[#1] ile VRAM zjada Wam MorphOS?
Zainspirowany działaniami kolegów Amig_OS oraz MUFA-amigaone-pl postanowiłem "wziąć byka za rogi" i zadać dręczące nas wszystkich pytanie:

Ile VRAM zjada Wam na co dzień Wasz MorphOS? Dlaczego tyle? Dlaczego nie więcej i co zrobić, żeby go całkowicie zapchać? I jak zmusić BigFoota, żeby nie przekraczał bariery magicznych 256 MB?
[#2] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?
[#3] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #1

W tej chwili jak pisze tego posta z PowerBooka:
- odpalony tylko OWB z jedna zakladka
- rozdzialak natywna: 1440x960x24

zostalo: 103.9 MB VRAM i 1531.5 MB RAM.
[#4] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #1

Ile VRAM zjada Wam na co dzień Wasz MorphOS? Dlaczego tyle? Dlaczego nie więcej i co zrobić, żeby go całkowicie zapchać? I jak zmusić BigFoota, żeby nie przekraczał bariery magicznych 256 MB?


I po co ta ironia? Zeby sie kolejna gownoburza zrobila? Zle bylo, jak na ppa panowal wzgledny spokoj?

PS. Jeden ekran 1920x1080 w 24 bitach to juz 8MB zezarte z VRAM. Do tego kazde otwarte okno moze korzystac z bitmapy ekranu na ktorym jest rysowane, ale moze miec wlasna bitmape (okna z ustawionym WFLG_SUPER_BITMAP) a wtedy system operacyjny moze zdecydowac, ze bitmapa bedzie trzymana przez caly czas w pamieci VRAM. Zrob prosty rachunek, ekran w 1920x1080, do tego tapeta 1920x1080 i jakies otwartych 10-20 okienek z WFLG_SUPER_BITMAP (czy tez otwartych zakladek).

Mozesz to nazwac marnotrawieniem zasobow albo bezrozumnym szastaniem wolna pamiecia, ale czasami tak jest wygodniej a i system zyskuje na wydajnosci.

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2018 15:11:21 przez mschulz
[#5] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Phibrizzo, post #3

@Phibrizzo
Odpowiedź na:
W tej chwili jak pisze tego posta z PowerBooka:
- odpalony tylko OWB z jedna zakladka
- rozdzialak natywna: 1440x960x24

zostalo: 103.9 MB VRAM i 1531.5 MB RAM.

----

Ustaw rozdzialke natywna w 32 bit (1440x960x32).
Potem odpal w oknie w 32 bit - JediKnight lub JediOutcast i ustaw średnie detale i efekty.


Ostatnia aktualizacja: 31.07.2018 15:15:22 przez Amig_OS
[#6] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Phibrizzo, post #3

Dzięki. Wieczorkiem w domu przetestuję u siebie w rozdziałce 1920x1200. Nie omieszkam, zgodnie z sugestią Amig_OSa odpalić jakiegoś Jedi Outcast/Academy. Może jakiś filmik się nawet zmontuje? Zobaczymy.
[#7] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #6

@recedent
Dzięki. Wieczorkiem w domu przetestuję u siebie w rozdziałce 1920x1200. Nie omieszkam, zgodnie z sugestią Amig_OSa odpalić jakiegoś Jedi Outcast/Academy. Może jakiś filmik się nawet zmontuje? Zobaczymy.

----

Poprosimy o MorphOS w 1920x1080x32 z odpalonym w oknie Jedi Outcast/Academy w 1920x1080x32B z wszystkimi detalami na high max.

Filmik niepotrzebny - wystarczy podać ile zostało VRAM.


Ostatnia aktualizacja: 31.07.2018 15:29:14 przez Amig_OS
[#8] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #5

Niestety, nie posiadam zadnej z tych gier.
[#9] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Phibrizzo, post #8

Recedent sprawdzi to z tymi grami więc ok.
[#10] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #9

Heh, właśnie wpadłem na szalony pomysł - multiplayer w trybie duel. Po lewej stronie - stefkos, a po prawej - Mufa:



@wątek: Sprawdzę, ale w wyższej rozdziałce (1920x1200), bo taka jest natywna dla mojego monitora.
[#11] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #1

Ile VRAM zjada Wam na co dzień Wasz MorphOS?

MorphOS 3.11 - Monitor FHD - po włączeniu systemu 30.2 MB VRAM zajęte. W chwili obecnej - OWB ( zakładki , PPA, Benchmark.pl, PCLab.pl, CDaction.pl, tvn24.pl ) , Uruchomiony MPlayer i film ( Startrek Enterprise 720x480) - zajęte 43.8 MB VRAM.
[#12] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #10

@receden
Heh, właśnie wpadłem na szalony pomysł - multiplayer w trybie duel. Po lewej stronie - stefkos, a po prawej - Mufa:

---

Raczej odwrotnie Betarycerze są po lewej. :P
[#13] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #12

Kolor miecza mi się nijak nie zgadzał, stąd taki a nie inny wybór. Nic osobistego.
Ale - do tematu: Dawać mi te VRAMy, tam do diaska! Arr...
[#14] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #13

Kolor miecza mi się nijak nie zgadzał, stąd taki a nie inny wybór


O ile mnie pamięć nie myli to w grze kolor miecza można było dowolnie edytować, ja np. grałem żółtym i zielonym, ale nie byłoby problemu by grać Jedi posługując się czerwonym. No ale to tylko tak na marginesie, niech moc będzie z Tobą
[#15] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #10

Ale ja juz sobie z Mufa wszystko wyjasnilem, wiec po do "dogrywka"?
[#16] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@MUFA-amigaone-pl, post #14

Może w grze tak, (chociaż chyba się mylisz, czerwonego nie można było wybrać) ale w świecie Star Wars czerwonych mieczy (z syntetycznymi kryształami, zamiast ilum albo adeganu) używali tylko Sithowie. Sorry
[#17] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #16

Ok, aż sobie sprawdziłem. Masz rację czerownego nie było, choć można było wybrać pomarańczowy z czerwonkawą poświatą.
[#18] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #10



[#19] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #6

@Recedent
Dzięki. Wieczorkiem w domu przetestuję u siebie w rozdziałce 1920x1200. Nie omieszkam, zgodnie z sugestią Amig_OSa odpalić jakiegoś Jedi Outcast/Academy. Może jakiś filmik się nawet zmontuje? Zobaczymy.

----

Tu masz wypowiedź Hansa odnośnie OpenJK i extremalnych ustawien textur, czyli 64/128/256VRAM to za mało. Reszta opcji w ustawieniach "video" i "more video" - też wymaga pamięci graficznej karty.

link #21

--- Copy & Paste ---

Quote:
If i'd go and choose a 8 GB Ram gfx card (e.g. RX580), will the new driver (programs, games etc.) make use of all the RAM?

Yes. That was announced at AmiWest 2017, and I showed a clip of OpenJK with texture detail set to extreme using up over 600 MiB of VRAM with zero slowdown.

--- End ---

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2018 20:59:58 przez Amig_OS
[#20] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@mschulz, post #4

Dodam do tego, że okienka SMART_REFRESH również mają swoją bitmapę. Tym to się różni od SUPER_BITMAP, że jak powiększymy okienko to w przypadku SMART_REFRESH trzeba odrysować odsłonięte miejsce, a w przypadku SUPER_BITMAP zostanie wykorzystana ta dodatkowa bitmapa.

SIMPLE_REFRESH z kolei (tak jak wspomniałeś) nie rezerwuje w ogóle dodatkowej pamięci graficznej.
[#21] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #19

Po starcie na ekranie 1920x1200x32 mam zajęte 36 MB VRAM. Okno OWB zjada jeszcze kilkanaście (zajęte 52 MB). Zaraz odpalam OpenJK.
[#22] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #1

Dla porównania (dla Was, bo sam nie mam na czym OWB uruchomić), zrobiłem test na Windows 10 z przeglądarką Chrome.
Wbudowane narzędzie diagnostyczne, nie jest zbyt dokladne i wyniki pokazuje jako X,X GB.
Podłączyłem drugi monitor.
W momencie włączenia "benchmarka" ilość zajetej pamięci VRAM wynosiła 0,1 GB. Okienko przeniesione na drugi pulpit.
Po uruchomieniu przegladarki na wbudowanym wyświetlaczu, zajęta pamięć wynosiła 0,2 GB.
Największe zużycie było po włączeniu filmu na youtube i wyniosło 0,3 GB.
Rozdzielczość 1920x1080x32 bit.
Core i5-6300HQ
8 GB DDR3L RAM
Grafika Intel 530 zintegrowana.

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2018 21:57:54 przez SuperBuster
[#23] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #21

Po włączeniu OpenJK: Jedi Academy w okienku i rozdziałce 1280x1024 z włączonym wszystkim co tylko się da mam zajęte łącznie 70 MB VRAM (a po wczytaniu gry - 100-120 MB VRAM).



Ostatnia aktualizacja: 31.07.2018 22:06:21 przez recedent
[#24] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #23

Jedi Knight:Academy i Jedi KnightII: Outcast - nie widać okien preferencji SETUP: Video i More Video.
[#25] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #23

A co jesli tekstury będą kompresowane? :D bo MorphOS 3.10 pozwala na takie coś. Dodatkowo pytanie czy tekstury lecą na 16bit czy na 32bity.
[#26] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@michal_zukowski, post #25

Poza tym pewnie trzeba zainstalowac JK2 FX MOD zeby podbic jakosc tekstur.
[#27] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@michal_zukowski, post #26

Zapewne masz racje, bo Hans wspominał ... "OpenJK with texture detail set to extreme using up over 600 MiB of VRAM with zero slowdown." ... czyli chciał w teście maksymalnie zapełnić VRAM w Polarisie który miał pewnie min 2GBVRAM.

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2018 23:20:46 przez Amig_OS
[#28] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #27

No dobra, to teraz pytanie, Amigowe bitmapy mogą być powyżej 256MB czy to tylko tyczy się tekstur 3D.
[#29] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #24

Człowieku małej wiary...




[#30] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #29

OK wszytko ładnie, ale mam jedno pytanie :D

Jedi Academy na PC wymaga procka 450 MHz, 256 MB RAM, 64 MB VRAM AGP - dla max detali .
Dlaczego niby na AmigaOS4 ta gra ma posiadać większe wymagania , przecież ta gra to staroć, na pewno nie powinna wymagać karty z 256 MB VRAM lub więcej . No chyba, że wersja dla OS4 ma jakieś ultra turbo mody wgrane
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem