@MDW,
post #30
Co do Tower57 to nie ma wątpliwości, że nie robili tego na CRT, bo inaczej to by się tym chwalili.
Co do monitorów CRT, w tym PALowych. Nie da się ukryć, że gry z tego okresu były finalnie tworzone na CRTkach, a produkt finalny czyli gra był testowany i oceniany również na CRTkach a w przypaku konsol i większości domowych komputerów CRT PAL.
Nieuważam, żeby oglądanie grafiki/gier z tamtego okresu na dobrym monitorze CRT PAL było profanacją, wręcz przeciwnie. Gdy widzę czasem gierki z tamtego okresu puszczone na LCD, gdzie oporócz grafiki stworzonej przez człowieka mamy atrefakty wynikające z postprocesingu monitora (np otocza wokół krawędzi fontów itp), opóźnienia wyświetlania obrazu, gdy widzę nierówno podświetlone matryce, gdy widzę różne kolory w zależności od kąta patreznia, gdy za "chiny ludowe" nie idzie dostroić/skalibrować palety żeby obraz był poprawny (jeszcze nie spotkalem LCD ktorego ustawienia palety oddawałyby poprawne przejścia kolorów itp- najlepiej skalibrowany pod tym kątem monitor jaki maiłem to był EIZO, ale brak możliwości dostosowania go pod siebie zraził mnie) -moim zdaniem to jest profanacja
Pomimo niewątpliwych zalet jak naprzykład "idealna" geometria obrazu matryc LCD, ja po długich poszukiwaniach "idealnego" LCD do reto gierek, testowaniu scandoublerów, czy wręcz maszynek do "procesingu" wróciłem do CRT PAL!
Podkreślam, że chodzi o oglądanie/granie w gry z "tamtego" okresu
Do systemu/tekstu tylko LCD
PS
Pograłem chwilę dłużej w Tower57 w okienku i jednak grafika dużo traci na tym "zmniejszeniu"- fullscreen to jest to (pomimo denerwującej czcionki)
Ostatnia aktualizacja: 27.06.2018 22:39:21 przez BULI