Komentowana treść: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1
[#1] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1
Nieoficjalne części dodatków nie mogły znaleźć się w oficjalnej dystrybucji (ze względów licencyjnych) dlatego:


"CD Zaero instaler" jest do pobrania z os4depot.

CD Zaero Installer

MODy (7 paczek) zgodnie z newsem są do pobrania z aminetu.

MOD - Quake2 (2024)


PS.
Postaramy się aby wszystkie pliki (mod i zaero) znalazły się zarówno na aminecia jak i os4depot.


Ostatnia aktualizacja: 14.04.2024 20:45:16 przez Amig_OS
[#2] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@Amig_OS, post #1

To pod PiStorma równierz mogliście się wysilić, chętnie bym coś takiego kupił. Najlepiej odpalane z płyty, ewentualnie po instalacji do ramu, by nie zaśmiecać dysku. Plug & Pluj.
[#3] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1
Zakładam, że na QEmu jest softwareowy rendering? Orientuje się ktoś czy działa to jakoś znośnie bez akceleracji 3D? Na ile FPS można liczyć przy rozdzielczości np. 1024xIleTamTrzeba?
[#4] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MDW, post #3

Tego Qemu chętnie bym uruchomił, bo system jakiś tam 4.1 kupiłem, tylko że jakoś nie mam czasu wgryzać się w szczegół co z czym i dlaczego nie działa. Fajnie jakby był gotowiec, z tym systemem. Na razie wgryzam się w Pistorma i jest co robić.
[#5] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MDW, post #3

Nie używam emulacji więc nie jestem w temacie ale dzisiaj wyszedł nowy odcinek "AmigaBezŚciemy" na temat QEmu.
Może znajdziesz tam odpowiedź na swoje pytanie.




Ostatnia aktualizacja: 14.04.2024 23:00:54 przez Amig_OS
2
[#6] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@Amig_OS, post #5

Tak, tak, widziałem. Całkiem fajny materiał.
[#7] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MDW, post #3

Tutaj masz link do filmu jak działa. Film nagrał Rene który był testerem wersji na QEMU



Trwają prace nad komercyjnym sterownikiem virtio-gpu przez A-Eon.
Nie wiem kiedy wyjdzie bo prace nadal trwają. Wtedy na pewno będzie działać lepiej
Widziałem , że dzisiaj jeden z ważniejszych problemów został rozwiązany przez opiekuna maszyn z QEMU i jego bboot

https://www.amigans.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9502&start=80
2
[#8] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@markusg, post #7

Srogiego pieca musi mieć że tak ro działa.
[#9] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@markusg, post #7

No ale to jest SoftwaRerender, więc moim zdaniem szału nie ma
[#10] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@waldiamiga, post #8

MacStudio M1 Max
[#11] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1
czy GPLowe źródła portu zostały już gdzieś upublicznione?
5
[#12] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@markusg, post #7

Coś słabo przy rozmywaniu tekst tekstur wybuchy itp
[#13] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@michal_zukowski, post #11

Czy Hyperion nie ma licnecji na wydanie Q2 ? Wtedy nie musi korzystac z kodu na GPL ?
[#14] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@michal_zukowski, post #11

czy GPLowe źródła portu zostały już gdzieś upublicznione?


A co tam byś chciał z tych źródeł do MOSa wprowadzić AmigaInput? Wsparcie dla GL4ES? Ogólnodostępnych źródeł Quake 2 na sieci nie brakuje.
1
[#15] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@Dorian3d, post #12

Coś słabo przy rozmywaniu tekst tekstur wybuchy itp


Cóż to stara gra. Ja mam wrażenie że nawet porównując do Heretica II, który jest na tym samym silniku, Quake 2 wygląda jakoś tak bardziej staro. Sam zresztą kiedyś dyskutowałem ze Steffenem na temat sensowności robienia tego zwłaszcza że Huno kilka lat temu zrobił port Quake 2 z teksturami HD, który wygląda lepiej. No ale Steffen uparł się że będzie nad tym pracował argumentując to tym że wsparcie dla tych wszystkich ekstra dodatków jest wartością.

Poniżej masz jak to wygląda u mnie na realnym sprzęcie z realnym 3D, ale też nie jest to coś co wygląda jakoś super.
2
[#16] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@michal_zukowski, post #11

GPLowe źródła portu


Przypominam, że opracowanie kodu na GPL (zwykle) musi być też wydane na GPL.

Czyli... Otwarte źródła.
[#17] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@_DiskDoctor_, post #16

Nikt się tym nie przejmuje. Duże firmy notorycznie łamią licencje.
1
[#18] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MUFA-amigaone-pl, post #15

O tu wygląda naprawdę super !
[#19] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@Dorian3d, post #18

Ale trochę klatkuje, nie?
Jaka to jest rozdziałka?
[#20] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@recedent, post #19

Ale trochę klatkuje, nie?

Mi się wydaje, że dobrze chodzi. Może takie bardzo energiczne (wręcz e-sportowe) ruchy myszą mogą sprawiają wrażenie, że są jakieś przycięcia. Ja właśnie z powodu takich nienaturalnych, nagłych obrotów kamery nie mogę grać w FPSy. Po 10 minutach robi mi się trochę niedobrze. Nie pytaj nawet co się dzieje po 10 minutach z goglami VR na głowie. szeroki uśmiech Dlatego przez ponad 2 lata miałem Questa 2 na głowie może 4 razy przez kilka minut. Leży i wygniata zagłębienie w taniej półce z Ikei. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 16:24:09 przez MDW
[#21] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@recedent, post #19

Ale trochę klatkuje, nie?
Jaka to jest rozdziałka?



Nie na pewno nie klatkuje, raczej jak na moje możliwości, czyli gościa który nie jest e-sportowym graczem chodzi za szybko. Te ruchy myszą faktycznie są zbyt dzikie, a generalnie i tak pierwsza rzecz, którą zrobiłem to było zmniejszenie czułości myszy w ustawieniach. Może efekt na filmie nie jest taki jaki ja widzę w rzeczywistości bo źródło było nagrane grabberem w 60fps (a sama gra oczywiście chodzi szybciej niż 60fps) a ja to potem trochę przyciąłem w programie Pinnacle i wyeksportowałem ponownie, w HEVC, przy czym Pinnacle nie wiedzieć czemu nie oferuje pełnych 60fps tylko maks 59,94fps (potem oczywiście jeszcze konwersja przez YT). Nie wiem czy to może być powodem odczucia jakie odniosłeś. Rozdzielczość oczywiście 1920x1080. Nie wiem czy Steffen podobnie jak w przypadku Heretica II umożliwia też granie w 4K. Wiem natomiast że moją następną inwestycją w Amigę będzie monitor 4K, więc może w przyszłości pokuszę się o film w rozdziałce 3840 × 2160. Podejrzewam że X5000 z Polarisem spokojnie da sobie radę, choć będzie to raczej sztuka dla sztuki bo sensu odpalania tak starej gry w tak dużej rozdzielczości nie widzę.
[#22] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@recedent, post #19

Płynność jest 100%. Wydaje mi się, że jest tam efekt tearingu, tzn. czasami górna połowa ekranu wyświetla poprzednią klatkę, a dolna połowa ekranu - następną klatkę. To zjawisko normalne w pojedynczym buforowaniu.

@Mufa: Czy włączone jest podwójne/potrójne buforowanie? Albo V-Sync?

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 18:45:54 przez Hexmage960
[#23] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@Hexmage960, post #22

No cóż ta wersja nie ma możliwości ustawienia podwójnego buforowania, przynajmniej nie w menu. Może musiałbym wyedytować plik cfg lub wpisać coś z konsoli. Co do vsync jest coś takiego w menu jak sync every frame ale robiąc film miałem to wyłączone, dokładnie tak jak na obrazku poniżej.
[#24] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MUFA-amigaone-pl, post #23

Nie zaszkodzi zaznaczyć tej opcji. Z tego co czytam jest to właśnie V-Sync i powinien dostosować odświeżanie ekranu gry do odświeżania monitora.

Quake II ładnie się prezentuje na sterowniku GL4ES.
[#25] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@Hexmage960, post #24

Pecetowcy lubili wyłączać v-sync gdy chcieli się chwalić FPSami. E-sportowcy też to wyłączali. Ale e-sportowcy to nie gracze i chętnie masakrują gry na wszystkie możliwe sposoby żeby tylko kogoś zatłuc. Takie pokazywanie kawałków 200 klatek na sekundę gdy obraz jest i tak zmieniany 60 razy na sekundę dla mnie jest wręcz błędem i do niczego, poza benchmarkiem, to nie jest potrzebne. To jest właściwie mazanie po obrazie bez jakiejkolwiek kontroli.

Też jestem przeczulony na punkcie wyświetlania obrazu „w kawałkach”. Pamiętam jak w latach 90 zobaczyłem „Aladyna” na PC. Niby był płynny ale obraz przecinał się w jednym miejscu. Wtedy jeszcze nie rozumiałem o co chodzi i (znając płynność amigowej wersji) zapytałem czy na pewno wszystko jest ok z tym obrazem, bo tutaj (pokazując na „przecięcie”) coś się kwasi. Ale nikt nie zrozumiał o co mi chodzi i wszyscy twierdzili, że wszystko jest w porządku. Koszmarnie niepłynnie przesuwającego się i migającego (wręcz zanikającego czasem na pół sekundy) wskaźnika myszy w Windows 95 też nie widzieli. Zrozumiałem wtedy, że ta grupa użytkowników ma inną wrażliwość i inaczej widzi świat. Dzisiaj mają już wszystko płynne ale nadal nie rozumieją moich uwag odnośnie ich platformy.

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 19:41:52 przez MDW
3
[#26] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MDW, post #25

MDW, jest znaczaca roznica pomiedzy 60hz a 144hz, ktora ja np. w ciemno rozpoznaje, ale tylko, jak mam mozliwosc poruszania myszki na blacie systemu ( w grach jest juz ciezej - jako obserwator, ale mam tytuly dobrze ograne po ponad 500 godz, gdzie mysle, ze rowniez jestem w stanie odroznic 60fps od 144 np.) Sama praca na blacie windows i przlaczenie po jakims czasie odswiezania z 144hz na 60hz, jest momentalnie zauwazalne, i wydaje sie, ze wszystko "klatkuje".

PS. jesli chodzi o VR i Twoje max 10 minut to i tak jestes kozak. Ja jestem fanem gier wyscigowych, no i strasznie sie napalilem, jak u kumpla mialem mozliwosc pojezdzenia w GranTurismo najnowszym w VR... Niesttety, albo cos nie tak przychodzi z wiekiem, albo zawsze tak mialem - po 30 sekundach odpadam ;]
[#27] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@cactoos, post #26

jest znaczaca roznica pomiedzy 60hz a 144hz, ktora ja np. w ciemno rozpoznaje

Zgadzam się, jak najbardziej jest różnica. OK Jeżeli mam wybór to zawsze wybieram więcej FPS niż wyższą rozdzielczość.

Ja miałem na myśli sytuację w której monitor, tryb wyświetlania, układ graficzny są w stanie zmienić obraz tylko 60 razy na sekundę, a program na chama próbuje wyświetlić np. 200 klatek na sekundę. No nie ma siły - i tak zobaczymy tylko 60 obrazków na sekundę. Tylko niektóre z nich będą w jakiejś części zarysowane już następną klatką. Stąd te charakterystyczne „przesunięcia” przy wyłączonym VBL. Nie ma sensu rysować klatek, których monitor i tak nie wyświetli (w dodatku kaszaniąc już narysowaną klatkę).

Jak najbardziej jestem za 120, 144 czy 1000 Hz w obrazie. Ale pod warunkiem, że coś takiego potrafi wyświetlić monitor i jest taki tryb graficzny.

Słuchając podcastów o grach obiło mi się o uszy, że teraz są jakieś monitory dostosowujące częstotliwość wyświetlania do tego co jest w stanie wyświetlić karta graficzna. Nie widziałem tego w praktyce ale brzmi świetnie. Tylko standard w tej dziedzinie dopiero się „dociera” - jak to zwykle bywa - jakieś rozwiązanie wygrywa, jakieś przegrywa, coś jest bardziej, a coś mniej popularne (jak kiedyś VHS vs Beta, DVD-HD vs Blu-ray). Analizując historię technologii można mieć pewność, że przyjmie się gorsze rozwiązanie. No ale lepszy jakikolwiek standard niż brak standardu.

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 22:24:41 przez MDW
1
[#28] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MDW, post #27

Monitory z FreeSync/Gsync to juz standard, nic nowego - masz racje :) CHodzi o to , aby niski "klatkarz" na takich monitorach , ktore zbijaja czestotliwosc do osiagow FPS karty niwelowal efekt "rwania" i powodowal, ze nie jest to az tak odczuwalne. Wplywa to tez chyba jakos na latencje... W praktyce to... Mam monitor z Freesync ( ktory tez nieoficalnie dziala z nvidia G-Sync), ale wogole mnie to nie rusza ;]

Jeszcze dodam tylko, ze ten caly wyscig, to jest jak uzaleznienie, mam znajomych, ktorzy wydaja po kilkanascie tysiecy na nowe komputery co rok, co kilka miesiecy mysla co by tu wymienic, a na pytanie po co - tak naprawde nie ma odpowiedzi, ale wiadomo - kazdy decyduje swoim portfelem i jak to ma sprawic komus przyjemnosc to ok... Sam mialem okres, ze mialem pieca za kilkanascie tysiecy ( na jakis czas, maszyna czekala na klienta ), na ktorym tak naprawde w obecnej sytuacji ( dom , rodzina, praca , ponad 4 dychy na karku), to juz nie ma za bardzo ani czasu, ani ochoty grac, bo i nie ma w co jak dla mnie... Aktulanie mecze MaxPayne3 ( 1 i 2 przeszedlem), na zintegrowanym W Ryzen 3200g VEga8 , i nawet przy tych 45-60 FPS gra mi sie swietnie. A dlaczego... bo sama seria jest zajebista, a jak nowe gry nie wciagaja i sa po prostu kiczem, to i 1000hz i raytracing tego nie zmieni... CHociaz musze powiedziec, ze taki Quake2 ( ktory sam w sobie jest fajna gra ) z RTX wyglada naprawde ciekawie :)

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 22:38:58 przez cactoos
2
[#29] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@MDW, post #25

Oryginalny Quake II z 1997 roku odpala się na obecnym Windows tylko w trybie software. Tryby hardware nie działają.

Wyszedł niedawno remaster tej gry, który wspiera akcelerację i jest dzięki temu bardziej kolorowy niż wersja software. Nabyłem grę w serwisie GOG. Ma on jednak jakieś zmiany w mapach.

Tym bardziej cieszy, że wersja dla Amiga OS 4.1 wspiera akcelerację hardware, bo wtedy mamy dynamiczne światła i inne rzeczy, które pamiętam kiedy grałem w Quake II kiedyś.
[#30] Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 4.1

@cactoos, post #28

Monitory z FreeSync/Gsync to juz standard, nic nowego - masz racje :) CHodzi o to , aby niski "klatkarz" na takich monitorach , ktore zbijaja czestotliwosc do osiagow FPS karty niwelowal efekt "rwania" i powodowal, ze nie jest to az tak odczuwalne. Wplywa to tez chyba jakos na latencje... W praktyce to... Mam monitor z Freesync ( ktory tez nieoficalnie dziala z nvidia G-Sync), ale wogole mnie to nie rusza ;]

Jeszcze dodam tylko, ze ten caly wyscig, to jest jak uzaleznienie, mam znajomych, ktorzy wydaja po kilkanascie tysiecy na nowe komputery co rok, co kilka miesiecy mysla co by tu wymienic, a na pytanie po co - tak naprawde nie ma odpowiedzi, ale wiadomo - kazdy decyduje swoim portfelem i jak to ma sprawic komus przyjemnosc to ok... Sam mialem okres, ze mialem pieca za kilkanascie tysiecy ( na jakis czas, maszyna czekala na klienta ), na ktorym tak naprawde w obecnej sytuacji ( dom , rodzina, praca , ponad 4 dychy na karku), to juz nie ma za bardzo ani czasu, ani ochoty grac, bo i nie ma w co jak dla mnie... Aktulanie mecze MaxPayne3 ( 1 i 2 przeszedlem), na zintegrowanym W Ryzen 3200g VEga8 , i nawet przy tych 45-60 FPS gra mi sie swietnie. A dlaczego... bo sama seria jest zajebista, a jak nowe gry nie wciagaja i sa po prostu kiczem, to i 1000hz i raytracing tego nie zmieni... CHociaz musze powiedziec, ze taki Quake2 ( ktory sam w sobie jest fajna gra ) z RTX wyglada naprawde ciekawie :)


są tacy co wydają i są tacy co nie wydają , ja np nie zmieniam grafy co rok ani nawet co 2 lata bo nie uwazam tego za potrzebne, grafe procesor i płyte wymieniam gdzieś co 5-6 lat, w swiecie amigowców tez są osoby które wydają duze pieniądze na coś sprzętowego związanego z amigą co mnie bardziej dziwi bo w przypadku amigi zyskujesz bardzo mało pod kątem oprogramowania / gier niż wydając podobną kwote na pececie a mimo to tacy ludzie są , siła sentymentu potrafi byc wielka

A co do samego Quake (1 i 2) nigdy nie byłem wielkim milosnikiem obu tych gier, te gry są bardzo monotematyczne jesli chodzi o palete barw i textury mimo ze bardziej zaawansowana technicznie to jednak stanowi krok wstecz względem dooma w ktorego po prostu przyjemniej sie gra, quake zawsze był dla mnie jakiś taki drętwy.



Ostatnia aktualizacja: 17.04.2024 10:33:05 przez Azakiel
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem