@koczis, post #32
@Don_Adan, post #33
Tyle, ze emulacja to nie jest zadne portowanie.
@abcdef, post #35
@Don_Adan, post #38
@abcdef, post #43
@Don_Adan, post #44
Ogolnie pisales m.in., ze Diablo to nie jest port gry Diablo tylko silnika DevilutionX.Wiem co pisałem. I tak, amigowe Diablo to jest port DevilutionX. Co najwyżej myliłem się co do samego DevilutionX. Dzięki twojej wskazówce zerknąłem głębiej i dowiedziałem się "jak to jest zrobione". Niemniej każdy programujący cokolwiek w C wie, że wygenerowany asm może się różnić znacząco w zależności od konkretnego kompilera i ustawionych opcji. Czyt. podobną funkcjonalność binarki można uzyskać na bardzo wiele sposobów. Nie zakładam, by devilution funkcjonalnie odbiegało od diablo. Ale możliwe, że jakieś procedury będą szybsze/wolniejsze.
W ten sam sposob daloby sie uzyskac duzo wiecej portow starszych gier PC-towych na Amige, tylko to wymaga czasu i wiedzy.Raczej nie, wątpię by ktoś zmieniając build z debug na release był (oprócz ziomków z Blizzarda dawno dawno temu) tak tępy by takiego execa zapodać którego można potraktować np. gdb. Na szybko sprawdzałem moje klasyki z GoG i ni chu chu.
pewnie znalazloby sie wiecej tytulow PC-towych, ktore mialyby nazwy symboli/procedur w exeku i ktore mozna bylo w podobny sposob rozpracowacPewnie jakieś... tak, popularne - nie.
Druga opcja jest deasemblacja PC-towego exeka do formatu ASM x86, i reczne przekonwertowanie kodu z x86 na 68k.
@Don_Adan, post #44
@abcdef, post #45
@HOŁDYS, post #30
@koczis, post #51
@mwb113, post #52
@mwb113, post #59