Komentowana treść: WinUAE 4.0.0
[#31] Re: WinUAE 4.0.0

@BULI, post #30


Quote:
Do you do all this with your BPPC+BVision A1200?

Yep. All stuff I do is done on real hardware. (Still) no crosscompiling.
[#32] Re: WinUAE 4.0.0

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #31


Quote:
Do you do all this with your BPPC+BVision A1200?

Yep. All stuff I do is done on real hardware. (Still) no crosscompiling.


Z kiedy jest to info?

Bo w przypadku Q3, Cowcat non-stop pisze, że nie może tego sprawdzić na "prawdziwej Amidze" bo teraz siedzi na maszynie z MOSem.
W przypadku ostatnich odsłon BlitzQuake, oraz HexenII wydaje mi się, że też pisał już z MOSa, ale jeszcze sprawdzę.
[#33] Re: WinUAE 4.0.0

@BULI, post #32

Z kiedy jest to info?


z 2017 roku.

Bo w przypadku Q3, Cowcat non-stop pisze, że nie może tego sprawdzić na "prawdziwej Amidze" bo teraz siedzi na maszynie z MOSem.


to by się zgadzało, że teraz ma maszyne z MOSem, bo o ile pamiętam w A1200 miał 96MB, czyli o 100MB za mało do uruchomienia Q3.

W przypadku ostatnich odsłon BlitzQuake, oraz HexenII wydaje mi się, że też pisał już z MOSa, ale jeszcze sprawdzę.


testował binarki BlitzQuake pod MorphOS 1.4.5 PUP, a o HexenII nie wiedziałem

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2018 01:04:33 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#34] Re: WinUAE 4.0.0

@hrw, post #24

systemy "alternatywne" powinny być pisane pod wykorzystanie ich na maszynie wirtualnej (virtualbox/kvm/vmware/hyperv) bo wtedy twórcy mają jednolitą platformę sprzętową której wsparcie można napisać raz i działa na lata po czym zająć się rozwojem systemu. Jak ktoś chce dodać obsługę jakiegoś 'realhw' przy okazji to śmiało ale nie znaczy to, że na każdym sprzęcie będzie śmigać.


aros jest zasadniczo testowany pod linux hosted. prawdopodobnie pod x86_64, nie mam jasnych wyobrazen. wiec mysle ze tu twoj wywod jest spojny. pozatym docieraja do mnie informacje ze deweloperzy czesto sprawdzaja najpierw pod amiga-m68k, czyli chyba jakas wersja uae. na przyklad obecnie opracowywana wersja kompilatora gcc-8.1.0 byly testowana wlasnie w oparciu o ten target. obecna wersja dziala na x86 i produkuje binarki na ppc i m68k, ale sa (zgloszone) bledy w optymalizacji.

nie sadz wiec ze arosowce sa z jednej strony bezmuzgie i nie eidza jak podejsc do sprawy technicznie a z drugiej bez serca czyli jesli nawet nie maja dzialajacej amigi to uweazaja ze wsparcie i wsteczna kompatybilnosc dla tej platformy to blad.
[#35] Re: WinUAE 4.0.0

@wawrzon, post #34

Pokaż mi gdzie napisałem coś o bezmuzgich arosowcach.
[#36] Re: WinUAE 4.0.0

@wawrzon, post #34

A czy są szanse na to, żeby Aros był na jądrze Linuksa, a reszta nasza? Aeros chyba to inaczej rozwiązuje. Pytam o wymianę jądra w Arosie z obecnego na linuksowe?

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2018 11:42:11 przez KM
[#37] Re: WinUAE 4.0.0

@KM, post #36

@hrw
chcialem tylko uwypuklic podejscie do sprawy jak je rozumiem ze strony programistow arosa, ktore jest zreszta indywidualnie rozne.

@KM
A czy są szanse na to, żeby Aros był na jądrze Linuksa, a reszta nasza? Aeros chyba to inaczej rozwiązuje. Pytam o wymianę jądra w Arosie z obecnego na linuksowe?


nie bardzo rozumiem co masz na mysli przez jadro. kernel? exec. czy sterowniki maja byc traktowane jako jadro, jesli tak to de fakto prawie caly kickstart?

byly takie projekty. arix, anubis.. zaden nie doczekal sie publikacji. mysle ze taki plan jest jednak zbyt ortodoksyjny.
[#38] Re: WinUAE 4.0.0

@KM, post #36

A czy są szanse na to, żeby Aros był na jądrze Linuksa, a reszta nasza?


Amithlon chyba coś kombinował w tę stronę ale źle.

Bierzesz Linuksa + minimalny userspace. Start systemu do AROS 'hosted' i masz AROS-a na Linuksie bez niczego innego.
[#39] Re: WinUAE 4.0.0

@hrw, post #38

Bierzesz Linuksa + minimalny userspace. Start systemu do AROS 'hosted' i masz AROS-a na Linuksie bez niczego innego.


I nawet byly takie proby robione. Wersja hosted bez x11 (zeby nie ciagnac ze soba calego balastu) i minimalny zestaw userspace z linuksa w initrd. Taki tandem AROS+Linux (w skrocie ARIX) startowal na desktopie w kilka sekund:
tutaj start branch ABI_V1-arix na GitHub-ie
[#40] Re: WinUAE 4.0.0

@mschulz, post #39

Interesujace. Nie wiedzialem ze zrodla arixa sa otwarte. Wiec to jest po prostu traktowne jako jeszcze jedna architektura wspierana pod Arosa? Wszystkie zmiany sa w arch/arix? Zaczyna mnie troche jarac zeby sprobowac skompilowac to w kontekscie obecnych zrodel. Dlaczego wogole nie wlaczyc teego do zrodel Arosa? Czy sa przeciwwskazania gdyby ktos chcial rozwijac to dalej?
[#41] Re: WinUAE 4.0.0

@wawrzon, post #40

Interesujace. Nie wiedzialem ze zrodla arixa sa otwarte.


Lezaly na githubie od zawsze :)

Wszystkie zmiany sa w arch/arix?


Chyba tak, nie pamietam czy cos gdzies bylo jeszcze porozmieszczane.

Zaczyna mnie troche jarac zeby sprobowac skompilowac to w kontekscie obecnych zrodel. Dlaczego wogole nie wlaczyc teego do zrodel Arosa?


Gdyby AROS korzystal z git-a to pewnie juz dawno by tam byly. A tak? Coz, pech ;)

Czy sa przeciwwskazania gdyby ktos chcial rozwijac to dalej?


Mozesz sie bawic jesli chcesz. Na mojej czesci kodu mi nie zalezy, innym pewnie tez nie. Nie licz jednak na pomoc, bo wszyscy zaangazowani w ten branch nie zajmuja sie juz AROSem.
[#42] Re: WinUAE 4.0.0

@hrw, post #25

Jakby nie zauważyli, że adpro czy image FX są przestarzałe od lat, wordworth nigdy uwagi wart jakoś nie był etc.

Dlaczego uważasz, że WW jakość nie był wart uwagi w rozwoju? W 2003 roku naklepałem w nim pracę magisterską, ze schematami, zdjęciami i przypisami. Jakoś na wordzie na PC, musiałem odpuścić bo nie wszystko dało się zrobić, bądź była to droga przez mękę. WW i generował bez problemowo spis treści, działały przypisy (miałem ich prawie 400), osadzanie zdjęć i rysowanie schematów było bardzo wygodne, nic się nie posypało, i wszystko na 68030, 16 MB fastu.
[#43] Re: WinUAE 4.0.0

@Bibek, post #42

W 2003r., a mamy 2018r. chyba trochę lat upłynęło, wymagania się zmieniły itd.
[#44] Re: WinUAE 4.0.0

@mschulz, post #41

A dlaczego w zasadzie projekt upadł?
[#45] Re: WinUAE 4.0.0

@KM, post #44

A dlaczego w zasadzie projekt upadł?


Ten sam powod co zawsze - brak czasu i dostatecznej motywacji :)
[#46] Re: WinUAE 4.0.0

@mschulz, post #45

Szkoda, że upadł i szkoda, że Aros jest najbardziej niedocenionym ystemem NG choć był pierwszy. Myślałem, że może problemy z dostosowaniem amigowych komponentów do linuksowego jądra. W sumie nie wiem, czy trwanie przy MUI/ZUNE, REACTION to nie jest przeszkoda, żeby zyskać nowych programistów. Kto będzie chciał dopasowywać swoje programy do ww.wymienionych, jeżeli nie był wcześniej amigowcem i ma inne powszechniejsze rozwiązania (Gnome, KDE, itd.).
[#47] Re: WinUAE 4.0.0

@KM, post #46

Wiesz, jeśli będziemy patrzeć w ten sposób to okaże się, że właściwie wszystko w amigowych systemach jest przeszkodą, żeby robić szybko, sprawnie i wygodnie. A stąd już tylko krok do metody "na Krashana", czyli 100% Linuks i dziękuję bardzo.
[#48] Re: WinUAE 4.0.0

@recedent, post #47

No to pokaż mi sposób na zachęcenie programistów z zewnątrz do portowania na NG z MUI itd. ? Wiem czarnowidztwo uprawiam, ale może to jednak realizm.
[#49] Re: WinUAE 4.0.0

@mschulz, post #41

Gdyby AROS korzystal z git-a to pewnie juz dawno by tam byly. A tak? Coz, pech ;)


jezeli tak, to rozumiem ze zaangazowani sa ty, krzysztof, jason in nick. jezeli tak, to znajac ich wszystkich niejako z pracy, rozumiem ze zrodla moznaby wlaczyc do svnu, jason nawet ewidentnie zgodzil sie na wszystko, zanim odszedl, natomiast nick - nie, a tylko w ramach istniejacej licencji, ale to jest w tej sytuacji zachowane/pokryte. sprobuje skompilowac u mnie i ewentualnie wystosuje emaila do pozostalych.

Mozesz sie bawic jesli chcesz. Na mojej czesci kodu mi nie zalezy, innym pewnie tez nie. Nie licz jednak na pomoc, bo wszyscy zaangazowani w ten branch nie zajmuja sie juz AROSem.


zdazylem zauwazyc i rozumiem. nie zamierzam was napastowac. slowo.

nie wiele bedzie z mojej "zabawy" jako takiej. moge najwyzej sprobowac dodac wasz z nickiem smp do tej galezi jesli uda mi sie to zdiffowac. zasadniczo chodzi mi o zachowanie kodu "w kontekscie" bo inaczej zbieranie tych kawalkow po internecie moze okazac sie niemozliwe dla ewentualnych zainteresowanych, tak jak bylo dla mnie.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2018 12:06:14 przez wawrzon
[#50] Re: WinUAE 4.0.0

@wawrzon, post #49

jezeli tak to rozumiem ze zaangazowani sa ty, krzysztof, jason in nick.


Nie Nick a Timothy, chociaz on chyba raczej malo kodu wygenerowal. Nick nigdy nie akceptowal wersji hosted systemu, zawsze preferowal grzebanie w "bare metal".

sprobuje skompilowac u mnie i ewentualnie wystosuje emaila do pozostalych.


To moze byc ciekawe przezycie. Nie pamietam jak tam bylo dokladnie ale kompilacja do ISO musiala wygenerowac wszystko co niezbedne, lacznie z kernelem linuksa i drobnica upchana w initrd :) Ale bootowalo fajnie, a nawet w ramach eksperymentu upchalem obsluge dyskow (przez /dev/sd..) w czyms podobnym do osobnego watku, taka skrajnie prymitywna namiastka amp.
[#51] Re: WinUAE 4.0.0

@mschulz, post #50

..pm

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2018 12:24:11 przez wawrzon
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem