[#31] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@trOLLO, post #30

Na początku ubiegłej dekady najpopularniejszą rozdziałką do grania było 800x600. O grze w fullHD nikt nawet nie myślał, zresztą gra działała w proporcjach 4:3 to i wymagania były mniejsze.

Niemniej powinno się dać odpalić grę 1080p, a nawet wyźszej według poniższego przepisu i zapewne tak zrobił Hans.

link
[#32] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #29

@recedent

Moja niewiara przyłapała cię na ... jak to mówią miałem nosa.

Zamiast 1920x1080x32 widzę u Ciebie 1280x1024x32 - przy zajętości 120 MB VRAM

Teraz jak to się ma do: Radeonów z 64MB VRAM i 128MB VRAM - chyba blado.
Pewnie lepiej mieć 256MB VRAM ale czy to wystarczy na FullHD i podrasowane tekstury.

Wydaje mi się że przy nowszych produkcjach/portach gier 256MB VRAM to za mało.

PS.
Dzięki Twojej recenzji wiemy jak to jest na 64MB VRAM

--- Copy & Paste ---

Recendent
Jedi Academy
PPA #13:

Pora na kilka słów o oprawie audiowizualnej:Po pierwsze podstawą gry jest (podobno niebywale ulepszony, ale jakoś tego nie zauważyłem) silnik Quake 3, co powinno dać
Wam już jakiś osąd. Jeśli nie daje, to powiem tak: jak na amiwarunki jest całkiem nieźle, choć okupione jest to podwyższonymi wymaganiami sprzętowymi Mac Mini wyposażony w Radeona 9200 z 64 MB VRAM lubi niestety dostać zadyszki (z typowymi dla braku pamięci graficznej artefaktami na ekranie), więc niestety trzeba będzie pogrzebać w opcjach i poświęcić rozdzielczość, tudzież detale na ołtarzu płynności

---- End ---


Ostatnia aktualizacja: 01.08.2018 09:52:01 przez Amig_OS
[#33] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #32

Witam.

Ja mam Mini Maca z 64 VRAM. I 1 GB RAM pamięci operacyjnej. Monitor 19" 5:4 NEC MultiSync 1190FXp z matrycą PVA. Maksymalna rozdzielczość to 1280x1024 24 bit. 32 bit nie da się ustawić. Monitor pozwala na na odchylanie pionowe 75 hz, jednak w sterowniku mogę uzyskać max 70 Hz i nie wiem gdzie to zmienić aby więcej było.

OWB używam na osobnym ekranie. Jednak przy otwieraniu bardziej wymagających stron zwyczajnie nie wyrabia procesor główny czasami i trzeba poczekać dłużej aż strona się załaduje.
Przy tej operacji zajętość pamięci VRAM mam średnio 50 % reszta przerzucana jest do pamięci operacyjnej i potrafi nawet zająć prawie 50%.

Otwieranie kolejnych zakładek powoduje przerzucanie danych do pamięci operacyjnej.

Oczywiście na co dzień do przeglądania stron używam komputera z systemem Windows gdyż procesor w mini macu G4 1,5 GHz zwyczajnie jest do tego za słaby. Oczywiście strona PPA wczytuje się bardzo szybko. Ale podobnych stron do PPA ze świeczką można szukać.

OWB z JIT jest jakby ciut szybsze. Mam rozumieć że jest to JIT w procesorze G4 wykorzystywane.

----------------------------------

ps. Radeon 9200 nie wyciągnie więcej niż 24 bit.

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2018 11:10:24 przez gilban
[#34] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@gilban, post #33

JIT to jest taka "technologia" ktora bierze kod i przyspiesza go jak tylko moze zachowujac go w pamieci. W przypadku ponownego uzywania tego samego kodu nie musi on byc juz przyspieszany. To jest niezalezne od procesora.
Oczywiscie opisalem to skrotowo.
[#35] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #32

Kolego, to zła wola, czy nieogar? Jeśli ustawię rozdzielczość na cały ekran w trybie okienkowym to nie będzie widać ile VRAM jest zajęte.
[#36] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@Amig_OS, post #32

@Amig_OS

Coś tutaj jest nie halo z tymi testami Recendenta. Możliwe że tak jak było napisane w recenzji na PPA, w porcie dla MOSa z uwagi na sprzęt mocno osadzony w czasach pierwszego dziesięciolecia obecnego wieku, wprowadzono jakieś ograniczenia w wyświetlaniu grafiki. Tudzież sam Tiny GL je nakłada, by to jakoś mogło chodzić.

W każdym bądź razie to co pisał Hans na temat wymagań portu dla AmigaOS 4, to całkowita prawda. Chciałem dzisiaj zrobić eksperyment i uruchomić grę w 1920x1080 w oknie i spóbować czy da się to okno przesunąć by zobaczyć zajętość VRAM. Najpierw jednak po prostu uruchomiłem grę w trybie fullscreen w 1280x1024 32Bit by przełączyć się na ekran Workbencha i mieć podgląd na przepis zmiany rozdziałki ze Steama.

Przepisu nie musiałem już jednak stosować gdyż moim oczom ukazał się widok jak na tym grabie. Czyli rozpalony do czeroności GFX Docy ślący alerty o wykorzystaniu 91% z 256MB pamięci graficznej oraz info na blece WB, o tym że zostało mi do dyspozycji 29MB. Te 29MB to pewnie sobie system zostawił jako absolutną rezerwę, gdyż zapewne już wtedy brakło pamięci graficznej i została do tego celu wykorzystana zwykła pamięć RAM.

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2018 12:17:18 przez MUFA-amigaone-pl
[#37] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@MUFA-amigaone-pl, post #36

Coś tutaj jest nie halo z tymi testami Recendenta


Really? Ty też musisz przekręcać mój nick? Ja na Ciebie nie mówię "Muaf", albo "Fuma".
[#38] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@MUFA-amigaone-pl, post #36

W sumie to temat troche poboczny ale pamietam ze TinyGL wprowadzilo mozliwosc kompresji tekstur, przez co pewnie mozna zaoszczedzic pamieci o ile kod gry tego uzywa. Ta biblioteka to kawal dobrej roboty.
Zerknalem na szybko i wyglada na to ze gra tego uzywa.
https://www.opengl.org/discussion_boards/archive/index.php/t-117910.html
Nie wiem natomiast czy dokladnie tego.
Tak czy inaczej, zanizona ilosc uzywania pamieci VRAM na MOS'ie moze byc spowodowana uzyciem tego.

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2018 12:57:57 przez stefkos
[#39] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@stefkos, post #38

Z tego co wiem to w porcie BSziliego na G5 jeśli włączy się kompresję tekstur to gra w ogóle nie chce działać, dlatego i tak musiałem ją wyłączyć - i to dawno temu.

P.S. Uruchomiłem grę w okienku w rozdzielczości 1920x1080 (rozmiar okna wpisany w konsoli, jak podawał wcześniej w wątku Mufa - gra w ustawieniach nie daje możliwości wybrania tej rozdziałki), dzięki czemu widziałem belkę. Wczytałem grę i zacząłem grać. Wydaje mi się, że apetyt na VRAM rośnie w miarę rozwoju misji, najwięcej ile udało się grze skonsumować to było około 230 MB.
[#40] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #37

Ty też musisz przekręcać mój nick?


Było sobie wybierać nick tak bardzo podobny do słowa "recenzent" Przepraszam nie robię tego celowo pisząc szybko bezwiednie gdzieś mi tam wpada słowo recenzent, ze zmienioną literą "z" na "d". No ale ok. jeśli jesteś na tym punkcie tak bardzo wyczulony, to postaram się zwracać na to większą uwagę.

A wracając do tematu, gier przy których VRAM na pewno się przyda, to dzisiaj sprawdziłem sobie Spencera. Co prawda przy ustawieniu wszystkich bajerów graficznych na max. w pełnoekranowym trybie FullHD pozostawia mi nieco więcej wolnej pamięci graficznej niż Jedi Academy bo 42MB.

Niemniej próba odpalenia Spencera na tych samych ustawieniach tyle że w oknie, kończy się uruchomieniem gry z totalnie pokopanymi kolorami i teksturami oraz informacją o błędzie, sugerującą małą ilość pamięci VMEM. Nadmieniam przy tym że w readme do wersji amigowej znajdziemy też info na temat minimalnych wymagań dla wersji PC i tam stoi jak byk - karta graficzna z minimum 1GB pamięci na pokładzie.
[#41] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@MUFA-amigaone-pl, post #40

Ale właściwie to po co uruchamiać te gry w okienku? Jak (jeśli) grasz na PC to też kombinujesz, żeby zawsze gra działała w oknie, czy wolisz fullscreen?
[#42] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@recedent, post #41

Zazwyczaj wolę fullscreen, choć niekiedy gram w okienku (fakt nieco mniejszym niż rozdzielczość ekranu), głównie w sytuacjach gdy gra jest wypełniaczem czasowym dla innych zadań. Przykładowo w sytuacji gdy ściągam równoczesnie większy plik i chcę mieć podgląd na żywo na progress pobierania, nie będąc skazanym na ustawiczną zmianę ekranów.
[#43] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@stefkos, post #38

Tak czy inaczej, zanizona ilosc uzywania pamieci VRAM na MOS'ie moze byc spowodowana uzyciem tego.


A czy jakikolwiek wpływ może mieć tutaj fakt wykorzystania grafiki na PCI-e vs AGP? Mógłbyś sprawdzić na Twoim Macu z PCI-E czy też będzież miał takie zużycie pamięci jak u Recedenta?
[#44] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@MUFA-amigaone-pl, post #43

Tyle ze predkosc nie bedzie miec nic do ilosci. Ot szybciej sie dane zaladuja do pamieci badz bedzie mozna uzyskac wieksza liczbe klatek (szybszy przesyl obrazu). Postaram sie odpalic sprzet wieczorem.
W sumie to kiero moglby sie wypowiedzec, sam przeciez maczal w tym palce:)
[#45] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@SuperBuster, post #22

Na windows użyj gpuz. Bardzo ładnie pokazuje.
[#46] Re: ile VRAM zjada Wam MorphOS?

@trOLLO, post #11

@ trOLLO
MorphOS 3.11 - Monitor FHD - po włączeniu systemu 30.2 MB VRAM zajęte. W chwili obecnej - OWB ( zakładki , PPA, Benchmark.pl, PCLab.pl, CDaction.pl, tvn24.pl ) , Uruchomiony MPlayer i film ( Startrek Enterprise 720x480) - zajęte 43.8 MB VRAM.


A jakie masz ustawienia w DisplayEngine?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem