kategoria: MorphOS 3.x
[#1] MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ










Test dla MorphOSa robiłem sam, reszta wyników znaleziona w necie po różnych forach.

Edit: Na wykresach błędnie podałem model PowerBooka pisząc G5 zamiast G4, wieczorem to poprawię :)

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2013 14:49:10 przez pampers
[#2] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@pampers, post #1

Ktoś zapytał na Amigworld (chyba) - dlaczego MOSTeam portuje MorphOSa na jakieś stare sztrucle a nie zrobi wersji na Sam. Ww. wykresy to właśnie odpowiedź na to ok, racja
[#3] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@_arti, post #2

Zgadza się,, Sam460ex bez Altiveca to porażka, przynajmniej w testach.

Mój G4- 1000 wypada znacznie lepiej. Więc nie mam żadnych obiekcji że mój "necrocomp" jest jakiś nieteges...

Ale G5 wypada naprawdę znakomicie. Myślę że taki komp zaspokoii naprawdę każdego wymagającego usera. Ja osobiscie popieram...(2x2,7GHz)OK
[#4] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@pampers, post #1

Już te obrazki ktoś kiedyś pokazywał. Nie było przecież PowerBooków z G5 a jedynie z G4. Co do Altiveca to mam doświadczenie. Dlatego też z jego powodu wymieniłem Pegasosa I na Mini Maca. I po wymianie poczułem się jakbym się przesiadł z malucha do odrzutowca. I różne programy które wcześniej krzyczały o Altiveca zaczęły wreszcie działać.
[#5] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@gilban, post #4

Nie pokazywał, bo nie było jeszcze robionych benchmarków na G5 2.7Ghz, jedynie Piru przeprowadził bodajże 2 testy na swoim G5 2.5Ghz. Błąd z PowerBookiem G5 został poprawiony (jest też notka w moim poście że jest błąd..)
[#6] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@pampers, post #5

Pampers, wiem ze prawdziwy test to quake 1. Sprawdzalem @timedemo demo1,2,3@ od 25 fps (na jakims Pentium 200 +4mb 3dfx)do momentu az sprzet pokazal mi ponad 1500 fpsZe 4 lata temu chyba na XP 3200+ Z gf Ti 4600). Wiec najprosciej porownac uruchamiajac quake 1 w jednakowej rozdzielczosci, z wylaczonym v-sync, na Mos 3.2 G5 2.0 GHz i porownac to Z aos 4.1 PaSemi+HD Radeon. I jestem pewien ze nawet HD6670 nie da rady starenkiemu 9800
Oczywiscie jezeli dziala poprawnie napisany sterownik 3D w MOSie....OK
[#7] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@Voyox, post #6

aktualny sterownik do r300 jest mocno nieoptymalny wiec nie spodziewalbym sie cudow. no ale testow nie robilem
[#8] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@kiero, post #7

Mój G4-1000 + Radeon 9000/64MB w 1920x1080 pokazuje 50 fps czasami 51 fps,, tylko nie wiem gdzie wyłączyc v-sync w MorphOSie...
Pamietajmy że Quake bzyka w OpenGLu...

Testując w Quake, testujemy cały system (cpu,ram,grafika i przepustowoś wszystkiego), niezliczę ile razy odpalałem Quake 1 żeby puścic Timedemo demo1. Czasami wydawałoby się mierna konfiguracja a targała na całego.. Pamiętam jak raz podmieniłem tylko cpu z Athlona 3000+ (soc 754) na jego odpowiednik z laptopa Turion-M 3000+, jedynie pamięc podręczna była 2x większa a wydajnośc skoczyła z około 800 fps na ponad 1000 fps..



Ostatnia aktualizacja: 29.05.2013 18:46:39 przez Voyox
[#9] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@Voyox, post #8

nie wiem gdzie wyłączyc v-sync w MorphOSie...


setenv tglsync 0

Zresztą, wszystko masz opisane tutaj. Zrób test według opisu, a potem prześlij wyniki do mnie, albo APC74.
[#10] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@Voyox, post #6

Oczywiscie jezeli dziala poprawnie napisany sterownik 3D w MOSie...


A ja slyszalem ze Warp3D nie dziala na R300. No chyba ze wujek Google cos mi zle przetlumaczyl z niemieckojezycznego amiganews.de.
[#11] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@Mufa, post #10

3d działa bardzo dobrze w R300.
[#12] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@recedent, post #9

Zrobię test tylko muszę postawic MOSa od nowa, podczas uaktualnienia powaliło mi cały system z powodu mojego super kontrolera PIO w Macu 3.3.
[#13] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@Mufa, post #10

Owszem obecnie nie ma wsparcia R300 dla Warp3d, z tego powodu, że stery R300 nie idą przez Rave3d API tylko od razu TinyGL. Za jakiś czas pojawi się jakiś wrapper który ten problem rozwiąże.
To nie jest jakiś duży probem, że kilka staroci chwilowo nie zadziała. Biorąc pod uwagę kompatybilność wsteczną OS4 w stosunku do gier Hyperionu, nie mamy o czym gadać
[#14] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@Sventevith, post #13

To nie jest jakiś duży probem, że kilka staroci chwilowo nie zadziała

Mnie najbardziej szkoda demek które lecą przez Rave3D. A np. Shogo można skompilować od nowa, w końcu są dostępne źródełka.
[#15] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@Sventevith, post #13

Sam 3d pod R300 działa jak trzeba.
A jak jesteśmy przy Warp3d, to juz działa w OS4? Bo jeszcze nie tak dawno nie działał.
[#16] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@wali7, post #15

Witam ... nie chce zakładać nowego tematu wiec zapytam tutaj.

Czy stare demka działające na klasyku z PPC/RTG takie jak np. :Planet Potion, Glare czy Sayontsheck da się odpalić na nowoczesnych Amigach z systemem MorpOS i/lub AmigaOS 4.X?
[#17] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@pampers, post #1

Ja bym chętnie zobaczył wśród tych pasków pasek Pegasosa G4 1GHz. Wtedy miałbym jakiś znany mi punkt odniesienia.
[#18] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@pampers, post #1

[#19] Re: MorphOS 3.2 i PowerMac G5 2.7GhZ

@at0m, post #16

Część na pewno.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem