@michal_zukowski,
post #25
Jaki koń jest każdy widzi, ale może dobrze byłoby się zastanowić nad genezą tych problemów. Pomijając wątpliwe umiejętności tych czy innych programistów...
Np. w takim MUI czy SFSie chyba częściowo chyba problem wynika z tego, że odkąd oryginalny autor zakończył rozwój, dana technologia była rozwijana jako closed source w MOSie. Więc jeśli dobrze rozumiem, to gdy ludzie od OS4 dorwali się później do kodu w/w, to mieli do dyspozycji tylko źródła sprzed iluś tam lat. Nie wiedząc jakie zmiany zostały wprowadzone w MOSie i jak one działały, to chyba ciężko było im stworzyć kompatybilną wersję - stąd dziwne closed source'owe wstecznie niekompatybilne forki?
Jeżeli to co tutaj robimy, to jest hobby (a umówmy się, ze jest), to całe komercyjno-tajemnicze podejście do developmentu jest dla mnie conajmniej dziwne.
Chyba, że chodzi o to, aby zawsze móc pokazać, że "ci drudzy" są gorsi - myślenie na zadadzie: Musimy strzec naszych tajemnic, aby te parszywe łotry z przeciwnego obozu nie ukradły naszej ciężkiej pracy! Przeto sami programować nie umiejo! Jesteśmy jedynymi godnymi spadkobiercami tych technologii i tylko my możemy dalej je rozwijać w sposób właściwy!
Oczywiście nie wiem co siedzi w głowach developerów, ale tak to właśnie wygląda z boku dla kogoś, kto nie jest aktywnie zaangażowany, ale ma styczność z oboma środowiskami NG (mając zarówno zarejestrowanego MOSa jak i kupione OS4). Byłoby śmiesznie, gdyby nie fakt, że jest raczej smutno.