Komentowana treść: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
[#31] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@HOŁDYS, post #30

Pamiętam, że jak grałem na A1200/040 to jakimś cudem synchronizacja kanałów w modułach muzycznym na Geoscape się rozjeżdżała i muzyka nie była już taka fajna.
[#32] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@HOŁDYS, post #30

a nie 386/33 mhz + VGA 512 kb + 4 MB RAM

W dzisiejszych czasach blaszaka trzeba emulować, to tak jak klasyka na Amiga NG i wówczas wymagania rosną.
[#33] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@koczis, post #32

Tyle, ze emulacja to nie jest zadne portowanie. Wiec nazywanie tej wersji portem gry jest co najmniej dziwne. Portami to sa gry od BSziliego, C&C, Diablo czy HOMM2. I one dzialaja w miare rozsadna predkoscia. Emulacja procesora zawsze bedzie bardzo wolna, chyba ze ktos napisze JIT x86 dla 68k, np. pod IMP-a, gdzie serwer, by konwertowal kod x86 na 68k. To wtedy odpalanie gier PC-towych na Amidze z karta graficzna lub (S)AGA mialoby jakis sens.
1
[#34] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Don_Adan, post #33

Tyle, ze emulacja to nie jest zadne portowanie.

Technikalia mnie nie interesują - ważne, że działa. Najlepiej by było gdyby Linux był uruchamiany na PiStormie z poziomu AmigaOS, czyli pod kontrolą Amigi. Uruchomiony byłby na osobnym ekranie, czy w oknie i śmigał jak ta lala. Pod nim uruchamiało by się PSX DOSBoxa, czy oprogramowanie typu GIMP, Firefox. Tego bym oczekiwał. Jak to zrobić? O to jest pytanie.
[#35] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Don_Adan, post #33

Diablo nie jest portem gry diablo tylko silnika DevilutionX :) To samo dotyczy m.in. fheroes2. Ale nie dotyczy Vanilla Conquer, który jest zmodyfikanym silnikiem z oryginalnych źródeł. Więc jego amigowy port też nawiązuje bezpośrednio do kodu oryginalnej gry.
[#36] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #26

Niby tak, ale nie do końca. link
Nie wiem czy cokolwiek na tym śmiga lub chociaż się odpala ;)
Może scummvm?


Ostatnia aktualizacja: 24.01.2023 19:38:38 przez Mir3k
[#37] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Mir3k, post #36

Ale tu nie masz skompilowanej biblioteki w tym.
[#38] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@abcdef, post #35

Mylisz sie, Diablo to jest port uzyskany metoda inzynierii wstecznej (czyli dekompilacji oryginalnego exeka gry). A nazwali go tak tylko dlatego, zeby Blizzard sie nie czepial.

link

Podobna metoda byl robiony port HOMM2. Deasemblacja oryginalnego exeka z Mac. O tyle latwiejszy port, ze nie trzeba bylo kombinowac z tlumaczeniem kodu na 68k i endianami.

fheroes to jest reimplementacja wykorzystujaca tylko grafike (i moze muzyke) z HOMM2. Zdaje sie, ze tworzona bez dostepu do zrodel, czyli logika gry tez jest inna.

Tak samo Turrican 2 AGA jest reimplementacja korzystajaca z grafiki z PC-ta, z muzyki z Amigi (PC-towa wersja tez z niej korzysta). Caly kod pisany od nowa i kompilowany w GCC 10.1 oraz w Vasm, oprocz czesci playerow od TFMX Pro/7V. Za to efekt koncowy jest bardzo dobry, w najnowszej wersji V1.1 juz nie ma raczej zadnych bledow.

Vanilla Conquer to port korzystajacy z oryginalnych zrodel C&C, a ze tak dziwnie nazwany to tez pewnie ze wzgledow prawnych.
Artur Jarosik wczesniej zrobil tez port tej gry bazujacy na reimplementacji. Zawsze mozna sobie porownac czym sie rozni port bazujacy na oryginalnych zrodlach od portu bazujacego na reimplementacji.

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2023 20:55:35 przez Don_Adan
2
[#39] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@koczis, post #34

Po co Linux na Amidze? Bez sensu. A news jest o porcie a nie o emulacji.
[#40] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Don_Adan, post #39

Po co Linux na Amidze? Bez sensu. A news jest o porcie a nie o emulacji

A to wybacz. Bo jak dla mnie to ten port biega pod emulatorem linuxa, a na nim DOSBox, a pod nim "port" gry.
[#41] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@koczis, post #40

A czy czasem Linux to nie wymaga czasem MMU do dzialania? O ile mi wiadomo PiStorm nie ma na razie obslugi MMU, ktora byc moze kiedys bedzie, ale oczywiste jest ze wtedy caly emulowany 68k bedzie dzialal tez wolniej, o ile wolniej to nie wiem.
[#42] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Don_Adan, post #41

MMU Linux wymaga, a to może autor portu nad tym ślęczał i zastanawiał się jak to obejść. Najwidoczniej udało mu się i chwała mu za to.
[#43] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Don_Adan, post #38

Przecież pisałem, że Vanilla conquer jest z upublicznionych oryginalnych źródeł. Co nie znaczy, że jest kubek w kubek, bo wprowadza pewne ulepszenia by portowało się lepiej na inne platformy. Zresztą jak DevilutionX (będący rozwinięciem wspomnianego reverse engineered Diablo w postaci Devilution bez X). Ogółem Devilution to rzeczywiście wyjątek, ale możliwy nie dlatego, że komuś chciało się zdekompilować kod (każdy może spróbować, polecam zobaczyć by się przekonać, że to nic z czym można normalnie pracować), a możliwość powstała przez pozostawienie debugging symbols w wersji PSX i spakowanego execa w MPQ z dodatkowymi informacjami w wersji PC. Normalnie binarkę się rozkminia debuggerem (olly, xdbg) uruchamiając grę i sprawdzając co w danej chwili sprawdza, co zasysa i skąd. Ale nie ma wtedy opcji uzyskać kodu źródłowego gry i zresztą devilution też nie jest kodem źródłowym diablo, ale ma strukturę, nazwy zmiennych oraz po skompilowaniu funkcjonalność diablo. Jadąc dbg zresztą robi się trainery i cracki. I czasem modyfikacje silnika. Np. tobex dla Baldur's Gate 2 i wog dla Heroes 3. Co nie zmienia faktu, że najłatwiej to jest zrobić port z oryginalnych źródeł. I wtedy nie ma problemu ze stabilnością czy wiernością z oryginałem, wprowadzaniem nowych możliwości. Czy prędkością. A jak tych źródeł nie ma? To się rozkminia binarkę i tworzy własny silnik. Co też zasługuje na oklaski.
2
[#44] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@abcdef, post #43

Ogolnie pisales m.in., ze Diablo to nie jest port gry Diablo tylko silnika DevilutionX. Nie, to jest port Diablo uzyskany w dosc nietypowy sposob. Oczywiscie jakis hardkorowy gracz Diablo moglby go przetestowac i sprawdzic czy sa jakies roznice w dzialaniu pomiedzy wersja na PC i na Amige. W ten sam sposob daloby sie uzyskac duzo wiecej portow starszych gier PC-towych na Amige, tylko to wymaga czasu i wiedzy. Ale przegladajac exeki ciekawszych gier (z jej roznych wersji) pewnie znalazloby sie wiecej tytulow PC-towych, ktore mialyby nazwy symboli/procedur w exeku i ktore mozna bylo w podobny sposob rozpracowac. Druga opcja jest deasemblacja PC-towego exeka do formatu ASM x86, i reczne przekonwertowanie kodu z x86 na 68k. Ale podobno nie ma takiego deasemblera na PC-cie, ktory to potrafi zrobic dobrze, bo chetnego do przekonwertowania kodu z x86 na 68k to znam.
[#45] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Don_Adan, post #44

Ogolnie pisales m.in., ze Diablo to nie jest port gry Diablo tylko silnika DevilutionX.
Wiem co pisałem. I tak, amigowe Diablo to jest port DevilutionX. Co najwyżej myliłem się co do samego DevilutionX. Dzięki twojej wskazówce zerknąłem głębiej i dowiedziałem się "jak to jest zrobione". Niemniej każdy programujący cokolwiek w C wie, że wygenerowany asm może się różnić znacząco w zależności od konkretnego kompilera i ustawionych opcji. Czyt. podobną funkcjonalność binarki można uzyskać na bardzo wiele sposobów. Nie zakładam, by devilution funkcjonalnie odbiegało od diablo. Ale możliwe, że jakieś procedury będą szybsze/wolniejsze.

W ten sam sposob daloby sie uzyskac duzo wiecej portow starszych gier PC-towych na Amige, tylko to wymaga czasu i wiedzy.
Raczej nie, wątpię by ktoś zmieniając build z debug na release był (oprócz ziomków z Blizzarda dawno dawno temu) tak tępy by takiego execa zapodać którego można potraktować np. gdb. Na szybko sprawdzałem moje klasyki z GoG i ni chu chu.
pewnie znalazloby sie wiecej tytulow PC-towych, ktore mialyby nazwy symboli/procedur w exeku i ktore mozna bylo w podobny sposob rozpracowac
Pewnie jakieś... tak, popularne - nie.
Druga opcja jest deasemblacja PC-towego exeka do formatu ASM x86, i reczne przekonwertowanie kodu z x86 na 68k.

Gdyby to było takie proste to zapodałbyć x86 JITa na PiSormie i cyk, działa. A to takie proste nie jest. I dlatego przez ostatnie kilka dekad nic szczególnego w ten sposób nie udało się zrobić.

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2023 21:16:25 przez abcdef
[#46] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Don_Adan, post #44

Ciekawe jak w takim uzyskanym w nietypowy sposób porcie zabite moby i bossy wyrzucają złoto i magiczne przedmioty. A to właśnie była fundamentalna rzecz w tego typu grach. Po angielsku nazywa się to "looting" chyba. Sam spędziłem niezliczone godziny grając na PC żeby znaleźć upragnione części zbroi albo broni.
[#47] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
Grałem lata temu na PCTasku na Amidze z 040/40 Mhz i 32 MB RAM. Pisałem o tym w artykule.
Nie wiem na jakiej bazie powstał ten port, ale taki jeśli to taki OpenXCom to ten ma swoje wymagania, które różnią się od gry, która była stworzona dla komputerów w czasach jej wydania czy to przez dobór technologii jak dostępne dzisiaj urządzenia oraz użytych do budowania bibliotek
2
[#48] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@abcdef, post #45

Raczej musisz szukac wersji gier w nietypowych wersjach jezykowych typu francuska, rosyjska itp, gdzie tlumaczenie nie bylo robione przez firme wydajaca wersje angielska gry. Po prostu chodzi o ustawienie kompilatora, uzywanego do kompilacji. Na Amidze tez tak bylo. Przykladem jest TFX, niektore exeki maja debugi/nazwy, a inne sa ich pozbawione w nieco dziwny sposob. W kazdym razie da sie uzyskac nazwy procedur dla Amigowych exekow TFX jak ktos sie zna tym i mu sie chce.
1
[#49] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@BuLa, post #46

Powinno byc tak samo jak na PC-cie.
[#50] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@HOŁDYS, post #30

Dla UFO Enemy Unknown kupiłem CD32. Oryginał nabyłem w siedzibie u warszawskiego dystrybutora razem z Subwar 2050. Na CD32 działało to znakomicie w porównaniu z A500 z 1MB. Pamiętam że na A500 w takiej konfiguracji podczas misji po lądowaniu, gdy napotkaliśmy statek, stacja dyskietek niemiłosiernie pracowała aby wgrać kolejne grafiki i przesunąć ekran. Nie przeszkadzało to aby miesiącami siedzieć nad tym tytułem. Na CD32 mogłem zapisać tylko jeden stan na wbudowanym 1kb. Chętnie pograłbym w drugą część na prawdziwej Amidze. Ciężko się czyta, że wymagane są GHz do działania. Mam oryginał drugiej części na blaszaka, ale to nie to samo. Gra rekomenduje 386 DX do wygodnej gry :)

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2023 15:37:12 przez nowy80
[#51] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
Jak na razie to wiesza się niemiłosiernie (gra jest niemożliwa) pod WinUAE z pakietem HSTWB. Dźwięk z braku pamięci wogóle się nie uruchomił, a dałem nawet 1GB. Autor coś tam ma u siebie napisane, że wymagania to Workbench 3.0, GFX i 060. Skoro już tak się namęczył z tym portowaniem, to mógł zapodać plikopartycję z grą jak i ustawieniami pod WinUAE. Kędyś spróbuję pod PiStormem jak dojdzie.
[#52] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@koczis, post #51

Witam
Pobawiłem się troszkę Pc-Task
Można zobaczyć jak UFO X-COM 2 chodzi na:
A1200 060LC 128mb dał bym w prędkości na moje oko takie 040/40, jeden tylko problem że nie ma dźwięku.
Każda próba ustawienia Sounds i gra nie wstaje, wychodzi do nortona c.
Dogrywanie wszystkiego jest w locie na nic się nie czeka.
Na plus że chodzi na AGA nie trzeba kart GFX
FILM z działania
Jakość taka sobie nagrywane na szybko po nocy.
6
[#53] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #52

Działa to poprawnie.
Dźwięku nie będzie bo PC-task obsługuje tylko pc speaker.

Pod DOS są emulatory SoundBlaster na beepera.
Ciekawe jak to by zadziałało
remus04
vsb202

W sumie dlaczego by nie podłączyć Covox do Amigi.
Pc-task obsługuje port równoległy.
Chyba że znowu wyjdzie, że brakuje jakiś sygnałów szeroki uśmiech
2
[#54] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #52

A na DosBox AGA nie było by szybciej?
2
[#55] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@waldiamiga, post #54

Chciałem to odpalić na pcx ale nie mogę się dostać na plikopartycje pc z poziomu Amigi.
Jeśli jest ktoś w stanie pomóc to spoko.
Mam problem z mountlista
A jeśli chodzi o dosbox sprawdzę, na moje będzie chyba wolniej bo jest SDL.
[#56] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #55

Użyj tej samej partycji co do pc-task, tylko zmień jej nazwe na taką jaką akceptuje PCX.
W ustawieniach PCX przy HDD masz też możliwość podmontowania
wskazanej plikopartycji

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2023 15:28:53 przez Norbert
2
[#57] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Norbert, post #56

Dzięki sprawdzę.
Czy się da, było by super
[#58] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #57

Z tego co pamiętam to pilikopartycja dla PCx musi nazywać się MSHardFile0.
Do tego chyba musisz przypisać MSHF: by ją odnalazł.
[#59] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@waldiamiga, post #58

Tak już zrobilem. Wszystko śmiga teraz postaram się porównać z pc taskiem
3
[#60] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #59

Daj cynk, jak to wygląda i daj cynk, czy z jakimkolwiek dźwiękiem coś poszło.

Przy okazji zerknijcie na to:
https://www.youtube.com/watch?v=uRZEt2zC9_s

"GoldenGate II Bridgeboard is a "dummy" card which only enables Amiga 2000 ISA-slots that PC-Task emulator can access them and e.g. play music with the ISA Sound card. Bridgeboard does not have any CPU, etc... http://amiga.resource.cx/exp/goldengate2"


Ostatnia aktualizacja: 06.02.2023 09:56:49 przez crimart
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem