Komentowana treść: Catacombs 3D
[#31] Re: Catacombs 3D

@BULI, post #27

No 60 kolorów ale wszystkie w odcieniu fioletu. I podłoga sufit i ściany w jednym kolorze. Nie no sory w jednym odcieniu sześćdziesięciu kolorówok, racja
[#32] Re: Catacombs 3D

@mailman, post #29

No to trochę inaczej rzuca to światło na cień sprawy. Tylko gdzie teraz są Ci koderzy którzy poratowali za free i jeszcze twierdzą że ich porty są słabe?

Wyportowali się i znikli.

Port może być słaby, cenna zawrotna. Ale zawsze można spojrzeć na to z drugiej strony że krytyka wynika z klawiatur zwykłych malkontentów którym nie podoba się paleta kolorów.
[#33] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #32

Przecież autorem portu jest nikt inny jak Szilárd "BSzili" Biró, autor (darmowych!) portów takich gier jak Hexen II, FreeCiv, Multiracer, OpenJK, TORCS, Frogatto and Friends, Star Trek Voyager - Elite Force, Pushover, Odamex, Cave Story, Retrobattle, Return to the Roots...

Inna rzecz, że najwyraźniej Szilárd skumplował się z Pascalem Paparą i razem postanowili skapitalizować projekt (i w sumie nie ma co się dziwić, bo wyposzczeni klasykowcy łykają gry po 30 EUR jak młode pelikany). Ja dziękuję, jeśli (z ciekawości jak gra się w kolorystyce CGA) będę chciał zagrać w tę grę to kupię całą serię na GOG za 6 dolarów.
[#34] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #31

Nie no ty się nie pomyliłeś, to inni źle widzą
[#35] Re: Catacombs 3D

@BULI, post #34

To co w Za Żelazna Bramą jest 60 kolorów. Czy może odcieni to może wymię podstawowe odcienie

To co było pierwsze odcień czy kolor.

Bo jak mamy. Niebieski Czerwony i Żółty do tego dodamy jasno żółty, czerwony i niebieski i ciemno żółty czerwony i niebieski.

To mamy dziewięć podstawowych kolorówpomysł

Czy może dalej trzy podstawowe kolory i szczęść odcienipomysł

Zacznij odróżniać odcienie od koloru
[#36] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #33

Aha czyli jak portował za darmo to było spoko.

I Wielkie Growa Komisja PPA do działań E-AmigowegoSportu. Nie miała żadnych nie jasności za darmo może nawet nie musi pytać jakie porty chce robić.

Ale jak zrobił kilka portów dał za free i stwierdził że na Amidze zarabiają wszyscy do okoła tylko nie programiści bo Ci powinni portować za darmo i jeszcze się pytać czy mogą to robić.

To nagle jak to, kto mu pozwolił przeportować takiego gniota bez naszej zgody.

A gdy rekiny biznesu z naszego poletka wystawiają na aukcjach rzeczy które kupią na innych aukcja z dziesięcio krotnym przebiciem. To oni szanują swój czas, albo zbierają na Amigi. I tak wolno a nawet trzeba.

Wildze że egoizm poziom hard do tego zalatuje PeGieErem od lat 90-więdziesiątych. Jak by ktoś nie zrozumiał aluzji z PeGiErem to tam też były kółka tylko rolnicze.

No i jak w ogóle można krytykować opinie Komisji Growej jak oni całe życie przegrali na Amidze 500 do tego z dyskietki.
[#37] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #36

Generalnie tu bardziej chodzi o fakt, że gra jest nędzna niż cokolwiek innego.
Kwota jest okej, tym bardziej, że gra nadal jest sprzedawana i autor portu pewnie by ja dystrybuowac w tej czy innej formie i tak musi odpalic coś właścicielom praw.
To nie jest darmowa gra - to, że ma uwolnione źródła nie jest z tym tożsame.
IMO niech zarabia, może przez to wypuści kiedyś coś fajneijszego. Bo C3D to po prostu potworek, nic w co warto by grać.
[#38] Re: Catacombs 3D

@michalmarek77, post #37

To nie jest darmowa gra - to, że ma uwolnione źródła nie jest z tym tożsame.


To jeśli byś sobie to sam przeportował to musisz za to zapłacić. Komu sobie czy autorom. A może za źródła.

Dobra dobra bo widzę że członkowie komisji E-Growej próbują się ratować.

To jednak port jest dobry a gra słaba. To ewidentna wina autora że popełnił tak straszny czyn i jeszcze chce na tym zarobić sprzedając to na Amige. Straszne to jest.
[#39] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #38

Nie gorączkuj się tak, stres wrogiem zdrowia. Ustalmy może za to kilka faktów:
  • Zdaniem większości komentujących gra jest słaba. Spora część z nich we wspomnianą grę grała i nadal tak uważa.
  • Gra działa na Amidze poniżej jej możliwości (co w sumie nie dziwi - zważywszy na fakt, że programista nie ma doświadczenia w portowaniu na klasyki).
  • Programista godzien jest zapłaty swojej.
  • Kto będzie chciał - kupi.
  • "Za Żelazną Bramą" ma więcej niż 4 kolory, ba - ma więcej kolorów niż Catacomb. I nie są to odcienie tego samego koloru.


Osobiście wolałbym, żeby BSzili wykonał port (niedawno uwolnionego) "Serious Sama" na NG i byłbym skłonny dorzucić się do bounty. Ale może bardziej mu się opłaca prowizja od Catacomb 3D i wizja ta jest nierealna?
[#40] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #38

Że ktoś uwolnił źródła, nie oznacza od razu, że można grę skompilować i sprzedawać. Często nie można i potrzeba zdobyć licencję na sprzedaż.
Ja nie mam do gry zastrzeżeń, choć nie kupie, bo szkoda mi $. Ale fajnie, że jest, w latach '90 wszyscy co mieli Amigi, grali by (pomimo słabego game play, ale to 3D, a na to był szał, na "virtual reality", nowe możliwości), tylko teraz pierdzielą z perspektywy roku 2016.
Przecież mogą zaprogramować lepszą grę na ACD-32 i ją sprzedawać za 2x więcej (ja na emeryturze na pewno tak zrobię )

Co do: Gra działa na Amidze poniżej jej możliwości (co w sumie nie dziwi - zważywszy na fakt, że programista nie ma doświadczenia w portowaniu na klasyki).
To nie jestem taki pewien, za dużo z 14MHz tłumionym transferami CHIP się nie wyciśnie. Jakiś super haker może z 4FPS urwie.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2016 14:46:31 przez flops
[#41] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #39

Z tym gorączkowaniem to bardziej Ty.

"Za Żelazną Bramą" ma więcej niż 4 kolory, ba - ma więcej kolorów niż Catacomb. I nie są to odcienie tego samego koloru.


policzysz tylko te na głównym ekranie gdzie ściany są filetowe.

Gra działa na Amidze poniżej jej możliwości (co w sumie nie dziwi - zważywszy na fakt, że programista nie ma doświadczenia w portowaniu na klasyki).



pokaż jakiś port który działa na gołej Amidze


Zdaniem większości komentujących gra jest słaba. Spora część z nich we wspomnianą grę grała i nadal tak uważa.


to że większą myśli że ma racje wcale nie musię się potwierdzać w rzeczywistosci. Kiedyś twierdzono że Ziemia jest płaska. Okazało się inaczej i czekaj czyż nie też większąść tak twierdziła.


Po za tym nikt z was nie zrobił w życiu żadnego portu. Czyli dalej twierdzę że krytyka płynie od malkontentów zniesmaczonych teksturami na sianiach.ok, racjapomysł
[#42] Re: Catacombs 3D

@flops, post #40

It is released under the GNU GPLv2. Please see COPYING for license details.

This release does not affect the licensing for the game data files. You will need to legally acquire the game data in order to use the exe built from this source code.



Czyli jeśli autor nabył źródła może sprzedawać plik exe który je zawiera. Czyż nie?


(ja na emeryturze na pewno tak zrobię )


To ile jeszcze każesz na siebie czekać 10-20 lat
[#43] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #42

Może sprzedawać sam exec (port). Nie może dystrybuowane niczego ponad to, o ile nie ma właściwej licencji od właścicieli. Skoro sprzedaje to się pewnie dogadali i może. Gra nie mogłaby być dostępna za free.
[#44] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #35

Bo jak mamy. Niebieski Czerwony i Żółty do tego dodamy jasno żółty, czerwony i niebieski i ciemno żółty czerwony i niebieski.

To mamy dziewięć podstawowych kolorów

Czy może dalej trzy podstawowe kolory i szczęść odcieni

Zacznij odróżniać odcienie od koloru


No to się wydało - Amiga nie wyświetla w trybie HAM 4096 kolorów, tylko ledwo kilka, a reszta to odcienie. Podobnie tryb TrueColor nie ma 16,7 miliona kolorów, tylko jedno wielkie oszustwo i szesnaście milionów odcieni? wariat?
[#45] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #44

Taty starzy i wariat? cały czas wam wciskano ciemnotę.

Możesz mi teraz pogratulować.

No bo jak byś nie wiedział to te tysiące kolorów wywodzą się od tych trzech podstawowychok, racja

To jednak całe życie wszyscy myśleli że są trzy podstawowe kolory a było jednak inaczej. brawo!
[#46] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #45

LOL. Widzisz co sam napisałeś?

tysiące kolorów wywodzą się od tych trzech podstawowych


Czyli jednak są tysiące kolorów, kolego. A "Za Żelazną Bramą" ma ich więcej niż Catacomb. QED. pomysł
[#47] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #46

Nie bo to że ktoś nie widzi różnicy między odcieniem i kolorem to nie moja wina.

I jeśli na ekranie jest wszystko fioletowe w różnych odcieniach to nie zmienia to faktu że powstało to z koloru fioletowego. Bo kolor jest jeden a odcieni może być nieskończoność.

A z jakiej palety są te tysiące kolorów w Za Żelazną Bramą tzn. ile ma kolorów.
[#48] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #47

Acha. A pomarańczowy to odcień czerwonego, czy żółtego? Albo zielony - to jest odcień niebieskiego, czy żółtego?

Na ekranie nie wszystko jest "fioletowe". Ekran może wyglądać na przykład tak:



albo tak:



A tak wygląda Catacomb:



To co, liczymy kolory?
ZŻB nie ma "tysięcy kolorów", ba dobrze dobrane kiladziesiąt.
[#49] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #48

To co już nie ma tysięcy kolorów? tylko może osiem?

I na pierwszym zdjęciu jest niebieski i jego odcienie i to na środku też ma jeden kolor i odcienie i trzeci kolor jest wskaźnik czyli trzy kolory do tego reszta ekranu i ekwipunek to będzie z osiem kolorów.

Ale co chcesz liczyć w Catacomb to podobno Za Żelazną Bramą ma tysiące kolorów.

pomarańczowy to odcień czerwonego, czy żółtego? Albo zielony - to jest odcień niebieskiego


To może chcesz mi wmówić że jak programista koduje grę to wpisuje kolor bardzo jasno zielony mniej jasno i ciemny. I mamy kolorowe ściany.



Czy może wybiera jeden kolor zielony podaje odpowiedni parametr a Copper wyświetla jego odcienie.

To że tam widzisz tysiące kolorów to nie zmienia to faktu że jest jeden.

To podaj jeszcze przykład w ASM do Za Żelazną Bramą gdzie jest ten kawałek kodu odpowiedzialny za kolor ścian.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 00:34:23 przez TechNineWonder
[#50] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #49

Ogólnie to mogę stwierdzić że tam nie ma żadnych kolorów. Bo jeśli okazał bym Ci zapis binarny koloru fioletowego stwierdził byś że to dwa kolory "Czarne cyfry na białym tle"

A Ja bym Ci powiedział że to fioletowy:)

Ale spoko jak policzysz to poszukam sobie jak się koduje Coppera. I porównamy to do tych tysięcy kolorów.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 01:42:04 przez TechNineWonder
[#51] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #50

Jak widzimy to zarejestrowanych kolorów mamy 32.
[#52] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #51

Gdybyś zadał sobie odrobinę trudu i chciałbyś temat kontynuować merytorycznie sprawdziłbyś, iż ten obrazek

ma 51 kolorów, a poniższy

raptem 14.
Ten print scren nie wiem czemu ma słuzyć bo wiadomo, że na OCS, m.in. dzięki copperowi, w trybach teoretycznie 32 kolorowych uzyskiwano ok 100 kolorów jednocześnie na ekranie, podczas grania.
[#53] Re: Catacombs 3D

@michalmarek77, post #52

Na forum jest chyba autor tej gry, więc można się go zapytać ile użył kolorów, ale z tego co kojarzę, to jest sprytnie wykorzystany Dual Playfield ze zmianą kolorów Copperem. Więc ich jest sporo, bez sensu jest ta kłótnia. Za Żelazna Bramą jest lepiej technicznie wykonane i nie ma się co kłócić, choć w Catacomb wszystko jest teksturowane, to jednak nasza rodzima produkcja wygląda lepiej (w mojej opinii).

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 07:51:31 przez flops
[#54] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #51

"Więc chodź pomaluj mój świat na.." gwizdanie

Powiem Ci, że z twoją logiką to się nadajesz na super sprzedawcę.. zgniłych jaj, albo artystę malarza.. pokojowego
[#55] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #49

Podasz w którym numerze posta ktoś pisał o "tysiącach kolorów w ZŻB" czy będziesz dalej trollował?

@temat: Nie jestem pewien czy cieniowanie w "ZŻB" jest robione copperem. Z tego co wiem to copper nie ditheruje.
[#56] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #55

Copper faktycznie nie robi dithering, ale może przełączyć paletę pomiędzy elementami (góra, dół), ale chyba pomyliłem się i dual playfield był w Cytadeli papierowa torba
[#57] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #55

A co policzyłeś te kolory czy nie?

Sam napisałeś że nie ma

ZŻB nie ma "tysięcy kolorów", ba dobrze dobrane kiladziesiąt.


Ja napisałem że ma cztery, jedyną osobą która troleju jesteś Ty i to od kilku postów. Masz te wcięcia w ASMie odpowiedzialne za kolory napisz może do autora. To się dowiemy.

Miałeś policzyć kolory a tu ziemia jest płaska większość ma racje. Porównanie gry z c2p do rysowanej przez Copper. OK


No to się wydało - Amiga nie wyświetla w trybie HAM 4096 kolorów

wariat?

Ale to że wyświetla to nie zmienia to faktu że wszystko pochodzi od 16 kolorów a na każdy kolor przypada jeden bit i do tego są jeszcze bitplany.

I to wszystko wymieszane daje na tyle kolorów.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 16:20:45 przez TechNineWonder
[#58] Re: Catacombs 3D

@TechNineWonder, post #57

Kolego TechNineWonder, wiem że to straszny wysiłek policzyć kolory samemu, ale michalmarek zrobił to już za Ciebie. Wystarczy przeczytać i przyznać, że nie miało się racji: ZŻB - 51, C3D - 14. ZŻB FTW. QED. EOT.
[#59] Re: Catacombs 3D

@michalmarek77, post #52

To podaj nazwy kolorów i bity.

Te scren właśnie pokazuje to o czym piszesz tylko ty nie wiesz o czym piszesz.


12+14x4=100 masz to swoje sto kolorów naucz się francuskiego.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 16:39:16 przez TechNineWonder
[#60] Re: Catacombs 3D

@recedent, post #58

Ale chodziło o fizyczne kolory. Nie to co jest wymieszane przez chipset napisz do Autora o udostępnienie źródeł.

I przestań trolować

Dokładnie to jakie colory i jakie bity zostały użyte.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 16:41:12 przez TechNineWonder
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem