Komentowana treść: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę
[#1] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę
Ciekawe ile czasu zajmie wersja na Amigę i jakie będą wymagania sprzętowe :)
[#2] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę
Tragiczna wiadomość!OK
Nigdy nie lubiłem tej paskudnej gry.pomysłpomysłpomysłpomysłpomysł
[#3] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Andrzej Drozd, post #2

"Piękna" na ta gra nie była Ale mimo wszystko klimat miała swojski
Jestem ciekaw czy "dwójka" będzie dopracowana, czy w wersji na Amigę pójdą po najmniejszej linii oporu.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2014 19:11:27 przez tOMashBe
[#4] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@tOMashBe, post #3

Pójdą po najmniejszej linii oporu i zrobią port na AOX1000, nikt nie będzie męczył się dłubaniem na klasyka.
[#5] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Ender, post #4

W sumie najpierw zrobią wersję mobile w rozdziałce 320x240 i wtedy mogą przenieść na Amigę. Oczywiście zostanie jeszcze degradacja palety do 16 kolorów. Domyślam się że potrwa to rok od wydania wersji dla pc.
[#6] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Andrzej Drozd, post #5

Dzisiaj raczej już nie ma urządzeń mobilnych o takiej rozdzielczości (mam na myśli: Android, iOS, WindowsPhone). Najmniejsza rozdzielczość to 480x320.

Jak ktoś od razu wie, że taka gra będzie miała działać na bardzo różnych rozdzielczościach i proporcjach ekranu to może ją stworzyć tak, że różne rozdzielczości nie będą problemem. Ciekawi mnie natomiast w czym to napiszą (jaki język programowania, jaka bibliotka graficzna). No i przede wszystkim kto to zrobi. Znamy chyba większość osób, które mogłyby się tego podjąć. :)

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2014 20:00:37 przez MDW
[#7] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@MDW, post #6

Może dogadają się z Encore?
[#8] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę
Swoją drogą niezła sumka :) Franko 2 rulez!
[#9] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@waldiamiga, post #7

Pewnie SDL albo w ogóle oleją wersje dla Amigi. Czas pokaże.
[#10] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@waldiamiga, post #7

Nie udałoby się. :) Z trzech powodów:
1. Zupełny brak czasu.
2. Trzeba byłoby zupełnie odłożyć własne "cudaki" (opóźnione już 1.5 roku), które tam ciągle grzebiemy.
3. Nie lubię robić w 2D.

I jest jeszcze coś. Nie jestem może wielkim miłośnikiem Amigi Classic ale w przypadku tej gry uważam, że powinna wyjść wersja na takie Amigi. A może nawet przede wszystkim na nie. Nawet jeżeli nie na A500 1MB RAM to przynajmniej A1200 + 4MB FAST. Ja bym na pewno nie potrafił zapewnić wsparcia takich platform. Na takie maszyny to raczej trzeba pisać kod od nowa. Wspólne źródła mogą sobie być na: Windows, OSX, iOS, Android, MorphOS, AmigaOS4, Linux. To jest spokojnie wykonalne. Ale jeżeli to ma sensownie działać na gołej A500/A1200 to nie widzę szans na użycie źródeł z bardziej dzisiejszych platform. Jak autorzy polecą po najmniejszej linii oporu i wykorzystają np. SDL i mocno "rozdmuchane" C++ to taka gra szybko działać nie będzie na najsłabszych klasycznych Amigach. No i pewnie RAM szybko się skończy. :)

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2014 20:32:23 przez MDW
[#11] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę
a ja się pytam, co tam stoi na biurku? https://wspieram.to/599-franko-2.html AmigaOneX1000??
[#12] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@PrzemasIII, post #11

X1000 w obudowie A1200 Ale ta A1200 to tylko po to tam stoi, żeby pewnie odpalić starego Franko.

Na A500, może być w 64 kol. EHB (ale raczej tak ładnej grafiki nie przerobi się bezboleśnie na te 64kolory i to 32 w połowie jasności pozostałych). Ale A500 z ACA500, mogło by dać radę pod względem szybkości i 3MB (1MB CHIP+klapka, 2MB na ACA) pamięci też się przyda. Na A1200 256 kol. pewnie już będzie wyglądać sensownie, jakiś fast też się przydałby.
Wydaje mi się, że jakby miał tam być wykorzystany SDL, C++ i jakieś biblioteki to 68030 zabraknie.

Aha, wydawca na wersji Amigowej nieźle wtopi, chyba że kod na klasyka zrobi jakiś gość za free (ale nie wiem czy są gdzieś tacy maniacy, żeby pracować za darmo).

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2014 21:05:05 przez flops
[#13] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@flops, post #12

Wydaje mi się, że jakby miał tam być wykorzystany SDL, C++ i jakieś biblioteki to 68030 zabraknie.


Optymista.
Do dynamicznej rozgrywki może zabraknąć nawet 060 (myślę o AGA i 320x256). Zresztą kto to przeniesie, jeżeli okaże się, że gra rzeczywiście i tylko i wyłącznie powstanie na bazie kombo SDL+Cpp??
Już nie wspomnę o konwersji grafiki pod kątem palety (już widzę jak ta kobitka z teamu siedzi nad DPaint/PPaint i stawia piksele, a potem je animuje ), ogólnej kolorystyki oraz rozdzielczości, a za ewentualną muzykę też trudno namierzyć osobnika, który weźmie temat na klatę.
Chyba, że chłopaki wezmą całą robotę hardcorowo i zrobią grę od zera przy użyciu amigowych narzędzi? To by było COŚ! szeroki uśmiech
Życzę sukcesu, a w szczególności tego amigowego. OK Pożyjemy zobaczy.
Tak na marginesie, bardziej widziałbym "starą" grafikę, czyli te pixele (które można znaleźć na PPA z niewydanej wersji gry) niż "flaszopodobne" kreski jakich całe masy można znaleźć.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2014 21:26:47 przez Lokaty
[#14] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę
To dla mnie najlepsza z Polskich produkcji na Amige.
Rozumiem, że potem przyjdzie kolej na Doman II OKOKOK
[#15] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Dorian3d, post #14

Jeśli Doman II, to koniecznie na dwóch graczy!
[#16] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Dorian3d, post #14

Hej, właśnie Doman to jest taki Franko 2, ten sam zespół autorów, podobne zasady rozgrywki. Tylko grafika lepsza i fabuła ciekawsza.
[#17] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@KJB, post #1

To przecież dosyć proste: zapytać autorów. Tomaszek do znalezienia w sieci, ktoś z PPA robił z nim wywiad.
[#18] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę
Warto przeczytac "Pytaj o wszystko" na Polygamii.

Szczegolnie interesujaca, dla wielu, moze okazac sie odpowiedz, jaka Tworcy udzielil na pytanie MDW dot. "neoAmig".
Specjalnei nie jaralbym sie wersja na jakakolwiek Ami - to nie ta bajka, Panowie......

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 11:56:51 przez michalmarek77
[#19] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@michalmarek77, post #18

Warto przytoczyć tę odpowiedź w całości:

"Tomasz Tomaszek: Ogólnie temat Amig zostawiamy sobie dopiero po wydaniu wersji na PC i mobilinych (iOS, Android). Morph i AROS ? To tak jakbyśmy robili na Nokie 3310."
[#20] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Andrzej Drozd, post #5

Wiadomość dobra, ale czy rzeczywiście po wszystkim wyjdzie na Ami? Tym bardziej, że deklaracje co do tego są bardzo dyplomatyczne.

Oczywiście zostanie jeszcze degradacja palety do 16 kolorów

Po co? Każda amiga bez żadnych trików wyświetli 2x więcej kolorów w lo-resie.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 12:49:24 przez BULI
[#21] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@BULI, post #20

Po odpowiedzi na pytanie MDW obstawiam, że nie wyjdzie.
Pewnie ich bezpośrednim zamierzeniem nie była chęć zysku przy pomocy Amigi, tylko odniesienie się do klasyka Franko na Amigę, ale wspomnienie zrobienia gry również na Amigę było niepotrzebne.
Roboty by mieli dużo (olali AOS/MOS/AROS, także zostaje klasyk, a tam jest wszystko pod górkę). Min. konfig to A1200 z 68030 i parę MB FAST (jak wystarczyłoby 8MB to i tak byłoby super), ale całość grafiki trzeba przeskalować z FullHD (lub innej rozdzielczości jaką będą używać na mobilnych urządzeniach) do 640x512 w 256 kol. (a przy tym programowe przeskalowanie raczej nie wystarczy, będzie potrzebna pewnie ręczne poprawianie, żeby ładnie wyglądało, chyba że się zrobi na sztukę). Kupa dodatkowej roboty dla zespołu, ale jak w miarę dobrze za granicą by się Franko sprzedawał, to takie zrobienie gry na klasyka, przyniosłoby im duży rozgłos (nie tylko w Ami światku), ale pewnie na wielu zachodnich portalach pojawiłby się wzmianki, czyli darmowa reklama.

Przy dobrym kodzie, Ami z 68030 na spokojnie pociągnie taką grę (o ile napisze się ją super dobrze). Jedynie jakby cały ekran miałby być odrysowany, spadniemy w okolicę 20FPS (ale pewnie będzie się dało zrobić, żeby nie było takiej potrzeby, scrollowanie jest realizowane sprzętowo na Amidze, więc jeden problem z głowy).
Sytuacja z wypowiedziami Amiga tego nie pociągnie, przypomina mi sytuację z Putty Squad... Chyba że zapomnieli, że oprócz A500 z 1MB istnieją też mocniejsze wersje.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 13:40:52 przez flops
[#22] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@flops, post #21

A niektóre odpowiedzi głównych twórców są dość aroganckie i zarozumiałe... Tak samo grafik na filmach promocyjnych jest moim zdaniem zarozumiały, a ludzie to też w komentarzach zauważają. Będzie to miało niewielki wpływ na sprzedaż, ale część ludzi, którzy wcześniej im kibicowali, mogą poczuć się urażeni.
[#23] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@flops, post #22

Mimo, że fanem Franko nie jestem/nie byłem i w amigową wersję raczej nie wierze, cieszę się, że zbiórka zakończyła się pomyślnie. Zawsze podobały mi się tego typu "oddolne" inicjatywy.

Co do hipotetycznej wersji na Amigę. Wydaje mi się, że 020 + fast w rozdzielczości 320 x 256 + 256 kol pociągnęła by tą gierkę bez problemu.

Mayolika: Swoją drogą niezła sumka

Zależy jak na to spojrzeć. W ekipie jest kilka osób, systemów do 'portingu' sporo, więc kwota nie wydaje mi się specjalnie wysoka.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 14:12:16 przez slay
[#24] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@slay, post #23

@thread

Po tych wszystkich przytoczonych wypowiedziach oraz manewr jaki wykonali autorzy (czyt. zagrali na uczuciach i wspomnieniach ludzkich) w moich oczach stracili. Niepotrzebne pseudo deklaracje z ich strony wyszły, kiedy to za chwilę obracają "kota ogonem". Mogli napisać, że mieli takie marzenie, aby zrealizować po latach 2gą część nie mieszając do tego naszej platformy skoro "nie są pewni". Pitu pitu poprostu... tymczasem wracam do C4D. super
[#25] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Lokaty, post #24

Nic się nie martw, jeszcze jest szansa na Franco2 od kolegi z naszego portalu.OK
[#26] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Andrzej Drozd, post #25

Nic się nie martw, jeszcze jest szansa na Franco2 od kolegi z naszego portalu


Jeśli tak, to mogę zostać grafikiem tego fanowskiego "Franco" (to oczywiście żart)

Swojego czasu wykonałem takie dzieło jako tribute dla Franko:





Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 16:41:09 przez jubi
[#27] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@jubi, post #26

Zupelnie szczerze - gdyby cala gre zrobic w takiej stylistyce, niechlujnego wrecz, szkicu na kartce papieru /najlepiej w kratke/ - moglby z tego wyjsc prawdziwy hit. "Doodle Fight" Fajnie brzmi.....

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 17:11:02 przez michalmarek77
[#28] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@Andrzej Drozd, post #25

nono, mam funboja , oh Andrzej, gdyby to tylko rozchodzilo sie o pieniadze, to bys juz gral w tego Franco2 OK
[#29] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@jubi, post #26

Jeśli tak, to mogę zostać grafikiem tego fanowskiego "Franco" (to oczywiście żart)


nie zartuj, bo po takiej probce wezme to pod uwage
[#30] Re: Franko 2 ufundowane - w tym wersja na Amigę

@jubi, post #26

Swojego czasu wykonałem takie dzieło jako tribute dla Franko:

no kur.. nie moge powiedziec nic innego. to jest po prostu genialne!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem