Komentowana treść: Smurf Rescue
[#1] Re: Smurf Rescue
Gar o nie mniejszm stopniu trudnosci niz gianas return.Bohaterka fruwa niczym ptak.Dobra grafika.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 18:54:23 przez simka113

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 18:54:39 przez simka113
[#2] Re: Smurf Rescue

@simka113, post #1

Faktycznie daje w tyłek kompowi. Czy ktoś wie czy gra wykorzystuje sprajty i boby? Kolorów zdaje się jest 32. Może ktoś potwierdzić? Animacja jest ok tylko na mocniejszej maszynie inaczej jest "marsowa grawitacja".

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 19:10:06 przez pong777
[#3] Re: Smurf Rescue
Czy ten "kreator SEUCK" to czasem nie Backbone?
[#4] Re: Smurf Rescue

@PopoCop, post #3

Tak pisze na stronie projektu.
[#5] Re: Smurf Rescue
A ten font na stronie to... to... to jest jakiś żart? :)
[#6] Re: Smurf Rescue

@MDW, post #5

Chodzi Ci o to, że to nieśmiertelny MS Comic SansSerif? A dokładniej to nawet nie ten, tylko Brush Script MT.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 20:36:06 przez Krashan
[#7] Re: Smurf Rescue

@MDW, post #5

Obróciłem przez notatnik dopiero wtedy czytałem.
[#8] Re: Smurf Rescue

@simka113, post #1

Gianas Return jest łatwiejsza, ale Smerfetka też potrafi naskoczyć na te żabki, jeżyki i inne latałki i je unieszkodliwić. Grafika jest rzeczywiście świetna. Smerfy wyglądają jak prawdziwe smerfy.OK

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 21:47:12 przez Andrzej Drozd
[#9] Re: Smurf Rescue

@simka113, post #1

dobra grafika


Akurat grafika jest wyrypana z komercyjnych gier na SNES zdaje się :/
Nowe gry dla klasyków zaczynają przypominać słynny cytat z KB: "Amigi nie stać na własne rozwiązania". Ech...

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 21:49:06 przez recedent
[#10] Re: Smurf Rescue

@pong777, post #2

Ja powiem tak! Go Smerfy! Go! Pobrany ADF nie odpala się na kicku 1.3.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 21:50:31 przez Andrzej Drozd
[#11] Re: Smurf Rescue

@Krashan, post #6

Faktycznie pod OWB na MorphOSie jest ten MS Comic SansSerif. Wcześniej zerkałem tam z Safari na OSX i tam jest jakaś koszmarna "pisanka" i w dodatku ostro pogrubiona. Zupełnie nieczytelna. W OWB font może jest oklepany ale czytelny. O niebo lepiej. :)

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 21:58:12 przez MDW
[#12] Re: Smurf Rescue

@MDW, post #11

No tak, dopiero teraz sobie znalazłem jak wygląda oryginalna czcionka Brush Script MT. Rzeczywiście użycie go jako krój treści strony to „awangardowy” pomysł.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 22:29:37 przez Krashan
[#13] Re: Smurf Rescue
no i mamy kolejny wyrypany badziew ala Tales Of Gorluth duszenie kupki

wyrypana grafika 8/10
grywalnosc 1/10
[#14] Re: Smurf Rescue

@recedent, post #9

Recedent, to może potraktujmy tą grę jak "wersja na Amigę" tychże gier z SNES :) Tak jak to bywało w latach świetności AMIGI ;)
[#15] Re: Smurf Rescue

@selur, post #13

Autor TOG przynajmmiej mial zgode na uzycie grafiki i zrobil sam dobrą muzę...

Tymczasem na ZX128 wychodzi swietny RPG w stylu final fantasy link... rypalem wczoraj w to 3 godziny zastanawiajac sie czemu nikt takiego na Ami nie zrobi... turowe walki, rozwoj postaci, rozbudowane opcje ekwipunku, syntezy nowych artefaktow z zebranych elementow, niezla fabula.... a u nas ? Wyripowane z snesa smerfy w backbone...
[#16] Re: Smurf Rescue

@twardy, post #15

O, dzięki... dobry RPG to to czego mi brakowało na spectrum :) Już zassane.
[#17] Re: Smurf Rescue
a będzie Gargamel? Hogata, Pasibrzuch, Ojciec Czas? siedzi, pije i chrupki
[#18] Re: Smurf Rescue

@twardy, post #15

Gra na ZX wygląda świetnie, nawet zagram z ciekawości, bo Smerfy nie zachwycają

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2015 19:33:04 przez witekkk
[#19] Re: Smurf Rescue

@snajper, post #17

Obejrzałem longplay na YT. Krótko mówiąc - tyłka nie urywa. Ale Klakier i Gargamel są, z tym że nie nazwałbym ich "Bossami". Po prostu łażą tam i z powrotem czekając aż Smerfetka zatopi w nich obcasy. Ale trzeba jej policzyć na plus, że chociaż nie rzuca mieczami
[#20] Re: Smurf Rescue

@PopoCop, post #3

Pomyliłem się i powinno być Backbone. Zostało to już poprawione.
[#21] Re: Smurf Rescue

@recedent, post #19

Bez rzucania mieczami nie ma dobrej gry w Backbone :)
[#22] Re: Smurf Rescue

@twardy, post #21

Naprawde szkoda ze w czasach w ktorych powstaje masa swietnych gier indie wzorowanych na retro.. na amige powstaja tylko takie padaki :(


a jak ktos ma 3DSa lub Wii U to polecam mu shovel knighta . na steamie tez jest.
[#23] Re: Smurf Rescue

@DRACOX, post #22

Może dlatego, że na AMI nie ma żadnego lepszego środowiska jak Backbone (choć to w zasadzie kreator). Za Amosa, chyba nikt się nie bierze. Szkoda, że nie ma zestawu prekompilowanych bibliotek napisanymi w assemblerze, którymi można by sterować z poziomu C, wtedy na 68020 już można by pisać gierki działające lepiej niż w backbone.
[#24] Re: Smurf Rescue

@sanjyuubi, post #23

Takie cuś by się przydało, bo backbone jest zbyt ograniczony.
[#25] Re: Smurf Rescue

@Ferin, post #24

A kod zrodlowy Solid Gold od roku upubliczniony... oczywiscie ja tam się mogę mądrzyć bo o programowaniu nie mam pojecia...
[#26] Re: Smurf Rescue

@twardy, post #25

Przeglądałem źródła jakiś czas temu. Ten kod jest bardzo dobry, ale napisany w asm'ie... i jednak żeby dokładnie zrozumieć jak on działa to trzeba poświęcić na to sporo czasu. Frank używał wielu tricków i zaawansowanych technik kodowania, żeby gra działała płynnie na gołej A500.

Oczywiście, że można byłoby zaadaptować silnik Solid Gold'a do nowej gry. Tylko tego nie zrobi ktoś, kto robi gry w Backbone, potrzebny jest programista podobnego kalibru jak Frank a tych nie jest wielu (no chyba, że ktoś chciałby mieć Solid Gold tylko ze zmienioną grafiką, ale raczej nie o to chodzi).

Być może na małe Atari, C64 czy Spectruma powstaje więcej produkcji, dlatego, że tam sama maszyna narzuca wiele ograniczeń na programistom. Pozwolę sobie wysnuć taką tezę, że 8-bitowce są znacznie prostsze w konstrukcji, a więc też znacznie prostsze w niskopoziomowym programowaniu. Z drugiej strony Amiga, nawet A500 jak to mówią angole "gives you enough rope to hang yourself".

Dziś wszyscy oczekują szybkich efektów, trudno jest znaleźć motywację do robienia długotrwałych projektów. Nawet proste projekty w amiświecie ciągną się całymi miesiącami.


Ostatnia aktualizacja: 04.01.2015 02:38:26 przez strim_
[#27] Re: Smurf Rescue
A mi od razu rzuciło się w uszy podobieństwo w muzyce do super frog'a... klimat, sample, melodia... czy tylko mi się wydaje? Zsamplowałem kawałek ścieżki z obu gier, sorry za trzaski w pierwszej mp3, ale UAE trochę mi rwało:

A) SMURF RESCUE
B) SUPER FROG


Ostatnia aktualizacja: 04.01.2015 04:32:28 przez Dakti
[#28] Re: Smurf Rescue

@strim_, post #26

Do tego co napisał Strim dodałbym jeszcze fakt, że amigowe środowisko posiada znacznie większą liczbę forumowych filozofów, którzy poza gadaniem i wyrzucaniem z siebie kilobajtów tekstu nie są w stanie nic konstruktywnego zrobić. Pozostają więc jednostki, które specjalizują się w jednym fachu, a z racji tego, że mają motywację robią to, co potrafią.
[#29] Re: Smurf Rescue

@mailman, post #28

Na Aminet pojawił się też SuperTed, też z tej samej wytwórni, tak właśnie pomyślałem czemu nie ma newsa o SuperTed? chyba że już był.

A co do Smerfów to spoko nawet się gra, na początku może trochę odrzucać. Ale po chwili przyzwyczaimy się do nowych praw Fizyki i wydaje mi się że można pograć. W sumie to przeszedłem pierwszy poziom i skończyło mi się życie ale myślę że może jeszcze kiedyś zagram.

W SuperTed jeszcze nie grałem.
[#30] Re: Smurf Rescue

@amizet, post #29

Bez przesady, SuperTed to istny crap, choć jakby był na C64 to byłby hitem.OK
A w Smerfy po prostu fajnie się gra, mają dobrą grafikę, muzyka też jest OK. Ja wiem, najbardziej marudzą użytkownicy którzy nie mają procesorów 020/28 MHz+.
No to czas podopalać swoje A500/A600 i już.pomysłOK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem