.1. Lightwave (wtedy 3.5, pozniej 4) mial kosmiczne wymagania, chyba 4MB wystarczaly raptem do jego uruchomienia, tylko nie zapominajmy, ze to byl wtedy program w pelni profesjonalny.

Imagine 2.0 tez dzialal na A500, choc z 2MB, ale tego programu nie trawie. Prace wykonane na Imagine 2.0 byly jednak zazwyczaj lepsze niz na Realu 1.4.

Pamietam jak ukazal sie Real 2.0 itd. To byla rewolucja, choc de facto rewolucja nadeszla z PC. Pierwszy raz styknalem sie z 3D Studio (chyba 4.0 pod DOSa) i to co bilo po oczach. Niesamowita szybkosc dzialania na relatywnie dosc skomplikowanych scenach., oprocz tego, calkiem fajne GUI. Przykladowe renderingi na 486DX/2-66Mhz 4/8MB RAM pojawialy sie szybciej niz JPGi na A1200 z Fastem :). Pierwszy raz zobaczylem to pod koniec 1994 roku i szczeka mi opadla . szczęka opada!

1995 rok byl wlasciwie koncem Amigi w swiecie tworzenia grafiki 3D. Niemal kazdy patrzyl w strone PeCeta... Bariery na Amidze byly juz zbyt duze. Ukazaly sie wtedy jeszcze nowe wersje, ale niemal rownolegle do wersji PC na ktorym dzialaly duzo lepiej.

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2014 01:06:24 przez sigma2pi
[#33] Re: Klucz do Raystorm

@RadoslawF, post #27

Ty się nigdy nie zmienisz. Coś tam było, nie wiesz co, coś tam Ci się nie spodobało, nie sprawdziłem tego, lub nie pamiętasz ale wyrobione zdanie masz.. ech..

Poczytaj posty wyżej i się dowiesz, że jak się chciało to można było na 68000 uzyskać całkiem przyzwoite efekty (w tamtych czasach).
Raczej nikt w ciemno nie renderował niczego przez kilka lub kilka naście godzin. Robiło się uproszczone rendery wstępne, a w renderze końcowy często ustawiało się parametry na max'a przede wszystkim włączając "wyważony" poziom antyaliasingu (tak na 68000) OK
[#34] Re: Klucz do Raystorm

@BULI, post #33

Raczej nikt w ciemno nie renderował niczego przez kilka lub kilka naście godzin. Robiło się uproszczone rendery wstępne, a w renderze końcowy często ustawiało się parametry na max'a


Racja, sporo ludzi renderowało na 68000, zresztą były czasy gdy Amig z innym procesorem po prostu nie było. Tak z ciekawości, orientuje się ktoś kiedy pojawiła się pierwsza Amiga z lepszym procesorem niż 68000? Wydaje mi się, że była to Amiga 2500/20 z 1987 roku, ale mogę się mylić.

Sam pamiętam godziny oczekiwania na render spędzone z programem Sculpt 3D na A500:



BTW, chyba zaraz go ściągnę i spróbuję coś wyrenderować.
[#35] Re: Klucz do Raystorm

@BULI, post #33

Ty się nigdy nie zmienisz. Coś tam było, nie wiesz co, coś tam Ci się nie spodobało, nie sprawdziłem tego, lub nie pamiętasz ale wyrobione zdanie masz.. ech..


Nie widzę powodu dla którego miałbym się zmieniać.
Wiem co było i nie twierdzę ze mi się nie spodobało, twierdzę że nie wyglądało na używalne pod 000 z zegarem 7MHz, a przypomnę ze było dołączane do Amigi z 030/25MHz.
Więc do wyrobienie sobie zdania na temat użyteczności tego na pluskwie wystarczyło.
Inne posty czytam bo wiedzy nigdy za wiele zwłaszcza w temacie którego się nie zna.


Pozdrawiam
[#36] Re: Klucz do Raystorm

@jubi, post #34

W Sculpt 4-d bawił się mój ojciec. Podziwiałem wtedy jego wytrwałość. Ja się do niego nigdy nie przemogłem. Wolałem Real3d i Imagine
[#37] Re: Klucz do Raystorm

@RadoslawF, post #35

No właśnie na Amigę jest całkiem sporo programów do 3D i zdecydowanie duża ilość z nich nie będzie używalna na 68000, albo w ogóle się nie uruchomi na "najpopularniejszej konfiguracji A500/+/A600" itp. co nie zmienia faktu, że w okresie świetności tych konfigów takie programy istniały (i istnieją nadal) i że były jak najbardziej "używalne" o czym napisali Ci już koledzy.

Więc odpalenie "niewiadomego" programu do 3D na takim podstawowym konfigu, bez wiedzy o jego wymaganiach/możliwościach (sam sugerujesz, że wymagania były prawdopodobnie większe), następnie dziwienie się, że jest coś nie tak, wyrabianie sobie na tej podstawie zdania o całym segmencie oprogramowania i przytaczanie tejże (jakże merytorycznej) opinii jako pewnik i drogowskaz dla innych w dyskusji?!
Chyba sam czujesz jakiego rodzaju informację wyprodukowałeś?
[#38] Re: Klucz do Raystorm

@BULI, post #37

Ja wiem jakiego rodzaju "informacje wyprodukowałem", ty najwyraźniej jeszcze tego nie zrozumiałeś i z tekstu w którym wspominam swoje pierwsze spotkanie z takim programem robisz "pewnik i drogowskaz dla innych". Tak bardzo cenisz moje osobiste doświadczenia czy tak nieudolnie próbujesz mi dokopać ?
[#39] Re: Klucz do Raystorm

@RadoslawF, post #38

Posłuchaj. Ja Twoich doświadczeń nie neguję, ale Twoje wnioski z nich płynące owszem.

Sam zacząłeś od tego, że według Ciebie na 68000 się nie da, a później podałeś własny przykład, czyli opowiedziałeś historię jak to oprogramowanie przeznaczone prawdopodobnie dla 030 słabo działa na 68000..
Ok mniejsza o słowa, może i się czepiam.

Wiedz tylko, że oprogramowanie do 3D dające się nie tylko odpalić na 68000, ale i "tworzyć" na takim sprzęcie istnieje OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem