Komentowana treść: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
[#1] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
Jedna z ciekawszych nowych gier na klasyka.
Niestety wymagania ogranicza liczbe potencjalnych odbiorcow - minimum 68030 (playing on real Amiga with 030 isn't that much fun due low framerate) a wiec tak naprawde jak pisza na stronie, to najmniej 68040.
Zatem gra nie dla wszystkich (z braku turbo dla mnie poki co nie) Ciekawostka jest, ze gra pisana jest pod Morphosem
[#2] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@selur, post #1

No mieliśmy ostatnio głównie prodki na A500, z wyjątkiem Putty Squad, oraz portów fpp. Więc coś na nieco lepsze konfigi nie zaszkodzi :)
[#3] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
jak sterować z klawiatury?
[#4] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@simka113, post #3

Kursorami + SHIFT lub klawiszami WSAD + SHIFT
[#5] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
Moja Amiga jest chwilowo niedostępna z powodu telewizora w serwisie... jest jakiś filmik z gameplayu na YT?
[#6] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@Duracel, post #5

wszedłem na podany link i na dole strony są obrazki i także jest mały trailer z akcji - zobacz?
[#7] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
gra się wkłada nawet się nie uruchamia
jakaś lipa
[#8] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@Dorian3d, post #7

U mnie działa bez problemów. Przed uruchomieniem należy skorzystać z programu ustawień i wybrać tryby graficzne oraz dźwiękowe dla AHI.
[#9] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@twardy, post #2

No mieliśmy ostatnio głównie prodki na A500, z wyjątkiem Putty Squad, oraz portów fpp. Więc coś na nieco lepsze konfigi nie zaszkodzi :)

Ale niech to "coś na lepsze konfigi" rzeczywiście wymaga większej mocy obliczeniowej. Bo z tego co widać mamy grę na poziomie A500 z lamerskim kodem.
[#10] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@PopoCop, post #9

Bo z tego co widać mamy grę na poziomie A500 z lamerskim kodem.

Po czym wnosisz, że kod jest lamerski?
[#11] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@mailman, post #10

Pewnie chodzi o to, że gra wizualnie prezentuje się podobnie do starych produkcji na A500, a wymagania ma bardzo wysokie (030-040? ).
Faktycznie wygląda to dziwnie, ale jak dla mnie trzeba oceniać dopiero po finalnej wersji, bo przecież wiele może się zmienić w stosunku do demo.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2014 14:10:59 przez tOMashBe
[#12] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@mailman, post #10

Właśnie po tym, co napisał tomashbe.
[#13] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@PopoCop, post #12

A skąd to możecie wiedzieć? Patrząc na obrazki lub uruchamiając grę? Gra nie jest pisana w ASM z odcięciem się od systemu, lecz działa w pełni z nim w zgodzie, obsługuje karty graficzne, AHI. To ma działać na A500? Ja rozumiem, że tak też się da i nie dywaguję na temat tego, że tak właśnie nie jest, ale stwierdzenie "lamerski kod" jest tutaj trochę nie na miejscu, bo raczej nie macie o tym dużego pojęcia. Można pisać gry pod gołą A1200, w rozdzielczości 320x256 w 8 bitach, jak to robi Minniat, ale wówczas nie działają one na karcie graficznej lub mają problemy. Można pisać gry w ten sposób, co ta wiadomość, ale wówczas trzeba zapomnieć o gołym systemie i liczyć się z większymi wymaganiami.
[#14] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@mailman, post #13

Ależ ja rozumiem, że gra pod system będzie działać wolniej. To nie ja pisałem o "lamerskim kodzie", więc nie wiem czemu piszesz w liczbie mnogiej

Fajnie, że powstają nowe produkcje. Tylko jeśli taka gra rzeczywiście wymaga 040 do płynnej rozgrywki (dlatego że jest pisana pod system, a nie też z powodu braku optymalizacji i nie da się zrobić tego lepiej) to raczej nie możemy spodziewać się niczego specjalnego. W tym momencie na miejscu autora wolałbym pisać albo niesystemowo (jak kiedyś) albo pod PPC+GFX. Żeby w obu przypadkach pokazać coś fajnego, bo inaczej jest to stanie w rozkroku podobnie jak kiedyś produkcje "musiały" działać na A500/1MB, mimo że ludzie mieli już A1200+030/040. Ale niech każdy sam ocenia co woli - widocznie autorzy tej gry mają inne zdanie. Jak ją skończą to pogramy i zobaczymy czy gra jest fajna

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2014 15:52:35 przez tOMashBe
[#15] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
Projekt tworzony na moim ulubionym systemie!
[#16] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@mailman, post #8

tak robię i lipa jest

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2014 18:13:23 przez Dorian3d
[#17] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@Dorian3d, post #16

U mnie też nie działa, odpala się "intro" a potem zwis. Ale uruchamiam na maksymalnie połatanym AmiKicie i WinUAE, może pod MorphOSem będzie lepiej.
[#18] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@Dorian3d, post #7

[#19] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@mailman, post #13

Mailman jak zwykle broni wszelkich amigowych nowości i alergicznie reaguje na próby krytyki. Dla mnie jednak bardziej liczy się poziom wykonania takiej nowości niż sam fakt, że się ukazała. Co z tego, że jest systemowa, obsługuje karty gfx i AHI, jeśli wygląda jak produkcja public domain z 1992 roku, pisana w AMOSie na A500 z 1MB, a wymaga 030.

Jak na scenowych parties zaczną się ukazywać dema wymagające 030, a zawierające takie zabójcze efekty jak scroll i druciane wektory, to też będą o tym newsy na portalu i zachwyty, że coś tam ktoś wystawił?
[#20] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
Hmm.... Mam problem z uruchomieniem tej gry pod WinUAE i po paru próbach dałem sobie spokój, obejrze w późniejszym czasie jakiś filmik z tejże gry. Najpierw gra przywitała mnie informacją że nie może otworzyć datatypes w wersji 40+. Jakoś nigdzie nie widziałem żeby była informacja o tym. Potem gdy odpaliłem pod wb3.1 (goluśki system z mui) to były prefsy i dałem done. Ponownie uruchomiłem i mam czarny ekran i po jakimś czasie dwa błyski białe i potem czekam i czekam i zwis. Czy ktoś też tak ma ?

Poza tym po uruchomieniu miałem wiadomość że nie mam dbplayer.library.

Moim skromnym zdaniem, mimo że nie udało mi się uruchomić tej produkcji, to gra wymaga jeszcze sporo pracy (sądząc po wpisach na EAB że gra działa wolno na 030 i AGA).

Kilka słów samokrytyki. Co mnie martwi to że przeważnie pisze się wymagania minimalne a gra na tych wymaganiach nie działa jak powinna. Ehh, przysiądę do portów z st i pooptymalizuje tu i ówdzie.
[#21] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@asman, post #20

U mnie gra zadziałała bez problemów. Ustawienia:
Intro: 640x512x8 bit
Game: 320x256x8 bit
AHI: Paula8Bit
Reszty nie ruszałem, uruchomiłem grę w wersji "nie dla AHI".
[#22] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@Dorian3d, post #18

Z taką grafiką to wymagania powinny być góra A500 + 1mb ram !
[#23] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@asman, post #20

Czy ktoś też tak ma


Identycznie, na różnych konfiguracjach FS-UAE.
.
[#24] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@asman, post #20

Poza tym po uruchomieniu miałem wiadomość że nie mam dbplayer.library.


Dbplayer.library jest w archiwum z demem w katalogu support.
[#25] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@Art, post #22

Grafika nie ma tutaj nic do rzeczy, rownie dobrze mozna wrzucic zripowane tilsety z Alien Breed 2 i bedzie wypas. Po prostu grafik sie nie przyklada albo nie potrafi sie przylozyc..
Natomiast chodzi o to, ze gra jest systemowa czyli duzo wolniejsza niz normalnie, a na dodatek pisana jest w jakims wlasnym jezyku glownego programisty "PowerD" i bog jeden wie, co to za ustrojstwo i czy nie jest wolniejsze np. od Backbone'a (a roznica w predkosci moze byc np. taka jak gra napisana w Amosie a w asemblerze).
[#26] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@mailman, post #24

Dzięki, przeczytałem jeszcze raz readme - tym razem poświęciłem więcej niż 10 sekund :). Teraz mam muzykę i czarny obraz. Ale natchnęło mnie to do uruchomienia blazwcp i ku memu zdziwieniu gra się odpaliła. Czyli bez Blazewcp nie działa, znaczy to że prawdopodobnie niewłaściwie użyto WritePixelArray8.
[#27] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@selur, post #25

PowerD to odmiana języka Amiga E. Programy w nim napisane powinny być szybkie na Amidze - wszak po to powstał język Amiga E, by umożliwić pisanie szybkich programów na Amigę, zbliżonych szybkością do asemblera.
[#28] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@PopoCop, post #19

trzeba poczekać na vampire+wsad apollo, może wtedy ta gra będzie w miarę chodzić na A600. chore!
[#29] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna
Patrząc na grę to wymagania są koszmarne. Szkoda że takie gry wymagają tyle co taki Alien Breed 3D 2
[#30] Re: Chaos Guns - pierwsza wersja demonstracyjna

@slawekwozniak, post #29

spokojnie, chłopaki nie powiedzieli jeszcze (chyba) ostatniego słowa.
Co do wymagań, to (tym bardziej cofając się parę lat wstecz) lał bym kompletnie na koszmarny standard A500 z 1 mb ;) - dzięki "polityce" robienia gier na A500 (to oczywiście było zamkniętym kołem, z którego ciężko było wyjść - coś jak np. całkiem niezły Atari Falcon, z paroma app'sami na krzyż na ten sprzęt) Amiga szybciej zdechła i tyle
Również gdyby nie demoscena, pewnie część ludzi nie miałaby dostatecznej ilości bodźców, by rozbudowywać konfigi, kto wie.

Jak zrobimy jeszcze kiedyś jakąś grę na Amigę ;) to raczej powinien liczyć się "fun" a nie to, żeby śmigała na kofigu z 1985 r. (oczywiście nie jest źle, jeśli się na nim odpali, ale pieścić gameplay na A500 jako docel - to raczej zadanie dla prawdziwych wyczynowców z nadmiarem czasu w tych czasach ;) ).

Szacun w ogóle dla tej ekipy, że rzucili się na taki projekt OK

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2014 12:36:44 przez rolpho / D6
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem