[#6]
Re: AmiWest 2018 - raport
Ignorowany przez 59 użytkowników
@jubi,
post #4
Z punktu widzenia amigowego programisty, w niczym to nie zmienia obecnej sytuacji.
Z punktu widzenia amigowego programisty, do prawdziwego amigowego retro czyli robienia wszystkiego amigowym gpu - blitterem nie da się wrócić.
7 MHz zegar i bitplany. Nadające się jak jest kolorów więcej niż 2 a mniej niz 256.
Wolniejsze od standardowego 020 w a1200.
Jak nie używasz oryginalnego blittera od Commodore, to używasz ng. To może być wolne ng jak 68k, albo szybkie ng jak ppc, ale to zawsze będzie ng.
Ja ostatni raz dostałem grafikę do obróbki w 64 kolorach w 1992. Chyba nawet później coś jeszcze robiłem pod ms-dos i VGA.
Przechodzenie na nieprawdziwe retro, a właściwie wolne ng, czyli tzw pseudo "klasyk" z prockami 020+ i ewentualnie kartą graficzną nic nie daje, bo to to samo co ng, tylko wolniejsze.
Przejście zaś na x86 nie jest możliwe bo nie ma amigowego rozwiązania na x86 na poziomie, nie ma czegoś takiego Amiga Os X, czyli amigowego gui i grafiki na unixie.
Jest tylko AROS który nie jest kompatybilny ani na poziomie źródeł ani binarnym z Amiga OS, i nie ma ochrony pamięci.
W tej sytuacji dalej będziemy używać ng, szybszych, nowszych i jeśli się chce mieć grafikę na poziomie reszty świata w 1992 tańszych od pseudo klasyków.