@twardy,
post #25
Przeglądałem źródła jakiś czas temu. Ten kod jest bardzo dobry, ale napisany w asm'ie... i jednak żeby dokładnie zrozumieć jak on działa to trzeba poświęcić na to sporo czasu. Frank używał wielu tricków i zaawansowanych technik kodowania, żeby gra działała płynnie na gołej A500.
Oczywiście, że można byłoby zaadaptować silnik Solid Gold'a do nowej gry. Tylko tego nie zrobi ktoś, kto robi gry w Backbone, potrzebny jest programista podobnego kalibru jak Frank a tych nie jest wielu (no chyba, że ktoś chciałby mieć Solid Gold tylko ze zmienioną grafiką, ale raczej nie o to chodzi).
Być może na małe Atari, C64 czy Spectruma powstaje więcej produkcji, dlatego, że tam sama maszyna narzuca wiele ograniczeń na programistom. Pozwolę sobie wysnuć taką tezę, że 8-bitowce są znacznie prostsze w konstrukcji, a więc też znacznie prostsze w niskopoziomowym programowaniu. Z drugiej strony Amiga, nawet A500 jak to mówią angole "gives you enough rope to hang yourself".
Dziś wszyscy oczekują szybkich efektów, trudno jest znaleźć motywację do robienia długotrwałych projektów. Nawet proste projekty w amiświecie ciągną się całymi miesiącami.
Ostatnia aktualizacja: 04.01.2015 02:38:26 przez strim_